Mode & Beauty alle pijlers

Merkkleding

27-01-2010 07:36 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik koop de kleren voor onze zoon voornamelijk op Marktplaats. Hij groeit hard, na 1 seizoen is hij meestal of eruit gegroeid of het is kapot. MP biedt de oplossing voor een niet-zo-van-winkelen houdende mama als ik: er staan af en toe hele pakketjes van zijn maat op. Handig!

De afgelopen weken heb ik weer een beetje lopen sneupen op MP. Ik wil mijn verbazing over de algemene snibbigheid en arrogantie over het hebben en verkopen én kopen van kindermerkkleding met jullie delen.

Ik had een bod gedaan op een leuk broekje, maat 104, bod was 3 Euro. Heel normaal bod. Krijg ik een mailtje terug met de informatie dat mijn bod verwijderd is door de verkoopster, want, quote: 'veel te laag want het is tenslotte merkkleding'.

...

Oh. Ik ken de Nederlandse Merken niet zo goed en wil ze ook niet weten. Na goed. Niet erg, we gaan gewoon verder.

Hoe meer ik door de aanbiedingkjes klik hoe meer het me opvalt. Er wordt gevochten om de afleggertjes van rijk(-er) Nederland. Broekjes gaan voor 30 Euro weg, waarvan de verkoopster trots vermeldt dat de nieuwprijs 60 Euro was. 60 Euro!!! Jassen gaan voor nog veel meer weg. Allemaal tweedehands en gebruikt.

Wat me nog meer opvalt: alles moet doorgaan voor merkkleding. Zelfs de Prenatal, wat in mijn ogen toch niet meer is dan een Albert Heyn van de kinder/babyspullen, gaat door voor 'merk'.

En dan de opmerking: 'graag een serieus bod'. Of: 'Graag een redelijk bod'. Of nog pinniger: 'Onzin biedingen worden verwijderd' . Wat is een onzinbieding in vredesnaam?

Kennelijk is het heel normaal om ten eerste zoveel geld uit te geven aan kinderkleren. En het dan zo pinnig mogelijk aan de smekende tweedehandskopers te verkopen voor zoveel mogelijk geld (want de Hollandse mentaliteit blijft herkenbaar zuinig).

Arme kinderen. Al zo jong opgezadelt te worden met een complex van je mama. Al zo jong moeten doorgaan voor een statussymbool.

Wie koopt er merkkleding en waarom?
Ik koop merkkleding en kleding van de WE ( voorheen HIJ) voor mijn zoons. Waarom? Ik vind de ontwerpen leuker, kleurgebruik leuker, en het is ( niet altijd maar vaak wel) kwalitatief beter. Zo doet mijn dochter nog geen drie maanden met een shirtje van de H&M maar kan ze zeker ( als ze niet te hard groeit) een jaar doen met een shirtje van Jottum. Ik koop merkkleding ook nooit pas, maar 1 maatje groter zodat ze er langer wat aan hebben.

Daarnaast hebben de dame en heren hier ook een scala aan niet merkkleding waarbij ik geen rolberoerte krijg als ze er in knippen op school, of er weer eens een vulpen overheen laten leeglopen.

Winterjassen koop ik voor mijn jongens vrijwel altijd van Gaastra. Die zijn namelijk echt warm en winddicht. Gelukkig heb ik drie van die gastjes en kunnen ze een jaar twee jaar met fatsoen aan, dan schuift ie door naar de volgende, en dit hoef ik met een jas van de HIJ niet te doen, die vallen uit elkaar van ellende na twee seizoenen.

Ik koop eigenlijk gewoon wat ik mooi vind, en mijn kinderen hebben geen benul van welk merk ze dragen, het interesseert ze werkelijk niet.
3 euro voor 'n kledingstuk vind ik ook 'n belachelijk bod, of het moet slijtsporen vertonen

Van de zomer heb ik voor 't eerst 'ns wat kleding verkocht op MP, maar mijn mond viel ook open over de onbeschaamde biedingen onder de 5 euro. Die heb ik dus ook verwijderd.
Prenatal merkkleding? Ghe ghe....

Ik koop soms merkkleding, soms niet. Maar niet via MP wat heb een ontzettende hekel aan MP.
O waarom, omdat de kwaliteit vaak beter is en soms ook wat aparter/origineler.
En ik ben het eens met Elninjoo, 3 euro voor een merkbroek die nog in zeer goede staat is, is in mijn ogen geen realistisch bod. 10 euro vind ik redelijk maar 3 euro is heel erg weinig voor een nette goede broek.

Ik heb ooit een jurk van mijn dochter ( verjaardagskadootje) te koop aangeboden. De jurk had 189 euro gekost ( jajaja belachelijk) en ze heeft hem misschien 4 keer aangehad omdat ik er zo zuinig op was dat ze hem zelden aan mocht ( ja ook belachelijk). Ik kreeg een bod van 2 euro... dat is dus een onzinbod in mijn ogen , en dit soort biedingen haal ik weg. Je kunt dan bij het verwijderen van het bod een reden aanvinken, en ik koos in dit geval voor "dit bod is veel te laag"
Hier geen merkkleding.

Ik heb er het geld niet voor, vind het ook niet nodig om in dure kleding te lopen, doe ik zelf ook niet.

Toch lopen mijn kinderen er prima bij hoor, met kleding die ze zelf prettig vinden.

Dochter (6 ) vaak een rokje of tuniek met een legging of mailliot.

Zoon (4) meestal een spijkerbroek met een print-shirt (Cars is favoriet)

Ik geef voor een spijkerbroek nooit meer dan 10 euro uit, meestal minder.

Voor een shirt maximaal 5 euro en voor een legging/mailliot ook max 5 euro.

Winterjas koste hier max 15 euro (opruiming)

De meeste kleding koop ik bij Zeeman , Wibra, Action, H&M.

Je moet bij die winkels wel goed zoeken, maar meestal lukt het me om leuke combinaties te maken.
vijf euro voor een shirt??? en 15 voor een winterjas? Is dat nieuwe kleding dan, want zelfs de jassen bij de zeeman kosten hier nog 20-25 euro, of koop je dan de kleding in de uitverkoop?
Een jas was in de uitverkoop, 12,50 , eentje was bij Takko, nieuw, 15 euro.

5 euro voor een shirt is prima te vinden, elk seizoen is er van alles in de aanbieding, gewoon nieuw spul, gewoon foldertjes in de gaten houden.
Takko? Nooit van gehoord.
Ik koop heel vaak op MP voor 2/3 euro. Dat is geen onzin.
Maat 104 ? :-) Wauw wat issie goed gegroeid.

*Kijkt naar terror, maat 92 en 1 jaar ouder dan R. *

Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Ik vind jouw houding vreemder dan de verkoper.

Je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang.

De verkoper mailt of vraagt niets verkeerd, jouw houding vind ik veel storender.

Het lijkt wel of je het niet kunt hebben dat verkopers nog wat geld verdienen aan hun kleding. Wanneer je je zo stoort aan Marktplaats, moet je daar niet kopen en naar de markt gaan, waar je zeker veel voor weinig hebt.
quote:Xaloy schreef op 27 januari 2010 @ 08:19:

Ik koop heel vaak op MP voor 2/3 euro. Dat is geen onzin.

dat is ook geen onzin maar 3 euro bieden voor een merkbroek zonder slijtage of vlekken vind ik persoonlijk aan de lage kant. Ik zou het bod als het om mijn veiling gegaan was dan ook verwijderd hebben en aangevinkt hebben dat het bod veel te laag was.

Je wilde weten wat onzinbiedingen dan waren, en ik vind 3 euro voor een broek die nieuw 60 euro heeft gekost een onzinbieding, maar dat is mijn persoonlijke mening,

Ik verkoop trouwens geen kleding meer op marktplaats, ik werd dus echt heel moe van de merkkledingjagers die op een bijzonder onbeschofte manier lieten weten dat zij het niet eens waren met mijn belachelijk hoge prijs ( bieden vanaf 30 euro op de jurk van 189 euro). Koop het dan niet!! Je hoeft het er niet mee eens te zijn

Gelukkig bestaat er de optie bieden vanaf, dus als ik weer eens iets op mp zet ( zoals mijn schaatsen twee weken terug) dan zet ik de veiling vast op een openingsbod waar ik mee zou kunnen leven
verplaatst naar M&B
Ik koop veel merkkleding.

Waarom? Omdat ik me daar prettig bij voel. Niet 'mijn kind als statussymbool'. Maar hij is al anders dan de rest. En ik merk dat artsen/verpleegsters/juffen/bezoek een kind sneller accepteren/innemend vinden als ze er leuk en verzorgd bij lopen. Op het KDV waar hij zit zie ik wel eens kindjes met Down met een bijna kaalgeschoren hoofd en van die kleurloze kleding aan. Ik vind dat sneu. Dat zal mijn makke wel zijn. Overigens combineer ik heel veel tussen nieuw, tweedehands en H&M, Zara en Hema en vul ik dat aan met de merken die ik leuk vind zoals Jeep, Vingino, Tommy Hilfigger en Ralph Lauren.

Overigens is hij door zijn handicap niet een echte rouwdouwer, broeken gaan altijd weg omdat ze te klein zijn, nooit omdat hij ze versleten heeft.
Stressed is just desserts spelled backwards
Trouwens, merkkleding vanwege een complex van de moeder, statussymbool wanneer je merkkleding draagt.

Mijn god Xaloy, wat een onzin! Dit zegt meer over jou! Wat is jouw complex vraag ik me af.

Een beetje gênant je jaloezie.
Dat laatste scheelt al een heel stuk Male :-)

De autist hier maakt zijn kleding uit woede kapot, ook zijn dure hilfiggert trui. Die krijgt dus echt alleen zeeman en wibra ( met een uitschieter naar H&M ).

Terror is nu 3, en ook hij begint een rouwdouwer te worden, niet uit woede maar uit jongens baldadigheid.

Tut is een echte tut en groeit uit haar kleding, daar gaat eigenlijk nooit iets stuk. Dus die krijgt wel regelmatig wat duurders.

Ik krijg van mijn schoonzus altijd de kleding van haar kinderen, zij koopt veel merk en eerlijk is eerlijk een shirt van mexx gaat idd langer mee dan zeeman.

Maar voor de jongens koop ik het dus niet

Ik begreep trouwens dat Xaloy niet wist dat het een merk was, dus ik kan me voorstellen dat ze 3 euro bood, wat m.i. ruim is voor een 2e hands broekje. ( In de meeste 2e hands winkels liggen de prijzen hier tussen de 1,50 en 3 euro )
quote:Viva Angel5 schreef op 27 januari 2010 @ 08:26:

verplaatst naar M&Bgeld en recht was ook een goeie geweest
quote:Xaloy schreef op 27 januari 2010 @ 07:36:

Ik koop de kleren voor onze zoon voornamelijk op Marktplaats.

Arme kinderen. Al zo jong opgezadelt te worden met een complex van je mama. Al zo jong moeten doorgaan voor een statussymbool.

Wie koopt er merkkleding en waarom?

Arme zoon. Al zo jong opgezadeld worden met het geen zin hebben van zijn moeder - en haar zuinigheid - om nieuwe kleding voor hem te kopen.

Klinkt ook niet echt erg aardig,he?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:borodini schreef op 27 januari 2010 @ 08:33:

Dat laatste scheelt al een heel stuk Male :-)

Ik koop spijkerbroekjes dan ook standaard een maat te groot. En dan in de uitverkoop en dan loopt hij zo een jaar of soms nog langer in een Vingino broekje van 35 euro, want die zijn ook onwijs stoer met omgeslagen pijpen. Zo doe ik dat dan
quote:emmenn schreef op 27 januari 2010 @ 08:30:

Trouwens, merkkleding vanwege een complex van de moeder, statussymbool wanneer je merkkleding draagt.

Mijn god Xaloy, wat een onzin! Dit zegt meer over jou! Wat is jouw complex vraag ik me af.

Een beetje gênant je jaloezie.ehhh doe jij nu niet exact hetzelfde? Een stempeltje plakken op TO? Hetgeen waar je over valt bij TO pas je nu zelf toe. Ik ken Xaloy al een hele tijd en jaloers hoort niet bij haar, complex evenmin. Prettig gestoord misschien maar daar houd het dan wel mee op.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 januari 2010 @ 08:35:

[...]

Arme zoon. Al zo jong opgezadeld worden met het geen zin hebben van zijn moeder - en haar zuinigheid - om nieuwe kleding voor hem te kopen.

Klinkt ook niet echt erg aardig,he?

Eens leven en laten leven enzo

je lijkt mijn zus wel, die loopt ook altijd te mopperen als ze de kleding ziet van zoon. Als mensen het geld ervoor hebben, en ze zijn creatief met de uitverkoop, en ze vinden het leuk... waarom dan zo'n oordeel?
Zo werkt dat bij Tut ook idd Male

Al sinds ze klein is koop ik vaak kleding in 1 maat te groot.

Overigens, zou het kunnen zijn dat die kinderen met down ook veel stuk maken ? Net zoals A bij mij. Dan kan ik me wel voorstellen dat een moeder geen zin heeft om dure kleding te kopen.

( Dat kapsel snap ik dan ook weer niet idd )
quote:Maleficent schreef op 27 januari 2010 @ 08:37:

[...]

Als mensen het geld ervoor hebben, en ze zijn creatief met de uitverkoop, en ze vinden het leuk... waarom dan zo'n oordeel?

Van mij mogen ze het dan ook nog eens kopen zonder dat het uitverkoop is....ben ik ruimdenkend of wat?

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven