Werk & Studie alle pijlers

Wie heeft het eigenlijk wel leuk op haar werk?

01-12-2009 20:46 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal het wel zelf opzoeken, vanwege mijn niet al te toffe werksituatie, maar het lijkt wel of ik alleen maar verhalen lees hier van mensen die gepest worden op het werk, afknappen, opbranden, eruit gewerkt worden, etc.

Heb jij een positief verhaal om daar tegenover te stellen? Please do. Ik zit te smachten naar wat positiviteit.
Ben je op zoek naar een nieuwe baan Nijn?

Zo iets?

En kijk anders hier even:

Zitten er wellicht een paar tussen.
Bedankt voor het meedenken zusenzo. Ik ga er es even in snuffelen.
Nijn, ik zit in regio R'dam. Ken hier iemand die aardig wat contacten heeft in jouw branche en nu een soort "contact" bureau is begonnen. Zit jij op Linkedin? Hmmm, ik ga je een uitnodiging sturen via viva. Voor het eerst dat ik dit doe....

En LinkedIn is sowieso heel nuttig. Sinds ik daar op sta ben ik al 3(!) keer gevraagd voor een baan. Is ook lastig, moet ik steeds gaan nadenken of het een leuke baan is en of het wat voor mij zou zijn en leuker dan wat ik nu doe.
Geheel off topic:

Hoi Nijntje! De Nijntje die hier 4 jaar geleden ook rondhuppelde? Ken je me nog? Driewieler? Samen met Thea Kok die het altijd voorzien hadden op Yasmijn? Hahahaha, wat leuk om te zien dat je er nog steeds bent!

Goed, on topic weer :-)
Marijemarije, please do! Ik sta al op linkedin, maar schop daar ook regelmatig mensen vanaf Ik doe er op dit moment niet actief iets mee, maar toen ik nog solliciteerde wel. Ik sprak gewoon iedereen aan die ik maar viavia kende. ONwijs handig netwerk.

Driewieler, yes, it is I! Ik heb me destijds rotgelachen om jou en Thea Kok, maar wij waren ook gelijk de enigen die dat grappig vonden geloof ik.
quote:Nijntje schreef op 03 december 2009 @ 09:33:

[...]

Tila, je klinkt lekker strijdlustig. Dat lijkt me een goede basis om mee verder te gaan. Jammer dat je zo ubervinex woont en niet zoals ik, aan de rand van het Centrum van de Macht. Maar wie weet ligt er nog ergens een pareltje van een baan verstopt bij jou in de buurt.

Vast wel Ik hoop het.

En anders ga ik lekker bij de HEMA werken
Nijn, ik heb je een vriendenuitnodiging gestuurd.
Hebben jullie wel een HEMA daar dan?

quote:MarijeMarije schreef op 03 december 2009 @ 16:29:

Nijn, ik heb je een vriendenuitnodiging gestuurd.Odjee, en waar moet ik die oppikken ook al weer? *gaat op zoek*
Marijemarije, als we vrienden zijn hier op viva, kan ik je alleen maar een hug of een smily sturen. Dat lijkt me niet erg nuttig.

Mail me liever gewoon op viva laagstreepje nijntje apestaartje jahoe punt com. :-)
Even voor een positieve noot van mijn kant: ik zit dus ziek thuis, en geniet me suf met de nieuwste Maarten ´t Hart - Verlovingstijd. Wat kan die man ge-wel-dig schrijven! Ik zit er regelmatig hardop bij te lachen.
@Marijemarije: Ik werk in de regio Rotterdam / Den Haag voor een gemeente. In mijn werk heb ik veel te maken met de juridische kant van de RO (bestemmingsplannen, ontheffingenprocedures e.d.), maar ook meer met de inhoudelijke kant (visies en stedenbouwkundige plannen). De wetgeving is op dit moment erg in beweging en omdat je vaak met projecten te maken hebt met strakke planningen, is er wel sprake van een hoge werkdruk. Daar moet je tegen kunnen.

Wat is jouw vakgebied, architectuur / stedenbouw, volkshuisvesting of sociale geografie?
Thea Kok en Driewieler!

Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 03 december 2009 @ 18:45:

Thea Kok en Driewieler!

Ha, nog een fan.
quote:Nijntje schreef op 03 december 2009 @ 16:57:

Even voor een positieve noot van mijn kant: ik zit dus ziek thuis, en geniet me suf met de nieuwste Maarten ´t Hart - Verlovingstijd. Wat kan die man ge-wel-dig schrijven! Ik zit er regelmatig hardop bij te lachen.

Ik ben een groot fan van Maarten 't Hart. Die man kan zichzelf zo geweldig relativeren! Ik ga meteen Verlovingstijd aanschaffen voor Sinterklaas!

Nijn, ik ga jou ook even mailen, omdat er bij ons ook vacatures zijn die je misschien interesseren.

Maar ik ga eerst even eten.

Het zijn hele leuke mensen die oude studiegenoot van jouw vader + vrouw (of vriendin). Ik kwam haar tegen bij mijn vorige, niet zo leuke werk. Was ook heel grappig!
Wees blij!
quote:Nijntje schreef op 03 december 2009 @ 16:29:

Hebben jullie wel een HEMA daar dan?

Wel twee!
quote:Nijntje schreef op 03 december 2009 @ 18:51:

[...]

Ha, nog een fan.Nee, ze stalkten mij indertijd.
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 03 december 2009 @ 19:57:

[...]

Nee, ze stalkten mij indertijd.

Okee, zoiets suggereerde Driewieler net al, maar ik kon het niet meer helemaal plaatsen. Blij dat je er om kan lachen. :-)

Hekate, graag. Who knows, dan kom ik ook weer es in D. Kom ik een borrel drinken op de hoek.

Oja, en als je een MtH fan bent, doe je jezelf gegarandeerd een plezier met die aankoop!
quote:ColeTurner schreef op 03 december 2009 @ 18:21:

@Marijemarije: Ik werk in de regio Rotterdam / Den Haag voor een gemeente. In mijn werk heb ik veel te maken met de juridische kant van de RO (bestemmingsplannen, ontheffingenprocedures e.d.), maar ook meer met de inhoudelijke kant (visies en stedenbouwkundige plannen). De wetgeving is op dit moment erg in beweging en omdat je vaak met projecten te maken hebt met strakke planningen, is er wel sprake van een hoge werkdruk. Daar moet je tegen kunnen.

Wat is jouw vakgebied, architectuur / stedenbouw, volkshuisvesting of sociale geografie?

Hee Cole Turner, jou moet ik hebben,.....

Heb jij ook een klein beetje kennis van zaken als het gaat om nieuwbouwplannen van een school ( gemeente Den Haag) ? Om te voorkomen dat mijn kinderen straks van school zijn als die nieuwe school er staat wil ik eens even kijken wat er op bestemmingsplan gebied allemaal mogelijk is en zoek eigenlijk een ingang bij de Gemeente. Het lijkt nameijk wel of het schoolbestuur zich van het kastje naar de muur laat sturen,.... daar zit geen schot in.

Oke,..en nu ter zake,....

Nijntje,

Wat balen van je werk. Maar als ik het goed begrijp zijn het niet je werkzaamheden die je tegenstaan maar een rotte appel als naaste collega. Ook niet leuk maar misschien nog als een blinde vlek weg te denken? Of denk je dat een andere baan de oplossing is? Je hoeft niet van jezelf te verwachten dat je het met iedereen op de "werkvloer" te allen tijde goed moet kunnen vinden want dat zal ook bij een nieuwe werkgever niet mogelijk zijn. Zeker als je de baan an sich leuk vindt zou ik toch kijken of er (misschien binnen een ander team?) mogelijkheden zijn.

Ik ben net van baan veranderd ( contract niet verlengd thanks to the crisis,..) en ga aanstaande maandag beginnen. Had zelfs de keuze uit twee werkgevers en kan binnen mijn eigen branch (toerisme) aan de slag en dit alles via mijn netwerk. Jij hoort volgens mij ook thuis in een internationale omgeving, werk je daar nu ook in? Heb je wel eens aan de UN gedacht? ICTY bijvoorbeeld? Wij zitten volgens mij bij elkaar in de buurt. Mail me anders: vivalaindia@hotmail.com en we pakken een keer een borrel samen.

Laatst een mooie uitspraak gelezen: Er zijn mensen die zeggen : het glas is half leeg,..en er zijn er die zeggen,..het glas is half vol. Maar doe mij maar de mensen met een plan die denken: waar is de kraan/fles?
@La India: you got mail!

(of is het you've got e-mail)
quote:ColeTurner schreef op 03 december 2009 @ 21:37:

@La India: you got mail!Huh? En jij zit bij de gemeente? Die werken toch helemaal niet zo snel??
Hehe, die reactie krijg ik IRL ook weleens. Voordeel van internet. Overigens bevat de e-mail geen antwoorden, wel een vraag. (tsja, daar ben je ambtenaar voor)
Oh maar vragen zijn juist goed. Wie weet komen dan later de antwoorden ( daar wil ik best wel een paar dagen ( zelfs weken,..) op wachten hoor! Nogmaals dank!
LaIndia, het is idd niet het werk, maar de samenwerking die het moeilijk maakt. Die rotte appel ben ik voor haar ook.

Ik ga morgen en maandag 2 belangrijke stappen zetten om te proberen dit te repareren. Kijken wat mijn aandeel is en hoe ik er iets aan kan verbeteren. Lukt dat niet, dan ga ik op zoek!

Ik zou best bij een internationale orga willen werken, maar ben geen politiek dier ten voeten uit. Dit gezegd hebbende; mocht ik op zoek gaan naar een nieuwe baan, dan gaan wij naar de tap!
Succes Nijntje, met je gesprekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven