Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ook ik vind Puck een leuke naam. Kan best voor een volwassen vrouw, maar je moet er wel een bepaald type voor zijn. Ik denk dan niet aan een doorsnee vrouw. Toch een beetje kunstzinnig/vrolijk type ofzo.
quote:Vogelnestje schreef op 17 februari 2010 @ 21:21:

Sanne Redelijk, maar wat gewoontjesEn Senne dan? Toch weer iets aparter!
nova?
Ella?
Of Stella?

Sandra

Irene

Ireen

Yvon

Ik vind Stella zelf erg leuk. Had m eigenlijk van mijn lijstje afgehaald, maar ik zet m nu toch weer terug. Kheb nog wel even..
Of Nine/Niene/Nyne, Ninthe, Nevis, Romée, Lieve, Sam, Sen, Linn, Noor, Cato, Karlijn, Rosa, Eva, Fem(me), Nora, Julin, Saar, Hanne, Janna, Jula, Kira.
Wat fijn dat jullie allemaal zoveel ideeën hebben!

Helaas zitten er bij de namen die jullie tot nu toe aangeven niet iets bij wat volledig aan ons wensen/eisen lijstje voldoet, bij onze achternaam past en die we allebei mooi vinden...

Het blijft erg moeilijk, maar ik zoek ondertussen gewoon door.
Wat lastig vogelnestje!

Twijfelt je vriend ook aan de naam of is hij weg van Yentle? (De hond van onze buren heette zo, dus aan mijn associaties heb je niet zoveel).

Wat dacht je van:

Evi

Senna

Sarah

Nora

Liv

Veerle

Als je Niene trouwens een leuke naam vindt, en denkt dat het De Naam is, is het misschien toch alleen maar leuk voor je zus, dat ze soort van vernoemd is
Mijn vriend vond Yentl in eerste instantie helemaal niet mooi, maar na een paar weken ineens wel. Misschien is dat ook wel 1 van de redenen dat ik twijfel. Ik wil een naam die we allebei voor 100% mooi vinden en niet dat de 1 overstag gaat om de ander een plezier te doen, of bij gebrek aan beter.

Hij vond het niet nodig om een andere naam te zoeken en is blij met de naam Yentl.

Evi Mooi, staat nu ook op ons nieuwe lijstje

Senna Nee, doet me denken aan Ayton Senna

Sarah Beetje ouderwets

Nora Zo heet nichtje

Liv Zo heet hond van oom en tante (pfff, wat een gedoe zo he?)

Veerle Nee

Niene Nou, mijn zusje heet Nienke en vind het er toch wel heeel erg op lijken...

Ik heb met heel veel namen wel "iets" en voor mijn gevoel mag dat niet. We hadden ook Fleur, maar iemand in onze familie heeft zijn kat zo genoemd, dus die valt ook al af, evenals Roos.

Wil dat het de naam van ons kindje is en niet die van een huisdier of familielid ofzo.. Ik weet dat ik heel vaag klink trouwens.

We hebben het nu trouwens ook nog over Yente (of Jente) ipv Yentl. Persoonlijk vind ik Lente ook heel mooi, dit vind vriend weer iets minder, maar ben rond 21 maart uitgerekend en vind het wel een leuk idee om ons kindje Lente te noemen als ze op 21 maart geboren wordt. Maar goed, dan moet vriend er ook achter staan natuurlijk!!
ber verw
Ik vind Puck een naam die geweldig is voor kleine kindjes, maar zo lastig voor volwassenen. Stel dat ze later directeur van een groot bedrijf wordt, en ze moet zich voorstellen als Puck de Boer... Ik vind Puck dan toch een naam die niet zo serieus te nemen is.

Nova vind ik erg leuk. Sophie inderdaad te populair.
b er verw
Sophie zou ik niet doen, vind ik idd te populair.

Nova vind ik heel mooi, ik heb er geen vrije school/zweverige associatie bij.

Puck, zou ik ook niet zo snel doen, is idd als kind leuk, maar hoe leuk het nog is als je volwassen bent? daar heb ik ook zo mijn twijfels over.
Wij hebben hetzelfde met Sophie, maar ook met de naam Puck... (toevallig!)

Nova vind ik persoonlijk niet zo mooi, doet me denken aan novatv.

Moeilijk he om een naam te vinden waar je helemaal tevreden over bent, die bij jullie én jullie kindje past!

Succes!
Ik vind Nova ook niet zo leuk.

Klinkt bij mij erg streng in mijn oren.

Puck vind ik geweldig!!

En idd juist leuk als je bijv iemand tegen komt in een mooi pak en die dan puck of pippi heet.

Mijn dochter heet Jip.

Ik vind het helemaal geweldig, mijn man ook.

Maar er zijn ook mensen die het verschrikkelijk vinden voor een meisje.

Ik vind het een hele stoere naam net als Puck.

Mijn nichtje heet Lobke. En een kennis heeft pas een dochter gekregen die Kaat heet.

Twee kindjes waar ik vroeger op heb gepast heette: Mijntje en Drikje (allebij meisjes).

Succes.
Wat een verschillende meningen he?

Ik vind persoonlijk Nova een prachtige naam en Puck een vreselijke naam.

Ik vind de namen die Jessicalief opnoemt trouwens allemaal niet mooi... (sorry).

Zou dan toch voor Nova kiezen.
haha, geeft niet!! Ieder zijn mening!!

Het zijn ook aparte namen. Ik vind ze geweldig.

Zelfs toen ik net las dat iemand Pippi heet heb ik die naam gelijk aan mijn lijst toegevoegd!! GEweldig!!
bericht verwijderd
Pippa vind ik ook mooi, komt in Engeland veel voor en is afgeleid van Philippa. Helaas is dat voor ons geen optie, mijn vriend vindt het niet zo mooi.
Alane, wat vind je van Teuntje? (is ook hier geen optie omdat vriend het niet mooi vindt)

Verder hebben wij het nog gehad over: (misschien heb jij er nog iets aan)

Fiene

Roos

Evi

Lot

Britt

Fay

Sterre

Cato

Noor
Jessicalief, hoe is jouw verkleinnaam voor je dochter Jip dan? ben benieuwd
verkleinnaam?
b
ber verw
Kaylie

Rosa

Madelief

Manou

Berbe

Bregje

Brechtje

Nina

Floor

Naomi

Saar

Jill (spreek je uit al djil)

Rosalie

Juul(s)

Luna

Mare

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven