Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
Ik ga per maart beginnen. Combinatie stage- en afstudeerscriptie. Ik studeer Bestuurskunde en ga me bezig houden met de kwaliteit van het onderwijs. Volgende week maandag ga ik mijn onderzoeksopzet inleveren en ben er nu effe mee bezig. Vanaf maart is het de bedoeling dat ik 3 dagen 'op locatie' ga werken en 2 dagen thuis of op de uni. Ik denk dat ik voor die 2 dagen kies voor de uni, haha, dan ben ik iets productiever. Zijn er op dit moment misschien nog andere forummers 'druk' bezig?
quote:varuca schreef op 14 februari 2010 @ 13:29:

Hooi Ceci, zwaai, zwaai. Dan mag je hier ds ook meedoen

Jep. En als BA-scriptie nr. 1 af is, beginnen aan nummer 2.... die gaat volgend semester gebeuren, ondanks dat ik eigenlijk niet aan de ingangseis voldoe. Volgens de studieadviseur moet ik nog een briefje schrijven aan de examencommissie maar dan komt het allemaal wel goed. Het is immers ook het laatste BA-vak wat ik nog moet halen...

Gelukkig hoeft scriptie nr. 1 maar 7.500 woorden te zijn.
Goedemorgen dames! Of eigenlijk is het alweer bijna middag. Die olympische spelen maken het mij niet makkelijker...

Welkom ceci en myle!

Magnolia, klinkt alsof je goed bezig bent. Ik heb het hele weekend niks gedaan. Vandaag wil ik mijn context helemaal klaar hebben, zal rond een uur of vijf eens laten weten of het is gelukt
ohw das idd goed te doen Ceci.

Ben bezig met reorganisere van eerste deel van mijn scriptie. Was ook nodig vanwege het feit dat ik anders nogal ruim boven de max van 60 bladzijden kom.
Pfff en ik baal weer van mijn supervisor! Had een afspraak staan, maar er werd gemaild dat de afspraak wederom verzet moest worden! Ik word er zo moe van! Ik werk er ook nog eens 40u bij en ik moet dat soort dingen dus ook om het werk heen plannen en als mijn supervisor steeds kort vantevoren afzegt dan moet ik ook mijn schema weer omgooien. Bovendien werkt mijn supervisor ook alleen maar halve dagen. Is bijna ondoenlijk zo.....
Balen Magnolia. Schiet ook niet op zo.

En 40u werken... pfff..... ik dacht dat ik het druk had met mijn 24-28u per week...
quote:varuca schreef op 15 februari 2010 @ 11:41:

ohw das idd goed te doen Ceci.

Ben bezig met reorganisere van eerste deel van mijn scriptie. Was ook nodig vanwege het feit dat ik anders nogal ruim boven de max van 60 bladzijden kom.Ja, voor ES liggen de eisen een stuk lager...

Voor GS moet ie 10.000-12.000 woorden zijn.
..
ohw maar 10.00-12.000 is ook goed te doen. Deed ik ook voor mijn ba scriptie. Zit je zo aan.
Wordt er bij jullie zo zwaar aan die aantal woorden getild? Hier is het liever kort en bondig.
quote:paris_rose schreef op 15 februari 2010 @ 13:21:

Wordt er bij jullie zo zwaar aan die aantal woorden getild? Hier is het liever kort en bondig.Ja, geschiedenis is een talig vakgebied ;) 4000-5000 woorden is al een normaal werkstuk van 5 ECTs, en dan heb je er nog een werkgroep + overige literatuur bij.

Maar serieus: overbodige info moet je ook schrappen hoor. Het is geen 'ik en mijn konijn' werkstuk, 't moet echt een betoog zijn en alle tekst moet ook wel in je betoog passen.
idd, het aantal woorden slaat vooral op de grote van het onderzoek. Je moet die woorden niet gaan vullen met nutteloze informatie.

Ik ben trouwens niet altijd even goed in het er uit filteren van overbodige informatie. Vandaar dat mijn eerste versie zonder conclusie al 64 pagina's had, 4 meer dan de max Als de overbodige info er uit is moet ik overigens wel nog ruimte over hebben voor nog wat extra contextuele informatie volgens mijn begeleidster.
..
quote:paris_rose schreef op 15 februari 2010 @ 13:16:

Balen zeg Magnolia. Volgens mij is jouw opleiding ook niet echt grootschalig. Hierdoor verwacht je toch dat men een beetje meedenkt met de (werkende) student. Sowieso vind ik het not done om kort van tevoren af te zeggen.Laatst kreeg ik een uur van tevoren een mailtje. Tsja.. need I say more Mag ik vragen hoe jij reageert? Zelf reageer ik nooit echt heel pissig, zeg ik meer van balen en het moet dan maar, maar eigenlijk moet ik misschien meer laten blijken hoe pissed is ben.

Mijn Master maakt onderdeel uit van een groot instituut, dus dat zou niet uit mogen maken.... Alleen wordt mijn master op een andere locatie gegeven (een andere stad) dan de rest van de opleiding.... Ik reageer altijd wel rustig, maar het moet niet constant gebeuren ofzo want dan ga ik er wel wat van zeggen.
Ik heb inmiddels 2 docenten gehad die het konijn als voorbeeld aanhaalden, ik vond hem ook wel grappig. Bij de BA-scriptie van ES wordt er ook benadrukt dat het een betoog moet zijn en geen beschrijvend werkstuk, dat is de grootste fout die er gemaakt wordt.

Die anekdote van jou Lekker wetenschappelijk.

En wikipedia als bron. OMG.
..
Europese studies. Ik doe 2 studies.
Whow.. dat is veel twee studies gecombineerd..of zijn het studies met een "lichte" studiebelasting?

Iemand zij 12.000 worden als maximum... ligt dat nou aan mij dat ik dat weinig vind? Ik heb nu 26.000 worden... met ongeveer 50 pagina's harde tekts...

en die opmerking van "veel leesplezier" die kwam ik op 't hbo ook vaak taken Dat hoorde daar bij de manier van werken en aan bronvermelding werd geen aandacht gegeven, want wikipedia werd beschouwd als betrouwbaar...

Ik ga weer aan de bak.. ook ik vraag me af of dit eindelijk de laatste week gaat worden dat ik hier aan ga werken... wedje doen?
..
..
Och officieel moet je 40 uur p/w bezig zijn met je studie... nou dat is toch echt wel minder. Overigens is de praktijk nu dat ik ze 1 voor 1 afmaak ivm mijn werk. Hoef gelukkig niet zoveel meer.

Voor GS heb je gemiddeld iets van 12 contacturen p/w, voor ES ook (alleen de taalminor is een uitzondering, die kost veel meer tijd). Maar 't is wel veel leeswerk, al zijn de eisen bij GS wel hoger.
quote:mevrouwtjezonneschijn schreef op 15 februari 2010 @ 13:52:

Iemand zij 12.000 worden als maximum... ligt dat nou aan mij dat ik dat weinig vind? Ik heb nu 26.000 worden... met ongeveer 50 pagina's harde tekts...

Het betreft een BA-scriptie hé, voor de MA moet dat ongeveer 50-60 blz kale tekst zijn, evenveel als jouw scriptie dus.
..
Aantal woorden valt erg mee hoor, 10.000-12.000 woorden is denk ik zo'n 30 blz?
Denk het wel, dat is ongeveer de helft van wat ik nu heb, dus een pagina of 25?

Wat betreft die contacturen.. ik volg een studie waarbij het "normaal" is om van maandag tot vrijdag van ongeveer 10-16 in de collegebankgen te zitten. Soms wat minder en soms wat meer.. dus ik vind voor mij wel een studie genoeg en heb helaas ook geen tijd voor een baan er naast.. Vind het trouwens wel echt knap van sommige anderen die hun scriptie/studie nog ff naast een 40-urige baan doen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven