- - - Ju(n/l)i 2007 - - -

26-10-2009 18:26 668 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wéér een nieuw topic !

Link naar het vorige topic:* * Ju(n/l)i 2007 * *

What matters most is how you see yourself
Willen jullie even heel hard voor mij duimen? Zometeen, om half 2, word ik gebeld voor een rollenspel ivm selectie voor die baan waar ik nu mee bezig ben. Dat rollenspel wordt dus telefonisch gehouden. Ieks. Ben al zo'n zenuwpees met dit soort dingen, al scheelt het wel dat het telefonisch is (denk ik) Moest dinsdag een test maken, die heb ik gehaald (maximale score joehoe) en nu zometeen deze test dus. Vind het ontzettend spannend mede doordat ik ziek ben. Jawel, hoe beroerd kan zoiets uitkomen. Gisterochtend werd ik ziek, misselijk, overgeven, koorts...nou ja hele ratteplan dus. Nu nog enorme buikpijn, rugpijn en hoofdpijn. Zitten twijfelen om het af te zeggen maar lijkt me geen strak plan. Behoorlijk zware selectie en veel sollicitanten dus wanneer ik nu afzeg lijkt me dat geen goede binnenkomer. Ik meld het denk ik wel eventjes, of zou dat klinken als een smoesje? Pfffff.

Valt het op dat ik uit stress stom van me af zit te typen?

Nah laat sowieso straks even weten hoe het is gegaan en mochten jullie dit nog lezen voor half 2....duimen he!
Gehaald!

Nu volgende week vrijdag op gesprek.
Goed gedaan wijffie !!!
Joehoe, op naar de volgende ronde!!

Ik begin alvast te duimen.

UM, nog even over dat je het soms zo moeilijk vindt met kind, huishouden en de boel gezellig houden...dat heb ik ook.

Pfff...vanavond ook weer. Ik was de hele dag weg, van 8 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds (een vriendin behandeld, was 1,5 uur rijden). P. was thuis. Ik had gevraagd of hij de was op wilde ruimen die ik gisteren had opgevouwen, in de hoop dat hij dan ook nog de rest wilde opvouwen (was maar een klein beetje, plus een paar overhemden).

Kom ik thuis, zit meneer gezellig op de bank, woonkamer een teringzooi, alle afwas nog op tafel/aanrecht, overal speelgoed en de wasmand stond nog vol op bed.

Ja, dan ben ik niet blij om het maar even zachtjes uit te drukken. Had ie geen tijd voor gehad.... Hij hoefde niet eens te koken, want we aten een restje van gisteren.

Uiteindelijk heeft ie de was wel opgeruimd, maar heb ik de afwaszooi maar opgeruimd omdat ie toen moest sporten. Ik regel het dan zo dat alles klaar en opgeruimd is, hij gaat doodleuk tussen de troep zitten en ziet het waarschijnlijk niet eens.

En dan heb ik nog niet eens gevraagd of ie de bedden wil verschonen, wil stofzuigen, wc's poetsen, etc. etc.

Anyway, de gezelligheid was hier ook ver te zoeken vanavond. Hij vindt dat ik zeur, en ik vind dat hij best wat meer mag doen in het huishouden.

Jaaaaa Peetje, alsof je Jane-man beschrijft.....

Het is ook overal hetzelfde.

Jane-man is tegenwoordig op maandagmiddag thuis met de kids. Als ik dan om 18.00 uur thuis kom, zit meneer met de laptop op schoot en kan ik idd eerst alles opruimen, vaatwasser uitpakken etc. En nog instructies geven bij het koken. Ik zeg er wel wat van, maar het leidt bijna altijd tot ruzie, helaas.

Ze hebben geen idéé wat wij allemaal kunnen combineren overdag.
Wat heeeerlijk om hier verhalen van herkenning te lezen van de mannen. Zou het toch waar zijn dat vrouwen beter kunnen multi tasken?

Doet mij goed om te horen dat het bij anderen af en toe thuis ook behelpen is.

Het is hier wel weer echt gezellig, hoop dat we onze relatie dip weer even gehad hebben. Gister heerlijk uit eten met vrienden, echt genieten, en net een gezellige Sinterklaas viering bij UJ op de zaak gehad. Echt even gezellige gezinnendingetjes, dat waren we eigenlijk vergeten de laatste tijd..

Metis, joehoeeeee, dat je het al ziek zijnde gehaald hebt, da's wel een extra prestatie! is het iets administratiefs?
Inderdaad fijn, die herkenning, want soms denk ik dat P. de enige is. Maar nee dus.

Nou ja, hier zijn we ook weer vriendjes hoor. Ik zal maar eens aan de overburen vragen of hun hh hulp bevalt en of die ook bij ons kan komen, want anders blijven we ruzie maken, haha...

Maar ja, ik wil wel een goede, want eentje die alles maar half-half doet daar heb ik niets aan, dat doe ik namelijk al.
Zit het in de lucht ofzo? Hier een verschrikkelijk gefrustreerde ik vanuit de auto waar het ontzettend gezellig is momenteel. Wij zijn dus op weg naar een feestje van mijn broer en schoonzus, begint om half 5. Vanmorgen even naar stad en rond 1 uur thuis. Eva op bed en ik ging ook, onder genot van paracetamol, nog even slapen. Afgesproken dat M ons om half 3 wakker zou maken, zelf dan al klaar zou zijn zodat we om half 4 weg konden rijden. In tussentijd zou hij nog even boodschappen doen. Maakt hij me wakker om... tien over 3, eva moest er toen ook nog uit en zelf was tie ook nog niet klaar. Hij had tijd tekort want hij moest, zo noemt tie dat dan, ook nog opruimen. Nu moest ik sowieso al goed kijken wat er dan exact opgeruimd was maar enfin... Dus al met al was tie pas om tien over 3 terug van de boodschappen. Gevolg dat we dus pas tegen vieren in auto zaten en ik ben niet blij. Hoe moeilijk is het nu helemaal?

En dan vooral het niet toegeven en het zo proberen te draaien dat het ongeveer nog mijn schuld is want hij moest boodschappen doen en opruimen, pfff.

Maar goed, gezellig een feestje!

UM: ik antwoord je even via Hyves over je vraag over werk. Wordt wel morgen pas hoor want Hyves werkt niet echt op mijn telefoon.

Zo, t is wel goed voor je frustratie van je af typen. Ben weer boel agressie kwijt haha.
Hallo allemaal,

Lang lang geleden was ik ook nog wel eens op het forum te vinden. Even een korte update van mijn hectisch leventje:

nog steeds werkzaam als vroedvrouw in het ziekenhuis maar nu werk ik ondertussen wel 28,5 uur per week en niet meer fulltime dus het is veel beter zo. Helaas nog steeds niet zwanger (ondertussen al een jaar bezig)en een miskraam achter de rug. Nu wordt het dus tijd om iets te ondernemen. Jane ik weet nog dat jij ooit eens op het forum schreef dat jij goede ovulatietesten hebt gebruikt. Zou je kunnen zeggen welke dat waren?? Best wel frustrerend hoor dat je de eerste keer in een keer zwanger was en nu dit maar helaas weet ik dat ik niet de enige ben. En maandag dan ook maar eens een afspraak maken met de gynaecoloog. Misschien is er toch wat mis??

Voor de rest gaat alles goed. Morgen gaan we naar Plopsaland want daar komt Sinterklaas en Guy vind sinterklaas reuze interessant. Als hij zijn schoen mag zetten doen we er altijd een wortel in en hij weet dat hij dan eerst moet slapen. Zo schattig als hij het vertelt.

Ik heb lang niet geschreven door alle emoties en druktes en halve depressies. Maar ik heb besloten dat zitten mokken in een hoekje niet gaat helpen en beter maar iets actiefs kan gaan doen en mijn verhalen toch van me af te schrijven. Misschien helpt dat ook wel een beetje om alle emoties te verwerken. Ik hoop dat ik nog terug komen mag (zegt ze met grote ogen en een lieve glimlach) om mijn verhalen te schrijven en weer jullie verhalen te horen.

Liefs Tinok
Even snel het nieuwe topic doorgelezen::

Marianne wat een vervelend nieuws. Ik geef je heel veel dikke knuffels.En ik denk aan je!!

DD: Voor jouw heel veel felicitaties. Super leuk!!!

Liefs
Hé Tinok, leuk dat je weer iets van je hebt laten horen. Dus jij hebt ook al een miskraam gehad. Is het alweer een tijdje geleden dat je die hebt gehad?

Je hoort het toch wel vaker, dat het bij de 1e snel lukt en dat het bij de 2e heel lang duurt.

Bij mij was het andersom, bij de 1e duurde het 11 maanden en bij de 2e (miskraam) en 3e keer was het meteen raak.

Ook voor jou veel knuffels, ik ben benieuwd wat de gynaecoloog zegt, hopelijk heb je er wat aan.

Ik heb ook met ovulatietesten gewerkt trouwens. Ik heb verschillende gebruikt: die van clearblue, die digitale, waar een blij gezichtje in komt (bij ovulatie) of een rondje (bij geen ovulatie). Ik heb volgens mij ook die van sensitest gebruikt (had ik gekregen van een vriendin die ze over had). Zij had deze via internet besteld, kun je op googelen.

En ik heb ook nog een keer iets gebruikt maar weet niet meer hoe het heette. Dan moest je met een pipetje een paar druppels urine op een staafje doen. (of was dat nou een zwsch test..) Hmm, ik heb best wel wat gebruikt dus.

Het werkt allemaal wel trouwens.

Ik vind het leuk als je weer mee komt schrijven, van je af schrijven helpt altijd wel, vind ik tenminste.

Gelukkig heb je wat meer rust nu je "maar" 28,5 uur werkt ipv 40 uur per week. Ik werk de ene week 2 dagen en de andere week 3 en vind dat eigenlijk wel prima.

Als ik 3 dagen werk, werk ik de di, wo en do en dan heb ik altijd het gevoel alsof ik de hele week heb gewerkt.
Hey Tinok !!

Gekkerd, dat hoef te toch niet te vragen of je weer mee mag schrijven? Natuurlijk mag dat !! Ik vind het juist alleen maar positief dat je meer van je af wil schrijven. Doen hoor !

Shit van die miskraam zeg

Helemaal nadat je al een tijd probeert om zwanger te worden.

Helaas heb ik dat ook gehad vóór Laura. Nadat we 2 jaar bezig waren 2x een mk gehad en toen zwanger van Laura.

Lijkt me extra moeilijk voor je, omdat je de hele dag met zwangeren en baby's werkt.

Die tests: ik gebruikte de Persona. Dat is een klein computertje waarin je een staafje doet (soort zwangerschapstest) en die geeft aan wanneer je eisprong komt. Maar volgens mij zijn die tests die Peetje noemt net zo goed hoor.

Je kunt het in elk geval proberen !

Nou, ik ga weer even bankhangen. Ben moe van de juli 2009-viva-meeting die we vanmiddag gehad hebben.
Tinok! Die grote ogen en lieve lach kan toch niemand weerstaan? Ik vind het ook goed teken dat je weer van je af wilt schrijven. Maar wat balen allemaal zeg. Heb je al afspraak gemaakt met gynaecoloog?

Hoe was het in Plopsaland?

Jane: Gezellig zo'n meeting, was het leuk?

Gisteren relaxdagje gehad met Eva, ze heeft flink staan dansen en zingen op K3 hier, de controller van de wii wordt nu gebruikt als afstandsbediening. Feestje zaterdag was erg leuk. Jammer dat ik nog zo'n last van maag had want er was me toch een heerlijk warm/koud buffet! Nou ja, het stokbrood was ook best lekker.

Mijn moeder was er ook. Gebracht door rolstoeltaxi om half 5 en ze is tot kwart voor 9 gebleven. Helemaal verbaasd dat de taxi er al weer was: "nu al?" Goed teken dus. Ze vond het erg leuk maar was wel een beetje emotioneel. Vooral toen broer tijdens speech noemde dat feestje wat was uitgesteld door oa ziekte van mijn moeder en dat ze erg blij waren dat ze er nu toch bij kon zijn.
Dat Eva iemand is die precies weet wat ze wil (en vooral niet) wil is bekend. Dat het af en toe een driftkikkertje is...ook bekend. Maar vannacht, pfffff. Ze had me toch een driftbui, niet normaal meer.

Iedereen lag lekker te slapen tot 10 over 2, toen werd Eva wakker. Vanuit haar kamer riep ze dat mama even haar spullen moest tillen want dat ze bij ons wilde slapen. (haar spullen zijn: vaste knuffel, Dora-pop, kleine babypop, 26 sokken, een aapje en een schaap, hele verhuizing dus) Ik riep terug dat ze lekker in haar eigen bedje moest blijven, oogjes weer dicht moest doen en lekker gaan slapen. "Nee, ik ben wakker!" Dat hadden we al door ja. Na wat heen en weer gepraat ik er maar uit en naar haar toe. Ze stond inmiddels al met de helft van haar spullen bij de deur, ik zei dat ze echt in haar eigen bed moest slapen en wil haar oppakken. Toen ging ze door het lint! Krijsen, trappen, slaan,gillen...werkelijk alles passeerde de revue. Van alles geprobeerd haar te kalmeren, door te dringen maar ik kwam er gewoon niet doorheen. Ze stond, of lag (dat wisselde af), gewoon te shaken van woede/frustratie. Ik M uiteindelijk geroepen want ik wist het ook echt even niet meer. Ze had zich toen al haar slaapkamer uitgewerkt en we stonden dus gedrieen op de overloop. Met man en macht probeerde ze zich tussen ons door te werken om maar op onze slaapkamer te komen. Uiteindelijk toch op gang gebleven (onze slaapkamerdeur was inmiddels ook dicht), ik even naar beneden en M is toen op haar kamer gaan zitten, gewoon naast haar bed. Ik erbij gaan zitten toen ik terug was en heel langzaam kwam ze naar ons toe. Echt heel langzaam want ik geloof dat ze over die paar stappen wel 5 minuten heeft gedaan. Toen wilde ze uiteindelijk wel bij mij op schoot, lag ze helemaal tegen mij aan nog helemaal na te trillen en snikken. M een glaasje water gepakt voor haar, na wat slokjes heb ik haar in bed gelegd, knuffels,poppen en sokken ook netjes toegedekt , wat liedjes gezongen en toen de kamer uitgegaan. Lamp moest aanblijven en deur open. Prima. Al met al lagen we een klein uur later weer op bed. Was heftig hoor en heel moeilijk om te zien. Ze zat er gewoon helemaal in vast leek het wel, weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen. Nu heeft ze wel vaker een driftbui gehad compleet met niet ademhalen etc maar nog nooit zo heftig en zo lang. Vanmorgen was ze weer helemaal vrolijk en niks aan de hand maar wat er nu was. Ze gaf ook nergens antwoord op dus of ze nu gewoon wakker was geworden of naar gedroomd had? Geen idee....
Ach jee Metis ( en Eva), Dat kinkt inderdaad wel heel heftig. Ik las gister nog dat het wel typisch bij deze leeftijd hoort, driftbuien. En Fiene kan zichzelf ook op de grond gooien van kwaadheid. Maar 's nachts? Pffff, dat lijkt me afzien.

Ik vind het ook moeilijk om te zien. Ze zitten zichzelf zo in de weg he? Vaak op gegeven moment maar gaan troosten werkt nog het best, maar het lijkt wel alsof Fiene daarvoor eerst over haar eigen kookpunt heen moet zijn, en daarvoor is ze niet benaderbaar.

Sterkte, hoop dat ze er geen gewoonte van maakt!

Hoe is het met je solli, ben je al iets verder?

Tinok, welkom terug, juist leuk dat ' t hier weer drukker wordt, al is jouw aanleiding wel verdrietig zeg. Ben je al bij de gyn. geweest, ga je in je 'eigen' ziekenhuis?

Marianne meisje hoe is het? of zou je hier nu even niet komen?

DD, met jou alles goed?

Heb helemaal zin in Sint hier a.s. zaterdag, vind het echt genieten nu Fiene het ook bewust mee maakt.

Ben hier ondertussen druk met opruiming van m'n administatie, moest echt weer eens gebeuern.. Ondertussen heeft Fiene de hele middag vanuit haar bed lopen roepen en spelen, gister sloeg ze ook al over. Zouden wij ook op een middagslaapje omslag bezig zijn vraag ik me af..

Hoe gaat dat met jullie, Jane, hoe doe jij dat nu, en de andere kindjes slapen die bij jullie standaard 's middags of zittten er meer op een omslagpunt?

Liefs allemaal!
UM, ik laat Laura tegenwoordig 's middags niet langer dan 1,5 uur slapen. Daardoor slaapt ze 's nachts ook weer normaal van 19.00 uur tot 07.00 uur. En dus is ze overdag weer tevreden met 1,5 uur. Vicieuze circel dus.

Helemaal overslaan zou ik nog niet doen, Het kan natuurlijk dat ze al zover is, maar het is wel erg jong.

Ik sjees er weer vandoor.

Nog even snel wasgoed opvouwen en dan koken, eten, naar koor etc.....
Wij zitten ook een beetje op een omlagpunt denk ik soms.

Soms slaapt ze 's middags zo 2 of 2,5 uur. Meestal wil ze niet naar bed, eigenlijk nooit, maar ze gaat wel slapen.

Maar als we haar 's avonds te vroeg in bed leggen wil ze dus echt niet slapen. Rond kwart over 8 in bed is haar tijd.

Ik wil haar het liefst om half acht in bed hebben, maar dan wil ze echt niet en gaat ze huilen, roepen, kabaal maken etc. Om kwart over 8 is ze meteen stil.

Maar als ze toevallig 's middags eens een slaapje overslaat omdat het zo uitkomt (we zijn weg ofzo) dan gaat ze echt niet eerder slapen wat ik dan hoop.

Maar goed, we eten doordeweeks ook best laat, als we beiden werken eten we vaak pas om een uur of half zeven. Dus dan zijn we vaak tussen kwart voor 7 en 7 uur goed en wel klaar met eten. En om haar dan meteen in bed te leggen...

Metis, heftig zeg, die driftbui, en zeker zo midden op de dag.

Femke weet ook goed wat ze wil (en wat ze niet wil) zeggen ze redelijk vaak op het kdv. "Die laat zich het kaas niet van het brood eten" heb ik al vaak gehoord de laatste tijd.

Ze is wel erg lief voor Luuk op het kdv zeggen ze. Ze kijkt regelmatig of hij er nog is en als ze hem niet ziet dan zegt ze: "waar is Luuk nou?" Als ze hem dan vervolgens ziet zegt ze: "daar is mijn Luuk!" En als hij huilt gaat ze altijd naar hem toe en gaat hem troosten of een speeltje geven.

Eva slaapt hier 's middags ook nog, ze slaapt rustig zo'n 2.5 uur. Wanneer ze 's middags overslaat wordt het 's avonds niet vroeger maar is ze wel hangeriger aan het einde van de middag wat niet handig is met avondeten. 's Avonds leeft ze altijd helemaal op dus, ook als ze 's middags niet heeft geslapen, wordt het een uurtje of 8/half 9. We proberen haar nu overigens rond achten naar bed te doen maar dan is ze altijd nog wel wakker tot ongeveer 9 uur. Ze huilt dan niet en ligt lekker duimend in haar bed dus ik laat het mooi zo. Wijze woorden van mijn moeder gebruikend "al slaap je niet, je rust wel" Maar wanneer we haar nog vroeger op bed leggen gaat ze wel huilen hoor dus 8 uur/kwart over 8 is voor haar een mooie tijd.

Vandaag vieren ze Sinterklaas op de opvang. Dus ben benieuwd, zal wel gezellig worden. Toen Eva hoorde dat er Sinterklaasfeest werd gehouden wilde ze ook per se haar feestkleren (van feestje van zaterdag aan) want dat hoort bij feest. Dus mevrouw is in haar rokje en legging en nieuw shirt naar de opvang, tuttebelletje

Morgenavond naar mijn schoonouders om daar Sinterklaas te vieren. Nou ja, eigenlijk maar cadeautjes voor Eva in ontvangst nemen want verder vieren we het niet. Heel verrassend vieren zij het met zus/zwager. Zaterdag gaan we naar het revalidatiecentrum van mijn moeder en daar vieren we het 's middags samen met mijn ouders, zus/zwager en broer. Volwassenen hebben lootjes getrokken en wij hadden natuurlijk al cadeautjes voor Eva dus die gewoon er gewoon bij in de zak. Normaal koopt mijn moeder altijd cadeautjes voor de kleinkinderen en eigen kinderen krijgen geld maar verwacht niet dat er nu cadeautjes zijn. Zie mijn vader nog niet shoppen Plus dat hij elke dag bij mijn moeder zit dus hij heeft er ook gewoon geen tijd voor. Geef hem groot gelijk trouwens hoor. Ik verwacht eerder dat we dan voor Eva ook het geldbedrag krijgen mocht tie er al om denken.

Gisteren heeft mijn moeder weer wat uitslagen gekregen van het ziekenhuis. Ze heeft nog steeds een lekkende hartklep maar binnen aanvaardbare niveau's. Kleine kans dat het zich nog verder herstelt maar er wordt sowieso niets mee gedaan. Of het moet verslechteren natuurlijk maar dat verwacht arts niet. Knijpfunctie van het hart is matig tot redelijk. Hier schrokken we van maar houdt niet in dat ze grotere kans heeft op weer hartfalen oid. Wel dat ze bijv wat eerder moe is. Doordat ze toen bypasses heeft gehad en nu doorstroming dus goed is heft dat wel ietsjes de verslechterde knijpfunctie op.

Knijpfunctie is jammer maar niet problematisch dus en verder zijn wij, en arts, hartstikke tevreden.
O Metis, Eva klinkt als Femke als het op slapen aan komt. Ook niet eerder naar bed als ze 's middags niet slaapt en pas om acht uur/half negen naar bed want als ze eerder gaat, gaat ze huilen. Nou , gelukkig is Femke niet de enige.

Gaat Eva 's middags wel zonder mopperen naar bed? Femke toevallig vanmiddag wel, maar dan is ze dus echt moe, ze had ook rode wangetjes van moeheid. Meestal sputtert ze toch wel tegen, en dan gaat ze rekken door eerst verstoppertje te spelen en weg te rennen en op ons bed te springen. Maar vandaag ging het redelijk soepel moet ik zeggen.

Gezellig morgen bij je moeder in het revalidatiecentrum sinterklaas vieren. Fijn dat de arts tevreden is en jullie (dus) ook. Hoe is het met je moeder verder, voelt ze zich ook goed? Is ze wel optimistisch?

O, Femke heeft nu trouwens van die zinnetjes die ze constant zegt. Deze week is "nou, ik denk het wel" of "nou, ik denk het niet" favoriet.

Dus als wij dan vragen: zullen we naar bed gaan zegt ze; "nou, ik denk het niet". Of wat we dan ook maar vragen. Ze zegt niet gewoon ja of nee, maar dus dat zinnetje. Het klinkt wel erg komisch moet ik zeggen.

De uitdrukking: "samen spelen" is ook één die ze nu veel gebruikt. "mama, we moeten sámen spelen" zegt ze dan alsof ik haar er niet bij wil hebben als we ergens mee aan het spelen zijn en zij mij dus corrigeert
Wat een rust hier! Hoe is het overal?

Gezellige pakjesavond gehad?

Wij zijn heel erg verwend, en op mijn gebruikelijke schoonmoeder irritaties na, was het heel gezellig. Fiene is weer helemaal zoet aan het spelen met alle nieuwe dingen, heerlijk.

Ik wil trouwens toch een nieuw bed voor haar gaan lopen! Ze wil nu steeds uit haar hoge babybedje klimmen, en dat vind ik ook niet wat. Net bij IKEA geweest, alleen was helaas het Minnen bedje net op, dus ik ga over een paar weken voor de herkansing.

Morgen naar een congres waar ik helemaal zin in heb, Fiene gaat naar mijn ouders, ik merk dat ik er zo naar toe leef dat ik haar het liefst zo snel mogelijk wil wegbrengen... soms kan ik er echt effe genoeg van hebben, die zorg de hele tijd.

Dus ik denk dat wij hier zo de auto inspringen...

Tinok en DD, zijn jullie nog in the house?

Metis, nog nieuws aan het sollicitatie front of gaat dat hier niet? Fijn, goed nieuws over je moeder!

Ik heb er touwens toen vergeten op te reageren, waar wat een ongelovelijke gang van zaken bij jouw schoonfamilie ( was het geloof ik ). Dat ze zo'n onderscheid tussen (klein) kinderen maken. En dan die lullige opmerkingen ( over je schoonmoeder was het geloof ik?) waar ze bij zit, sjeemienee zeg, echt onbehoorlijk. Ik dacht dat ik een rare schoonfamilie had... :)Maar jullie negeren het zoveel mogelijk denk ik?

Fijn dagje allemaal!
Hier heel gezellige pakjesavond- en middag gehad. Vrijdagavond naar schoonouders geweest. Eva heeft leuke cadeautjes gehad. M en ik hebben beiden geld gehad.

Zaterdagmiddag hebben we het met mijn ouders gevierd in revalidatiecentrum. Mijn moeder wist nergens van dus grote verrassing. We vierden het met een broer en zus/zwager en wij dan. Lootjes getrokken onderling en daarbij gewoon onze cadeautjes voor Eva in de zak erbij gedaan. Eva is helemaal, maar dan ook helemaal, blij met Baby Born die inmiddels Laura (hoi Jane ) is gedoopt. Ze dacht eerst nog aan Maxine (hoe ze daar nu weer bij komt) maar gelukkig is het dus Laura geworden. Sinds zaterdagmiddag loopt ze nergens anders meer mee. "ik ben een hartstikke lieve mama" Vanmorgen kreeg ik allerlei instructies toen ze naar de opvang ging. Laura moest wel naar bed en even in bed en ik moest flesje niet vergeten. Eerst moest Laura nog allemaal kusjes en er moest nog door Eva gezongen worden voor pop. Toen ze eindelijk wegging moest ik met Laura voor het raam staan om te zwaaien. Pffffff. Wel grappig hoor.

Ze heeft ook de toren van Pisa gehad, gelachen gisteren. Met z'n drieen gespeeld maar Eva is het nooit eens met de kleur die ze gooit dus draait ze dobbelsteen om daarna verheugd uit te roepen dat ze blauw heeft gegooid. Valsspeelster!

Vrijdagochtend sollicitatiegesprek gehad en ging goed!!! Het werk is via uitzendbureau dus daar had ik gesprek. Nu wil het toeval dat ik iemand van het uitzendbureau had die ik ook had toen ik nog bij t uwv werkte. En daar kon ik gigantisch goed mee opschieten. Gesprek verliep dus ook zeer ontspannen en gezellig. Alleen...mocht werkgever mij uitnodigen voor gesprek of assesment dan staat me nog wel wat te wachten. Ze zijn namelijk zeer streng in de selectie en hebben behoorlijk veel kandidaten. De grootste kans heb ik op een assesment ipv gesprek, waar ik wel van baal haha. Ben niet zo'n kei in het mezelf verkopen en zeker niet in een groep vol onbekenden. Ben meer een kat uit de boom kijker en hou mezelf dan op de achtergrond, en da's niet handig met zoiets. Maar goed, eerst maar zien of ik überhaupt uitgenodigd ga worden, dan zien we wel weer verder.

Wat schhonouders betreft nergeren we het inderdaad maar. Weet je wat ik bij M merk? Hij zoekt toch nog steeds, onbewust?, naar goedkeuring en "durft" dus niet zo goed zich echt uit te spreken. Nu moet je weten dat M ontzettend scherp is, nooit een blad voor de mond neemt en soms op het botte af is. Des te vreemder dat hij het bij zijn eigen ouders, nou ja,vader dan, niet doet. Maar ergens snap ik het wel. Zijn vader kan niet tegen kritiek en mocht M wat zeggen is het enige wat hij bereikt dat er weken niets meer gezegd wordt of het kortaf wordt gedaan. Heb je ook niks aan. Dus we gaan er af en toe heen, bellen wel regelmatig met schoonmoeder en proberen maar te negeren dat zus/zwager helemaal je van het zijn. Maar t is niet leuk voor M, bah. Gelukkig heeft hij met mijn ouders een heel goeie band maar dat moest tie natuurlijk met zijn eigen ouders ook hebben. Eva merkt er nu denk ik nog niet zoveel van, alhoewel ze wel spontaner is naar schoonmoeder hoor. Maar hopelijk trekt het nog bij, zou het erg sneu vinden, understatement, als Eva straks bewust wordt van feit dat neefjes meer waard zijn in ogen van schoonvader.

Leuk naar congres! Kan me voorstellen dat je er helemaal zin in hebt. Is ook wel lekker zo'n dagje voor jezelf natuurlijk.

Wanneer Eva 's middags naar bed moet moppert ze meestal wel. Haar favoriete uitspraak is momenteel "maar ikke ben wakker" Juist, en daarom gaan we naar bed om te gaan slapen. Maar als ze eenmaal ligt slaapt ze meestal zo hoor. Zaterdagmiddag niet geslapen, alleen eventjes in de auto en toen we 's avonds naar huis gingen, rond kwart voor 9, was ze nog hartstikke wakker en vrolijk. Nu zal het ook door alle spanning en cadeaus komen. In de auto sliep ze wel meteen hoor. Bijkomend voordeel was dat ze zondagochtend tot kwart voor 10 heeft uitgeslapen....heerlijk!

Mijn moeder voelt zich heel goed momenteel. Je merkt dat ze zelf ook weer echt positief is en het er vaak over heeft dat als ze weer thuis is.....en dan allerlei plannen. Zaterdag zat ze ook echt te genieten en was ze weer helemaal zichzelf qua vrolijkheid en grapjes. Je merkte wel dat ze bekaf was hoor toen we naar huis gingen, toch nog wel erg vermoeiend voor haar.

Hahaha die Femke, leuk is dat. Herken het trouwens niet die favoriete uitspraken, wel dat ze sommige uitspraken erg vaak gebruikt. Ik merk wel dat ze nu "moeilijkere" woorden gaat gebruiken. Of moeilijke woorden...dat is niet goed gezegd maar bijv woorden als "trouwens" oid. Vindt ze volgens mij erg interessant klinken.
Oh ja, gisteren nog gelachen. Ze vindt het maar raar dat Kathleen uit K3 is want ze staat toch nog gewoon op de dvd? Gisteren zat ze liedje te kijken met Josje, toen concludeerde ze dan wel dat Josje er nu was en Kathleen niet meer (is in haar ogen of weggehaald, verstopt of weggelopen. Dat wisselt). Daarna kwam er een liedje waar Katheen nog inzat, Eva helemaal enthousiast "ik heb Kathleen gevonden!"

Oma's aan de top is haar lievelingsliedje alleen verstaat ze het steeds verkeerd en zingt het dus ook fout. Bij haar is het "oma aan de stop"
Als ik Femke naar bed wil brengen geeft ze als "tegenargument" dat het buiten niet donker is.

Maar dan zeg ik dat ze toch wel naar bed kan ook al is het niet donker buiten.

Vanmiddag lag ze er om half 2 in, en om half drie is ze pas stil geworden. Niet dat ze aan het huilen was hoor, ze was aan het zingen, kletsen en zo nu en dan hard mama roepen.

Ik ben er niet heengegaan en uiteindelijk is ze toch in slaap gevallen, ik ben benieuwd voor hoelang.

Dus Eva vindt de babyborn pop heel leuk. Femke vindt hem ook wel leuk, maar speelt er niet altijd mee. Zo nu en dan, en dan moet de pop een flesje, of de borst, een schone luier, en dan rijdt ze ermee door de kamer.

Laatst vroeg ik aan haar hoe de pop heette. Ik noemde wat namen en ze zei de hele tijd nee. Toen ik vroeg hoe de pop dan heette zei ze: "broertje!"

Dus...haar pop heet broertje.

Fijn dat je moeder vrolijk is en dat het steeds beter gaat.

Wij hebben ook sinterklaas gevierd bij P's moeder en zwager en schoonzus met de kinderen.

Eerst pakjes, daarna gourmetten. Ze zijn schromelijk verwend. Ze pakken als een gek de cadeautjes uit, iedereen tegelijkertijd.

Eigenlijk vind ik het een beetje te gek, maar goed.

Femke had tussen de middag een half uurtje in de auto geslapen en we waren pas om kwart voor elf thuis. In de auto was ze het laatste kwartiertje in slaap gevallen. Toen gaf ze ook wel toe dat ze moe was...

Ze werd om tien voor half negen wakker de volgende ochtend.

Luuk om vijf uur geloof ik, maar die sliep na het voeden wel weer door tot negen uur.

Hier ook een leuke Sint gehad !

Gevierd bij vrienden (lootjes getrokken) en we hebben zelf voor onze kids gezorgd. Laura heeft een Woezel & Pip laptop gekregen en Duplo. Die laptop is het kado van het jaar !!! Ze kan niet meer zonder dat ding, hihi.

We hadden Laura daar op bed gelegd, maar ze lag om 22.00 uur nog te zingen in bed (... in de gloriaaaa....) hahaha. Toen zijn we toch maar naar huis gegaan.

Verder héél druk op het werk, maar wel leuk !

Met de kids alles goed.

Laura is enorm lief de laatste weken. We genieten volop van haar. Ze praat steeds beter en eigenwijzer .

En kleine Joost gaat ook hard. 5 maanden oud en een beer van een vent. Maat 68 zit alweer in de doos en maat 74 past perfect. En dan te bedenken dat ik pas een paar maanden geleden bij Laura de broekjes maat 80 heb opgeruimd....

Metis, wat grappig dat Eva's pop Laura heet !!!

Gek om hier over een andere Laura te lezen, hihi.

Fijn dat het beter gaat met je mams. En spannend van je solli.

Peetje, dus Femke slaapt ook minder nu 's middags? Kan ook een fase zijn volgens mij.

UM, leuk dat je ook het Minnen-bedje gaat kopen ! Hier bevalt hij heel goed. En Laura blijft nog stééds in haar bed liggen 's morgens, hihi. Ideáál. Ik moet er ook niet aan denken trouwens dat ze er 's nachts uit zou gaan, haar kamer uit gaat en de trap af 's nachts. Hopelijk duurt het nog lang vorodat ze beseft dat ze uit bed kan.

Hoe was je congres vandaag???

Hoe ist met de anderen?

Ik duik zo m'n bedje in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven