Mannelijke kraamhulp

31-03-2010 15:48 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand hier een man als kraamhulp gehad? Zo ja, hoe beviel dat?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Heb net kraamzorg intake gehad en mij werd gevraagd of ik bezwaar had tegen mannelijke kraamhulp. En ik kon de vraag niet beantwoorden...

Nog 5,5 week Suze.
Dan wel graag 28-plus, en geen puisterig jochie / stagelopertje van 17...........
quote:Supersmollie1 schreef op 31 maart 2010 @ 16:06:

Heb net kraamzorg intake gehad en mij werd gevraagd of ik bezwaar had tegen mannelijke kraamhulp. En ik kon de vraag niet beantwoorden...

Nog 5,5 week Suze.

Dus ze bestaan!

Doen supersmollie, dan kun je je ervaringen met ons delen
Spahahanend heur! Heb je er zin in?
quote:reizigster2004 schreef op 31 maart 2010 @ 16:00:

Mannelijke verloskundige zou ik niet zo erg vinden, maar een mannelijke kraamhulp? Mwah, volgens mij zou ik die toch niet helemaal serieus nemen. Ik vind het gewoon echt geen beroep voor een man, helpen aanleggen, praten over stolsels, kraamtranen wegpraten, je bed verschonen, hechtingen controleren, buik voelen, tempen..... nee dan toch liever een vrouw, eigenlijk.Nou, ik had anders best een mannelijke kraamhulp willen hebben.....en een mannelijke gyn zit helemaal in je intieme delen te wroeten, dus dit kan er ook nog wel bij.
Babsjuh: Dan wonen wij hoogstwaarschijnlijk in dezelfde omgeving!
Geen mnl kraamhulp gehad, maar wel 2x bevallen bij een mnl gyn (dezelfde) en de 2e keer had ik een mnl verpleegkundige. Echt geen problemen mee gehad. Die mensen doen dat voor hun werk, op moment dat ze 'aan je zitten' denk je daar echt niet over na mbt man-vrouw-relaties. Meer in de richting van 'doet ie z'n werk wel goed?" en precies dat, maakt geen onderscheid tussen M en V.

(geldt voor mij tenminste)
Kraamhulp geen mannenberoep?

Geen typisch, standaard mannenberoep nee. Maar daarom is het toch wel mogelijk.

Er zijn toch ook mannelijke:

bejaardenhulpen, verpleegkundigen, verloskundigen, kleuteronderwijzers, artsen, gyneacologen etc.

Belachelijk dat we daar anno 2010 moeilijk over zouden doen.

Zeker de opmerking dat de man van de kraamvrouw er niet blij mee zou zijn. Denk je nou echt dat een gemiddelde man opgewonden wordt bij het zien van tepelkloven, hechtingen, kraamverbanden met stolsels etc? En weiger je dan ook een homoseksuele vrouwelijke kv of vk?

Van mij mag hij komen hoor, als ik ooit nog eens zwanger wordt. Lijkt me onwijs relaxed. Leuk voor mijn zoons ook, een man.
Even een vraag tussendoor: kraamverband met stolsels, worden die door de kraamhulp bekeken dan?

(ik ben de vorige keer in het ziekenhuis bevallen, met keizersnede, dus totaal geen ervaring met kraamverband)
Huh Fussie? Wil je zeggen dat je met je ks niet meer nagevloeid hebt? Hah doe mij ook zo'n ks!
Als ik denk aan de walgelijke opmerking van iemand die ik niet meer wil kennen dat "de kraamhulp een stomme lesbo was, die alleen geïnteresseerd was in de k*t van zijn wijf" dan vraag ik me af of die persoon nu wel of niet blij zou zijn geweest met een mannelijke kraamhulp.

Ik heb twee kraamhulpen gehad, 1 leuke, 1 niet leuke. Of het een man of een vrouw is maakt volgens mij niet uit.
quote:fussie schreef op 31 maart 2010 @ 16:15:

Even een vraag tussendoor: kraamverband met stolsels, worden die door de kraamhulp bekeken dan?

Ik heb drie kraamhulpen gehad en heb dit alleen meegemaakt bij de oudgediende die al veertig jaar in het vak zat. Die haalde de kraamverbanden rustig uit de vuilnisbak als ik ze al had weggegooid.

On topic: ik zou geen enkel bezwaar hebben tegen een mannelijke kraamhulp, als hij maar goed kan schoonmaken en affiniteit heeft met baby's en pas bevallen vrouwen.
quote:Sarah Scott schreef op 31 maart 2010 @ 16:16:

Huh Fussie? Wil je zeggen dat je met je ks niet meer nagevloeid hebt? Hah doe mij ook zo'n ks! Ik heb 6 weken nagevloeid, maar niemand die mijn kraam-/maandverbanden wilde zien hoor!
quote:fussie schreef op 31 maart 2010 @ 16:01:

Reizigster, vind je het ook raar als je gynaecoloog een man is?ja! Vind ik een raar beroep voor een man.
quote:Supersmollie1 schreef op 31 maart 2010 @ 16:06:

Vind het wel opmerkelijk of ze dat vragen.

Vraagt men ook of je bezwaar hebt tegen een mannelijke gynaecoloog?
quote:Miss Moneypenny schreef op 31 maart 2010 @ 16:21:

[...]

Ik heb 6 weken nagevloeid, maar niemand die mijn kraam-/maandverbanden wilde zien hoor!Nee mijnes ook niet, maar Fussie zei geen ervaring met kraamverband te hebben, vandaar dat ik dacht dat ze niet gevloeid heeft. Ik 12 weken, twee keer, beide keren een KS, vandaar! Maar misschien is mijn conclusie wel gewoon niet juist
quote:cicely schreef op 31 maart 2010 @ 16:17:

[...]

Ik heb drie kraamhulpen gehad en heb dit alleen meegemaakt bij de oudgediende die al veertig jaar in het vak zat. Die haalde de kraamverbanden rustig uit de vuilnisbak als ik ze al had weggegooid.

]=.Die van mij rook er zelfs aan, om te ruiken of er geen ontstekingen waren, brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, als ik er nu nog aan denk
Ja dacht ik ook, enig. Ik had een mannelijke verloskundige en er was niks enigs aan die man helaas.
Hahaha, ja lijkt me wel wat ;)
Een mannelijke kraamverzorger dan he
Oh, jammer Star
quote:moeilijkhooreennickname schreef op 31 maart 2010 @ 16:23:

[...]

Volgens mij niet zo'n gekke vraag, hoor. Ze proberen meestal een passende kraamhulp te zoeken, dus moest je ook vragen beantwoorden als: Is er openbaar vervoer, Heb je een hond, Roken jullie.....

Stel, de kraamhulp heeft geen rijbewijs / huisdierallergie / astma......
quote:moeilijkhooreennickname schreef op 31 maart 2010 @ 16:23:

[...]

Ik ben blij dat ze het gevraagd hebben. Ik zou heel graag vele malen ruimdenkender willen zijn dan ik blijkbaar ben maar ik stond met mijn mond vol tanden. De mannelijke gynaecoloog kwam ook meteen in mijn gedachten, maar ik vind kraamzorg blijkbaar echt een vrouwending.

De mevrouw die de intake deed vertelde dat ze heel veel allochtone cliënten hebben die daar bezwaar tegen hebben, dat veel autochtone vrouwen er ook niet specifiek op zitten te wachten maar dat er genoeg zijn die er geen bezwaar tegen hebben. Toen ik de vraag niet kon beantwoorden was haar conclusie: bij twijfel niet doen.

En mij houdt het dan weer bezig waarom ik het gek vind.
quote:moppetoet schreef op 31 maart 2010 @ 16:29:

[...]

Volgens mij niet zo'n gekke vraag, hoor. Ze proberen meestal een passende kraamhulp te zoeken, dus moest je ook vragen beantwoorden als: Is er openbaar vervoer, Heb je een hond, Roken jullie.....

Stel, de kraamhulp heeft geen rijbewijs / huisdierallergie / astma......Er werd me gevraagd waaraan mijn kraamhulp moest voldoen, en dat ging niet over OV, honden en roken, maar over het karakter van mijn a.s. kraamhulp. Wat voor iemand ik wilde, was haar vraag. Toen heb ik nog gevraagd of de lieve man voldeed aan mijn eisen .
Geen ervaring mee, maar kraamhulp zocht hier ook regelmatig in de vuilnisbak naar vieze kraamverbanden, brrrrrrrr.

Ik had wel een mannelijke VK, en dat was niet bepaald een feestje. Maar dat had volgens mij niets te maken met het feit dat hij een piemel heeft, het was gewoon een zakkenwasser.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven