Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
O ja, ik ben vergeten te vermelden dat ik eerder deze week ook Elena's lengte heb geprobeerd te meten toen ze haar fles lag te drinken (dan ligt ze een keer stil!). Ik kwam uit op 76-77 cm. Dat in combinatie met een gewicht van 10.6 kilo maakt dat ze volgens mij wel erg ver boven het gemiddelde zit .
Dat is wel lang inderdaad! Mooi hoor.

De huisarts zei eigenlijk precies wat ik schreef Chili
Voy, als je een keer het schema aanpast haal mij er dan maar uit. Heel af en toe kom ik eventjes gluren hier maar veel te weinig om een band met jullie te hebben. Ik voel me ook een andere moeder dan de meeste van jullie, niet beter of slechter maar anders waardoor ik ook niet echt behoefte heb om hier te posten.

Wel leuk om te zien dat een aantal van jullie zo trouw blijven schrijven.

Hier gaat het erg goed. Jonne gaat op z'n gemakje maar hij doet het erg goed, het is een heerlijk kind en ik geniet enorm van hem.

Dames het allerbeste voor jullie en jullie kindjes
Hmmm vraag me dan dus af wat voor moeder ik ben/moeders wij zijn...

Wen; dat hou ik mezelf ook maar, dat het een milde griep is. Maar lukt niet altijd. Hoe bevalt de Beco jou als draagzak?

Kitty; fijne vakantie gehad? Ik heb zaterdag 3 april nog niets gepland ;). Dus wat mij betreft prima. Herken qua beweeglijkheid veel van Elena in Yuna. Die kan ook geen moment stil zitten. Dus kan me voorstellen dat het even druk is geweest voor je.
Leuk om toch nog even van je te horen Belletje en fijn dat het zo goed gaat met Jonne. Alhoewel, ik ben er dan net als Chili toch ook wel nieuwsgierig naar waarom jij je een andere moeder voelt.

Ik heb trouwens een heerlijke vakantie gehad Chili. Nu maar weer wachten tot Sinterklaas al staat die ook weer zo voor de deur .
Hoi Belletje, fijn te horen dat het goed met jullie gaat! Ik ben ook wel nieuwsgierig naar het verschil dat je ziet eerlijk gezegd ik heb het idee dat we hier met best verschillende moeders zitten. Maar ik wens jou en Jonne ook het allerbeste!

3 april, dan kan ik wel.

Golfje, hoe is het met Uk, is hij alweer hersteld van de waterpokken? En krijgt hij nu eigenlijk Pepti (of die andere dieetmelk)?

Chili, ik las er zowaar overheen dat Yuna haar temperatuur weer normaal is. Fijn! De Beco bevalt me goed, ik vind het erg makkelijk dat ik haar in de supermarkt op de buik kan dragen en -hup- voor de kassa even naar de rug te schuiven. En ik kan hem lekker strak aantrekken, draagt wel zo prettig. Ik vind wel dat ze in de Manduca nét iets beter zat, maar die is nu eenmaal te groot voor mij. Draag jij nu vooral op de buik of op de rug? En Dieke, gebruik jij hem eigenlijk ook nog? (waren er nog meer met de Beco?)

Ik vind het stiekem ergens ook wel een beetje spannend voor Bloemetje, de griep, maar probeer het maar nuchter te houden. Hoe wordt er bij jullie mee omgegaan Kitty? Is het bij jullie al op zijn hoogtepunt geweest of moet dat nog komen? Succes vanavond!
Ik ben er ook bang voor hoor Wen, en misschien heeft ze 'm al wel..

Gisternacht had ze opeens flink koorts, is zelfs opgelopen tot 40,4!! En dat zelfs mét paracetamol..Als je haar oppakte, had ze al pijn.. De hele nacht niet geslapen.Ze was ook ontzettend lamlendig en reageerde heel flauwtjes op alles. Ze wilde alleen maar bij me liggen en slapen. NIET in bed, en eigenlijk nergens anders dan bij mij. De hele dag in de Beco dus maar. Ik ben wel bij de huisarts geweest en die heeft haar gecheckt, maar alles zag er goed uit en klonk ook goed.

Dus misschien heeft ze het, maar vooralsnog zonder complicaties. De huisarts zei wel dat het vandaag dan al wel iets beter moest gaan en dat lijkt gelukkig zo te zijn. Vannacht heeft ze redelijk geslapen (2x wakker tussen 23.00 en 6.00) en eigenlijk wilde ze meteen weer slapen. De koorts was nu 38.4.

Vandaag haalt ze de slaap hopelijk een beetje in.

Sorry, beetje ego, maar heb niet veel energie om alles te lezen..
Wat een spanning, die zieke kindjes! Hier nog niets. Maar dat gaat vast snel veranderen. Ik ga dit weekend vliegen met Kate, en op Schiphol en in zo'n vliegtuig hebben virussen natuurlijk ruim baan. Heb dr wel zin in, maar aan de andere kant vind ik het niet zo slim van mezelf om juist nu te gaan. (ga een weekendje hoor, dus niet zo lang)

Wat een weer vandaag! Ik wilde het dorp nog even in, maar die regen....ppfff. Met twee kinderen zie ik dat niet zitten.

Trouwens, ik weet wel wat voor jullie moeders zijn hoor: allemaal anders Iedereen heeft toch z'n eigen verhalen en manieren hoe je het doet. Niks mis mee. Niemand weet toch zeker hoe je kinderen moet opvoeden, en als je net een kind hebt, is het toch ook zoeken naar wat voor moeder je wilt zijn? Het leuke is dat we de tijd nemen om hier hier over te schrijven en te delen met elkaar!
Ach arme Chica! Hopelijk gaat het vandaag wat beter met haar. Nou krijgen kleintjes om van alles koorts schijnt het, maar ik duim met je mee dat ze geen griep heeft (of zou het juist gunstig zijn als ze het wel heeft, en er zonder enge dingen doorheen komt?) Vermoeiend ook voor jou, nu maar hopen dat jij het niet ook krijgt!

njb, veel plezier, lekker hoor zo'n weekendje weg! Waar ga je naartoe? Wij gaan voor de kerst waarschijnlijk naar Londen met z'n drieën, met de trein.
Ik vlieg naar Geneve, familiebezoek!
De Mexicaanse Griep verloopt hier ongeveer hetzelfde als in Nederland. Volgens mij zijn er ongeveer evenveel dodelijke slachtoffers gevallen en ze beginnen ook deze maand met inenten. Eerst de risicogroepen en als er dan nog vaccins over zijn komt de rest pas volgend jaar aan de beurt.

Lucia, wel eng zeg inderdaad, die hoge koorts en alle andere symptonen bij Chica. Gelukkig dat het ergste achter de rug lijkt te zijn.

NJB, ja vliegen brengt ook extra risico met zich mee. Wij vliegen eigenlijk elke maand wel met Elena. Als ik die vluchten boek sta ik er nooit bij stil maar als het dan zover is vind ik het ook wel eng. Gelukkig is het tot nu toe allemaal goed gegaan. Veel plezier en een goede reis.

Wen, Londen klinkt ook erg leuk!

Wij hebben onze eerste 'ouderavond' erop zitten. Nou, als het commentaar dat we kregen de komende 18 jaar zo positief is als gisteren, dan klaag ik niet meer :)! We kregen een heel rapport mee over haar lichamelijke ontwikkeling, intellectuele ontwikkeling, sociale en emotionele ontwikkeling en over hoe ze is in het algemeen. Wel leuk om te bewaren voor later.

Ze zeiden ook dat de timing waarop we Elena in het KDV hebben laten starten heel goed was omdat ze toen al volop kon kruipen. Hun ervaring is dat de kinderen die alleen nog maar kunnen liggen en zitten veel meer huilen omdat ze gefrustreerder zijn en dat is bij Elena gelukkig nooit het geval geweest. Alles goed dus.
He Lucia, vervelend zeg! Hopelijk gaat het snel beter. Goed dat je naar de dokter bent geweest en gewoon blijven gaan/bellen hoor, als je onzeker bent.

NJB; heel veel plezier het weekend. Niet te veel nadenken over de griep. Ja kan het immers overal oplopen.

Kitty; wat een leuke feedback zeg. Hopelijk blijft Elena lief tot haar 18e ;). Ga ook eens vragen of ze bij ons ouderavonden houden. Lijkt me wel leuk.

Wen; Londen. Leuk zeg, ga je met kerst of rond kerst? En dan ook de draagzak mee? Ik draag haar nog voornamelijk op mijn buik, vind ik zo gezellig. Wij gaan komend weekend met zijn drietjes naar Amsterdam. Heb er zin in!
ooooh meiden ik voel me net als jullie hoor!!;-)

maar hier ook weinig tijd, druk druk druk druk. thuis een chaos, manlief is overspannen, kindjes zijn lief en druk, ik aan het werk en plannen voor een nieuwe studie.

met sammetje gaat het prima, maar ze gaat van de ene ziekte naar de andere. ben bang dat ze de hele winter blijft kwakkelen met alle ziektes die op het kdv ronddwalen. was bij mijn oudste ook en het voordeel is dat hij nu een megaweerstand heeft en noooooit ziek is *klopt af*. alleen nu met de mexicaanse griep knijp ik hem wel, maar ik probeer ook nuchter te zijn en me te bedenken dat we het niet kunnen voorkomen. dan zouden we ons allevier moeten opsluiten de hele winter en dat is verre van reëel. en in het voorjaar is er ms weer wat anders .

het lijkt me wel leuk om wat af te spreken met alle kindjes. 3 april heb ik toevallig nog een gaatje
Wat leuk Kitty, zo'n avond (en de uitkomst natuurlijk ). Jammer dat ze dat bij mijn kdv niet hebben!

Ik had altijd begrepen dat rond de 7-9 maanden lastig is omdat ze dan eenkennig worden, maar ze zijn natuurlijk wel lekker bezig dan, dat is wel weer de andere kant!

Chili, draagzak en draagdoeken, alles gaat mee We gaan net voor kerst, als alles volgens planning gaat.

Sam! Leuk van je te horen! Wat vervelend dat je man overspannen is. Was hij dat niet al eens eerder? Hopelijk wordt het snel rustiger bij jullie
Hè Sam, vervelend zeg. Sterkte meid! En ja, herken helaas dat van het een in het ander gaan.Toch blijf ik hopen dat we geen griep krijgen! Wat voor studie ga je doen?

Wen; gezellig hoor. Ga je in een hotel of appartement? Londen is nu wel lekker voordelig door de sterke euro ;). Wij gaan dit keer naar een hotel. Wel even wat anders dan een huisje. Ben benieuwd hoe dit gaat. Volgend jaar willen we gaan vliegen, lekker weer eens naar de zon. Heb ik nu al zin in, ik haat de herfst en winter...
Even ego..

Bleegh, het is nog niet beter hoor. Gistermiddag toch weer ruim 39 graden koorts en vanochtend werd ze ook alweer wakker met bijna 39! Dus al vanaf dinsdag boven de 39 graden koorts!

A gaat zo terug naar de huisarts.. Ben benieuwd wat ze zegt.

Iedereen hier ook sterkte met de zieke kindjes en veel plezier met de aankomende weekendjes weg!

Wij gaan volgend weekend naar Rome, hopelijk is ze dan helemaal beter! Hier gaat ook de Beco mee, lekker struinen met Chica op mn buik of rug, zin in!

We hebben via MP wel nog een buggy gekocht (nog bijna helemaal nieuw, van een oma die 'm had gekocht voor d'r kleinzoon, maar bijna nooit gebruikt), voor de zekerheid en zodat ze daar kan zitten als wij eten enzo.
O, ik kan ook wel 3 april, al vind ik het wel een gek idee, om jullie in het echt te zien Maar ook leuk!
Goed dat je terug gaat naar de huisarts. Het is al meer dan 3 dagen. Duim voor je dat het snel beter gaat! Leuk hoor, Rome. Vond ik echt een super stad. Alvast heel veel plezier. Ik vind het trouwens ook wel een raar idee maar ook wel weer heel erg leuk dus hoop dat het gaat lukken om elkaar te zien.
Nou Chili, het leek al wel hetzelfde verhaal als bij Yuna. Met steeds nog wat verhoging 's avonds enzo en daarna weer hoge koorts. En ja hoor, het is weer oorontsteking.. Nu wel een bacterie, dus nu heeft ze een kuur van 7 dagen gekregen. Zucht. Hopelijk is ze er daarna écht vanaf!
Jeetje, nog steeds zulke koorts. Goed dat de huisarts er nog even naar kijkt! 't Zal nu toch wel op z'n eind lopen met de koorts, hoop ik voor jullie.

Wauw, Rome... dat vond ik zo'n bijzondere stad! Heel verstandig om dat met de Beco te doen, met een buggy word je daar niet heel blij volgens mij.

We gaan in een hotel in Londen, 't moet nog wel geboekt worden trouwens.
Oh, je bent al terug!

Geen griep dus, maar een oorontsteking. Arme Chica! Gelukkig is het met een kuurtje op te lossen.
Beterschap gewenst voor Chica. Ik hoop inderdaad dat ze er binnen 7 dagen echt vanaf is. Rome, Geneve, Londen... het klinkt allemaal wel erg leuk. M'n enige uitjes zijn tegenwoordig naar Brabant . Ik bedenk me net dat we in Dublin wonen en ik zelfs nog nooit met Elena in Dublin city geweest ben. Dat zullen we binnenkort toch 'ns doen. Tegen de kerstdagen is het er mooi versierd en hangt er altijd een leuke sfeer.

Wen, ik denk dat het tijdstip van het beginnen op een KDV gewoon per kind erg verschillend is.Voor Elena was 9 maanden goed. Ik kan me niet voorstellen dat ik haar met 3 maanden daar al achter had kunnen laten toen ze alleen nog maar de hele dag in m'n armen wilde liggen en het anders op een krijsen zette. Als ik daar nog aan denk....

Sam, het klinkt alsof jij het ook even zwaar hebt met een overspannen man en een ziek kind. Veel sterkte, hopelijk gaat het snel beter.

Drie april dus. Leuk, ik ben benieuwd!
oeh, wat sneu allemaal die zieke kindjes!! hier eindelijk even niks, zelfs geen snotneus.Wel nog een hele boel korstjes, maar hoop dat die snel wegtrekken.

Leuk allemaal die uitstapjes en reisjes. Hier nog niks in de planning.

Ik ga waarschijnlijk dit weekend de wagen op marktplaats zetten. Nu kan ik voor de hele set met maxi cosi waarschijnlijk nog een leuk bedrag krijgen. Hij begint her en der toch wel kuren te krijgen, dus voor een eventuele derde mag ik een nieuwe van vriend:) Voor uk willen we een goede buggy kopen die ook plat kan. Hij zit nu al heel vaak in de zapp, maar ik vind dat hij voor langere afstanden moet kunnen liggen. Is de eerste keer dat ik iets op marktplaats wil gaan zetten, dus ik moet eerst maar eens kijken hoe dat allemaal werkt.

Zeggen jullie kleintjes al iets? Ik zat net in het cb boekje van oudste te bladeren, die zei al enkele woordjes. Verder deed hij overig helemaal niks, alleen zitten, niet eens kruipen/tijgeren. Uk zegt echt helemaal niks, alleen mama. Maar hij begint nu te stappen aan een handje, echt leuk.

Wen: hij drinkt friso hypo allergeen intensief. pepti pikte hij niet. Schijnt een van de vieste voedingen te zijn, hij vind het heerlijk. HIj heeft sowieso vreemde smaakpapillen, want fruit vindt hij nog steeds vies. De rest van het eten gaat prima. Hij is helemaal wild op frietjes en altijd ernstig beledigd dat hij er maar 1 of 2 mag.

Ik moet er nog even over denken of ik naar een eventuele meeting kom. Is nl waarschijnlijk een heel eind reizen vanuit het zonnige zuiden hier.
hai, hai,

Ben ik ook weer eventjes...

Lukt me helaas ook niet om dagelijks te komen. Ik hoop niet dat jullie het erg vinden? Tis zo druk de laatste tijd dat ik nauwelijks meer aan computeren toe kom. En als het lukt, kan ik net mijn mail ophalen. Nu slapen beiden tegelijk eventjes en kan het weer.

Ik lees veel over toch wel zieke kindjes af en toe en wat koorts. Wat ik mij van mijn eerste nog herinner begint dat vaak v.a. ca. 6 maanden dat ze echt eens verkouden worden o.i.d...

Wat betreft de mexicaanse griep. Ik maak me een beetje zorgen. Vooral omdat je steeds meer hoort over kindjes die eraan dood gaan en dan toch gezond waren. Ik vraag me dan af hoe ze zo 'ineens' dood konden gaan. Hadden ze dan geen symptonen? Komt het door longontsteking? Want dat zetten ze er nergens bij.

Waarschijnlijk heerst het hier in het midden v.h. land ook en misschien hebben wij het wel gehad. Mijn hele gezin behalve ik.

Het begon met Björn. Hij was twee weken geleden in de nacht ineens heel erg ziek. Rond middernacht huilde hij en toen ik ging kijken had hij zijn hele bed en zichzelf eronder gespuugd. Heel zielig was dat. Daarna nog een aantal keren gespuugd. En beide kids en wij zijn al weken aan het hoesten en snotteren. Mijn man volgde een aantal dagen later met overgeven, spierpijn, rillerigheid en extreme moeheid. De oudste (3 jaar) spuugde vorige week vrijdag toen we op weg waren voor een weekendje weg in de auto (lekker :-)..) alles eronder en was ook hangerig. Maar opmerkelijk is dat er geen koorts is. Dus misschien een milde vorm? Bij de gastouder ook de oudste zoon aan het overgeven en afgelopen weekend ook de jongste dochter (bijna 3 jr). Zij kreeg echter wel over de 40 graden koorts en ging ijlen en haar ogen draaide weg. Ze mochten toen na bellen eindelijk naar de huisartspost maar moesten met hoge koorts in de kou buiten blijven en kregen een mondkapje op. Zij heeft tamiflu gekregen voor de zekerheid en knapte al snel op.

Nu maak ik me alleen een beetje zorgen om Björn. Hij is de laatste dagen erg huilerig en hangerig. Maar wederom geen koorts. Hij is alleen heel benauwd. Erg verkouden en ik spoel zijn neusje nu steeds met fysiologisch zout. Ook smeer ik met Luuf (soort fix). Zolang hij eet en drinkt (doet hij redelijk) is er niets om zorgen om te maken denk ik maar toch. Omdat hij zo aan het gorgelen is (holtes vol?) ben ik wel eens bang dat het naar zijn longetjes over slaat. Dat schijnt nl. het gevaar te zijn met Mexicaanse griep. Dat het diep in de longen trekt...

Toch stel ik mij gerust dat hij dus geen koorts heeft. Wordt hij echt benauwd dan ga ik naar de huisartsenpost en vraag ik om Tamiflu (antibiotica) denk ik.

Of ik hem en mijn oudste laat inenten als het zover komt, weet ik niet. Zeker niet nu er 3 kindjes zijn overleden na een inenting. Er zitten veel schadelijke stoffen in.

Nou ja... Maar even afwachten.

Verder gaat alles goed hoor. Hij brabbelt er op los en gaat overal staan. Hij zegt bahh tegen bal en dada waarbij hij zwaait en ook klapt hij sinds kort in zijn handjes. Zo lief. Ook pappa en mammama komt er regelmatig uit. Plaats snel wat foto's. ...

Tot later en veel succes weer met jullie kleintjes en blijft waakzaam voor de griep hoor. .

lfs nikiet
Pluk de dag!
Hier is ook het een of ander toegeslagen.

Dinsdag met een snotneus van het kdv terug gekomen,vrijdagochtend 39,5 graden koorts.

Sinds die tijd gaat ze van 38,5 naar 40.4 vanavond.

Nou ja, eigenlijk is ze sinds gistermiddag niet meer onder de 39 geweest.

Ik vind het al sinds gistermiddag officieel niet meer leuk!

Vandaag 2 keer contact gehad met de huisartsenpost.

Het stond me gewoon niet zo aan dat die koorts zo aanhoudt.

Hun schrikken niet zo van de koorts en ergens weet ik dat ook wel maar ja..... het gaat nu wel om mijn ( oververhitte ) vlees en bloed!

Gelukkig geen benauwdheid klachten, wel een vreselijke snotneus.

Drinken vandaag een stuk minder enthousiast dan gisteren maar ze drinkt wel.

Zo te lezen hier zijn we niet de enige, ik let erg op ooronsteking verschijnselen.

Daar heb ik zelf vroeger veel last van gehad.

Wat lekker al die geplande weekendjes weg, naar leuke steden ook!

De Beco heb ik ondertussen inderdaad alweer een paar keer gebruikt en nu vind ze het wel lekker volgens mij.

Ben van plan om hem dus nog wel vaker te gebruiken, zal ook eens op de rug proberen.

Leuk dat er bij jullie ook zo'n ouderavond is Kittycat.

Wij hebben er binnenkort ook een en ik was er heel verbaasd over.

Sterker nog, er komt een ouderavond met een thema waarvoor we onze voorkeur uit mochten spreken.

Schijnt nu iets te komen over oefentherapie bij kinderen.

Dan is er ook nog een avond met een 10 minuten gesprek.

Daarna komt er misschien ook nog een keer een avond waar iemand komt praten over het fluisterkind, iemand wel eens van gehoord ?

Verder vroeg Wen laatst volgens mij naar de haan/kippen?

Nou die wannabe haan bleek dus een echte haan te zijn.

Gelukkig mocht die ook naar de boerderij in het bos, nu nog 2 hennen over.

Kittycat, hoe was nou dat verwen/drink enz weekend uiteindelijk ?

naar je zin gehad en uitgeleefd ?

Ik ga nog even mijn kleine zieke meisje over haar warme bol aaien en dan naar bed.

Fijne zondag allemaal en beterschap voor de zieke kindjes ( en ouders )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven