December 2006
woensdag 5 augustus 2009 om 12:54
WieKind(eren)GeborenNieuwsFalcon"M"21-nov-06 JoniBoyd
Eize27-nov-06
08-sep-08 Marloes"J"
"A"03-mrt-03
29-nov-06 KnorretjeJoeri
Meike03-dec-06
15-mrt-09 MainecoonDavina05-dec-06 Indian RoseStijn
Sophie07-dec-06
16-jun-08 Oef"B"
"D"&"R"10-dec-06
02-feb-09 Mette Mare"N"
"S"12-dec-06
08-apr-09 SannieRenske
Casper23-mrt-05
13-dec-06 TinusManuel13-dec-06 06/01/10A1meeKaya
Yahnoa18-dec-06
29-aug-08 FloddertjeTimo
Floortje
Pepijn06-mrt-05
19-dec-06
03-mei-09 The Nurse"R"
"Y"
"A"20-dec-06
08-dec-07
01-apr-09 Kletsmajoor"Y"26-dec-06 LoewyzMerijn
Yenthe05-jan-07
13-feb-09
Link naar het vorige topic
Eize27-nov-06
08-sep-08 Marloes"J"
"A"03-mrt-03
29-nov-06 KnorretjeJoeri
Meike03-dec-06
15-mrt-09 MainecoonDavina05-dec-06 Indian RoseStijn
Sophie07-dec-06
16-jun-08 Oef"B"
"D"&"R"10-dec-06
02-feb-09 Mette Mare"N"
"S"12-dec-06
08-apr-09 SannieRenske
Casper23-mrt-05
13-dec-06 TinusManuel13-dec-06 06/01/10A1meeKaya
Yahnoa18-dec-06
29-aug-08 FloddertjeTimo
Floortje
Pepijn06-mrt-05
19-dec-06
03-mei-09 The Nurse"R"
"Y"
"A"20-dec-06
08-dec-07
01-apr-09 Kletsmajoor"Y"26-dec-06 LoewyzMerijn
Yenthe05-jan-07
13-feb-09
Link naar het vorige topic
donderdag 19 november 2009 om 17:12
Zo de mex.griepinenting zit erin bij de kinders. Nova was doodsbang (door het bloedprikverhaal van de vorige keer) maar door de vooraf gesmeerde toverzalf (verdovend zalfje) ging het best goed. Ze was alleen heel hard aan het huilen ná de prik omdat ze dacht dat ze nog een keer moest, net als toen met het bloedprikken.
We hadden een kleinigheidje voor haar gekocht, dus toen was het helemaal weer oke.
Door deze iets positievere ervaring hoop ik toch dat de grote angst wat weg gaat.
Nursie; fijn dat je blij bent met de bloemen!
KM: Ach, sneu voor Y. Ik hoop dat het snel overgaat. Kwam het uit de kweek dat het wel een infectie was?
Sannie: hahaha, nou je ziet er dus niet uit als een bloemenbezorger
Ainne: ik vlecht Nova ook heel vaak in, is er geen voorbeeldfilmpje op You tube te vinden?
Ik ga kippensoep maken, Nova mocht kiezen wat we gingen eten en het werd kippensoep en tosti's. Jammer ik had wel zin in patat
We hadden een kleinigheidje voor haar gekocht, dus toen was het helemaal weer oke.
Door deze iets positievere ervaring hoop ik toch dat de grote angst wat weg gaat.
Nursie; fijn dat je blij bent met de bloemen!
KM: Ach, sneu voor Y. Ik hoop dat het snel overgaat. Kwam het uit de kweek dat het wel een infectie was?
Sannie: hahaha, nou je ziet er dus niet uit als een bloemenbezorger
Ainne: ik vlecht Nova ook heel vaak in, is er geen voorbeeldfilmpje op You tube te vinden?
Ik ga kippensoep maken, Nova mocht kiezen wat we gingen eten en het werd kippensoep en tosti's. Jammer ik had wel zin in patat
donderdag 19 november 2009 om 17:17
Ooooh lekker Mette. Soep!
Het kwam inderdaad uit die kweek dat ze toch een blaasontsteking had. Ik had ook eigenlijk wel gedacht dat het dat was omdat ze elke keer zo zat te piepen op de wc.
Ik heb nu net de eerste 5 ml proberen te geven... met een spuitje in haar mond maar ze vond het heeel erg vies en liet het zo weer uit haar mond lopen... schiet niet echt op zo. Misschien moet ik een lepeltje proberen maar of ik haar die hap kan laten nemen...
Ik had gehoopt dat het net zo makkelijk ging als die vitamine D druppels
Het kwam inderdaad uit die kweek dat ze toch een blaasontsteking had. Ik had ook eigenlijk wel gedacht dat het dat was omdat ze elke keer zo zat te piepen op de wc.
Ik heb nu net de eerste 5 ml proberen te geven... met een spuitje in haar mond maar ze vond het heeel erg vies en liet het zo weer uit haar mond lopen... schiet niet echt op zo. Misschien moet ik een lepeltje proberen maar of ik haar die hap kan laten nemen...
Ik had gehoopt dat het net zo makkelijk ging als die vitamine D druppels
donderdag 19 november 2009 om 17:28
Davina dr haar is ook nog kort, als ik het langer laat groeien word het een hele dunne bedoeling.
KM mag het niet toevallig door een drankje heen? Of nee dat was geloof ik de hoestsiroop waar ik nu aan denk (liet ze ook zo uit dr mond lopen, heel irritant) ...... en niet dat het werkte trouwens want ze had het toch door. Maar goed. De AB die ze had voor haar oortje vond ze toen overigens wel lekker, had ik geen problemen mee.
Nurse fijn dat je de bloemen mooi vind! Ik kreeg ook een bosje van mijn ouders afgelopen dinsdag en kan er zo van genieten.
KM mag het niet toevallig door een drankje heen? Of nee dat was geloof ik de hoestsiroop waar ik nu aan denk (liet ze ook zo uit dr mond lopen, heel irritant) ...... en niet dat het werkte trouwens want ze had het toch door. Maar goed. De AB die ze had voor haar oortje vond ze toen overigens wel lekker, had ik geen problemen mee.
Nurse fijn dat je de bloemen mooi vind! Ik kreeg ook een bosje van mijn ouders afgelopen dinsdag en kan er zo van genieten.
donderdag 19 november 2009 om 17:56
quote:Kletsmajoor schreef op 19 november 2009 @ 17:18:
Ik ben ook heel ontaard hoor Ainne ik kan ook niet invlechten. maar Y. dr haar is ook nog niet lang genoeg. Ik zag dat haar van Nova op die foto's en jeeeetje zo lang is het nog lang niet hoor bij Y.
Ja dat bedoel ik. Mette speelt gewoon vals, want Noofster heeft superlang haar, die meisjes van ons met dat vlassige blonde haar, dat lukt toch niet. Dacht ik. En gewoon twee prachtige ingevlochten kanten hoor. Denk dat ik moederles moet gaan nemen op de creche.
Succes met de AB, balen dat het vies is.
Ik ben ook heel ontaard hoor Ainne ik kan ook niet invlechten. maar Y. dr haar is ook nog niet lang genoeg. Ik zag dat haar van Nova op die foto's en jeeeetje zo lang is het nog lang niet hoor bij Y.
Ja dat bedoel ik. Mette speelt gewoon vals, want Noofster heeft superlang haar, die meisjes van ons met dat vlassige blonde haar, dat lukt toch niet. Dacht ik. En gewoon twee prachtige ingevlochten kanten hoor. Denk dat ik moederles moet gaan nemen op de creche.
Succes met de AB, balen dat het vies is.
donderdag 19 november 2009 om 18:19
Koop zo'n oefenpop voor kerst. Als de dames dan op bed liggen kun jij lekker oefenen met die kop voor youtube
Ik heb het trouwens geoefend op paarden vroegah... uren lopen tutten met die beesten
http://www.youtube.com/watch?v=l3c_u1L3 ... re=related
Y. vindt het gewoon nog niet leuk en ik heb geen zin om heel erg mn best te doen waarna zij het er zo weer uittrekt. Ik waag me er nog niet aan
Ik heb het trouwens geoefend op paarden vroegah... uren lopen tutten met die beesten
http://www.youtube.com/watch?v=l3c_u1L3 ... re=related
Y. vindt het gewoon nog niet leuk en ik heb geen zin om heel erg mn best te doen waarna zij het er zo weer uittrekt. Ik waag me er nog niet aan
donderdag 19 november 2009 om 18:29
Nou dat is het 'm inderdaad. Oudste staat me hooguit met veel gemopper toe om een staartje bij haar te doen (Jongste begin ik niet eens meer aan, áls het al lukt gaat het stiekie er toch meteen uit) en voor Juf Genevieve zit ze dus keurig stil om het in te laten vlechten....
En nu naar huis, mijn zusje is er!
En nu naar huis, mijn zusje is er!
donderdag 19 november 2009 om 23:16
Ik vind het trouwens achteraf best stom van mezelf dat ik niet eerder naar de dokter ben gegaan. (Maar tot nu toe zat ik daar elke keer voor niks) Toen Y. begon met zomaar in haar broek plassen ging het eigenlijk al mis.
Y. moet nu gewoon die kuur afmaken en dan is het volgens mij klaar. Hoef niet meer terug te komen voor een controle. Ik heb nog even zitten googlen maar ik kom ook dingen tegen als dat verder onderzoek noodzakelijk is bij kinderen onder een bepaalde leeftijd?
Ik weet dat mijn huisarts best wel van 'zal allemaal wel goedkomen' etc. is dus wat moet ik nou doen?
Als de rest van die kuur ook meer op dr kin eindigt dan in dr mond dan vraag ik me af hoe goed het gaat werken...
Y. moet nu gewoon die kuur afmaken en dan is het volgens mij klaar. Hoef niet meer terug te komen voor een controle. Ik heb nog even zitten googlen maar ik kom ook dingen tegen als dat verder onderzoek noodzakelijk is bij kinderen onder een bepaalde leeftijd?
Ik weet dat mijn huisarts best wel van 'zal allemaal wel goedkomen' etc. is dus wat moet ik nou doen?
Als de rest van die kuur ook meer op dr kin eindigt dan in dr mond dan vraag ik me af hoe goed het gaat werken...
vrijdag 20 november 2009 om 12:52
Jaaaa da's wel een echte Hollandse bloemenbezorger ja, ziet er heel gezellig uit.
(Jij ziet er natuurlijk ook gezellig uit he, Sannie, voor we scheve gezichten krijgen )
Hoe is het met Y vandaag, KM?
Mijn zusje is inmiddels aangekomen. Heb nog geprobeerd om haar te overtuigen dat ze vandaag vast de heeele dag met haar nichtjes door wilde brengen, maar nee, ze is liever in haar eentje de stad in, tsk. Arme meisjes, niet alleen een ontaarde moeder, maar ook nog eens een ontaarde tante.
Oh mijn nieuwe jurk vandeweek is inderdaad bij de buren van mijn ouders bezorgd, dus is goed gegaan. Mijn ouders komen over 2 weken, dus dan nemen ze het mee.
En nu eventjes bedenken wat ik eens voor lunch zal halen vandaag....
(Jij ziet er natuurlijk ook gezellig uit he, Sannie, voor we scheve gezichten krijgen )
Hoe is het met Y vandaag, KM?
Mijn zusje is inmiddels aangekomen. Heb nog geprobeerd om haar te overtuigen dat ze vandaag vast de heeele dag met haar nichtjes door wilde brengen, maar nee, ze is liever in haar eentje de stad in, tsk. Arme meisjes, niet alleen een ontaarde moeder, maar ook nog eens een ontaarde tante.
Oh mijn nieuwe jurk vandeweek is inderdaad bij de buren van mijn ouders bezorgd, dus is goed gegaan. Mijn ouders komen over 2 weken, dus dan nemen ze het mee.
En nu eventjes bedenken wat ik eens voor lunch zal halen vandaag....
vrijdag 20 november 2009 om 13:12
Ainne, je hebt me aangestoken met die site..
Welke jurk heb jij? Ik wil de petrolblauwe met groene stippels.
KM: mijn kinderarts (en ook die van zus) zegt: één blaasontsteking is 'geen'. Bij de tweede moet je naar de kinderarts doorgestuurd worden voor een echo van de urinewegen, en evt. aanvullend onderzoek of een verwijzing naar een 'plas' verpleegkundige, als het komt door ophouden/of niet goed uitplassen.
Vaak loopt het ook samen met wat obstipatie, waardoor ze gaan 'ophouden' en dan niet goed leegkunnen plassen waardoor er bacterien kunnen groeien in de blaas.
Veegt Y. zelf af?
Ainne; wat leuk dat je zus er is!
Falcon: Druk met de feestvoorbereidingen?
*Nova heeft het al iedere dag over haar verjaardag.. Hoe het dan gaat, en wie er dan komen, en of we haar dan wakker zingen. Zijn die van jullie ook al zo into het feest van de grote 3?
Snap er niks van, wij hebben het er nog niet over (eerst maar eens de Sint) maar ze is er zelf erg vol van, haha!
Welke jurk heb jij? Ik wil de petrolblauwe met groene stippels.
KM: mijn kinderarts (en ook die van zus) zegt: één blaasontsteking is 'geen'. Bij de tweede moet je naar de kinderarts doorgestuurd worden voor een echo van de urinewegen, en evt. aanvullend onderzoek of een verwijzing naar een 'plas' verpleegkundige, als het komt door ophouden/of niet goed uitplassen.
Vaak loopt het ook samen met wat obstipatie, waardoor ze gaan 'ophouden' en dan niet goed leegkunnen plassen waardoor er bacterien kunnen groeien in de blaas.
Veegt Y. zelf af?
Ainne; wat leuk dat je zus er is!
Falcon: Druk met de feestvoorbereidingen?
*Nova heeft het al iedere dag over haar verjaardag.. Hoe het dan gaat, en wie er dan komen, en of we haar dan wakker zingen. Zijn die van jullie ook al zo into het feest van de grote 3?
Snap er niks van, wij hebben het er nog niet over (eerst maar eens de Sint) maar ze is er zelf erg vol van, haha!
vrijdag 20 november 2009 om 13:14
Nou als er binnenkort een topic hier verschijnt over die gemene buurvrouw die haar kind mishandelt of dat ik kom melden dat er iemand van het AMK op de stoep staat zou dat niet zo raar zijn.
Het heeft vanochtend weer een kwartiertje gekost om die 5 (jawel VIJF!) ml naar binnen te krijgen onder luid gebrul en geschreeuw.
Maar goed... minder lekkage dan gisteren dus het gaat de goede kant op
Waarom ben jij nou zo ontaard Anja?
Het heeft vanochtend weer een kwartiertje gekost om die 5 (jawel VIJF!) ml naar binnen te krijgen onder luid gebrul en geschreeuw.
Maar goed... minder lekkage dan gisteren dus het gaat de goede kant op
Waarom ben jij nou zo ontaard Anja?
vrijdag 20 november 2009 om 13:18
Y. heeft nog geen interesse hoor in haar verjaardag. Ook niet echt in Sinterklaas. Ze heeft eergisteren een zakje chocolademuntjes in haar schoen gevonden en meteen opgevreten maar ik hoor haar er verder niet meer over.
Er staat ook een grote doos met haar nog niet ingepakte cadeautjes op de droger in de huiskamer maar gelukkig heeft ze daar ook geen interesse in.
Er staat ook een grote doos met haar nog niet ingepakte cadeautjes op de droger in de huiskamer maar gelukkig heeft ze daar ook geen interesse in.
vrijdag 20 november 2009 om 13:22
quote:Kletsmajoor schreef op 20 november 2009 @ 13:16:
Ja Y. veegt wel eens zelf af en misschien niet altijd de goede kant op?!
Jaa, daar krijg je snel blaasontsteking van, dan kunnen er 'poepbacterien in het verkeerde 'gat' komen en dat is vaak de reden van blaasontsteking. Toch Sannie?
Blij te horen dat een blaasontsteking geen blaasontsteking is Het is wel blaasontsteking, maar nog geen reden (iig voor de kinderartsen hier in het ziekenhuis) om onderzoeken te doen. Pas bij de tweede sturen de huisartsen door.
Ja Y. veegt wel eens zelf af en misschien niet altijd de goede kant op?!
Jaa, daar krijg je snel blaasontsteking van, dan kunnen er 'poepbacterien in het verkeerde 'gat' komen en dat is vaak de reden van blaasontsteking. Toch Sannie?
Blij te horen dat een blaasontsteking geen blaasontsteking is Het is wel blaasontsteking, maar nog geen reden (iig voor de kinderartsen hier in het ziekenhuis) om onderzoeken te doen. Pas bij de tweede sturen de huisartsen door.
vrijdag 20 november 2009 om 13:24
Haha leuke jurken he Mette. Ik hoop ook zooo dat ie past, dan ga ik er meteen meer bestellen! Is echt helemaal mijn smaak. Ik heb de "bruine bosfee" besteld, maar zag er nu ook een, volgens mij heet ie "old english" of zo, die ik ook geweldig vind.
En ja, hier ook helemaal in de Happy Birthday stemming. Komt ook omdat ze sinds kort een paar keer op een feestje geweest is. Ze weet al helemaal dat daddy eerst jarig is en dan zij. Wel nog steeds een beetje lastig wanneer het nu te vieren. We houden het klein op de eigenlijke dag, dan de 27ste zijn we in NL en dan komen er wat mensen met hun kinderen en ik wil half januari dan haar eerste echte feestje doen, en daarvoor wat vriendinnetjes uitnodigen van de creche (krijg al hyperventilatie als ik er aan denk).
Shit zeg KM, wat een drama. Het mag zeker niet door de yoghurt of zo he?
En ik (en jij ook) was ontaard volgens jou omdat ik niet in kon vlechten
En ja, hier ook helemaal in de Happy Birthday stemming. Komt ook omdat ze sinds kort een paar keer op een feestje geweest is. Ze weet al helemaal dat daddy eerst jarig is en dan zij. Wel nog steeds een beetje lastig wanneer het nu te vieren. We houden het klein op de eigenlijke dag, dan de 27ste zijn we in NL en dan komen er wat mensen met hun kinderen en ik wil half januari dan haar eerste echte feestje doen, en daarvoor wat vriendinnetjes uitnodigen van de creche (krijg al hyperventilatie als ik er aan denk).
Shit zeg KM, wat een drama. Het mag zeker niet door de yoghurt of zo he?
En ik (en jij ook) was ontaard volgens jou omdat ik niet in kon vlechten
vrijdag 20 november 2009 om 13:25
Fijn dat de abkuur iets beter gaat. Nova vindt het ook véél te zoet, net als sinaspril met bananensmaak. Daar gaat ze zelfs van kokhalzen, zo zoet.
Heeft Y. in 1 keer al die munten op? Ik verbaasde me van de week, dat er zoveel inzaten.
Noof mag er iedere dag 1. Maar goed, bij haar moeten we opletten dat ze niet al te veel snoept, en Y. kan volgens mij wel iets hebben.
Heeft Y. in 1 keer al die munten op? Ik verbaasde me van de week, dat er zoveel inzaten.
Noof mag er iedere dag 1. Maar goed, bij haar moeten we opletten dat ze niet al te veel snoept, en Y. kan volgens mij wel iets hebben.
vrijdag 20 november 2009 om 13:26
Over afvegen gesproken, Oudste is soms een beetje TE zelfstandig, stuurt ons (en de crecheleidsters) weg als ze op de wc zit, wil deur dicht enzo. En soms heeft ze best een vieze broek 's avonds na de creche. Ik heb het weleens gezegd en ik geloof ook zeker wel dat haar vaste leidsters er op letten, maar heb het idee dat ze andere leidsters soms wel erg gedecideerd wegstuurt. Baal ik wel een beetje van.
vrijdag 20 november 2009 om 13:28
quote:Ainne schreef op 20 november 2009 @ 13:24:
Haha leuke jurken he Mette. Ik hoop ook zooo dat ie past, dan ga ik er meteen meer bestellen! Is echt helemaal mijn smaal. Ik heb de "bruine bosfee" besteld, maar zag er nu ook een, volgens mij heet ie "old english" of zo, die ik ook geweldig vind.
Jaa die is ook leuk! Ik heb al 2 bruine jurken, dus zodoende dat ik nu voor een andere kleur wil gaan.
hahaha, ik zie je al helemaal tussen de gillende peuters zitten. Misschien kun je je zus vragen, voor een gezellig overtochtje, en dan niks zeggen hé?!
Haha leuke jurken he Mette. Ik hoop ook zooo dat ie past, dan ga ik er meteen meer bestellen! Is echt helemaal mijn smaal. Ik heb de "bruine bosfee" besteld, maar zag er nu ook een, volgens mij heet ie "old english" of zo, die ik ook geweldig vind.
Jaa die is ook leuk! Ik heb al 2 bruine jurken, dus zodoende dat ik nu voor een andere kleur wil gaan.
hahaha, ik zie je al helemaal tussen de gillende peuters zitten. Misschien kun je je zus vragen, voor een gezellig overtochtje, en dan niks zeggen hé?!
vrijdag 20 november 2009 om 13:32
Ik heb "jouw" jurk ook even opgezocht, jajajaja, heel mooi!!
Haha, ja goed idee, mijn zus vragen, die maakt zich gelijk uit de voeten, haar kennende!
Maar serieus, ik maak me daar best druk over, een feestje doen. Ik wil de het eigenlijk in zo'n indoor playhall doen maar (had ik dat eigenlijk al verteld, kan me niet meer herinneren?) maar we waren pas op zo'n feestje daar en ik vond het helemaal niet leuk, dus daar weer vanaf gestapt.
Haha, ja goed idee, mijn zus vragen, die maakt zich gelijk uit de voeten, haar kennende!
Maar serieus, ik maak me daar best druk over, een feestje doen. Ik wil de het eigenlijk in zo'n indoor playhall doen maar (had ik dat eigenlijk al verteld, kan me niet meer herinneren?) maar we waren pas op zo'n feestje daar en ik vond het helemaal niet leuk, dus daar weer vanaf gestapt.
vrijdag 20 november 2009 om 13:36
Even snel voor Klets: Kan je Y niet belonen door haar wat lekkers te geven na die smurrie? Dat werkte heel goed toen Manu een paar maanden geleden die oogzalf moest. Na 2 dagen ging hij er gewoon voor liggen.
Ik bracht Manuel vanmorgen naar het kdv en hij zei in de auto al dat hij had gepoept. Kom ik daar aan, zit meneer tot aan zijn ellebogen onder de poep! Bleghhhhhh!!! Heb hem netjes schoongemaakt en schoon ondergoed aan gedaan en nu hoop ik maar dat het niet nog vaker gebeurd: bij 3 dunne luiers moet ik hem halen en daar heb ik geen tijd voor vandaag!!
Ik bracht Manuel vanmorgen naar het kdv en hij zei in de auto al dat hij had gepoept. Kom ik daar aan, zit meneer tot aan zijn ellebogen onder de poep! Bleghhhhhh!!! Heb hem netjes schoongemaakt en schoon ondergoed aan gedaan en nu hoop ik maar dat het niet nog vaker gebeurd: bij 3 dunne luiers moet ik hem halen en daar heb ik geen tijd voor vandaag!!