Plotseling baby cavia's!!!!

23-03-2010 21:54 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat mijn zoon even de cavia's wat groenvoer geven, hoor ik ineens een enorme gil :MAMAAAAA! Ik heb baby cavia's!!!!!

Ik ren natuurlijk naar boven, roep: Nee, Niet!!!

Maar jawel hoor... daar liepen ze vrolijk rond. Twee volmaakte ieniemienie cavia's. Haar en al, aten zelfs al van de sla!!!

We waren helemaal verbouwereerd... Maar oh... wat schattig!

Wij hebben eind januari twee dames cavia's gekocht. Waarschijnlijk was er toen al 1 zwanger. Maar voor de zekerheid morgen toch even langs de dieren arts om te kijken of die ene niet toevallig toch een mannetje is!!

Hebben we nog mazzel dat het er maar twee zijn....

Wat een leuke ontroerende verrassing.....
Gefeliciteerd! Wat een verrassing zal dat zijn geweest! Wel leuk, en fijn dat het er maar twee zijn. Geniet ervan!
Home is where your wifi connects automatically.
cooolllll
Ik weet niet hoe het met cavia's zit, maar onze konijnen heb ik direct uit elkaar gehaald toen ik ineens babykonijnen zag, terwijl ik dacht 2 vrouwtjeskonijnen te hebben.

Ondanks dat kwam er nog een 2e nestje...

Dus als meer mini-cavia's niet gewenst zijn, zou ik ze voor de zekerheid uit elkaar halen.
Jep

direct na de geboorte kan het cavia vrouwtje weer gedekt worden, en 9 van de 10 keer gebeurd dit dus ook.....
Hihi...wat lief...het lijkt mijn verhaal wel.

Vorig jaar 2 dames gekocht en een maand later 2 zachte caviabolletjes in een hoekje. Geweldig vond ik het!!

De dames bleken ook écht dames te zijn, dus ze was al zwanger toen ik haar kocht! En bedankt, tuincentrum :-).

Pas wel op...als een van de kleintjes een mannetjes is, binnen een week of 3 á 4 zijn ze geslachtsrijp en kunnen ze voortplanten!!!

Voor de rest...heel veel plezier!!
Wat grappig dat jullie ze niet eerder ontdekt hebben. Die dingen worden toch zonder haar geboren, of niet? Lijkt me wel heel komisch om mee te maken. Vooral die reactie van jou, Nee, Niet!, zie ik helemaal voor me.

Wat ga je met de babies doen?!?
Oh smelt, wat leuk. Kun je morgen ofzo niet even een fotootje plaatsen? Ik heb nog nooit een caviababy gezien
The time is now
quote:mmmoi25 schreef op 23 maart 2010 @ 22:05:

Wat grappig dat jullie ze niet eerder ontdekt hebben. Die dingen worden toch zonder haar geboren, of niet? Lijkt me wel heel komisch om mee te maken. Vooral die reactie van jou, Nee, Niet!, zie ik helemaal voor me.

Wat ga je met de babies doen?!?

Jonge cavias komen kant en klaar uit moeders.

Zodra ze opgedroogt zijn gaan ze lopen, en al beetje eten(proeven), enz.

Gaat razend snel met die diertjes, moet ook wel want na 6 weken zijn de vrouwtjes al vruchtbaar, niet echt een lange kindertijd zeg maar haha

Ahhhhh....

Gatver dat schijnt nieuw te zijn.. ben blij dat de jouwe wel haar hebben!

Enne.. gefeliciteerd
Hihi kabouter, crosspost!
Ja, we hebben ze voor de zekerheid al uit elkaar gehaald, en morgen gaan we even naar de dierenarts om het te checken.

Cavia's zijn nestvlieders (zo leer je nog eens wat) die met haar en al geboren worden, meteen hun ogen open hebben en rondwandelen.

Het ligt er even aan welk geslacht de kleintjes hebben, maar als het even kan (en mag) gaan er dan twee naar de vader van mijn zoontje. Dan is hij ze niet kwijt. Wil hij ook echt niet!!!
Ja idd! Hahah! Maar ze zijn wel lelijk he! Welke idoot verzint nou zoiets??
Dat word wel de nieuwe kroegvraag zeg.. Heb jij al haar op je ku.. eh Cavia?
quote:Kabouter23 schreef op 23 maart 2010 @ 22:11:

Ja idd! Hahah! Maar ze zijn wel lelijk he! Welke idoot verzint nou zoiets??Wat? Dat pasgeboren cavia's lelijk zijn?
mn broer heeft een poosje naakte ratten gehad ook heel eng.

en vooral als er dan eentje werd geboren die half naakt en half behaard was... heel ranzig...
quote:Banba schreef op 23 maart 2010 @ 22:08:

Oh smelt, wat leuk. Kun je morgen ofzo niet even een fotootje plaatsen? Ik heb nog nooit een caviababy gezien Ik zal kijken of dat gaat lukken!
quote:Jorina schreef op 23 maart 2010 @ 22:09:

[afbeelding]

Ahhhhh....Dat is een skinny-cavia. Zo een heb ik er ook, zij heeft ook haar op haar kop, maar kont en buik zijn kaal.
quote:_discovery_ schreef op 23 maart 2010 @ 22:13:

[...]

Dat is een skinny-cavia. Zo een heb ik er ook, zij heeft ook haar op haar kop, maar kont en buik zijn kaal.Is dat familie van de skinny-jeans?
Oh, ik moet denken aan vroeger. Mijn broertje ontdekte toen een stuk of wat babycavia's en had ze van zolder (waar de kooi stond) naar beneden gebracht. Dat ging niet helemaal goed, ze overleefden het niet allemaal. Daarna stond er een schotje tussen Soekie (dat was de mijne, hij was altijd verstopt in het hooi) en Lientje (die van mijn broertje). Is een jaar of dertig geleden...
Haha, die cavia op deze foto is wat minder schattig dan ik me had voorgested. Wat een hoop vel heeft ie over!
The time is now
quote:Jorina schreef op 23 maart 2010 @ 22:15:

[...]

Is dat familie van de skinny-jeans?Haha, nee dacht meer van de skinheads
quote:Banba schreef op 23 maart 2010 @ 22:16:

Haha, die cavia op deze foto is wat minder schattig dan ik me had voorgested. Wat een hoop vel heeft ie over!http://skinnyzijndebesten.hyves.nl/

Zelfs een eigen hyve.. hoe verzin je t..
quote:Jorina schreef op 23 maart 2010 @ 22:15:

[...]

Is dat familie van de skinny-jeans?wist je dat niet dat ze skinnyjeans maken van skinnycavia's?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven