Mutsen in de mist

20-11-2009 16:47 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
en waar het op slaat... ik heb geen idee! maar het bekt wel lekker
Hmm, dat van morgen naar huis, à la. Maar 2 weken niet lopen. Oef, hoe je dat voor elkaar moet krijgen?
Nog even doorbijten Anky. Dan lekker morgen weer naar huis. Hoop dat je vanuit het zh tips meekrijgt hoe je zo'n beweeglijke tante niet laat lopen.

Ligt de fruitboer, eh Mannie, lekker te slapen? Mijn Mannie kwam er na een kwartier uit en meldde dat hij klaar was met slapen. Maar hij ligt er nu weer in. Sterker nog, ze liggen er alledrie in. En ik vergrijp mij aan de chocolade kruidnoten. Niet slim, wel lekker.
Een nachtje is wel te overzien maar 2 weken niet lopen.. oei. Voor een Maby lijkt me dat een vrij onmogelijke opgave. Sterkte dat laatste nachtje!

Mannie en Mini zijn aan het judoën op ons bed. Ik had onze sprei over Mannies boomhutbedopbouw gegooid, had hij een echte hut. Vond hij eerst heel leuk maar na een half uur was het toch stom en heeft hij het gelsoopt. Mini in tranen, zij had er net een gezellig huisje van gemaakt. Ik na praten als Brugman van de onderkant van zijn bed een hut gemaakt, heeft hij dat net wééér gesloopt. Mini weer in tranen Eén en al gezelligheid hier.
Ik krijg een beetje hoofdpijn van Mannie, hij wil helemaal niks.

Net de dokter gesproken en ze schrijft oordruppels voor. Ik verschoonde net Mannies bed en zijn kussen zat weer onder de vlekken, gatsie. Was het toch al iets erger dan ik dacht. Maar goed, met druppelen is het meestal zo weg.

Ik ga eens kijken of ik Mannie in zijn kleren krijg. Hij wil niet naar Sint en dus ook niet aankleden.
Hier ineens stress. Het alarm van mijn telefoon ging. Ik had de kinderen opgegeven om een taaipop bij AH te versieren. Was het glad vergeten... Ze vonden het erg leuk. Moppie niet, die had ik uit bed getrokken. Ligt er nu weer in. Ontaarde moeder ben ik haha.

Ben zelf zo dwars als het maar zijn kan. En onhandig, heb al een glas laten vallen. Heb nergens zin in, dus Esman mag straks patat halen.

Moet eigenlijk sporten met vriendin vanavond, maar dan ben ik laat terug en als ik dan nog moet verder praten met Esman, wordt het weer laat en slaap ik weer slecht. Zit er dus hard over te denken om af te bellen. Terwijl ik ook wel even eruit wil. Dilemma...
Ik zou er even uit gaan. Maar goed, iedereen is daar anders is en ik weet niet wat voor j ou het beste voelt.

Wij eten vanavond Hollandse wokgroenten, wokken met krieltjes (kleintjes) en blokjes kalkoenfilet. Heerlijk
Ik heb een been gebroken, hij is eraf, en we moeten nu naar het ziekenhuis. Aldus mini.

Verder kan meis niet spelen, want haar moeder is zwanger, voor nep hoor mama, en die moet naar het ziekenhuis.

Tevens zit ik nu relaxed te laptoppen met mijn been omhoog op een stoel.
quote:remma schreef op 02 december 2009 @ 17:46:

Ik heb een been gebroken, hij is eraf, en we moeten nu naar het ziekenhuis. Aldus mini.

Verder kan meis niet spelen, want haar moeder is zwanger, voor nep hoor mama, en die moet naar het ziekenhuis.

Tevens zit ik nu relaxed te laptoppen met mijn been omhoog op een stoel. en een kussen onder je trui?
Al bevallen Remma?

Wij aten andijviestamppot. We waren pas om 7 uur terug van het Sinterklaasgebeuren bij gastouder. Was erg leuk maar ik heb wel koppijn nu. Mannie kwam huilend boven, ging in zijn bed liggen en sliep. Mini speelt nog eventjes met haar nieuwe barbie.
Ja man, geen greintje pijn. Ik zou het zo weer over doen.

Mini pakte net zijn schoen, om hem te zetten, keek naar het andere exemplaar, pakte dat ook en zei blij: "ik wil graag 2 cadeautjes. "
Misschien is het even van je af zetten juist wel lekker Esmee. En sporten is ook wel goed tegen agressie (tenminste, ik zou er denk ik wel zin in hebben om lekker ergens tegenaan te meppen).

Wel zielig, een pas bevallen moeder zonder been

Slimme mini, 2 schoenen.

Heb vanmiddag wel iets gekocht, maar ben nog niet helemaal klaar voor Sint. Limoen krijgt een barbie met vleugels en heb voor Mandarijn een thomaslocomotief op batterijen die op de houten treinbaan past. Maar het is zo'n klein ding voor veel geld, dat ik denk dat ik iets anders ga verzinnen voor hem. Tis wel leuk, maar voor 20 euro 1 locomotiefje, mwah..
die mini!

Kun je niet iets groot goedkoops erbij kopen Citro? En nog wat kleins voor Limoen erbij?

Ik ben gezwicht voor obsessie van Mini voor die Sunshine-pop, vanmorgen heb ik dat kreng gekocht. Het PollyPocket-ding blijft in de kast voor haar B-diploma.
Alvast voor het ontbijt.....................
Remma, gefeliciteerd! Voor het ontbijt kom ik in mijn koffiepauze straks wel even terug.

Succes met Maby vandaag, Anky. Ik heb medelijden met jullie allebei vanwege die twee weken.

Fijne dag vandaag Remma!

:lips:
Hey Remma! Gefeliciteerd met je verjaardag!!! Heb je mooie kado's gehad?

Anky, zijn jullie al thuis? Ik zou ook niet weten trouwens hoe je dat moet regelen, dat Maby 2 weken niet loopt. Dat kan toch helemaal niet. Hebben ze ook gezegd wat de gevolgen zijn als ze toch (een beetje) loopt? Mag ze wel staan of dat ook niet?

Ik reed gisteren langs het park hier en toen zag ik een hert dat aan het bevallen was. Vond ik raar voor begin december, vroeg me ook af of zo'n hertje zo'n koude nacht wel overleeft. Heb ter plekke gebeld met de gemeente en ze zouden er iemand op af sturen. Nu moet ik steeds de neiging onderdrukken om te informeren bij de gemeente hoe het is afgelopen. Ik vond het ook zo zielig voor dat hert, ze stond daar helemaal alleen en ging steeds liggen en dan weer staan, en alle andere herten stonden te doen alsof hun neus bloedde, ergens helemaal aan de andere kant van het park. Maar dat is natuurlijk mijn interpretatie van het gebeuren, misschien hoort dat wel zo bij hertenbevallingen

Esmee, hoe is het nu? Alweer wat ontdwarst? Heb AK niet gelezen maar het klinkt wel erg vervelend.

Ben vandaag een cursus aan het geven samen met mijn oversekste ex-baas, heb even anderhalf uur pauze. Ik ben er dan altijd slecht in om die anderhalf uur nuttig in te vullen.

Een fonduepan met een snoer lijkt mij een beetje eng, omdat er olie in zit namelijk. Als je bij een gourmetstel perongeluk een ruk aan dat snoer geeft zijn de gevolgen toch minder ernstig lijkt me. Maar het feit dat ze bestaan, elektrische fonduepannen, geeft misschien al aan dat het wel mee zal vallen.
Remma, van harte gefeliciteerd!!! 7 geworden?

Koeky, ik heb hem wel, fonduepan met snoer maar ik zou hem met ongeleide projectiel-kinderen ook niet zo snel gebruiken hoor, tenzij je het snoer weg kunt werken zodat ze er niet bij kunnen. Maar als ze wat groter zijn lijkt het me geen probleem. Mandarijn kan ik nu nog niet uitleggen dat ie iets niet mag, dus wij fonduen voorlopig maar even niet.

Ik denk niet dat er herten zullen zijn die zich spontaan als verloskundige opwerpen, dus het zal wel zo horen, maar kan me voorstellen dat je benieuwd bent hoe het afgloopt.

Sorry, moest even lachen om je oversexte baas. Dat moet toch geen probleem zijn om dan anderhalf uur pauze in te vullen?

Ben ook benieuwd naar Esmee ja.

Had vanmorgen een paarse panty uit de kast getrokken ipv een zwarte

Hieperdepiep Hoera voor Remma; 34 alweer; de tijd vliegt

ben je het een beetje leuk aan het vieren of moet dat nog komen?

zat nog na te denken over dat 2-weken-niet- lopen-verhaal van Maby. Kan als oplossing niks anders bedenken dan een dwangbuis, maar dat is niet de meest aardige. zou hier ook een ramp betekenen.

wat een apart verhaal, Koeky, van dat bevallende hert. wel bijzonder om eens te zien, denk ik. zou ook neiuwsgierig zijn naar de afloop.

Poek was vandaag vrij (voor mij onverwacht, maar nieuwsbrief school niet goed gelezen ) en toen zijn we naar Artis geweest. was nog pissed op Sokman, omdat hij de Artis-kaart van Poek nog in zijn portemonnee had, zodat we eerst langs zijn werk konden fietsen. en direct in de verdediging he: typisch geval man. of zou het komen omdat ik direct in de aanval schoot?

maar het was erg leuk; Slof heeft de hele tijd gelopen en dan is het bijna relaxed; geen gedoe met buggy's enzo. op omgegooide fristi-blikje na geen drama's en er was bijna niemand, dus we hadden het rijk alleen. was alleen wel gevloerd na zo'n ochtendl; fietsen en lopen met 2 is wel vermoeiend.
quote:citronella schreef op 03 december 2009 @ 15:12:

Sorry, moest even lachen om je oversexte baas. Dat moet toch geen probleem zijn om dan anderhalf uur pauze in te vullen?

Mini van de week: 'Mama, als Sinterklaas bij de gastouder is mag ik msischien zijn staf wel vasthouden!'

Had ik ook compleet andere associaties bij dan zij
Anky nog niet gesignaleerd? Ik kwam vandaag een stukje tegen over een website met spelletjes voor hele kleine kinderen, www.kneebouncers.com Misschien dat Maby dat leuk vindt. Pluis kan ook eindeloos zoet zijn met kijken naar filmpjes over treinen op you tube. We moeten hem dan echt de laptop afhandig maken als we het mooi geweest vinden Er zijn filmpjes van bijna 10 minuten met langsrijdende treinen, dus misschien een noodoplossing om haar even af te leiden.

Remma, leuke dag gehad? En Sok zit er naast, toch? Jij bent toch pas 30?

Artis klinkt leuk, maar hier was het niet echt dierentuin weer. Viel dat bij jullie wel mee, Sok?

Nog een paar weken tot de dagen weer langer worden. Mooi, want ik heb echt genoeg van het gebrek aan daglicht.

Knap dat Slof een heel dierentuin bezoek loopt. Pluis is liever lui dan moe, die gaat al heel snel aan je knieen hangen en wil dan gedragen worden. Gaan rennen wil dan nog wel eens helpen: hij wil niet zelf lopen, maar rennen is geen lopen

Heb je nog een jong hertje gezien, Koeky?
Nou, we zijn weer thuis sinds vanmiddag. Blij toe, ik ben niet zo van de ziekenhuizen en zeker niet van de duitse (oude troep). Iedereen is superaardig hoor, maar er is gewoon niets te doen. Ik heb me dus vooral veel met Maby bemoeid (die dus genoten heeft van alle aandacht en ineens als een speer gaat met praten). Wel hield ze er Pluisiaanse ritmes op na qua slapen. Geen middagslaap en tot 22 uur ondeugend zijn in bed. Eens kijken of we thuis weer in een ritme krijgen.

Niet lopen gaat trouwens niet lukken. Gisterenavond stond ze al de hele avond in bed en toen we thuiskwamen stond ze op en liep ze meteen de kamer door. We proberen haar te laten kruipen, maar ondertussen loopt ze als een kievit de kamer door, staat op haar tenen om de deur open te doen en racet op de loopauto het huis door. Maandag op controle dus maar vragen of dit kwaad kan (er is wel een gewricht doorgenomen, dus ze heeft in feite een gebroken voet). Pijn lijkt ook mee te vallen: tot nu toe 2 x een paracetemol en verder niets). We mogen alleen absoluut niet aan haar voet komen.

Ik ga nu eens kijken of de freule nog wil gaan slapen (ze zit nu sinterklaasliedjes te zingen) en dan nog even snel wat doen voor het werk morgen (he bah, ik mag weer werken morgen).
Ik zal eens kijken naar de site Miffy. Hoewel ik vrees dat het Maby nog niet zo veel doet, aangezien TV haar ook nog niets interesseert. Ze is gelukkig wel heel zoet met boekjes en met liedjes op de CD meezingen.
Fijn dat jullie weer thuis zijn Anky. Jammer dat tv haar ook niet interesseert, dat is hier de enige manier om Mandarijn stil te laten zitten.

Hebben ze er geen gips om gedaan ofzo? zodat lopen niet zo veel kwaad kan, of minder kwaad kan oid?

Mijn verhaal over paarse panty was nog helemaal niet af vanmiddag maar collega kwam binnen, wilde niet verder typen. Maar ik dacht dus vanmorgen een zwarte panty uit de la te hebben gepakt, trek ik mijn laarzen aan, zie ik dat het donkerpaars is. Bij een fuchsiageruit rokje met een fuchsiatruitje, en zwarte laarzen. Het was dus een kleurig geheel. Volgens collega's kon het best, maar ik vond het een erg aparte combinatie.

Leuk Sok, onverwachts naar Artis.

Kindjes hebben Sint gevierd bij gastouder vanmiddag, morgen op school, zaterdag thuis, en dan wordt het tijd dat ie weer vertrekt, vind ik.

Heb voor Mandarijn nog een voertuigenboek gekocht vandaag, zal ie wel mooi vinden denk ik. Allemaal grote trucks, vrachtwagens, boten vliegtuigen etc. Nu moet ik alleen nog iets extra's verzinnen voor Limoen, en dan is het klaar. Maar ik heb morgenochtend nog, als de ene op school is en de andere op de PSZ.

Hahaha Pammie, staf vasthouden
Geen gips, er zit een soort van tape om haar voet heen. Nou ja, we zullen maandag wel zien wat de artsen er van zeggen. TV interesseert haar echt niets, als Ot en Sien kijken, dan kijkt ze voor de show 10 sec mee en gaat dan wat anders doen. Maar ik kan me herinneren dat het bij Ot en Sien ook lang duurde voordat ze TV interessant vonden (die waren ook al ruim 2 jaar volgens mij).

Hier nog geen pakjesavondstress, want we doen geen cadeaus dan. Kinderen hebben 3x schoen gezet en kijken Sinterklaasjournaal en zaterdag komt de duitse versie van onze Heiligman langs en krijgen ze een zak snoep. Cadeaus doen we dan met kerstmis. Is voor Ot en Sien ook handiger, want dan hoef ik niet uit te leggen waarom het Christkind niet bij hen langskomt . Overigens is hier in het durp duidelijk de Adventstijd aangebroken en is iedereen los gegaan met kerstversiering. Van Ot en Sien moet ik nu ook de tuin versieren en mag ik niet wachten tot na 5 december. Hier altijd genoeg ideeën voor cadeaus trouwens, maar dat komt volgens mij voornamelijk doordat ik zelf nog een een beetje kinds ben en de cadeaus zelf ook leuk vind . Sien krijgt skates (voor 15 euro gescored bij de Scapino, ik weer helemaal blij) en strijkkralen (die gaan er hier in een ongelooflijk tempo doorheen, ik strijk me te pletter). Ot krijgt Lego (nog even scoren op Marktplaats) en Maby krijgt boekjes en extra klei denk ik. En ik heb voor Ot ook nog wat goedkope tractor- en dinoboeken van de Aldi liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven