Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
hey lieve postcrossers !

ik wens jullie een super leuke week toe met veel hurray's en kaarten :-)

liefs
Ik ben nog steeds heel netjes aan het wachten Anita

maar goed, de dag is nog lang, dus je weet maar nooit haha
Justme! Thanks for letting me know dat er Smurfenpostzegels zijn!

Ik heb een bestelling uitstaan bij StefanieV! Zo lief dat je ze voor me hebt willen bestellen **hug**
Geen probleem JJ! Zodra ze hier zijn (ik verwacht ze morgen of overmorgen zelfs) dan stuur ik ze naar je op!
Geweldig dat het zo snel gaat! Jiehoeeeee... en nu moet ik echt echt echt echt echt weer gaan werken aan 2 nieuwe deadlines... blugh... fijne dag verder iedereen!
StefanieV, wat veel leuke postzegels hebben jullie in Belgie, daarbij vergeleken is de tnt gewoonweg saai!
Leuke zegels Stefanie, het zijn hier idd saaie zegels zeg.

*wacht nog op post*
Post!!!!!!!

Één official uit Polen en een lang verhaal erop met een mooie kaart.

Één verassingskaart van Janna, eentje van een swap en dan nog twee van een swap. De laatste drie Unesco´s.

Janna, het was geen kinderdijkkaart maar Molens vind ik ook gewoon mooi.
Lekker veel kaarten, Steph

**rent ff naar beneden om te kijken of er post is**
Boehoehoe :(
Wauw steph zoveel post! Leuk zeg :D

Haha JJ zo irritant hé, als je dan voor een lege bus staat :P
En toen hoorde ik ineens een klap in het huis!

4 tagkaarten! 2 uit USA, 1 uit Frankrijk en 1 uit Nederland... 3 met een dier erop (I like that) en 1 met map. Leuk leuk! Weer helemaal heppie de peppie.
Geen kaarten ontvangen... geen hurrays, alleen een expired kaartje ... zou naar canada moeten gaan. Heb een nieuwe aangevraagd en deze mag naar Belarus.
Hier is het vandaag erg stil...

Leuk JJ, zo'n bus vol!
Hurray teigera! Je wintergroeten zijn aangekomen!!

JJ fijn zoveel kaarten! Wat spaar je allemaal v d smurfen?

Steph ook veel kaarten.

Hier bij mij verder nix........
Jeetje, wat balen dat jullie geen kaartjes hebben gehad, Juuf, Ligaa en Justme...

Ligaa, wel leuk dat de wintergroeten binnen zijn! Ze zijn echt leuk, maar de snert ziet er ranzig uit haha.

Balen van de expired kaart Justme! :(

Wat ik allemaal spaar van de smurfen? Alles eigenlijk... de poppetjes zelf, (strip)boeken, stickers, kaartjes... alles waar een smurf op staat... ik heb zelfs mn videobanden nog niet weg kunnen doen hi hi.... En ik heb een kleurboek whahaha!

En ben zo blij dat ik postzegels van de smurfen ga krijgen whiehooee... en en en en en....

Wat een gek weer is het vandaag... de ene keer regen, dan weer sneeuw, nu weer hagel... dan weer een beetje zon met een blauwe lucht...
aaahhh ik heb inmiddels 5 hurray's binnen en ook alweer 5 adressen aangevraagd. Ik ga ze deze week even schrijven en posten, nu weinig zin in eerlijk gezegd. Was alleen benieuwd waar ik ze naartoe zouden moeten
Espritspookje is ook (weer) aan het postcrossen. Vorige week batch van 12 kaarten gepost, de Europese zijn bijna allemaal al weer geland op de de plek van bestemming, gaat echt snel tegenwoordig, bijna net zo snel als Finland...

Ik heb een tijdje goodies geswapt via het forum, ook erg leuk, maar ik ben er al weer een tijdje mee gestopt, kost wel veel tijd (en postzegels...)

Ik probeer altijd leuke postzegels (van 44 cent) te plakken, maar ik zou het fijn vinden als de TNT gewoon alle postzegels zelfklevend maakt, gedoe met likken en netjes scheuren enzo
anoniem_97807 wijzigde dit bericht op 01-02-2010 15:47
Reden: smilies stuk
% gewijzigd
Haha espritspookje dat heb ik hier ook, ik wil ze ook allemaal zelfklevend, maar de meesten blijven likken en scheuren

Geen hurray's, nog steeds niets.. Portugal is al 9 dagen onderweg :s De rest varieert van 5 tot 7 dagen, maar daar moet je 1 tot 3 dagen vanaf trekken, heb die later gepost..
Welkom terug Espritspookje!

Portugal doet er bij mij al 23 dagen over, terwijl de ontvanger elke dag online komt...
Hier een kaartje uit Groningen!

Zelf weer een adres aangevraagd na de hurray van gisteren uit Australie, het kaartje mag naar Taiwan!
Hier lag vandaag een kaartje in de bus, zonder ID.......

Was van een vriendin van mij... tja, dat bestaat ook nog.
Snjókorn falla, á allt og alla
...en een Hurray uit Finland die erg blij is met haar Unesco site kaart uit IJsland (haar eerste kaart hier vandaan)...

Kom maar op met dat dansje nu, dit was nr 100....
Snjókorn falla, á allt og alla
Snjokorn je 100ste.
Ze zijn een beetje zenuwachtig Snjokorn, maar hier komen ze....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven