Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
@ C_estelle: helaas... dat is niet de cl(o)u (hoe je het maar schrijft?), puur toeval

@ Juuf: Ik heb geen idee of dat er mee te maken heeft, ik denk het niet... want ik heb er ook wel eens tijd tussen zitten.

Morgen gaan er 5 officials de deur uit! Ik kon me niet inhouden met adressen aanvragen....
Bah een tag naar Rusland is eindelijk, na 34!! dagen aangekomen. Ze was al ongerust dat het verloren was gegaan ofzo. Maar ik haat Rusland, duurt altijd zo lang! Een official is ook weeral 23 dagen onderweg, de vorige ook 26 dagen, duurt steeds zo lang.
Vandaag een Hurray uit Rusland gekregen, na 28 dagen, van iemand die specifiek bedankte omdat ik een kaart had uitgezocht die bij haar preferences paste. Dat is nog ns leuk om te horen . Ze hield van oude film en muzieklegendes. Ik had een kaart waarop een paar meisjes (jaren vijftig) een poster van Elvis aanbaden gestuurd.

En een nieuw kaartje mag ook weer naar Rusland, hij houdt van nature views en krijgt een kaartje met een veld met mooie klaprozen erop.
*heeft stuk of 10 kaartjes bij Art-unlimited online gekocht*
quote:StefanieV schreef op 17 februari 2010 @ 19:59:

Maar ik haat Rusland,

Schande!

Hahaha, ik haat China!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Ik haat wachten!
Hahaha, ik ook!
Ik denk dat ik ook voor het haten van wachten ga haha, verdorie nog steeds niets gehoord. Dat is al de tweede keer dat hij zegt dat hij contact op zal nemen maar het niet doet. Morgen er maar weer achteraan gaan, wil graag weten waar ik aan toe ben.

Wat betreft het wachten op kaarten, vanuit Rusland kan het wel sneller. Ik had er gister een en die deed er 13 dagen over om hier te komen. Maar volges mij is het puur het versturen naar daar wat altijd zo lang duurd. Mijn kaart naar Rusland is ondertussen ook al bijna 18 dagen onderweg.

Teigera, leuk dat ze zo blij was met je kaartje! Degene die het bloemenveld kaartje krijgt is vast net zo blij!

Sweetcandy welke kaartjes heb je besteld!! Zo morgen 5 officals! Dat tikt weer lekker aan:)

C_estelle, dan gaat Larf morgen of overmorgen weer helemaal blij zijn aangezien er twee enveloppen naar hem onderweg zijn!

En sparen, ja goed idee haha!

Juuf, leuk weer twee hurrays, jammer van die lege. Alweer nieuwe adressen aangevraagd?

Steph, leuk, dus zelfs het postkantoor heeft mooie postzegels, hoe zien ze eruit?

Janna, pas op hoor die RRs zijn net zo verslafend als het postcrossen zelf,

Snjokorn, jammer dat je niks gekregen hebt, dat mosterd.. is hier wel een stopwoord op het forum he, ik zie het overal voorbij komen!
quote:Ligaa schreef op 17 februari 2010 @ 20:50:

[...]

Schande!

Haha ik vroeg me weeral af waar ik dat had gezegd
@Brutzel Leuke elvenpostzegel met TinkerBell afstempeling!

@Chayuz Marktplaats drama was best lachwekkend om te lezen maar natuurlijk niet leuk dat het je overkomt.

@Tine wie vraagt....ik zou niet sturen in ieder geval tenzij haar kaartje echt helemaal te gek was

Jammer dat je nog niets hebt gehoord van je sollicitatie.

Childrensbook rr is trouwens echt leuk om aan mee te doen. Ik heb er goede ervaringen mee.

Vandaag twee kaartjes op mijn mat: eentje uit de USA met gave postzegels en het kaartje van de ruil is binnen. Helemaal te gek en precies volgens wens.

Ook nog 2 Hurray's: eentje uit Duitsland na 274 dagen en eentje uit NL na 2 dagen.

Ik ben benieuwd naar de berichten over de eventuele meeting.

C-estelle kun je mij via Hyves eventueel ook laten weten welke plaatjes je zoon nog moet, want via oma (en haar vele medespaarders) hebben allebei mijn zonen hun plaatjesalbum al vol.

Als er nog iemand iets nodig heeft van de AH-voetbalplaatjes kunnen jullie via hyves een berichtje sturen.
Whoehoe, ik ga je mailen via Hyves, Chrisy! Alvast bedankt!

Ik heb ook heel goede ervaringen met de Childrens book illustrations RR! Mooie kaarten ontvangen!
Tine, dat zijn van die voetbalpostzegels.
Oh, ik voel een Childrens book Illustration RR aankomen... nu nog even uitzoeken hoe 't werkt
quote:Janna80 schreef op 17 februari 2010 @ 17:56:

[...]

Ik heb er met kerstballen en die groeten uit Holland met die stroopwafels.

Hoi Janna,

Lief dat je het aanbiedt, maar die heb ik allebei al!
Hahaha, kun je nagaan! Ach ja, ooit komen ze wel op
quote:Janna80 schreef op 17 februari 2010 @ 22:44:

Oh, ik voel een Childrens book Illustration RR aankomen... nu nog even uitzoeken hoe 't werkt

Ik voel het ook

Ik ga ook maar even op zoek!
Die met de kerstballen zijn redelijk normaal, kun je gewoon naar familie en vrienden sturen met de kerst! Ik bewaar ze ook netjes voor de volgende kerst hihi...

De enveloppen voor Stefanie en C_estelle liggen klaar om te verzonden worden! Leuk dat we kunnen ruilen!

Nu ga ik slapen, welterusten!
Nee, Tine! Ik heb nog geen nieuwe adressen aangevraagd. Wil even wachten tot al mijn kaarten over zijn. Er zijn nog 4 kaarten onderweg. Wel lastig, heb al een paar keer op het punt gestaan om een kaart aan te vragen.

Balen dat je nog niets hebt gehoord!
quote:Janna80 schreef op 17 februari 2010 @ 22:44:

Oh, ik voel een Childrens book Illustration RR aankomen... nu nog even uitzoeken hoe 't werkt Ik ook! Ik ook! Dat zijn mijn lievelingskaarten!
Tine, geen nieuws is goed nieuws.
Ik heb nog veel Idrukker kaarten:

- Elastiekbal met de tekst 'ff ontspannen'

- Slakjes met de tekst 'ik ga verhuizen'

- 'Ik vind jou wel lief hoor'

- Voetjes met de tekst 'potje pootje baden?'

- Giraffe en Eekhoorn met de tekst 'Dikke smakkerd voor jou'

- Naakte kat met 'Pimp'

- Nog wat losse Idrukker kaartjes die je bij de pakketjes kreeg....

Oh en ik verwacht volgende week die met wintergroeten!! Wordt tijd, want mijn andere Holland-Idrukker-kaarten zijn op.

Ik hoef er opzich niks voor terug Dus als ik nog iemand met wat kaartjes kan blij maken.... (ze zijn niet zo geschikt voor postcrossing, behalve de PIMP-kat, maar wel leuk om her en der naar te sturen)
Goedemorgen,

Kaartje uit Wit Rusland ontvangen en het kaartje van de ruil. Bedankt, het is ook 1 van mijn favo steden.
whaaa een Childrens book illustrations RR , klinkt helemaal geweldig, waar kan ik dat vinden? op het postcrossingforum?

zow, gisteren bijna niet online geweest want we waren naar een afstudeerconcert van een vriend van ons :D en hij is geslaagd, helemaal trots!

over mijn Marktplaatsblooper ben ik wel weer heen haha, in mijn omgeving vind iedereen het ook een typische "chayuzactie"

maar goed wat postcrossing verder betreft, geen Hurrays of wat dan ook, duurt lang * klein pruillipje*

Owjah JokeJacket, ik ga zometeen enveloppen halen (gisteren nietaan gedacht sorry sorry sorry) en dan gaan ze vandaag gelijk op de bus!!

zo en nu ga ik richting de markt biaisbandjes halen (whaaa ik hou van fourniturenkramen :D )
Goedemorgen!

Chayuz: ja op het postcrossingforum onder Round Robins... en dan moet je ff op zoek gaan naar de Childrens book illustrations RR. Straks sturen we elkaar allemaal kaarten via die RR

Ik wacht rustig af op die kaartjes van je, maak je niet druk! Sorry is niet nodig hoor!

Wat zijn biaisbandjes?

Hier geen hurrays en ook nog geen post helaas. Straks richting Oss, familiebezoekje! Iedereen een fijne dag toegewenst en ik wens Tine een positief telefoontje toe!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven