akefietje bij winkel..:(

03-12-2009 12:29 215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik weet niet wat ik hier nu mee wil, maar ik moet even van me afschrijven, en misschien wat ideeen hoe jullie dat aanpakken.

We zijn net een ochtend weggeweest en gaan op de terugweg even langs de winkel. Ik, mijn zoon van 3,5 en m'n dochter van bijna 1. Als ik meer boodschappen moet doen gaan ze mee, maar ze waren moe en ik moest 3 dingetjes halen, dus... blijf maar even zitten jongens, mama is zo terug. Dat doe ik wel vaker en ze zijn altijd lief, omdat ze weten dat het dan ook maar even is. Dus ik haast me door de winkel, komt de kassiere naar me toe: zoonlief huilt. Ik leg mijn boodschappen neer en ga naar hem toe. Helemaal overstuur. Hij had toch meegewild. Oke, kan gebeuren.

Maar toen... een vrouw op de fiets schreeuwde naar me (ze stond wat verder weg): ja ik heb er maar wat van gezegd, want als je ze zo laat zitten...op zo'n boze toon! Dus ik: tja, kan gebeuren, normaal maken we die afspraak dat hij even blijft zitten. Zij: hoe oud is hij? 3 of 4? Dan snapt hij dat toch helemaal niet! Hoe kan je dat nou doen?! En dan nog iets over: dan zeggen ze dat de kinderen van tegenwoordig.. nu snap ik het wel...

Grrr!!! Ik werd zo boos, dat ik iets heb geroepen over ieder zijn eigen opvoeding en over dat hij onze afspraken wel snapt, en of zij nooit een foutje had gemaakt, dat niemand perfect is. Ik voelde me zo boos... toen ik met zoonlief de winkel inkwam en de spullen van de grond pakte om af te rekenen.. stond ik nog te trillen in de winkel.

Ik.. de rustigheid zelve, heeft geschreeuwd op de parkeerplaats van de winkel... ik stond bij de kassa bijna te huilen...

Ik voel me nu zo schuldig.. maar meer over dat ik mezelf en mijn afspraken met mijn zoon heb verdedigd, al zeer luid pratend op de parkeerplaats, als dat ik hem in de auto heb gelaten. Grrr!!!! Achteraf had ik me er niks van aan moeten trekken en had ik haar moeten laten schreeuwen zonder mezelf daarin mee te laten gaan, maar als er zo tegen me uitgevaren wordt, ga ik automatisch op dezelfde voet tegen de ander praten.

He... zal er nu de hele dag een beetje mee in mijn maag zitten, ben het niet gewend dat mensen zo boos op me zijn om mijn manier van doen/opvoeden. Misschien helpt het als ik hier mijn verhaal vertel en wat reacties lees (als mensen die mevrouw gelijk geven, mag dat ook, dan laat ik zoonlief nooit meer alleen in de auto)

Liefs allemaal!
Ook dat ja, verschillende kinderen verschillende maatregelen.
quote:Star schreef op 03 december 2009 @ 13:04:

Die van mij krijgt het voor elkaar met haar voeten het raam van de auto open te krijgen en maakt haar eigen gordel los. Wil er niet aan denken wat ze doet als ze uit haar stoel is en haar handen vrij heeft Je hebt een Houdini gebaard! Gefeliciteerd!
quote:eefjewentelteefje schreef op 03 december 2009 @ 13:05:

[...]

tjeee , ze kunnen ook aangereden worden terwijl ik met ze van de auto naar het benzinestation loopAls jij ze los laat rennen wel ja en zelf niets in de gaten houdt.
quote:amalia schreef op 03 december 2009 @ 12:46:

[...]

Was ook zo, maar het was de toon en ik zat al te zweten met een net fietsend kind plus me te ergeren dat er maar niet ingehaald werd.

Ach, kom niet aan iemands kind of de opvoeding, dat is té persoonlijk en ligt gevoelig, erg gevoelig

Ik heb het eens andersom meegemaakt. Ik liep stage en samen met mijn begeleider zat ik buiten op een muurtje wat te eten. Daar waren we getuige van een moeder op een scooter die haar kinderen aan het afbekken was. Ze moesten allebei op de scooter mee (is al vreselijk), maar de oudste wilde niet mee omdat hij inzag dat hij zijn ballon niet mee kon krijgen (jongste stond tussen benen van de moeder en oudste moest achterop en die moeder was nogal groot zeg maar).

Wij zaten al ademloos te kijken; ze gilde het uit tegen dat joch. En toen; knal! Gaf ze dat menneke zo een klap in het gezicht. En dat joch? Die huilde geeneens, die stapte zwijgend achterop en liet zijn ballon achter.

Ik zei tegen mijn begeleider dat we iets moesten doen maar die zei dat ze dat zinloos vond.......

Ik voel me nog altijd schuldig dat ik het zo gelaten heb.....Ik heb niks gezegd, niks gedaan,....zo zwak!

Wat ik hiermee zeggen wil; als iemand een ander wil behoeden voor iets wat in de ogen van hem of haar onaanvaardbaar is, laat diegene dat gewoon doen. Wellicht dat er in sommige gevallen erger mee te voorkomen is...En zo niet, omdat het niet nodig is? Dan is het toch ook goed?
quote:Liv schreef op 03 december 2009 @ 13:06:

[...]

Je hebt een Houdini gebaard! Gefeliciteerd! Was Houdini ook doof dan?
quote:Suze2 schreef op 03 december 2009 @ 13:06:

DNM en zo snap ik niet dat je bij het tanken bang bent voor een aanrijding. Is dat een dagelijks gebeuren ofzo? Dat komt toch zelden voor?In dat geval kan je ook snachts je deuren ook openlaten en niet op slot doen. De kans van inbraak is ook geen dagelijks gebeuren.
he gatver wat een gemeen mens
Weet je, het is zo makkelijk om te oordelen op één ding wat je ziet. Ok, kind huilt... Dat zegt niks over waarom en hoe dat kind wordt opgevoed. Misschien is het een uitzondering, misschien heeft de ouder een goede reden.

Vind het grof en onbeleefd als mensen daarover gaan lopen vitten. Tuurlijk kan en mag je iets vragen, suggereren, maar om meteen te wijzen en af te keuken of uberhaupt te zeggen dat iemand een slechte ouder is, dat vind ik niet kunnen.

Snap je gevoelens, TO, ik reageer zo ook altijd als mensen zo tegen mij doen (om wat voor reden dan ook). Probeer het naast je neer te leggen. Wat zij vindt doet er niet toe.
Het verhaal van Annie Ooi bedoel ik dan.
quote:domnaiefmutsje schreef op 03 december 2009 @ 13:06:

[...]

Als jij ze los laat rennen wel ja en zelf niets in de gaten houdt.tuurlijk , Ik let dan expres helemaal niet op en laat ze lekker los rondrennen tussen de pompen door.Prima plek om verstoppertje te spelen
quote:domnaiefmutsje schreef op 03 december 2009 @ 13:08:

[...]

In dat geval kan je ook snachts je deuren ook openlaten en niet op slot doen. De kans van inbraak is ook geen dagelijks gebeuren.Bij ons een keer drie nachten achter elkaar. Ik kan je zeggen, dat is geen pretje.
quote:Star schreef op 03 december 2009 @ 13:07:

[...]

Was Houdini ook doof dan? Je hebt een bijzonder kind!
quote:Star schreef op 03 december 2009 @ 13:04:

Die van mij krijgt het voor elkaar met haar voeten het raam van de auto open te krijgen en maakt haar eigen gordel los. Wil er niet aan denken wat ze doet als ze uit haar stoel is en haar handen vrij heeft Dat kan die van mij ook hoor. Ze doet het alleen niet omdat ze weet dat ze dat niet mag doen tenzij mama het zegt.
Ik laat kinderen ook wel eens in auto zitten als ik voor een winkel geparkeerd sta en even snel iets moet halen(dus bijv bij de bakker, oid) Als ik met man's auto ga, ik het helemaal lastig. Die heeft een alarm op de auto was ingaat als je hem op slot doet. En wat dus afgaat als kind begint te bewegen(alleen alarm met lichten, geen geluid) Toch gaat de deur op slot.

Ook bij tanken laat ik ze zitten. Het is geen doen met 1 baby en 1 kind van 2. Handen te kort, het duurt eeuwen en eenmaal eruit willen ze er niet meer terug in. Kortom; even zelf snel op en neer werkt veel sneller.

Overal zijn gevaren, maar ik zie echt niets mis met even je kind 2 tellen in de auto laten zitten.

Supermarkt heb ik trouwens nog nooit gedaan.
Een aanrijding bij het tankstation? Nou, die kans lijkt me klein. Tuurlijk, alles kan, maar ik denk dat de kans op een aanrijding vele malen groter is als je gewoon op de weg rijdt.

Je kunt het ook overdrijven....
quote:tijgermeisje schreef op 03 december 2009 @ 13:00:

Een kind is toch tot de gekste dingen in staat, n ongelukje met de gordel ofzo, en dan ben je er net even niet. Moet er niet aan denken.

Dat is echt zoeken; als je op de snelweg rijd en je kind doet (joost mag weten hoe) zijn gordel rond de nek sta je ook niet gelijk stil.

Op een tankstation haal ik juist mijn kinderen niet uit de auto, de kans dat ze je aanrijden lopend is een stuk groter dan dat ze je auto rammen. (waar ze veilig in een kinderstoel zitten)
quote:Star schreef op 03 december 2009 @ 12:40:

Een kind van 3.5 jaar in een auto laten zitten is geen foutje, dat heb je bewust gedaan.

Dat heb ik zeker bewust gedaan, in die zin ook geen foutje, maar misschien een verkeerde bewuste keuze. Volgens die vrouw dus wel. Auto kunnen er niet tegenaan rijden, is een overzichtelijke parkeerplaats en dus dicht bij de fietsenstalling. Ik snap haar dus wel dat ze 'de moeder' gaat halen omdat kind huilt. Prima...bedankt zelfs! Haar woorden: ja ik heb het maar gezegd... maar voor ik bedankt kon zeggen, kreeg ik de lading over me heen...

Supersmollie, natuurlijk twijfel ik altijd per geval zal ik hem meenemen of niet? Worden het misschien toch meer boodschappen? Is het druk in de winkel? Is hij moe en daarom misschien vervelend in de winkel? Dus als je achteraf afgerekend wordt op je keuze, twijfel je altijd aan jezelf. Vandaar dit topic ook.

Pff.. begin met de kop thee (bedankt voor het advies Max, zelfde advies als manlief me gaf toen ik hem belde) al wat te kalmeren.
Ik wil niet eens ingaan of TO nou wel of niet verstandig bezig was om haar kinderen even in de auto te laten.

Het gaat haar er ook meer om die vrouw die even luidkeels over de parkeerplaats aan haar (en de rest van de wereld) laat weten dat ze een slechte moeder is. Dat soort bemoeizucht is van het ergste soort.

Ik heb dat ook wel eens gehad. Kind wilden een ijsje en ik vond van niet. Na een hoop gezeur zei ik op boze toon dat 'Nee echt nee is en dat he gezeur nu over was'. Kind huilen en omaatje komt zich ertegenaan bemoeien 'joh, geef dat kind toch een ijsje'. Ik ontplofde zowat, maar heb nog enigszins kalm, gezegd dat als ik nu toegeef, hij voortaan weer om ijs gaat zeuren. En dat ik dus ook niet begreep waarom zij zich hiermee durfde te bemoeien.

Echt zo'n geval waar je het in de ogen van buitenstaanders het nooit goed doet. Geef je een ijsje dan ben je zwak omdat je toegeeft aan zeurterreur, geef je geen ijsje dan ben je te streng.
quote:eefjewentelteefje schreef op 03 december 2009 @ 13:10:

[...]

tuurlijk , Ik let dan expres helemaal niet op en laat ze lekker los rondrennen tussen de pompen door.Prima plek om verstoppertje te spelen Nou dan, dan kan je ze toch prima meenemen zonder bang te zijn voor aanrijding? (jij kwam met die optie.. )
quote:domnaiefmutsje schreef op 03 december 2009 @ 13:06:

[...]

Als jij ze los laat rennen wel ja en zelf niets in de gaten houdt.

Ja dag! Dat kan ook als jij ze aan het handje houdt hoor (of denk jij dat je geen risico loopt?).

Ik vind het pomp-verhaal overdreven en snap werkelijk niets van al die angst. Het hebben van kinderen is al eng genoeg, zonder dat je alles wat eventueel ooit wel eens zou kunnen gebeuren hierin meeneemt.
quote:Liv schreef op 03 december 2009 @ 13:16:

Een aanrijding bij het tankstation? Nou, die kans lijkt me klein. Tuurlijk, alles kan, maar ik denk dat de kans op een aanrijding vele malen groter is als je gewoon op de weg rijdt.

Je kunt het ook overdrijven....Nooit gezien dat een auto net iets te hard aan kwam rijden? Hoeft geen idiote harde aanrijding te zijn, maar een fikse klap komt wel voor. Omdat auto's van de snelweg komen met een bepaalde snelheid. Zelf 2 keer meegemaakt. Niets serieus, wel te serieus met kinderen er in als je er niet bij bent.
quote:Starshine schreef op 03 december 2009 @ 13:19:

Ik wil niet eens ingaan of TO nou wel of niet verstandig bezig was om haar kinderen even in de auto te laten.

Het gaat haar er ook meer om die vrouw die even luidkeels over de parkeerplaats aan haar (en de rest van de wereld) laat weten dat ze een slechte moeder is. Dat soort bemoeizucht is van het ergste soort.

Ik heb dat ook wel eens gehad. Kind wilden een ijsje en ik vond van niet. Na een hoop gezeur zei ik op boze toon dat 'Nee echt nee is en dat he gezeur nu over was'. Kind huilen en omaatje komt zich ertegenaan bemoeien 'joh, geef dat kind toch een ijsje'. Ik ontplofde zowat, maar heb nog enigszins kalm, gezegd dat als ik nu toegeef, hij voortaan weer om ijs gaat zeuren. En dat ik dus ook niet begreep waarom zij zich hiermee durfde te bemoeien.

Echt zo'n geval waar je het in de ogen van buitenstaanders het nooit goed doet. Geef je een ijsje dan ben je zwak omdat je toegeeft aan zeurterreur, geef je geen ijsje dan ben je te streng.

Ik vind dat van een ander niveau. Hoewel die vrouw niet zo had mogen gillen was ze waarschijnlijk ook gewoon geschrokken van een gillend kind alleen in een auto zonder ouders in het zicht. Dat heet oplettendheid en ik ben blij dat er mensen zijn die dat nog doen.

Jouw voorbeeld is die van het soort bemoeienis wat erg ongewenst is.
quote:domnaiefmutsje schreef op 03 december 2009 @ 13:21:

[...]

Nooit gezien dat een auto net iets te hard aan kwam rijden? Hoeft geen idiote harde aanrijding te zijn, maar een fikse klap komt wel voor. Omdat auto's van de snelweg komen met een bepaalde snelheid. Zelf 2 keer meegemaakt. Niets serieus, wel te serieus met kinderen er in als je er niet bij bent.Ja, dan kun je dus ook heel goed aangereden worden als je er loopt. Zelfde risico. Een auto zie je minder makkelijk over het hoofd dan een kind dat net achter een auto vandaan komt. (ook al hou je zijn hand vast)
Met boodschappen doe je het trouwens ook nooit goed. Neem je kinderen mee dan krijg je gezeur als ze lastig doen, laat je ze even in de auto omdat je maar 1 pak melk hoeft, dan ben je meteen een soort van ontaard,
quote:domnaiefmutsje schreef op 03 december 2009 @ 12:43:

Amalia, ik vind je boze reactie daarop ook overtrokken. Een mens kan ook niets meer zeggen tegenwoordig. Ik denk dat ze het oprecht meende. Dat voorbeeld in de supermarkt en baby eten, dat is wel irritant.Ik zie Amalia niet boos reageren, maar ik dus later wel. Dus ik denk dat je mij bedoelde? Ik wilde haar dus ook eerst bedanken voor het zeggen dat zoonlief huilde, maar kreeg toen meteen zo'n boze lading over me heen dat ik meteen in de verdediging schoot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven