Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Geen Hurrays vandaag voor mij, maar wel een pakketje kaarten van Ligaa met een lief kaartje erbij van twee leuke kittens. Dankjewel, heel leuk van je!!

Jouw kaarten zijn vanochtend op de bus gegaan dus hopelijk maandag, anders dinsdag heb je ze. Zeker leuk om zo te kunnen ruilen, dan brengen we wat meer afwisseling in de te versturen kaartvoorraad.
Zo daar was ik weer! Dank voor het warme welkom! Ondanks dat de kaarten hier thuis op de kast liggen kan ik niet wachten tot ik wat terug krijg. Maar dat zal nog even duren want mijn kaarten gaan naar USA, Duitsland, Polen, Finland en naar China. Morgen gaan ze op de bus. Heb hier al wat gekeken naar leuke kaarten, van de week nog even verder kijken in de stad!

Fijne avond nog!

Tine
Welkom Tine, ik ben ook nog niet zo lang een Postcrosser (vanaf 10-1) maar het is zoooo leuk! Ik heb inmiddels al 7 kaarten ontvangen, dus het gaat best snel!

Laatste dagen helaas geen nieuws, ik moet geduld opbrengen...
Één lege hurray. Één official kaart uit Duitsland van het olympisch stadion uit Berlijn en twee RR's (Tine komt allemaal wel hoor) waarvan eentje uit Japan wat een Unesco is en eentje uit Vancouver waarop de Olympische skipiste is te zien (wauw).

Verder vanmiddag nog kaarten gekocht, die van mijn woonplaats waren op.
WOEI! Ik heb zooooo genoten van mijn mini-uitstapje!

Vanmorgen lag ik om 8.00 al in het zwembad te poedelen/wakker worden haha! Het zit er weer op, ik ben nu weer een arme student, terug naar het normale leventje.

Bij thuiskomst lagen er 2 brieven voor mij, helaas geen kaartjes. Wel weer een hurray uit China, ze vond mijn kaartje heeeeel erg mooi (geen idee wat ik naar wie stuur....)

Oja er was ook een envelop met kaartjes die ik had gekocht op marktplaats, althans ik had ze geruild voor wat kralen Maar volgens mij snappen mensen niet dat ansichtkaarten, enkele kaarten zijn! Zeker de helft bestaat uit dubbele kaarten... en alle kaarten zijn van: kinderpostzegels, gratis kaarten van een krant, en andere goede doelen. Beetje balen wel.... :(

@ Tine: Welkom !
Jammer van de kaarten sweetcandy.

Maar wel heerlijke dagen gehad dus.

Steph, jammer van de lege hurray.

Ik moet zeggen dat ik nog niet echt veel bijzondere hurrays heb gehad.

De meeste alleen met thanks.

De hurray uit UK was van het gezellige soort.

Heb geen enkele kaart gekocht vanmiddag.

Had echt geen tijd om er eens op mijn gemakje voor te kijken.

Had zoveel heb ik echt nodig dingen op mijn lijstje staan en dat is allemaal wel gelukt.

Ik ga vanavond nog een adres aanvragen als dochterlief op bed ligt.

Dan heb ik weer 5 kaarten aan het travelen.
Mijn volgende kaartje gaat dus naar Estland.

Nu weer vol ongeduld mijn mailbox in de gaten gaan houden voor een hurray!!
Hihi Anita ik hou steeds mijn mailbox in de gaten Geen hurray's vandaag, het wordt voor volgende week denk ik :-)
Ik moet wachten tot dinsdag of ik misschien een kaartje in de bus krijg:-(, want hier brengen ze geen post op maandag (wel op zaterdag).

Tine, welkom hier. Ik ben nu 3 maanden lid en het gaat heel snel met de kaartjes, ik heb er nu al 27 verzonden! Soms niet zo goed voor de portomonnee hihi. Even een tip: bij postzegelsmetkorting . nl kun je guldenpostzegels bestellen, je krijgt dan verschillende guldenpostzegels die er vaak leuk uitzien.

Sweetcandy, echt relaxed dat weekendje! nu kan je vast weer helemaal opgeladen verder met studeren:-p Wel balen zeg die ruil van marktplaats, zij hebben die kaarten ook maar gratis gehad.. ik zou er wel wat van zeggen. Zodat ze er in het vervolg in ieder geval niet bijzetten dat het om aanzichtkaarten gaat.

Mijn kaarten zijn nu onderweg naar: Uzbekistan, 2x finland, 2x duitsland.

Even offtopic: ik ben dit hele weekend bezig geweest met het verhuizen van mijn kamer, ik ga namelijk naar de kamer van mijn broer die uit huis is en zijn kamer is veeel groter. En het is heeeel mooi geworden! nieuwe meubels, nieuw behang:D Wieeeeh!
Hihi Fishie leuk!!

Ik kan trouwens ook wel wat kaarten ruilen hoor van iDrukker. Ik heb het babytje met "De zomer in mijn bol" en de poes met "waar is mijn muis?". :-)
Hej!!

Lekker weekend allemaal?

Ik had vandaag een hele mooie kaart met een vlinder, van iemand uit NL, maar niet iemand van hier.

Fishie, jij gaat ook snel zeg!! 27 verzonden!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
heyyy

ik heb een leuke hurray uit Finland. ik stuur morgen 1 naar Japan en 1 naar Polen.

Happy postcrossing all ! :-)
Hihi Fishie, ik ben nu bijna 2 maand lig (59 dagen) en heb er al 21 verzonden :P Als je het "geluk" hebt om korte afstanden te hebben, valt het mee, maar als je natuurlijk allemaal verre hebt, duurt het wat langer. De meeste zijn vrij kort bij mij dus het valt wel mee :-)
Geen kaarten, geen hurrays!

Maar zoals ik al eerder zei: volgende week wordt mijn lucky week! Ik heb ze o.a. onderweg naar Rusland, Wit-Rusland, U.S.A., Brazilie. Volgens mij onvoorspelbare landen qua reistijd.

Anyway, ik heb wel een baalmoment. Ik ben migrainepatient en heb een kleine aanval op zaterdag avond, terwijl ik naar een superleuk feest zou gaan. Superstom!!! Ben net met een nieuw medicijn begonnen, maar die slaat (nog) niet aan. Dus... maar tv kijken en vroeg het nestje in.

Teigera fijn dat het goed is aangekomen, ik twijfelde of 2 postzegels genoeg was.... maar gelukkig wel blij dat je de kittens lief vindt!!

StefanieV, denk je echt dat de post in jouw landje niet snel genoeg draait? Het kan natuurlijk aan de ontvangde landen liggen....

Morgen reageer ik wel weer verder!!! Groetjes allemaal
Balen Ligaa! Hopen dat rustig aandoen en op tijd naar bed gaan helpt...

Ik heb nog steeds geen adressen aangevraagd (eh... al sinds gisteren niet ) dus morgen even doen
quote:StefanieV schreef op 30 januari 2010 @ 20:36:

Hihi Fishie leuk!!

Ik kan trouwens ook wel wat kaarten ruilen hoor van iDrukker. Ik heb het babytje met "De zomer in mijn bol" en de poes met "waar is mijn muis?". :-)

Ik heb nog 19 Wintergroeten uit Holland dus als je er 10 wilt hebben dan ik 10 met de poes? Regelen we via hyves wel ff de adressen (ik heb die van jouw niet meer, stom)

ps: weer een hurray, gelukkig met tekst.
beterschap ligaa
Leuk, Idrukker kaarten ruilen! 't zijn ook zoveel dezelfde... alleen heb ik alleen kerstkaarten en die met die stroopwafels die iedereen al heeft..

We hebben trouwens alweer 1/3 van dit topic volgeschreven!
Steph, ik heb foto's maken voor morgen op m'n to do list
*thanks*
Goedeavond!

Ben heel erg benieuwd of er vandaag kaartjes bij me binnen gekomen zijn! Ben bij mn ouders, dus zie het morgenavond pas. Wel vandaag 2 kaartjes verstuurd! Naar Nederland (Tag) en naar Finland (uiteraard haha).
En JJ, al kaarten?

Ik heb twee adressen aangevraagd (mochten er drie zijn maar 13 onderweg hebben vind ik te veel) en ze gaan naar Duitsland, leuk profiel en naar Ierland waar alleen instaat dat ze het leuk vind om kaarten te ontvangen.
Hoi! Wat wordt er alweer veel gekletst zeg, ik moet het eigenlijk meerdere keren per dag bij gaan houden

Ik heb nog superveel soorten Idrukker kaarten liggen. Niet allemaal geschikt voor postcrossing vind ik zelf. Dus als iemand er nog belang bij heeft... ik kan zo een pakketje met verschillende soorten toesturen.

PPpfff..... wachten op hurray's is vervelend! Ik mag nu 2 adressen aanvragen, maar ik wacht even tot ik wat meer heb...
Steph, ik wil wel ruilen hoor met je! Welke wil je hebben, het kind of de poes? Of beiden? Ik zal je op hyves even roepen :-)

Sweetcandy, als je wilt ruilen, ik heb die 2 soorten dus. Je mag altijd mailen naar stefanieviva@hotmail.com of op hyves als je me hebt

Oh trouwens Ligaa, ik weet niet of het aan ons land ligt ofzo, ik vind gewoon dat het zo traag gaat :s Geen idee hoe het komt..
Oh ik hoef er geen andere Idrukker kaarten voor terug hoor Ben die grote stapels liever kwijt dan rijk hahah!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven