Alleen met 2e kerstdag!

20-12-2009 10:02 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel het al zegt, ben ik alleen 2e kerstdag.

Mijn vriend gaat met onze dochtertje naar zijn moeder en haar vriend toe.

En aangezien ik sinds een tijdje niet meer met hen(schoonouders) om ga, ga ik dus niet mee.

Weten jullie wat ik voor mezelf kan gaan doen 2e kerstdag.
quote:paloma schreef op 20 december 2009 @ 10:21:

[...]

Wat is er gebeurd dat zo erg is. Kun je het niet met haar gaan praten (vóór de feestdagen)? Kan jouw vriend niet bemiddelen? Moet voor jou ook niet fijn zijn om je vriend en dochtertje samen te zien weggaan op zo'n dag?

Ik weet niet waar ik moet beginnen. Het is een lang verhaal. Het afgelopen jaar, hebben we een jaar lang voor de lieve vrede steeds met elkaar gemaild,contact gehad, bij elkaar op bezoek geweest.

En in 1 keer barste de bom, en heeft ze in 1 mail laten weten hoe ze over alles dacht en wat ze vond van bepaalde zaken.

Al had ik natuurlijk wel zo mijn vermoedens, dat bepaalde dingen niet lekker gingen. En toen heb ik voorgesteld om een gesprek aan te gaan samen aan 1 tafel ipv mailen over en weer. Dat vond ze goed en prima, maar toen ik aan gaf dat bezoekingsregelingen omtrent mijn dochtertje alleen mij en mijn vriend aan gaat, en dat wij als ouderszijnde alleen dingen bepalen over onze dochtertje.

Toen trok zei haar eigen terug en stuurde ze mij een mailtje met daarin ; ik heb er over na gedacht, en de toon die je aan slaat is niet van goede wil, en ik heb niks met ratten te maken, benader mij niet meer dan benader ik jou niet meer.

Mijn vriend en ik zijn een jaartje uit elkaar gegaan, maar we wouden het nog wel een keer met elkaar proberen.

Sorry voor mijn spelfouten enzo.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 20 december 2009 @ 10:25:

[...]

Knap van je!Thanks lief van je, het doet mij goed. Al vind ik het wel moeilijk hoor, om hun weg te zien gaan en alleen achter te blijven. Achja het is het einde van de wereld niet. Ik kijk wel wat ik die dag doe.
quote:Nammma schreef op 20 december 2009 @ 10:24:

Het blijft de moeder van je vriend natuurlijk...maar als zij jou niet wil zien, houdt het inderdaad op. Wat zegt jouw vriend er van dan? Ik kan me voorstellen dat dit voor hem ook niet fijn is. Hij houdt van jou en dan al die nare dingen te horen...

Jaren geleden had ik eens een flinke aanvaring met mijn schoonzoon (door taalbarriere, hij is niet-Nederlands, verkeerd taalgebruik van mij). Dat was erg moeilijk, want mijn dochter houdt van mij én hem...

Gelukkig zijn we allebei volwassen genoeg en hebben het uitgepraat. Ik heb mijn dochter alles letterlijk laten vertalen, zodat er niet weer een miscommunicatie zou ontstaan.

Inmiddels zijn we dit al lang weer vergeten en hebben we -net als voorheen- een goed contact.Hey, dat is wel fijn om te horen. Dat het uiteindelijk toch goed gekomen is.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 20 december 2009 @ 10:27:

Meid, maak er een lekkere tutdag van! Koop maskertjes en andere spulletjes, ga uitgebreid badderen en tutten, kijk een paar gave films, koop ene mooi boek. Geniet van je rust.

Eten ze bij jou of bij de schoonouders? Anders kun je ook alvast lekker koken. En wat let je om voor jezelf iets heel lekkers te maken?Ja, ik lekker koken op 2e kerstdag en een paar leuke kerstfilms huren. Ze eten bij mijn schoonouders. Heb ik ook lekker een dagje voor mezelf.
Gewoon wat je op een normale vrije dag ook doet.
...
Ik heb alleen een suggestie hoor!

Een paar jaar terug ben ik op 2e kerstdag met NMLK (nieuwe mensen leren kennen) een strandwandeling gaan maken

Ondanks dat die groep mij niet zo lag vind ik het wel een aanrader.Ze hebben nog meer activiteiten

Ik ben nu geen lid meer dus ook geen aandelen
Yep, queenie zo zie ik het ook. Ga ik ook doen ook.
Ik snap niet dat je vriend dan gaat om jou alleen te laten op een kerstdag.

Op deze manier kan hij nooit een punt maken van het respect voor jou.

ik zeg echt niet dat hij nooit meer contact met zijn moeder moet hebben, maar je eigen vriendin alleen laten met kerst...dat doe je niet!
quote:Bloemetje79 schreef op 20 december 2009 @ 10:34:

[...]

Thanks lief van je, het doet mij goed. Al vind ik het wel moeilijk hoor, om hun weg te zien gaan en alleen achter te blijven. Achja het is het einde van de wereld niet. Ik kijk wel wat ik die dag doe.

Ja natuurlijk is het moeilijk. Maar jij kunt je kids geen opa en oma ontzeggen en ik vind het super dat je je dat realiseert. Daar mag je trots op zijn, dat je jezelf even opzij kunt zetten.

Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Wat gaan jullie eerste kerstdag doen?
quote:luni schreef op 20 december 2009 @ 10:41:

Ik heb alleen een suggestie hoor!

Een paar jaar terug ben ik op 2e kerstdag met NMLK (nieuwe mensen leren kennen) een strandwandeling gaan maken

Ondanks dat die groep mij niet zo lag vind ik het wel een aanrader.Ze hebben nog meer activiteiten

Ik ben nu geen lid meer dus ook geen aandelen Lijkt me ook wel leuk een keer te doen NMLK.
quote:Troeta schreef op 20 december 2009 @ 10:42:

ik zeg echt niet dat hij nooit meer contact met zijn moeder moet hebben, maar je eigen vriendin alleen laten met kerst...dat doe je niet!Ik heb dat ook al eens aan gegeven bij hem, maar helaas tis goed zo.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 20 december 2009 @ 10:42:

[...]

Ja natuurlijk is het moeilijk. Maar jij kunt je kids geen opa en oma ontzeggen en ik vind het super dat je je dat realiseert. Daar mag je trots op zijn, dat je jezelf even opzij kunt zetten.

Het enige wat ik denk is dat ik er gewoon boven moet staan, en niet er op in gaan. Is het verstandigste wat ik kan doen. En ik maak lekker een daggie gezellie voor mezelf, met een vriendin en dan ga ik koken.
Eigenlijk best fijn om een dagje voor jezelf te hebben!!

Even niet zorgen voor de kids, het huishouden of andere dingen. het hele huis voor jezelf!! Er zijn al veel leuke dingen genoemd, die ik zelf ook zou noemen. geniet van een dagje voor jezelf, Bloemetje!!
Only dead fish go with the flow
quote:Dreamglasses schreef op 20 december 2009 @ 10:49:

Eigenlijk best fijn om een dagje voor jezelf te hebben!!

Even niet zorgen voor de kids, het huishouden of andere dingen. het hele huis voor jezelf!! Er zijn al veel leuke dingen genoemd, die ik zelf ook zou noemen. geniet van een dagje voor jezelf, Bloemetje!!Ja, gelijk heb je dreamglasses. Het is ook niet erg een dagje voor mezelf. Gewoon een leuke dag waarin ik aandacht besteed aan mezelf. De verwen-mezelf-dag. Hahaha.
lekker die foute kerstnummers van Skyradio draaien (waar je man de teil bij haalt)
quote:Bloemetje79 schreef op 20 december 2009 @ 10:02:

Weten jullie wat ik voor mezelf kan gaan doen 2e kerstdag.

Doe hetzelfde als op elke willekeurige andere zondag.

Ik snap nooit waarom met kerst alleen zitten anders is dan op dinsdag 13 augustus. En ja, sommige mensen zijn eenzaam op die dagen. Maar dan toch ook op andere dagen, denk ik dan!

Ik heb afgeleerd om mezelf sneu te vinden met kerst als ik alleen ben.

Er zijn zat mensen bij wie het ideaalplaatje compleet lijkt. Mooie kleren, cadeautjes, uitgebreid kerstdiner, maar waarbij de onderhuidse spanningen binnen de (schoon)familie het feest alsnog verzieken. Daar heb ik dus helemaal geen last van.

Tweede kerstdag is sowieso een nep-dag, maar zelfs het 'echte kerst' vond niet plaats op 25 december, maar ergens begin april. Dus een gewone dag als je het mij vraagt.

Kortom: doe gewoon wat je altijd doet, en maak er geen heisa van dat het tweede kerstdag is.
quote:Troeta schreef op 20 december 2009 @ 10:42:

ik zeg echt niet dat hij nooit meer contact met zijn moeder moet hebben, maar je eigen vriendin alleen laten met kerst...dat doe je niet!Dit vind ik echt onzin. TO geeft aan zelf niet mee te willen naar schoonmoeder, omdat die twee elkaar gewoonweg niet liggen. Dan hoeft haar vriend toch niet ineens zijn moeder af te schrijven. hij heeft toch een heel andere band met zijn moeder en dat hebben de kinderen ook. Die moeder kan dan een loeder zijn, maar TO gaat daar goed mee om. Zij kiest er niet voor om mee te gaan (en dat is ieder's goed recht) en neemt het bezoekje niet af van man en kids. Lijkt me een goede oplossing.
quote:Christiane04 schreef op 20 december 2009 @ 10:55:

[...]

Doe hetzelfde als op elke willekeurige andere zondag.

Ik snap nooit waarom met kerst alleen zitten anders is dan op dinsdag 13 augustus. En ja, sommige mensen zijn eenzaam op die dagen. Maar dan toch ook op andere dagen, denk ik dan!

Ik heb afgeleerd om mezelf sneu te vinden met kerst als ik alleen ben.

Er zijn zat mensen bij wie het ideaalplaatje compleet lijkt. Mooie kleren, cadeautjes, uitgebreid kerstdiner, maar waarbij de onderhuidse spanningen binnen de (schoon)familie het feest alsnog verzieken. Daar heb ik dus helemaal geen last van.

Tweede kerstdag is sowieso een nep-dag, maar zelfs het 'echte kerst' vond niet plaats op 25 december, maar ergens begin april. Dus een gewone dag als je het mij vraagt.

Kortom: doe gewoon wat je altijd doet, en maak er geen heisa van dat het tweede kerstdag is.Ja ik denk dat als je jezelf minder sneu wilt voelen, moet je maar gewoon denken dat het gewoon maar een dag is net als alle andere dagen. En bij de ene familie is het ideaalplaatje plaatje idd wel compleet en bij de andere niet. Gewoon iets leuks doen, wat je ook gewoon op alle dagen kunt doen.
Naar je eigen familie gaan of hen bij jou uitnodigen.

Gewoon lekker genieten van 'n dagje zonder kind en uitgebreid met allerlei lekkers op de bank kruipen en dvdtjes kijken.
quote:elninjoo schreef op 20 december 2009 @ 11:18:

Naar je eigen familie gaan of hen bij jou uitnodigen.

Gewoon lekker genieten van 'n dagje zonder kind en uitgebreid met allerlei lekkers op de bank kruipen en dvdtjes kijken.Ja, dat ga ik doen. En dan lekkere warme sokken aan hihi. Chocomel en slagroom in huis halen. En dan lekker een dag voor mezelf besteden.
Lekker een tutdagje/ relaxed dagje doen?

Maskertje nemen, lekker muziekje aan terwijl je douched/in bad ligt?

Vrouwenfilms kijken met een doos tissues erbij? Met de nodige lekkers natuurlijk

Kaarsjes aan, warme chocomelk erbij, evt wijntje oid..

En tegen de tijd dat je familie thuiskomt wat verleidelijks aantrekken zodat je vriend weet wat hij gemist heeft
quote:paloma schreef op 20 december 2009 @ 10:16:

[...]

Precies wat ik denk. Ben je nu helemaal belatafeld om je vriend en jullie dochtertje samen alleen naar zijn ouders en haar grootouders te laten gaan? Slik even je trots in, neem een mooie Kerstster mee en bewaar de lieve vrede tenminste voor die dag. Als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor je kind.En soms kan dat niet meer.... het moet toch ook van 2 kanten komen? En als ik TO zo lees dan lijkt me dat er teveel gebeurt is. En daarbij waarom zou je speciaal voor de kerst contact moeten zoeken. Beetje hypocriet...
Een vriendin van mij had maaanden niks laten horen na mijn scheiding (ondanks haar 'ik kom snel een keer langs!' toen het net gebeurd was). Met kerst kreeg ik een kaartje 'dat ze zo aan mij dacht deze dagen'.

Flikker toch op.. heb hem terug gestuurd met de mededeling dat het dan helemaal meer niet hoefde. Dat hypocriete gedoe.

Ik vind dat Bloemetje het prima heeft opgelost, en ze zit er volgens mij ook niet al te veel mee. En het is maar 1 (kerst)dag, daarna heeft ze vriend en kind weer om zich heen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 20 december 2009 @ 10:14:

[...]

Oh, ik dacht dat ik de enige was...

Oh nee hoor, jullie zijn zeker niet de enige!!!

Ik lig ook onderuit uit te buiken in tokkie pak samen met vriendinnetje jankfilms kijken...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven