Aug/sept 2009

19-11-2009 22:52 1444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 36 Zwanger van de 4e!

Uitgerekend: 03-11-2011 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Rebbel 28 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 24 SABA (05-09-09)

Dierewier 28 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 33 MIMA (09-09-09)

Lala1979 31 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 32 Zwanger van de 2e!

Uitgerekend: 23-09-2011 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 34 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 29 ESSIE (14-09-09)

Aapje 31 MINI-MONKEY (31-08-09)
Ha Aapje, kom me er ook nog even in mengen :-)

Gaat het goed met jou en minimonkey? Ga je alweer in bikini of decent in badpak? (voor ik weer in bikini ga.... misschien wel nooit meer)

Inad, lekker dat het bijna zover is. Nog even hard werken en dan lekker relaxen samen! Hou vol

Wij hebben ook de Babboe, maar al heel lang niet meer gebruikt met Mattie. Nu helemaal niet, tis zo koud. Je kunt de maxicosi er met zo'n baby-mee-ding in vastzetten of met iets anders eronder wat de hobbels en bobbels wat dempt. Wij hadden een zitting van een oude autostoel en dan met sjorbanden vast, toen we met Bekkie fietsten. Maar al met al neemt een cosi veel ruimte in, zeker als er nog een kindje bij moet, past eigenlijk niet, dus wij gaan nu voor een babyschaal. Moet er alleen nog één op de kop tikken.

O ja, herhalingsprik niet vergeten! Moeten nog een tijd prikken, want weer niet ingedeeld. Misschien dat we hem wel vergeten.... Nou ja, probeer in ieder geval met Bekkie wel even te gaan.

Was gisteren weer even op school met Mattie. Dan is het wel een heerlijk makkelijk jochie, ben er zo'n 3 uur geweest en hij hield zich al die tijd heerlijk rustig. Poepte alleen z'n broek helemaal onder en die had ik natuurlijk net niet extra in de tas zitten, waardoor ie half gekleed (romper, truitje, sokjes) in z'n blote beentjes geshowt moest worden aan ex-mentorklasje. Lekker mopsige babybeentjes deden het goed bij de meiden

Donderdag nog kerstdiner met collega's en dan na de vakantie weer aan de slag. Ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen, heb er wel zin in.

Hoe is het eigenlijk met de working mums? Dier al begonnen? En Lala al gewend aan volume op school? En Star, laat eens wat van je horen? Hoe is het gegaan met ouderschapsverlof eigenlijk? En Aruba, nog aan het kolven of niet meer?
Rebbel ; Leuk he, je kindje showen..

Fijn dat je zoveel zin hebt om weer aan de slag te gaan.

Ik heb er nog geen gevoel bij, helaas. Donderdagmiddag naar de kerstborrel op school, ik hoop dat het gevoel dan een beetje gaat komen.

Jammergenoeg nog even geen babyzwemmen met Moppie. Ik doe haar nog steeds maar 1 tot 2 keer per week in bad ivm met haar huid. Met Wimpie ging ik al heel vroeg en echt bijna elke week. Daarna ben ik met kaatje en Wimpie ook nog wel regelmatig geweest. Wel jammer.

Koekjes gaan vanmiddag de oven in.

De kerstviering gisteravond was erg leuk. Thuis zingen ze nooit de liedjes die ze op school leren.. In de kerk zongen ze uit volle borst mee.

Herh-prik mex-griep wordt met kaatje een klein drama, ze zei vanochtend al dat ze dat dus echt niet ging doen.

Syndroom van Guilaine de Barre, zo heet het wat mijn schoonvader heeft. 1 op de 100.000 mensen krijgen het in Nederland.

We hebben al besproken dat er een douche op de benedenverdieping van hun huis moet gaan komen, zodat hij vanuit huis kan gaan revalideren en niet naar een revalidatiecentrum of verpleeghuis hoeft.

Pauwman gaat twee dagen naar duitsland voor zijn werk.

Hij neemt wel gelijk een Kalkoen of gans mee voor de kerst.

Vanavond poffertjes, morgenavond eten de kids bij de bso en vrijdag is hij er gelukkig weer.

Is wel slecht weer op komst, sneeuw en zo. Vind het maar niets dat hij dan dat hele eind moet rijden.
Pauwie...wauw, knap hoor, 2 dagen helemaal alleen met 3 kids. Slim om dan lekker poffertjes te eten (al is het bakken daarvan net zoveel werk als koken vind ik altijd).

Rebbel; lekker babyshowen in de blote beentjes. Ik vind het eerlijk gezegd zwaar het werken, huishouden en 2 kids en dan ook nog een steeds zieken hier in huis. De herrie op het werk vind ik nog steeds vreselijk, ik heb echt tijd nodig om daar weer aan te wennen, maar komt vast goed als hier thuis de drukte rondom feestdagen ook weer voorbij is.

Heb nu zelf het griepje van manlief en Elfje ook gehad inmiddels, alleen Alissa nog niet, dus die zal nog wel volgen denk ik, dus hopelijk zijn wij weer even griepvrij. We hebben wel besloten niet voor de 2e inenting te gaan en Alissa niet te laten inenten. Wij hebben beide veel last gehad van de vorige inenting (echt een dag griep) en willen dat haar niet aan doen, en vermoeden echt nog steeds dat ze de mg al gehad heeft. En de mg is ook al over zijn hoogtepunt heen, dus we nemen de gok.

Inad; ow..wat spannend, zaterdag in je nieuwe huis slapen...jippie! En wat genieten voor je om de voordeur min of meer uit te vallen en dan al op de school van Chica te zijn.

Wij gaan trouwens vrijdag op vakantie voor 1week, dus ik laat jullie dan even in de steek. Nichtje van 8 gaat ook voor het weekend mee, heb er zin in, gezellig kneuterig aanmodderen met elkaar. Heerlijk. Fijne kerstdagen alvast!
Ik meld me ook weer eens hier. De afgelopen tijd ben ik erg druk geweest en heb dus niet kunnen schrijven. Vorige week een dag gewerkt en een dag geshopt, dus dan is de week zo voorbij. Ik ben wel goed geslaagd met shoppen, zowel voor Kabouter als voor mezelf (die korte lengtelijn bij Miss Etam is voor mij een uitkomst, hoewel ik de broek nog wel een centimeter in moet korten). Het was uitverkoop overal, dus ik veel gekocht voor weinig geld.

Vanmorgen heeft Kabouter zijn eerste wendag op het KDV gehad. Het ging helemaal goed en hij is nu zo moe dat hij al weer ligt te slapen. Op het KDV vroegen ze of ik even wilde blijven of dat ik naar huis ging. Heb toen maar gezegd dat ik, als het goed was, naar huis ging, zodat ik even de ramen kon lappen. Heb mijn vrije tijd dus nuttig besteed, want alle ramen beneden binnen en buiten zijn gelapt. Volgende week donderdag mag Kabouter nog een keertje wennen... Even kijken wat ik dan ga doen .

Lala, als ik je hier niet meer zie, wens ik je bij deze vast een fijne vakantie toe.

Inad, jou wens ik alvast heel veel woonplezier in je nieuwe huis toe.
Dapper aapje babyzwemmen , leuk veel plezier!

Rebbel ik ben nog niet aan het werk. In het nieuwe jaar mag ik weer aan de bak. Dit is mijn laatste "vrije" woensdag. Het gaat morgen heerlijk sneeuwen he. Haal straks de slee alvast uit het vet, zo op verheugd. Alleen hoe ga ik het doen met kinderwagen en slee haha? Iemand tips ?

Pauwie dat is even pittig zeg, de dagen met kids. Succes!

Lala succes met griepje. Niet fijn dat gekwakkel.

Wij hebben net de tweede griepprik gehaald en Nesta was erg stoer. Heb jij hem nog geredt Rebbel?

Pauwie is het bij jou nog gelukt of toch drama? We kregen hier echt een leuk eendje. Best retro ding, overweeg hem nu in te pikken van Nesta';-).

Nala leuk zeg babyzwemmen. Ik ben echt beetje lui, vind het zo'n gedoe als ze zo klein zijn maar zo te horen hebben jullie het heel leuk gehad. Wie weet ga ik nog een poging doen met mijn melkflessen.

Inad lekker dat Chica zo dichtbij op school zit, moet ideaal zijn. Bakfiets komt binnenkort vast weer. Straks gaan we de goede kant weer op en gaan de vogeltjes fluiten, blaadjes aan de bomen...ondanks het leuke van sneeuw, krijg ik nu al zin in lente.
Ha, de prikken zijn binnen. Heb even iemand met rijbewijs geregeld, zodat we met de auto konden, dus nu zijn die van mij en Bekkie erin. Alleen lief niet, maar ach, zoveel risico loopt die niet. Prik ging er vorige keer zonder één kik in, nou, dat was nu wel anders haha. Dus geen grappige opmerking over watjes-Nesta van mijn kant vandaag want liep zelf ook met een wittig watje haha.

Hier nog zo'n luie, nou ja, eigenlijk niet eens lui, maar zwembad lijkt me gewoon niet zo'n geschikte plaats voor kleine baby'tjes. Dus hier ook maar niet.

Nog niet aan het werk dus, Dier, ik dacht dat je al was begonnen vanwege wennen op kdv al eerder. Maar je was er gewoon vroeg bij. Las vrogie week ofzo topic van Suze, die niet mocht wennen bij haar kdv. Ook stom.

Morgen sneeuw dus. Laat kind gewoon zelf door de sneeuw sjokken, want een slee is hier nog niet in huis.
Prikken erin Hier niet. Had er geen zin in En met de berichten van de griep op zijn retour...

Nala, ja ik heb de connecta klopt. De beco is ook super maar wel bijna 2 keer zo duur. Het enige nadeel van de Connecta is dat je geen inzetstukje hebt. Zodra je kindje in slaap valt heb je een knikkebolletje. Dat is vooral bij jonge (jonger dan onze) baby's vervelend. Maar je kunt het heel makkelijk oplossen door een opgerolde doek in het nekje te leggen als je het vervelend vindt. Hij is erg makkelijk verstelbaar en Aruba man loopt er ook wel eens mee rond.

Fijn dat het babyzwemmen geslaagd is! Hier ook een keer geprobeerd maar ik vond er geen drol aan. Saba kreeg rare uitslag van het water en ik heb zelf nauwelijks water gezien

Pauwie, lijkt me ook heel naar om je vader in een verpleegtehuis te moeten plaatsen. Super als jullie het zo op kunnen lossen.

Ik ben al 86 keer gestopt met kolven maar toch weer begonnen (op dezelfde dag ) Saba krijgt dus nog steeds borstvoeding. Ook mijn tweede streven (eind van het jaar) lijk ik dus te gaan halen. En dan is het echt goed geweest. Maar wie weet haal ik de 6 maanden wel. 6 maanden je kind elke dag 2 flesjes borstvoeding geven. Ik ben echt gek (op Saba )
pfff Aruba: ik heb echt diep respect voor je!! Vind het echt super knap dat je het zo lang volhoudt! Saba heeft echt een mama uitgezocht die van volhouden weet!

@ Dier: vind het ook wel dapper van mezelf... hanteer nog steeds struisvogelpolitiek mbt mjn bikini... eens kijken wanneer ik hem ga passen brrrr....

@ Rebbel en Dier: netjes de prikken weer gehaald! En dit keer geen kind op de grond laten vallen?

Wij moeten morgen. En MM moet morgen ook weer naar CB voor zijn prikjes. Dus bij ons wordt het hele gezin geprikt morgen :-) Gezellig!

@ Gymp: fijn dat het wennen goed ging! En heeeel erg goed dat je je ramen hebt gedaan. Daar moet ik echt niet aan denken bij deze temperaturen...

@ Lala: beterschap meid. Kan me voorstellen dat het echt heftig is om alles te combineren als er ook nog mensen ziek zijn!

@ Pauwie: wat fijn dat schoonvader thuis kan gaan revalideren. Dat scheelt een hoop zorgen lijk mij. Krijgt hij dan nog wel verpleging en gespec. thuishulp?

En verder succes met de dagen dat je alleen bent.

Mini-Monkey gaat vrijdag voor het eerst wennen bij de gastouder. En ik vind het heel spannend!! We hebben een goed gevoel bij deze vrouw, maar het blijft toch raar dat iemand anders voor je kind gaat zorgen. Het is een surinaamse mevrouw die tot nu toe alleen maar donkere kinderen heeft. Dus MM is een witte stip tussen al dat gekleurde! Heel grappig .

Verder ga ik ook in januari weer beginnen, met stage. Spannend allemaal. Lijkt mij heel raar om weer als stagiaire aan de slag te gaan. Maar ik heb er ook zin in!

@ Vis: heb je trouwens al succes op je au-pair zoektocht?
pofferjes bakken is inderdaad een leuk karweitje, maar net als het bakken van pannenkoeken, vind ik dat dus echt wel leuk om te doen.

Heb heerlijk koekjes gebakken. Hebben jullie nog tips, want de sterren en klokjes zijn allemaal ronde koekjes geworden. Hoe zorg je ervoor dat ze vorm houden?

Gympy; Heerlijk dat shoppen, ik wacht nog heel even, want ik vermoed dat met het werken in jan. er ook wel weer wat volume af gaat. Daarna ga ik ook lekker in het nieuw.

Ik heb het probleem de andere kant op (1.80m).Bijna altijd korte pijpen.

Ramen buiten, daar hebben we hier de glazenwasser voor. Binnen doen we heeeel af en toe zelf.

Mex-griepprik was bij Kaatje inderdaad een klein drama.

Maar het kan nog erger. Er was een meisje die wilde de auto niet eens uit..

De kids nog twee dagen naar school en dan kunnen we eindelijk weer relaxed doen 's ochtends. Het is toch elke dag weer doorwerken om alles op tijd in de kleren te krijgen.
Hier gilde een meisje de 1e keer zo hard en moest ook 3x over daardoor, dat alle kinderen niet meer durfden. Hoop dat ze er vrijdag, als Chica en ik voor de 2e gaan, niet weer is

Aruba

Rebbel, dank voor de Maxicosimee tip en leuk van t showen.

Ik ben ook nog niet aan t werk, half januari weer.

Verhuizing geeft nodige stress, zeker tussen Ier en mij ook, dus zal blij zijn als t over is Aapje

Grappig, MM als enige witte baby

Nala, leuk van t zwemmen.

Pauwie, tis wel gelukt dus met Kaatje? Moest ze erg huilen?

Ik ben trouwens vanaf vrijdagavond even een paar dagen of langer niet online. Weet namelijk niet of internet meteen werkt in nieuwe huis. Dan weten jullie dat vast.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Ik ben er hoor Reb
moet erg lachen om de mex griep verhalen. Kinderen die de auto niet uit willen etc. Heb als nadeel dat ik het voor me zie. Ghi ghi Rebbel jij ook watje in tha house . Mijn watje heeft waarschijnlijk de stoerheid geruild met jouw bekkie want uiteindelijk toch geen centje pijn. Vond zijn pleister superstoer en heeft het vergeleken op kdv. Was inderdaad vroeg bij met kdv want had anders allang moeten werken. Nu dus op woensdag vrij. Gek dat van het niet wennen. Lijkt mij vrij logisch.

Haha aapje struisvogelpolitiek herkenbaar. Maarre ook gewoon goed. Lekker gaan en genieten van het zwemmen, het water golft toch dus strak buikje of niet door het golven zie je altijd ribbels . O ja en heb dit keer niet kind laten donderen haha, hij had het er wel direct (een stuk of 20 keer) over dat mama hem dit keer niet zou laten vallen (zucht) .

Heeee Star!

Aruba vind je ook superstoer. Lekker doorgaan als het zo goed gaat.

Vind wel leuk MM bij Surinaamse gastouder en als enig blank kindje. Misschien krijgt hij straks wel leuk accent! Belangrijk dat het goed voelt trouwens en tuurlijk spannend. Is weer stukje loslaten wat niet leuk is etc etc. Gaat voor jou ook snel weer stage lopen. Dacht dat jij nog veel langer thuis zou zijn.

Heb trouwens iets meer last van prik nu, echt beetje verhoging. Pijn in arm stuk minder!
@ Pauwie: jeej... bijna vakantie! Lekker! En ben je 1.80m? Wauw. ik ben 'maar' 1.58m. Dus gym en ik hebben allebei hetzelfde 'pijpenprobleem', precies de andere kant op dan jij.

@ Inad: ik denk dat ik de stress van de verhuizingen gewoon weer verdrongen heb. Maar als ik diep graaf, weet ik ook weer dat heb bij ons ook echt niet de gezelligste tijd was van de relatie. . Ik bedoelde dan ook eigenlijk te zeggen: een nieuw huis is heel leuk. (dus zonder het klussen en het verhuizen!)

@ Dier: ja precies. Ik ga ook voor de rimpels in het water En rennend van kleedkamer naar zwembad en weer terug. :P.

Ach en het zijn allemaal ouders van baby's, dus er zullen vast nog meer gestreepte vrouwen ertussen zitten.

Moet erg lachen om alle verhalen. Heerlijk dat al die kinderen nu natuurlijk ontzettend door hebben wat er gaat gebeuren!! Wel stoer van Nesta dat hij zo stoer was. Verder diep respect voor alle gillende en vechtende kinderen. En natuurlijk ook vooral voor hun ouders

En wij hopen natuurlijk ook dat MM een lekker tropisch accent overhoudt aan de gastouder... hihi...

Oh ja en ik moet idd nu stagelopen. In juli ga ik pas weer echt aan het werk. Dus dat duurt idd nog wel ff.
Aapje en de rest; een geruststelling, ik heb in het babybadje de vorige keer dat wij een weekendje op vakantie waren mijn buikje eens goed vergeleken, en werkelijk al die moeders met peuters (en wij hebben dus baby's!!) hebben een kwabje over de zwembroek hangen, al dan niet met zebraprint . Ik voelde me dus helemaal happy met een kind van 10 weken en de hoeveelheid kwab bij mij . Komende week maar weer eens vergelijkend warenonderzoek in het peuterbad doen (en dan natuurlijk even Elfje in de buurt houden zodat men ziet dat ik nog niet heel lang geleden bevallen ben )
Hey meiden,

Moet ff mijn verhaal van mij afschrijven.

Werd net nl gebeld door 1 van mijn beste vriendinnen (waarmee ik samen zwanger was), dat d'r zusje is overleden.

Zij was ook zwanger en vandaag begon de bevalling.

Tijdens de ruggeprik merkten ze dat ze wel erg aan het shacken was en toen kwamen ze erachter dat ze een streptokokken bacterie bij zich droeg.

Ze heeft een keizersnede gehad en is bevallen van een dochter.

In het begin ging het met de kleine ook niet goed, maar nu gelukkig wel.

Na de bevalling wilde haar baarmoeder maar niet slinken en bleef ze maar bloeden.

Daarna kreeg ze vocht in d'r longen en was het te laat...

Ben er zo van ondersteboven. Zoiets hoor je toch tegenwoordig niet meer?

Jonge griet, net getrouwd, eerste kindje. Mijn beste vriendin die nu haar enige zusje verliest.

Bah, welkom in de grote, boze wereld...
Jezus Nala. Jeetjemina ik heb er geen woorden voor... GBS is zoiets makkelijks opspoorbaar. In ons ziekenhuis hebben ze me er toen ook op getest maar in NL doen ze dat veelte weinig en niet standaard. In andere landen wel. Waarom he? Echt verschrikkelijk...
Oh wat vreselijk!! Ik schiet er helemaal vol van! Wat ontzettend naar!

....

weet gewoon niet wat ik ervan moet zeggen?

Iig heel veel sterkte, ook voor je beste vriendin (is dat de moeder van T.?)
Oh Nala, wat vreselijk Wat een vreselijk verhaal zeg.
Nala, wat verschrikkelijk. Ik heb hier echt geen woorden voor..

Als je zoiets hoort zijn alle andere ergernissen en nare dingetjes ineens zo onbelangrijk.. Heel veel sterkte, ik kan me voorstellen dat het bij jou heel wat emoties losmaakt.

Dikke kus en knuffel
Thx meiden.

Klopt Aapje, die vriendin is idd de moeder van T.

Ze smsde net nog dat de arts vanmorgen is geweest.

Zij was er niet bij, maar weet straks meer.

Nu advertentie en bloemstuk regelen vanuit de vrienden.

Gister nog met Esmée op nacontrole bij de kinderarts geweest. Die was erg tevreden.

Moest wel naar de dermatoloog voor een nageltje.

Die is steeds raarder gaan doen. Ontstoken en het nageltje is rood/zwart.

Dus vanmorgen weer naar de dermatoloog. Die vind het niet nodig om er nu wat aan te doen.

Is ws een infectie geweest, die er nu uit moet groeien.

Zalfje gekregen en over 3 maanden trug komen.
Nala ; Met zo'n kleintje in huis komt de afleiding vanzelf of je dat nu wilt of niet.

Lekker druk alweer met kinderarts en dermatoloog.

Schoonvader mag waarschijnlijk eind van de week weer naar huis. Hij moet dan twee keer per week naar Delft om te revalideren. Hoop dat dat allemaal gaat lukken, dit klinkt in ieder geval positief..

Geweldig he die sneeuw. Vooral als je niets hoeft te doen. Niet naar je werk , geen belangrijke afspraken.

De kinderen genieten er heel erg van. Wimpie iets meer dan kaatje (ik heb koude voeten).

Mex-prik ; Kaatje had vooral vantevoren dikke tranen en heftige verzetacties op schoot bij papa. Daarna was het snel weer over.

De kinderen en ik hebben er helemaal geen last van. had vanochtend man aan de tel. Hij voelde zich wat grieperig...

Aapje ; klinkt goed die gastouder!! Toch nog op tijd iemand gevonden..

Inad : Succes dit weekend!!!!!

Zometeen kerstborrel op t werk... Laat wel weer even weten hoe het was.
Aapje, via welke site heb jij de Beco besteld?

Begreep van vent dat ik een babyfoon voor de kerst krijg.

Hadden er eentje bij het kamertje gekregen, maar das echt niets.

Dus die draagzak moet ik nog ff opzij leggen, maar hij gaat er wel komen!

Ik had trouwens met babyzwemmen nog mijn positiebikini aan hoor. Hihi.

Wil mijn eigen bikini niet meer aan, zie je mijn buik.

Dus een nieuwe tankini kopen. En buik is weer weg.
Nala, sterkte meid, wat een afschuwelijk verhaal.
Hey Nala: wil je mijn naam ff weghalen in je post? Thnx!

Ik zal ff kijken welke site dat was.

Kom zo terug!
De site is www.tragemaus.de

Wij hebben deze:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven