Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
@Janna80: wanneer ben jij eigenlijk begonnen met PC?

@steph: Dat van dat datingachtis wel vaak zeg... had diegene je adres gekregen of stuurdie die gewoon zomaar een berichtje

Hoezo en waar kun je gratis kaarten krijgen van I-drukker?

Ik heb het deze week weten te houden bij m'n eerste drie kaarten die onderweg zijn en heb al flink wat kaarten gekocht ook weer haha. Zondag vraag ik de laatste twee adressen aan en die doe ik dan zondag op de post!
Vandaag 2 leuke kaarten: één uit Engeland en één uit Nederland, maar het kaartje is in Thailand gekocht. Heel mooi!
Zazana: Op www. idrukker.nl staat linksonderaan in die balk 'gratis kaarten'. Dan kun je uit een hele rij kaarten er 1 uitzoeken en daar kun je dan 20 kaarten van krijgen. Mits je een van de 250 (?) eerste bent die die kaart opvragen. Anders kost het geloof ik 4,50 euro. En het kan geloof ik 1x per 30 dagen.

Ik ben sinds eind oktober bezig.

Net een leuk kaartje uit Frankrijk, met een recept voor een soort gehakt brood erop eh, brood gevuld met gehakt bedoel ik. En Frankrijk heeft ook pas 5 registratiecijfers (ipv 6) dus blijkbaar ook niet zo'n druk PC land. Ik had Frankrijk in ieder geval nog niet.
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Kobe, dit is de eerste keer via de officiele weg (2 kaarten naar Mozambique met een RR).

Zazana, het was een reactie (ook stom) op een kaart die ik gescand had.

Één hele mooie en leuke kaart uit Colorado. Verder van Artunlimited de kaarten ontvangen.
Vandaag twee kaartjes voor mij, Rusland en Croatie. Beiden wel oke.

Gisteren is mijn kaart in NL aangekomen na 10 dagen onderweg.

Geen hurray's voor vandaag.

Oh ja, ik heb ook de Artunlimited kaarten ontvangen Dik karton eromheen... enne... 1 grote kaart, blijkbaar niet goed gekeken, kostte ook 2,20 ofzo...
De kaartenwinkel van Art Unlimited is echt te gek Zou ik uren kunnen rondzwerven en heel veel geld uitgeven :P
Hallo! Ik zou hier ook graag mee willen kletsen over postcrossing! Ik volg de postcrossing topics al heel erg lang maar ik had dezelfde forumnaam als mijn profielnaam op postcrossing en wil liever anoniem blijven. Dus nu toch maar een andere forumnaam aangemaakt zodat ik (hopelijk) ook hier mee kan kletsen als jullie dat goed vinden

Ik ben vorig jaar januari begonnen met postcrossing en ik vind het helemaal geweldig! Het is, zoals jullie ook al zeggen, zeer verslavend..
Zie hier weer heel veel kaartjes voorbij komen, leuk hoor.

Joke, ik had helemaal geen idee dat je kon zien welke kaarten degene die je moet sturen al heeft gehad.

Net even met dochterlief wat boodschapjes wezen doen op het dorp.

Een tijdje terug is er een winkeltje geopend met allemaal ouderwets snoep enzo en daar was ik nog nooit binnen geweest.

Ga meestal in de morgen mijn boodschapjes halen en dan is het niet open.

Maar ze hebben daar dus ook de perfecte kaarten voor postcrossing en voor een leuk prijsje.

Dus ik kon het niet laten en heb er meteen een aantal gekocht.
Welkom Juuf!
Hallo Juuf, leuk dat je nu ook mee kan kletsen.
2 kaarten de deur uit gedaan: Italie en Finland

Nu zijn ze alle 9 weer onderweg !
*komt stuiterend het topic op*

Ik had vandaag 4 (vier!!!!) kaartjes in de bus. Allemaal mooi/leuk. Weleenswaar 3 uit Finland maar daar zat mijn eerste moomin kaart bij ;o)

En dat laatste kaartje komt uit Macedonie.

Alle vier helemaal vol geschreven...

*stuiterd weer verder*
Snjókorn falla, á allt og alla
Yeah!! Mijn pakketje van I-drukker is binnen! Ook ik heb die groetjes uit Holland-kaarten besteld. Ik zie die juist nog niet zoveel in de postcardwall. Ik zie wel die kaart met die NL-vlag in het water veel maar die heb ik dus niet. Ach, die kaarten zijn makkelijk voor mensen met geen of weinig profiel.

Verder geen Hurrays of kaarten op de mat.
Ik ben zo ongeduldig maar ik vrees dat ik nog erg lang moet wachten tot één van m'n drie kaarten wordt geregistreerd en daarna nog eens tot ik wat terugkrijg :'( aaaaaarghhhhhh
Welkom Juuf!

Snjokorn! Leuk!! (offtopic; ben je al geinterviewd?)

C_estelle, ja, dat vind ik ook.

Zazana, je kunt er toch gewoon nog 2 sturen? Ze komen toch niet allemaal tegelijk aan.

Sweetcandy, ik wil ook Italie

Anita, klinkt leuk, dat winkeltje. Wat voor soort kaarten hebben ze daar?

Is iemand van de nieuwe schrijvers hier de vrouw van RemboEnRembo?

Zo niet; RemboEnRembo, roep je vrouw eens
Janna: mijn interview is waarschijnlijk al van de eerste pagina van "blog" afgevallen.....
Ik ga zoeken!!
Gevonden! 't was de laatste op pagina 2

Leuk om te lezen!!
quote:Janna80 schreef op 15 januari 2010 @ 17:56:

Gevonden! 't was de laatste op pagina 2

Leuk om te lezen!!
Welkom Juuf,

Anita, vervelend als je kaarten ziet staan en ze blijven aan je vingers plakken (wel afrekeken uiteraard zo zijn wij).

Ik loop met een oom van mij een aantal winkels af voor het gehandicaptenplatform hier en kijken hoe het eruit ziet of dat er aanpassingen kunnen worden gedaan, geen kritiek maar aandachtspunten, helaas twee kaartenwinkels erbij (4 kaarten in de eerste gekocht).
Ik heb vandaag een erg leuke kaart uit China ontvangen.. Er zat een hele lange brief bij! Ze doet nog maar sinds kort aan postcrossing, ik was de tweede persoon die ze een kaartje mocht sturen.. ben benieuwd hoe lang ze het vol gaat houden om lange brieven er bij te schrijven

PS: Nee ik ben niet de vrouw van RemboENRembo, Janna80!
Ik heb gister een leuke kaart gehad uit Taiwan, deze man heeft een kaart gestuurd met een foto die hij zelf gemaakt heeft van een kikker op een bloem. Volgens mij is Taiwan ook wel een druk postcrossing land ik heb er nu al 3 kaartjes heen mogen sturen (van de 17). En ik heb vandaag een hurray uit Zwitserland. Nog 3 kaartjes en ik mag er 6 onderweg hebben!!:D
Mijn 70 kaarten zijn toegekomen, er zitten echt mooie tussen! Gisteren is mijn kaartje naar de USA nog aangekomen, adres weer aangevraagd en het gaat weer naar USA :-) Dus morgen post ik nog 3 kaartjes en dan zijn ze alle 5 weer onderweg :-)
JOEHOE!! Mijn eerste Hurray is binnen!

Mét een leuk berichtje.

In mijn enthousiasme meteen een nieuwe aangevraagd en die mag naar Finland. ( die had ik nog niet, hahahahahaha)

Fijn weekend allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven