Het koelkastrestjes-topic

09-03-2009 12:30 171 berichten
Jaja, de recessie is ook op de kookpijler toegeslagen.

Het motto van dit topic is, gooi geen restjes weg, maar maak er een creatieve maaltijd van.

Maar ja, moet je wel een creatieve geest hebben natuurlijk.

Schrijf hier wat in je koelkast zit en wellicht kunnen forummers je helpen om er een lekker maaltje van te maken.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt errug lekker. Vooral met die blauwe kaas, rode ui en dat champignon-uien sjuutje erbij. De zongedroogde tomaatjes vind ik er zelf niet zo heel erg bij passen..(denk ik)

Ik ga het een dezer dagen maar eens maken.

Wat voor vlees eet je erbij? Krokant gebakken speklapjes zal misschien wel lekker zijn.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Of een goeie gehaktbal.
Kan ook ja, dan kan je wel meteen goede jus maken.

Krijg er trek van
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Ik heb 2.5 kg uien, min 1 ui. een mini blikje tomatenpuree en een half bakje smeermonchou waar ik dus nog geen bestemming voor heb. Iemand een idee? ik lust eigenlijk geen uien ( is over van verjaardagsvoer)

Hoeft niet allemaal in 1 recept, maar ik heb geen idee wat ik er mee kan doen. Heb ook nog oven stokbroden over.
Ow en bieslook!
Smeermonchou kun je in dadels doen (dadels even ontpitten en op de plaats daarvan wat Monchou) met een walnoot erop, heb je een lekker hapje voor bij de borrel.

Uien die je niet lust is lastig... misschien lust je wel uiensoep? Daar kan ook de bieslook in. Stokbroodje erbij en klaar. Of misschien zelf kaasuienbrood maken van je stokbrood en ui?
En een uienjus dan, Flashy? Daar heb ik het recept van voorbij zien komen op deze pijler...
quote:Ligeia schreef op 21 oktober 2009 @ 15:08:

En een uienjus dan, Flashy? Daar heb ik het recept van voorbij zien komen op deze pijler...

Ja dat wel denk ik, ik ga even op zoek, bedankt!

Die dadels met monchou is ook een goeie!
Waarom koop je in 's hemelsnaam een zak uien van 2,5 kilo om er maar eentje v te gebruiken als je weet dat je ze niet lust? Je kunt die dingen toch ook gewoon los kopen bij de groeteboer.
quote:juniper8 schreef op 22 oktober 2009 @ 14:18:

Waarom koop je in 's hemelsnaam een zak uien van 2,5 kilo om er maar eentje v te gebruiken als je weet dat je ze niet lust? Je kunt die dingen toch ook gewoon los kopen bij de groeteboer.Als ik er 1 had inderdaad, maar die hebben we niet.
Misschien heeft iemand een goddelijk idee:

Er liggen nog cashewnoten en bos(lente?)uitjes van een ander recept... Wat kan ik hier nog meer mee maken?
Iets van groente roerbakken (vind cashews lekker bij paksoi) en reepjes vlees. Woksaus en net voor het eten flink wat gesnipperde bosui en handjes cashews erdoor. Erbij: rijst of mie of noodles.
Dat is wat ik gisteren al heb gemaakt.. Maar lekker was het zeker!
Mmmmm heb eigenlijk best wel wat in huis, maar ben helemaal inspiratieloos, maar wel zin in iets "bijzonders". Heb geen tijd om boodschappen te doen, dus hopelijk kan iemand hier een geweldig recept bedenken!

Wat ligt er in de koelkast?

gele en rode paprika, halve bos wortels, 1 prei, paar tomaatjes.

3 franse kaasjes, aardig stuk parmezaan en klein beetje creme fraiche.

Verder Melk en eieren.

In de vriezer:

bladerdeeg en brood.

Verder in huis:

couscous, rijst, uien en knoflook en allerlei kruiden, olies e.d.
Een bladerdeegtaartje met paprika en kaas? Weet niet wat voor kaasjes het zijn natuurlijk, maar daar kan misschien wel wat in te bedenken zijn. Of een bladerdeegtaartje met prei en kaas, kan ook.

Als je feta hebt, de combinatie wortel en feta is ook erg lekker.
haha, de prei, bladerdeeg en creme fraiche zijn over van de bladerdeegtaartjes van van de week, waren erg lekker idd.

De kaasjes zijn een blauwschimmel een soort sterke brie en een roodschimmel. mmm, misschien kan ik een soort kaasfondue maken. Of paprika gevuld met kaas ofzo, iemand daar een idee voor?

Owja, bedenk me net dat ik ook nog een blik gepelde tomaten heb.
Ok receptinspiratie gezocht! Vers heb ik alleen nog een stel tomaten en een pompoen. In de vriezer nog wel wat erwtjes, spinazie en boontjes. Vlees: gehakt, kip en witvis (allemaal vriezer) Verder aardappelen, rijst, pasta, meeste soorten kruiden e.d. wel in huis. Oh en zowel geraspte kaas als feta.

Ideeen?
ie-ie-iemand die hier wat mee weet? Ik wil niet naar de winkel en ik heb honger.
Ehm, pizzabezorging.nl ?
Je kunt hiermee vanállllles eten toch MdK?

- Vlees, groenten en een gehaktbal

- Pasta met kip+groentenprutje mét geraspte kaas

- Rijst met vis+groentenprutje.

Heb je niet toevallig ook nog tomatenblokjes of tomatenpuree? Dan kun je meer een 'prutje' maken
Peas on earth!
Uitje, visje, spinazie, tomaatjes, lekker Italiaans kruiden. Pasta erbij. Geraspte kaas erover. Zou het echt een ramp zijn als je dit met witvis doet in plaats van met zalm?
Tomaat, spinazie, kip, feta en pasta Keessie!!

En heb je pesto? Dat erdoorheen.

Of anders even kijken op: http://www.smulweb.nl/zoeken/uitgebreid/recepten
Damn, nu wil ik pasta met zalm en spinazie en pesto... Je wordt bedankt Keessie

Maar heb al wokgroente en vega-stukjes uit de vriezerT gehaald... Morgen dan maar in de herhaling!
Vis insmeren met mosterd en kruiden met viskruiden en dan tomaat erbij en een bosuitje of preitje, dichtvouwen in aluminium en 20 minuutjes in de oven om 200 graden. Dan rijst erbij of pasta ofzo...
Jaa, ideetje van Plous is ook lekker!

Heb je niet toevallig ook bladerdeeg in de vriezer? Ik heb laatst een heel lekkere hartige taart met spinazie en gehakt gemaakt!
Peas on earth!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven