Leeuwtjes en Maagdjes kletsen gezellig verder (incl. schema)

13-10-2007 21:28 1046 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het topic van

Isabel en Lotte: 23/7/7

Brian: 16/8/7 en Lisanne 1/5/9

kleine BB boy: 18/8/7 en BB girl

Niek: 4/9/7 en zwanger uitgerekend in januari van een jongentje!

Norah: 9/9/7 Britt: 29/12/5 en Thijmen: 14/06/10

Merel:27/9/7 en Toby 4/7/10
Hallo allemaal!

Ik wilde steeds schrijven, maar het kwam er ook niet van... Gelukkig is 't topic weer ge-upt!

Op Hyves heb ik Debje inderdaad ook voorbij zien komen, wat zie je er goed uit! Heel mooi zwanger ook! Voel je je nog steeds goed? Hoe vinden Britt en Norah het dat er een baby komt?

Aventura, waaraan moet Lotte geopereerd worden? Lijkt me heel moeilijk, als je kindje geopereerd moet worden, slik. En zo leuk dat ze elkaar hebben! Die interactie is natuurlijk uniek, dat zie ik ook bij de tweeling van de buren.

Hoeveel uur ga je werken in je nieuwe baan? Spannend! En natuurlijk gefeliciteerd.

Danielle, wat een grote operatie, maar het lijkt me het wel waard. Zag op foto's dat je inderdaad heel slank bent, dan is die buik natuurlijk vertekenend. Hoe gaat het met Brian en Lisanne?

BM, ben ook benieuwd hoe het met jou gaat?

Hier lijkt alles iets rustiger te worden (met mezelf dan, niet met de kids haha!). Ik heb de afgelopen maanden me vaak afgevraagd waarom ik ook alweer een 2e kindje wilde. Vond het zo heftig! En dan kan ik niet eens klagen hoor, ze slapen allebei goed, maar het is iets dat in mezelf zit. Even weer een totaal nieuw ritme vinden en omdat ik nog niet werk en m'n man wel veel aan het werk is, komt het meeste op mij neer. Dat is een keuze geweest, en als hij thuis komt pakt hij gelijk de kids van me over omdat hij dat leuk vindt. Maar ik sliep (en slaap nog af en toe) zo slecht, tegen de ochtend kon ik dan niet meer slapen om vervolgens 's middags bij het middagdutje ook maar mee te slapen.

Maar meisje B is erg schattig aan het worden, ze rolt alle kanten op, krijgt fruit, eet brood en zo langzaamaan gaan we straks de flessen iets verminderen. Kleine B wordt ook steeds groter, vorige week op CB geweest en alles was in orde. Hij is 98 cm en 15,5 kg en kletst lekker. Wel af en toe flinke peuterbuien met niet komen als je hem roept of slecht eten, maar andere dagen gaat dat weer heel goed. Kennen jullie dat?

Fijn weekend allemaal!
Hey,

Aventura, begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden hoor voor de operatie. Was er telkens heel nuchter onder maar hoor van iedereen dat het herstellen veel zwaarder is dan dat ik denk en dat het me echt tegen gaat vallen...Weet ook echt wel dat ik veel pijn ga krijgen maar wordt toch wel zenuwachtig hoor door al die verhalen.. Maar ja ben jong en gezond dus gaat vast allemaal helemaal goed komen. Komt alleen wel steeds dichter bij. Probeer er maar niet teveel over na te denken..maar dat lukt niet echt haha..

Nee krijg niets vergoed. Kost bij elkaar 10.000 euro... Heel erg veel geld, maar we gaan een lening nemen voor dit jaar en dan zoveel mogelijk af lossen en de rest stoppen we volgens jaar in onze hypotheek. We kunnen ook het hele bedrag makkelijk in ons hypotheek stoppen, maar we gaan dit jaar eerst proberen zoveel mogelijk af te lossen, scheelt weer.

Lotte wordt geopereerd aan haar gehemelte toch? Vervelend hoor een operatie bij die kleintjes.. Is het een zware operatie? Zal inderdaad wel even wennen zijn voor Isabel om alleen te slapen...

Vind de leeftijd waar Brian in zit ook echt super leuk. Ik begin nu al lekker met hem te kletsen en het is echt grappig om erachter te komen wat er allemaal in zijn koppie om gaat.

Tussen Lisanne en Brian is ook echt veel interactie en dat vind ik nu al super. Laat staan als ze even oud zijn dan kunnen ze echt lekker met elkaar spelen. Lijkt me echt leuk!

Miss B, Heb me precies hetzelfde gevoeld als jou hoor. Terwijl Lisanne ook een makkelijk meisje is. Denk het nu nog af en toe wel eens maar het wordt echt minder geloof me. Je rust moet je ook echt pakken hoor! Ik slaap nu nog steeds als het uit komt dat ze allebei op hetzelfde tijdstip slapen. En als mijn vriend werkt (hij werkt 24 uurs diensten dus is er vaak 's avonds niet) dan lig ik voor tienen in bed!! Het is een beetje ongezellig misschien maar dit zijn gewoon tropen jaren zoals ze het ook wel noemen! Het is zwaar maar wordt vanzelf makkelijker.

Wil je wel weer gaan werken?? Dat werkt bij mij namelijk erg goed. Maakt de weken een stuk minder lang. Als ik alleen maar thuis zou zitten zou ik zo weer in een depressie schieten hoor.... Er zijn nou eenmaal mensen die gemaakt zijn om "alleen maar" moeder te zijn maar er zijn volgens mij veel meer mensen die veel beter functioneren als ze ook nog een ander leven naast het "moeder zijn" hebben. Ik heb me zo opgesloten gevoeld toen met Brian toen ik het eerste half jaar geen baan had. Ook tijdens het verlof met Lisanne ging het natuurlijk door mijn depressie ook niet goed maar dat thuis zitten maakte het er niet beter op. Toen ik ging werken ging het langzamerhand steeds beter...

Ben nu op het punt dat ik langzamerhand eindelijk mezelf weer een beetje begin te worden.

Met Brian en Lisanne gaat het prima. Lisanne begint nu echt met nadoen. Ze doet Brian ook echt vaak na. Zit ze naast hem op haar knietjes bij de lego bak en heeft ze twee lego poppetjes in haar handen, dan maakt ze allemaal geluidjes en beweegt ze de twee popetjes continu zo schattig!!! Ze maken ook telkens geluidjes naar elkaar toe en herhalen dan om en om het geluidje wat de ander maakt en dan liggen ze samen helemaal in een deuk.. haha.

Brian gaat steeds beter praten, zecht steeds meer woordjes en zegt nu ook woordjes na en wil van alles weten hoe het heet. We gaan wel met hem naar logopedie. Kan geen kwaad en aangezien hij de voorkant van zijn tong helemaal niet gebruikt is het denk ik ook wel nodig. Ben benieuwd! We hebben volgende week dinsdag het eerste consult. Het is een speciale praktijk alleen voor kinderen dus ik heb er wel vertrouwen in.

Ga nu oefenen met zingen. Zing sinds kort in een koor en we gaan binnekort (02-04) optreden. We zingen de Mattheus van Bach. Super moeilijk!! Zijn allemaal mensen die hem al meerdere malen gezongen hebben dus moet nog heeeel erg veeeeel oefenen..
Miss B, Brian eet trouwnes sinds kort ook super slecht (weinig) en heeft best vaak van die gefrustreerde buien. Probeer dan rustig te blijven en op ooghoogte heel rustig te vragen wat hij wil. Werkt vaak (niet altijd!!!) best goed. Hij wordt wel steeds iets minder gefrustreerd omdat hij duidelijk kan maken wat hij wil.

En niet luisteren kan Brian ook heel goed. Het zinnetje "ik ben twee en ik zeg nee" is jammer genoeg voor Brian echt van toepassing..haha.
Oja, Danielle, zo herkenbaar! Ik probeer het eten maar niet te dwingen en haal z'n bord weg als ie echt niet meer eet of niet wil. Soms duwt ie het bord heel hard weg en staat ook regelmatig even in de hoek om 'af te koelen'.

Het is echt uittesten van ze he... Ik probeer me dan ook goed voor ogen te houden dat ze eigenlijk nog geen idee van alles hebben om rustig te blijven. Lukt ook niet altijd haha...

V.w.b. werk heb je wel gelijk. Ik heb echt gehad dat de muren op me afkwamen, maar omdat m'n man zo druk is met z'n werk is dit nu even de handigste oplossing, omdat er anders nog meer op mij neer zou komen. Maar ik denk wel dat ik na de zomer echt wel weer aan het werk wil, gewoon iets waarbij ik mezelf kan zijn zonder kids. We zullen zien...

En die interactie is inderdaad geweldig he! Niemand kan meisje B zo aan het lachen krijgen als haar grote broer!

Leuk, dat zingen!
Hier een blije Aventura! Het is weer voorjaar en daar word ik vrolijk van, maar wat me echt blij heeft gemaakt is de geslaagde operatie van het gehemelte van Lotte. Het gehemelte is nu helemaal gesloten. Het waren wel een paar heftige dagen, want ook nu werd Lotte heel onrustig wakker uit de narcose en heeft ze de eerste 2 dagen maximaal anderhalf uur achter elkaar geslapen. En aangezien ik bij haar in zkh sliep was het voor mij ook best vermoeiend. Maar die vermoeidheid gaat wel weer over. Nu geniet er ik vooral veel van dat ze weer thuis is en in haar doen en laten alweer helemaal de oude is. Ze heeft wel nog een ab-kuur en een dieet (ze mag alleen zacht voedsel vanwege de hechtingen in haar mondje), maar verder speelt en kletst ze alweer volop. De zusjes zijn ook heel blij dat ze weer herenigd zijn. Isabel heeft Lotte heel erg gemist, ze gingen meteen weer lekker knuffelen met elkaar. En daarna weer ruziemaken om hetzelfde speelgoedje. Dus inderdaad alles is weer bij het oude

Ben zo terug...
Miss_BB, die streken van kleine B komen mij wel bekend voor. Bij mij is vooral Isabel erg bezig met het opzoeken van de grenzen, vaak nee zeggen en er dan zo uitdagend bij kijken. Lotte doet meestal gewoon alsof ze me niet hoort, bijv. als ik zeg dat het bedtijd is. Dat is ook wel frustrerend gedrag, pfff. Met eten moet ik zeggen dat ik erg rekening houd met hun voorkeuren, bijv. met groenten (Isabel eet daardoor bij dagelijks komkommer en Lotte 3 keer in de week boontjes of broccoli, maar ja, dan krijgen ze wel groenten binnen...).

Ik moet ook vaak in gedachten even tot 10 tellen, omdat ze soms zo slecht luisteren, Maar boos worden en dan gaan schreeuwen werkt averechts en is ook niet echt het goede voorbeeld, daar probeer ik dan maar aan te denken als ze weer eens te ondeugend zijn. Ach, het hoort er allemaal bij en zal (ooit!) toch wel over gaan.

Maar het opvoeden is bepaald niet makkelijk. Ik kan me voorstellen dat het voor jou nog pittiger is, omdat je momenteel fulltime mama bent. Gaat kleine B wel naar de peuterspeelzaal, zodat je een paar ochtenden alleen met meisje B bent?

Ik werk straks in mijn nieuwe baan evenveel uren als nu, nl. 28 uren per week. Het is redelijk goed te doen, omdat ik woon en werk in dezelfde stad en het kdv heel dichtbij is. Maar het blijft een drukke boel hoor, vooral rond de spitsuren 's ochtends en 's avonds thuis.

Danielle, wat leuk dat Brian en Lisanne zo lief met elkaar spelen. Hoe was de eerste afspraak bij de logopedist?

Wat goed dat je de Mattheus Passion gaat zingen, is volgens mij inderdaad heel moeilijk! Lijkt me ook wel fijn om echt iets voor jezelf te doen.

Jee, de operatie kost een hoop geld, balen dat je niets vergoed krijgt! Volgens mij is het wel een flinke aftrekpost bij belastingaangifte volgend jaar, weet niet precies hoe dat precies zit, maar mss heb je het zelf al uitgezocht.
Hier ben ik dan ook weer een keer

Eigenlijk gaat het wel zijn gangetje. Niek is met vlagen superlief en dan luistert hij al voordat ik iets gevraagd heb en een andere keer om achter het behang te plakken. Het slechter eten herken ik wel. Sinds een paar weken heeft Niek meestal niet zo'n honger.....en ik vind dat prima. Hij gaat vanzelf wel weer eten.

Hij gaat nu sinds 2 maanden naar de peuterspeelzaal. 1 ochtend in de week en hij vind het fan-tas-tisch! Het was een actie van de basisschool.....gratis kinderopvang in de hoop dat de kinderen daar ook op school blijven.

Danielle; Wat spannend zo'n operatie. Ik wil het ook gaan doen als ik zeker weet dat er geen 2e komt. Vooral het buikgedeelte zou ik graag anders willen zien.

Aventura; Wat fijn dat de operatie zo goed is gegaan. Ik had het ook al gelezen op hyves! Weer een zorg minder. En wat leuk dat het zulke verschillende meisjes zijn.

Debbie; Hoe gaat het met de bolle buik? Hoe vinden de meiden het dat ze een broertje krijgen?

Op babygebied misschien ook nieuws....ik ben al 4 dagen overtijd!!! Vanmorgen alleen negatief getest. Had het al een beetje afgesloten voor mijn gevoel maar nu begint het toch wel heel spannend te worden en zijn we weer overtuigd dat we graag een 2e willen. Ik probeer nu een paar dagen af te wachten en dan van het weekend maar weer te gaan testen, maar dat valt niet mee haha. Ik loop zo ongeveer om het kwartier naar de wc en Marcel vraagt 100 keer per dag of ik al ongesteld ben haha.

Ik houd jullie op de hoogte.
Hee mamamuis, wat spannend! Houd je het vol om niet toch weer te testen? Ik duim voor je natuurlijk!

Leuk dat Niek het zo naar zijn zin heeft op de psz. En denk je dat hij straks naar die basisschool gaat? Hij zal vast wel willen, als hij nu allemaal al vriendjes maakt.

Pfff, voordat je het weet is het zover en gaan onze kids naar de basisschool. Een collega van mij heeft haar dochter die in dezelfde maand als I en L is geboren al een paar maanden geleden ingeschreven voor de basisschool. Hmm, ik zou er misschien ook eens werk van moeten gaan maken... Maar ik vind het nog zo vroeg! De meiden zijn nog niet eens zindelijk en dan lijkt het zo raar om dan al aan een basisschool te denken.

Zijn jullie trouwens al begonnen met zindelijkheidstraining?

Ik een beetje. Ze gaan af en toe op het potje of op de grote wc. Ze vinden het erg interessant, maar ze doen er nog niks op.... Ach ja, in de zomer wil ik het eens wat serieus gaan aanpakken, in de hoop dat ze er dan wel klaar voor zijn.

Groetjes!
Hey!

Ik kon een tijdje niet inloggen! Raar he? Nu ineens met hetzelfde wachtwoord wel weer.....

Aventura, Fijn joh dat de operatie goed gegaan is!! Hoe gaat het nu met haar??

Aftrekpost voor de belasting...hmmm.. ik hoop het! Dat moeten we dan volgend jaar nog maar eens goed gaan bekijken!!

Ik heb Brian inderdaad ook al opgegeven voor een basisschool voor mijn gevoel ook ontzettend snel maar dan komt hij tenminste wel op de school die ik wil.

Brian is er wel een heel klein beetje mee bezig maar heeft nog helemaal niets op het potje of toilet gedaan. Hij zegt nu wel soms dat hij naar het toilet wil..maar we zijn er nog niet heel erg mee bezig. Wil het ook weer niet te serieus maken maar vind het wel moeilijk hoe ik dat moet gaan aanpakken hoor.. Misschien heeft het consultatiebureau nog tips. Lijkt me wel handig om hem in de zomer gewoon in zijn blote billen in de tuin rond te laten lopen en het potje daar dan te zetten ofzo... Nou we zien wel!!

Miss B, zou ik inderdaad na de zomer gewoon lekker weer doen als de mogelijkheid er is natuurlijk. Zou ik wel alvast inschrijven op een kinderdagverblijf voor het geval dat!! Duurt zo ontzettend lang... Wat wil je gaan doen denk je?

Ik verlies mijn geduld ook weleens hoor...maar boos worden werkt jammer genoeg niet echt. Brian schrikt trouwens wel ontzettend als ik ineens mijn stem wat verhef, dan zie je hem echt opschrikken (als hij iets aan het doen is wat echt niet mag..)

Mammamuis, en?en?en???

Volgende week optrede, ga dus nu maar snel nog oefenen!!

Operatie komt ook steeds dichter in de buurt...

Morgen weer eens naar mijn schoonouders, mijn schoonmoeder is vijftig geworden. Ben benieuwd of het gezellig wordt! Helemaal naar Hardenberg (2,5 uur rijden) en 's avonds laat weer terug want slapen daar is niet echt een succes. Dan krijgen ze al een halve hartaanval alleen maar om het allemaal georganisseerd te krijgen...
Sorry voor mijn late reactie.

2 dagen geleden helaas ongesteld geworden. Dus we gaan deze maand beslissen of ik weer met de pil ga beginnen. Want deze spanning is elke maand wel heel erg killing.

Gistermorgen gehoord dat mijn contract niet verlengd gaat worden dus dat is ook weer leuk

Dus gisteravond lekker even een avondje weggeweest. Uit eten en naar Alice in Wonderland 3D en hij is echt superleuk!!!

Niek gaat ook bewust naar deze psz omdat hij daar straks ook naar de basisschool gaat. We hebben 3 basisscholen in ons dorp(je) maar deze aan 'onze' kant van het dorp dus zijn klasgenootjes zullen ook hier wonen en dat leek ons wel zo makkelijk met vriendjes en spelen enzo.

Oh.....nu even de keuken op gaan ruimen. Bij het zandkasteel was een filmpje van kinderen die eieren aan het pellen waren.....gevolg.....Niek was eerder bij de koelkast dan ik want hij wilde ook een ontbijtje maken haha. Zit nu heel beteuterd naar het resultaat te kijken.....tot later en geniet van het hopenlijk mooie weer
@mamabuis

He, vette balen zeg dat je ongesteld ben geworden en je contract wordt niet verlengt echt k..

Hier moeten we ook maar afwachten mijn contract loopt tot 1 mei.

Inmiddels al weer bij 30 weken zwanger.

En hoest met debje??

@aventura

Ik hou niet echt meer bb site bij. Dat wordt toch allemaal een beetje minder. Het is wel bijzonder dat de site nog steeds in lucht is. Het is toch alweer 2.5 jaar geleden dat merel is geboren.

Ik kom snel weer kijken... het beste allemaal meiden XXXX
Wat een rust hier op het forum zeg. Dan zal ik die rust eens even flink komen verstoren want:......ik ben ZWANGER!!!!

Ik heb vanmorgen getest en heb eerlijk gezegd geen idee wanneer ik voor het laatst ongesteld ben geweest. Ik vind het heel eng omdat ik al eerder een miskraam heb gehad en het voelt heel onwerkelijk maar ik ben helemaal in de wolken en moet me beheersen om niet al Niek zijn oude maatjes 50 tevoorschijn te halen haha.

Sorry voor mijn ego-berichtje maar ik moest het jullie even vertellen *kaken doen pijn van het smilen*
Wauw Mamamuis, gefeliciteerd!!!! Ik zag dit topic ineens weer voorbij komen en wat een goed nieuws dus!

Wat spannend zeg.... loop maar even lekker met je hoofd in de wolken en geniet van het gevoel!

Ik kom later weer terug!
Mamamuis, van harte gefeliciteerd!!

Ik hoop dat je al snel een echo hebt om de termijn vast te stellen. In een van je eerdere berichtjes las ik dat je op 25 maart ongesteld was geworden. Misschien was dat de laatste keer? Dan ben je al een aardig eindje op weg met deze zwangerschap!

Hoe voel je? (dus op het spannende gevoel na). Ik hoop dat je geen last hebt van kwaaltjes.

Ook leuk dat het zwangerschapsstokje is overgenomen van de inmiddels hoogzwangere Debje en BM.

Hier gaat het zijn gangetje. Lotte is goed hersteld van de operatie en is ondeugender dan ooit. Isabel is echt een braverik vergeleken met haar zus.

Ben zo blij dat het weer lekker lente is. Over een maandje ga ik al op vakantie. We gaan 2 weken naar Kos, mmmmm.

Danielle, ben je al helemaal hersteld van je operatie?

Debje, lekker aan het genieten van je verlof?

Ik ga eens een boterhammetje smeren, ben vandaag thuis aan het werk. Tot gauw!
Ik ben na maart nog wel een keer ongesteld geweest maar toen had ik een kortere cyclus dus ik denk ik nu ongeveer 5/6 weken ben. Dus nog supervroeg maar ik heb mijn miskramen ook allebei rond deze tijd gehad dus ik kijk de weken echt weg op de kalender haha. Ik mag 4 juni al naar de gyn. Maar weet niet of het dan nog te vroeg is om een hartje te kunnen horen. Tot die tijd wacht ik maar af en 'geniet' van alle kwaaltjes die ik met Niek allemaal niet gehad heb haha.

@danielle.....hoe gaat het met je? Is het je allemaal meegevallen?

@aventura....leuk dat lotte zo ondeugend is haha. Lijkt me best pittig om 2 van die ondernemende peuters te hebben.

@debje....leuke foto's op hyves van de meiden. Kunnen ze nog wachten tot hun broertje eindelijk geboren wordt?

@bm.....houdt je het allemaal nog een beetje vol? En hoe is het afgelopen met je contract?

@MissB.....zijn de peuterbuien al wat rustiger geworden? Niek kan er ook wat van hoor. Eten maken we nooit een strijd van. Niet eten betekend 's avonds niks lekkers en hij krijgt vanzelf honger.
mamamuis, GEFELICITEERD!!! 4 juni is over twee weken en vanaf 6 weken klopt het hardje al dus als het goed is klopt het dan al gewoon!! Ga voor je duimen!!

De operatie is me super meegevallen! De narcose vond ik wel erg naar en raar. Na de operatie kreeg ik twee keer morfine omdat ik mijn buikspieren onbewust bleef aanspannen en het me niet lukte om ze te ontspannen. Dat werkte nog niet voldoende dus kreeg ik één of ander narcosemiddel. Daar was ik echt helemaal van de kaart van en dat vond ik niet echt prettig maar ja.. De volgende dag met de auto naar huis.. ook geen pretje... maar daarna is het alleen maar beter gegaan. Heb 1,5 week niet overeind kunnen lopen omdat mijn buikspiren/ huid te strak stond. Maar na wat oprekken (durfde dat in het begin niet) is het weer helemaal goed gekomen! Ben ook super tevreden over het resultaat. Kan gewoon weer alles aan wat ik aan wil zonder te denken van "Nee dat kan écht niet!". Bovendien kan ik nu echt niet meer zwanger genoemd worden en voel ik me veel prettiger in mijn lichaam. Zou het iedereen aanraden die "klaar"is met kinderen krijgen en zich niet prettig in zijn vel voeld door een blubberbuik!!

Het litteken is groot maar zo goed als onder ke bikinilijn. Bovendien heb je 9 van de 10 keer toch kleding aan en zie je daar dus helemaal niets van!!

Mijn borsten zijn ook gewoon weer als voor mijn zwangerschap. Heb alsnog wel een grote cup hoor, 70 E, maar dat komt ook voornamelijk omdat ik een omvang van 70 heb, dan wordt de cup automatisch ook groter (niet iedereen weet dat maar 90 A is qua cup (dus borst gedeelte) even groot als 85 B, 80C, 75D en 70 E) maar in verhouding heb je dus wel kleinere borsten met 90 A omdat je gewoon wat voller bent.

Weer wat geleerd, haha. Maar het hangt niet meer!!

Helemaal tevreden dus!

Met de kinderen gaat het super goed. Brian begind steeds meer te kletsen en Lisanne is alweer 1 jaar!!!! Super schattig, lief en makkelijk meisje maar wordt ook steeds ondeugender!!

Daniëlle.
Alweer een paar weekjes later...

Mamamuis, hoe was het bij de gyn?

Debje, aan het aftellen? Ik houd je hyves in de gaten!

En BM, hoe gaat het met jou en je zwangerschap? Zit even te bedenken of je misschien niet al bevallen bent...

Danielle, oja Lisanne is ook alweer (ruim) 1.

Fijn dat je tevreden bent over het resultaat van de operatie. Zo te lezen is het best pittig geweest, ook het herstel, maar het resultaat mag er dus zijn!

Hier alles OK. We gaan volgende week al op vakantie. Ik heb het erg druk op mijn werk, ik hoop dat ik alles op tijd af krijg.

Met de meiden gaat het ook goed. We gaan nu regelmatig peuterzwemmen en dat vinden ze gelukkig allebei geweldig, want op vakantie zullen we - hopelijk - wel wat dagen aan het zwembad en aan zee doorbrengen :-)
Hey Aventura,

Waar gaan jullie heen volgende week? Wij gaan volgende week ook voor twee weken op vakantie! Naar Spanje met het vliegtuig. Super veel zin in! Nu maar hopen dat het weer mee zit want dat is op dit moment ook in Spanje niet goed...

Op zich viel het herstel allemaal wel mee hoor. Eerste weekje even wat minder maar ben na twee weken gewoon weer aan het werk gegaan hoor!

Spannend he van deb.. Ze is uitgerekend als wij net op vakantie zijn, baal daar best wel van!! Maar ja hopelijk bevalt ze wel eerder!

O ja tip voor de kleine meiden!! Kijk even op easyswim drijfpak (google) echt idiaal!!! Blijven ze drijven in het water, een soort zwempak ook UV bestendig. Heb het voor Brian ook gekocht!! Voor twee kinderen is het dan wel weer prijzig want ze zijn 30 euro per stuk, maar wel veel veiliger als bandjes!! Ik doe Brian als nog ook bandjes om hoor, dubbel veilig want hij rent zo het water in als ik niet oppas!!
O ja Lisanne begint nu dan toch echt "echt" te lopen!! Ze loopt al een paar weekjes maar sinds deze week begind het lopen toch de voorkeur te krijgen!! (ze is een erg snelle kruiper...knietjes zijn helemaal blauw..haha) Zo schattig!!
Mamamuis, hopelijk goed nieuws???

Zo ben nu wel klaar hoor met van die korte berichtjes..
Wat is danielle toch een actieve formuster haha.....3 berichten per dag hihi.

Over mijn echo....tja....eigenlijk geen goed en geen slecht nieuws.

Op de echo klopte er geen hartje maar de groei liep ook 2 weken achter. Dat kan een negatieve oorzaak hebben (waar ik nog lekker niet aan wil denken, lang leve de struisvogelpolitiek) of dat de innesteling gewoon later is geweest waardoor er nog niks te zien kon zijn.

17 juni moeten we weer heen voor een echo en dan gaan ze kijken of hij/zij wel gegroeid is en of er een hartje klopt. Dus wel superspannend allemaal maar ja....afwachten helaas.
Hoi allemaal, ben ik ook weer 's!

Mamamuis, dat is heel spannend. Hoe lang zou je ongeveer zwanger zijn dan? Ik zal voor je duimen!

Danielle, wat fijn dat de operatie achter de rug is en je weer opgeknapt bent! En Lisanne ook al een jaar en nog wel lopen ook, snelle meid! Merk jij ook dat Brian en Lisanne steeds meer naar elkaar toegroeien omdat Lisanne ouder wordt? Kunnen ze al wat samen spelen? En lekker joh, vakantie. Waar gaan jullie naartoe in Spanje?

Deb, ik volg je af en toe al op Hyves. Zag ik laatst een profielfoto met een baby, dus ik GELIJK kijken, maar nee.... Haha, wil je niet van die misleidende foto's plaatsen?

Aventura, ik las dat jullie naar Kos gaan? Ook lekker zeg... zeker met dit weer hier in NL. Hoe is het nu met Lotte?

Ben ook benieuwd hoe het met BM is, volgens mij wel uitgerekend rond deze tijd ook?

Hier gaat het prima, wel lekker druk maar ik val 's avonds echt moe maar voldaan op de bank/in bed. Kleine B speelt steeds meer zelf en alleen en is de laatste tijd echt enorm lief, even geen peuterbuien meer hier. En meisje begint nu te kruipen op handen en knietjes en gaat zelf zitten en kan dus ook zittend spelen (en gillen dat ze dan doet van plezier!).

Oja, kleine B heeft nu ruim 2 weken geen luier meer om overdag en dat gaat hartstikke goed! Alleen nog met slapen nu. Zijn jullie al bezig met zindelijk maken?

Wij gaan in september 3 weken naar Tenerife (mijn schoonouders hebben daar een appartement, zo lekker).

Iemand nog gestemd vandaag? Ik las op nu.nl dat de opkomst erg mager was, ben zelf vanmorgen wel even geweest.

Doeg allemaal!
Hoi Hoi,

Zag ik eeneens on topic weer voorbij komen!

Allereerst mamamuis gefeliciteerd met je zwangerschap! Maar het is dus wel nog even onzeker, vervelend zeg! Bij mij was dat ook zo dat er 10 dagen verschil inzat, waarschijnlijk toch een latere eisprong gehad.Soms hoor je ook weleens dat een bevruchte eicel wel een week kan "rondhangen"voordat het zich innestelt. Ik zal iig voor je duimen, want na dat lange wachten heb je het echt verdiend.

Aventura heel veel plezier volgende week! Waar gaat de reis heen? Leuk he zwemmen? Wij hebben met Britt echt iedere week gezwommen, maar toen kwam Norah en kwam de klad erin...die badpakjes klinken inderdaad wel erg handig.

Miss BB ja haha, dat is mijn neefje, hij is nu 4 weken oud, heb inderdaad veel reacties op die foto`s gehad.Wat goed zeg kleine B al zindelijk overdags! Knap hoor! Norah wil wel vaak naar de wc of het potje maar zindelijk is ze absoluut nog niet. Britt was vanuit het niets gewoon zindelijk, dus ik maak me er ook niet echt druk over.Ik ga na het eten even stemmen trouwens.

Hier gaat alles nog goed. Wel wordt de baby wat kleiner geschat en om die reden word ik as week ingeleid, vandaag heb ik de faspraak gemaakt, echt superspannend dus! Misschien komt hij wel eerder, maar dat verwacht ik niet bij de meiden ben ik pas ruim na 40 weken bevallen.

Zijn jullie peutertjes de laatste tijd ook zo bezig met ALLES zelf te willen doen, ook al kunnen ze het niet? Pfff ik word er soms echt gek van.

Maar verder is Norah nog steeds een heerlijk meisje, de hele dag de babypop aan het verzorgen en aan het koken.

Met Britt gaat het ook goed, na de zomervakantie mag ze al naar groep 2 toe.Je merkt ook echt dat sinds ze op school zit ze veel wijzer is en ook met tekenen enzo heeft ze een grote sprong gemaakt.

Wat een rotweer he, vanaf dit weekend gaat het gelukkig weer beter worden!

Nou ik ga even eten koken!
Nou Deb, je maakt het wel spannend! Het kan iedere dag gebeuren natuurlijk, alvast heel veel succes en sterkte met de bevalling!

Mamamuis, hoe is het met je? Hoe voel je je? Nog 2 dagen te gaan voor je hopelijk meer duidelijkheid hebt.

Ik ga zo even op de fiets met z'n 3-en (voor het eerst alleen) de stad in, even wat neuzen en even een sapje drinken. Leuk uitje dus :-).

B wil soms alles zelfs doen, maar wordt ook nog graag geholpen als hij ziet dat z'n zusje bijv gevoerd wordt met eten geven. Ik heb hem trouwens net even een luier omgedaan, want poepen durft hij nog niet op de wc. Plassen gaat echt goed, hij komt nu zelf zeggen als hij moet, had ik nooit verwacht!

Aventura en Danielle, volgens mij zijn jullie nu heerlijk op vakantie. Fijne vakantie en ben benieuwd hoe het was! Heerlijk hoor.
Debje, ik ben ook heel benieuwd hoor... Broertje kan nu elk moment geboren worden! Ik hoop op een voorspoedige bevalling.

Mamamuis, pfff ik leef met je mee. Wat een onzekere tijd. Ik hoop op goed nieuws voor je a.s. donderdag.

Miss_BB, grappig om te lezen, hier wil Isabel af en toe een babietje zijn, dan wil ze gewiegd worden of gevoerd worden. Terwijl ze toch echt geen klein broertje of zusje heeft haha.

Maar verder doen ze ook altijd alles graag zelf, zoals boterhammen smeren, pyjama en jas aantrekken, schoenen aantrekken (niet alles lukt even goed haha).

Wat goed dat B al zindelijk is. Dat is snel gelukt!

Danielle, hopelijk zit je nu in een toch wel zonnig Spanje! Ben helaas te laat met het bestellen van het drijfpak, maar ik probeer morgen nog even langs het zwembad te fietsen, want daar zouden ze ook verkopen.

Wij gaan a.s. donderdag op vakantie naar Kos, heel veel zin. Vandaag nog gewerkt en nu nog even wat achterstallige administratieve klusjes doen en dan beginnen met mijn koffer in te pakken. Voor de meiden heb ik al wat spullen bij elkaar gelegd en het is nu al VEEL!

Tot over een week of 2 en dan hoop ik hier goede berichten te lezen van Mamamuis en Debje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven