Oogkleppen, Wazen, BeenThereDoneThats en Tranen, deel 5

07-07-2007 23:49 7703 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic waar iedere vrouw kan aansluiten die in een ongelijkwaardige relatie zit of heeft gezeten.

Er zijn de verschrikkelijke verhalen van vrouwen die mishandeld zijn, die zelfs blij moeten zijn dat ze het er levend of niet al te zwaar gewond vanaf hebben gebracht. Maar het begint al bij niet gewoon jezelf kunnen zijn in de relatie, bij afhankelijk zijn van de buien van je partner, bij van alles uit de kast te moeten halen om je partner goed gestemd te houden.

Een speelbal zijn: of jij, of je huisraad, of je eigen dingetjes moeten eraan geloven.

Vooral: onvrij zijn. Niemand houdt je beet, niemand dwingt je te lopen, en toch ben je niet vrij. Je weet dat je eigenlijk anders wilt maar je doet het niet.

Angst. Soms meer, soms minder, soms lijkt ze weer afwezig.

Op het scherpst van de snede leven, want áls je ruzie kunt maken over iets wat je uitgesproken wilt hebben, dan dóe je het ook, zover als je kunt.

Eruitstappen: eindelijk voor jezelf kiezen. Er dan achter komen dat er ook nog een leven te leven valt, in te vullen valt. Jezelf eindelijk tegenkomen.

Manu  jij kunt je verhaal niet meer vertellen.
Dubio, het voelt iig alsof hij misbruik van me heeft gemaakt.
Moon

Lemmy, slaap lekker
Ik ga ook naar bed hoor, ik val om. Ik ben wel blij met onze bespiegelingen van vanavond. Annemoon, het is je vergeven hoor, ik begrijp je Ik praat graag nog eens over de mail verder.

Mama Dubio heeft er geen probleem mee de kinderen met een koek voor de tv te planten zodat zij nog een uurtje kan uitslapen. Zij is namelijk de rest van de dag een uitstekende moeder voor het grut!

Gelukkig kan ik morgen uitslapen! Morgenmiddag komen de meisjes weer thuis
Ga in therapie!
quote:Annemoon schreef op 26 augustus 2007 @ 01:10:

Dubio, het voelt iig alsof hij misbruik van me heeft gemaakt.

Trusten lieve schat, succes met opstaan morgen
Ga in therapie!
Iseo en Lemmy, een goede nachtrust toegewenst Tot morgen!

liefs,

dubio
Ga in therapie!
Ha meiden, hoe is het met jullie?

Suup, hoe gaat het met je?

Dubiootje, beetje geslapen?

Elf, hoe gaat het, denk aan je.

Mamzie en Moon

Lemmy, veel liefs

Ik voel me een beetje somber, weet niet waarom. Even een dagje niemand zien.
Iseo

Hier ook een alle gordijnen dicht dagje. Niet echt hoor, ik zou het mijn kinderen -en mezelf- niet willen aandoen om in het donker te blijven. Gordijnen en deuren wagenwijd open is toch wel het minste wat ik kan doen.

En da's dan gelijk ook alles. Ik hoef even helemaal niks vandaag. Zelfs het eten is simpel.

Nog maar één weekje vrij, he?
Ja, nog een weekje. Maar morgen moet ik er al even heen voor een introductie. Nu al buikpijn.

Dat is het.
Ik doe nu de gordijnen open. Even koffie zetten.
Lieverd, ik wou dat ik je angst kon wegnemen.

Helpt het je om je voor te stellen dat de anderen ook nerveus zullen zijn, dat er zeker mensen tussen zullen zitten die zich afvragen of het wel zal klikken met de anderen?

Je hoeft niet meteen het achterste van je tong te laten zien, je mag daar gaan en gewoon luisteren naar de anderen. Voordat je het weet is er iemand die je aanspreekt en gaat de rest -hopelijk- vanzelf.
Liefst blijf ik thuis morgen, gordijnen dicht, telefoon uit en deur op slot. Okee, kan niet en ik heb ook heel veel zin in mn studie. Maar het gaat 'ineens' een beetje te snel, zou nog wel een maandje willen wachten, maar ja, dan denk ik precies hetzelfde ws als het dan zo ver is.
Goedemiddag allemaal,

Iseo, bedankt voor je belangstelling. Het gaat goed met me, voel me goed.... Geniet van mijn vrije dag....

Spannend voor jou he, je introductiedag? Zodra je er morgen bent zal er een last van je afvallen en zal je er alleen maar positief instaan!!...Misschien wel lastig, maar mijn geheugen is geloof ik beschadigd, wat voor een opleiding ging je nu ook al weer doen?

Dubio, hoe is het met jou vandaag?

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik zodra ik alleen ben, elke dag alles lees van jullie allemaal, van Mamzelle, Annemoon, Dubio, Thirza ,lemmy en alle anderen, maar dat ik nooit zo goed weet hoe ik op jullie terug moet reageren. Noem het vrees, dat ik de verkeerde woorden neerzet.

Ik ben net voor het eerst weer is terug gaan kijken op de partnermishandelingsite, waar ik overigens een andere nicknaam had en heb daar een paar stukjes van mezelf terug gelezen. Dan zie ik gelijk dat ik nu een stuk verder ben dan ik toen was. Dat doet me goed...

Allemaal nog een prettige zondag en geniet van de zon, dan voel je je ook gelijk weer lekkerder in je vel zitten, althans dat geldt voor mij. Ik ga zo een lekkere wandeling maken met mijn hond...

van mij...... (f)
Ha lief Elfje!

Fijn dat je even schrijft, hoopte al dat je er vandaag zou zijn.

Herkenbaar. soms wil ik mezelf hier gewoon even melden en dan daarna dat meisje zijn dat stil in een hoek zit, maar dat ik wel bij jullie hoor en luister naar waar jullie over praten.

Ben ook zo bang de verkeerde dingen te zeggen.

Maar niet als ik zit te schrijven, dan gooi ik het eruit, maar later als ik het zie staan.
Elf, kun je aangeven waar je nu staat?

Op welk punt ben je aangekomen?

Hoe gaat het, wat zie je?
Iseo, je hebt echt geen idee hoe waardevol je woorden zijn.

Ik ben blij dat je hier één van degenen bent die spreekt.

Ik weet niet of dat ooit vertrouwd zal voelen in real life -ik ben zelf het stille meisje in de hoek- maar ik hoop dat het je in elk geval steeds minder moeite zal kosten.
Mamzie

Het zit er wel, ergens in mij. Denk ik.

Maar als ik nooit wat doe kan ik er ook niet vertrouwd mee gaan raken...

Het is wel tijd dat ik met iets nieuws ga beginnen.

Studeren is iets waar ik al jaren aan denk, ik wil meer dan mijn wekelijkse gangetje naar de bieb en het afgelopen jaar was al interessant vanwege de werkstukken die ik maakte. Maar ik wil me graag verdiepen in een onderwerp, echt leren, verder komen.

Heb wel een beetje nu of nooit gevoel en ergens roept ook die stem dat ik dom en lelijk ben en het toch niets kan worden.
Je gaat Iseo. Hoe moeilijk ook, morgen sta jij op die kennismakingsdag.

Jíj hebt alle voorbereidingen getroffen en het enige wat er nu nog tussen zit is plankenkoorts. Een plankenkoorts waarmee je voorlopig maar mee zult moeten leven, die alleen maar -mogelijk- minder wordt door maar vaak 'het toneel op te gaan'.

Je stemmetje zal ook nog wel een tijd blijven roepen. Maar gelukkig hoef je er niet naar te luisteren.

Ik hoop dat het je mee zal vallen morgen.
Ja, ik ga, en stiekem nu we het erover hebben, heb ik er ook zin in. Als die stomme introductie-week nou maar vast voorbij is en we gewoon gaan beginnen...

Ik heb nu wel iets kalmerends trouwens.
Zit jij nog met de neus in de boeken? Hoe is het?
Ik heb twee taken huiswerk ingeleverd en hik nu weer tegen twee nieuwe taken op. Ik heb de hele cursus in huis en er zit ontzettend veel droge kost bij: de vakken waarom het draait zitten pas in het tweede of derde semester.

Eigenlijk komt discipline bij mij alleen in vlagen, en nu is ze er dus niet.

Ik ga aan de lunch beginnen.

Liefs -roosje-
Eet ze.

Ik ga ook eens wat maken. De laatste week ontbijt ik maar niet en zit ik pas laat in de middag aan een boterham.

Niet zo goed, moet wel een beetje opletten.

Elf, schat, ben je er nog?
On topic: als ik de topics over drugsverslaving lees herken ik zoveel in het gedrag van mijn ex, dat manipulerende, ruzie zoeken om weg te kunnen komen als er geld was, veel geld verliezen.

Hij is gokverslaafd geweest, dat weet ik zeker. In de laatste jaren zou hij alleen een alcoholprobleem hebben gehad en verloor hij daardoor nog steeds veel geld. En hij blowde heel veel.

Van coke etc. had hij een afkeer. Zo iets zou hij nóóit doen.

Ik vraag me af of het mogelijk zou zijn dat hij me al die jaren heeft kunnen voorliegen over een verslaving, en dan met name de laatste vier jaar. En wat zou dat dan over mij zeggen, ben ik dan zo naief.

Zou een gokverslaafde hetzelfde in elkaar steken als een drugsverslaafde? Of gewoon iemand die niet met geld kan omgaan: gedraagt die zich op eenzelfde manier als een drugsverslaafde?

Herkennen jullie je ex in de verslavingstopics? Die vraag heb ik dan met name aan degenen die een ex hadden die niet gebruikte. Als die er al zijn hier.
Mijn ex gebruikte, alles wat hij tegenkwam.

Zeker een verslaafde, hij was altijd op de vlucht als ik terugkijk. Voor zichzelf ook.
De onderliggende problematiek bij een verslaving komt volgens mij vaak op hetzelfde neer.

De uitwerking ervan kan verschillen, maar uit eigen ervaring weet ik dus dat de middelen inwisselbaar zijn.

Drank, daar werd hij agressief van, de keren dat ik echt het huis uit ben gevlucht was allemaal na dat hij gedronken had.
En Mamzie, vergeet niet, verslaafden zijn meesters in het liegen en je om de tuin leiden. Dat is een dagtaak en daar zijn ze ontzettend goed is want zo 'overleven' ze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven