Mei 2008

26-08-2007 09:59 2248 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijdbevallenvan deroepnaamgewicht (g) /cmAngela2824-04-20082eSophie3270g /48cmPlevier3430-04-20082eMiko3290g /49cmValdispert3403-05-20082ePablo3470g /51cmBowie03-05-20083eTim3380g /50cmPriek2704-05-20081eJens4400g /52cmSabrina2504-05-20082eNathalie4060g /52cmDurske3709-05-20082eAnnabel4340g /53cmBillybob2812-05-20081eZane3740gLeeuwedraak3113-05-20081eTara3955g /53cmRegina3214-05-20082eElise4500g /52cmMilagro3421-05-20081eIda3570gMelissa3024-05-20081eThierry3610g /50cmMoon2902-06-20082eThomas3600g /48cmCharmant2404-06-20082eYoshua5250g
Hoi Meiden,

Merder wat vreselijk voor je! Ik hoop voor je dat je zwangerschapskwalen verdwijnen want dat lijkt me helemaal rot, je nog zwanger voelen en weten dat het niet (meer) zo is :( Sterkte meid!

Jeunot, wat zal je idd geschrokken zijn van Merder haar verhaal. Hopelijk is donderdag alles in orde, hou ons op de hoogte!

Moon, wat een ontzettend druk weekend heb jij achter de rug zeg, pfff ik word al moe als ik het alleen maar lees..... ;)

Bowie, van harte met de goede echo!

Mandoleintje, vertel hoe was het vandaag?

Carlijn, wat spannend allemaal he, gefeliciteerd iig! Schrijf hier maar lekker van je af, doen we allemaal

Met mij gaat het redelijk, ben het hele weekend super onzeker geweest of alles wel goed gaat... echt vermoeiend is dat, maar ik moet zeggen na een flinke huilbui gisteren zie ik het weer positief. Ik zou de vk wel kunnen bellen maar ja over 2 weken heb ik een echo dus ik wacht daar maar even op.

Hoe doen jullie het met je werk? Ik ben zoooo ontzettend moe dat ik smiddags een uur eerder wegga om te gaan slapen.... Gelukkig doet mijn baas niet moeilijk, maar vervelend vind ik het wel.

Verder met MvM begonnen, vind het wel stinken maar ja het goede doel houdt me op de been ;)

Hebben jullie ook dat de ene dag de ene kwaal opspeelt (bv zere bosten) en de andere dag je weer sneller emotioneel bent? Bij wisselt het echt per dag aan kwalen....

Tot sprekens maar weer
dankjewel allemaal voor de lieve berichten! ik voel me klote, maar met zulke berichtjes voel ik me toch even beter :-D

ik hoop maar dat we snel weer raak hebben zodat we dit hoofdstuk definitief kunne afsluiten. Vind het erg moeilijk, maar goed, dat hoort erbij natuurlijk.
Merder, ik hoop dat het een klein beetje gaat, wat verschrikkelijk voor je!!

Zit net alles bij te lezen en ik vind het zo erg voor je, inderdaad, je bent net steeds meer wat toekomstplannetjes aan het maken, en dan loopt het mis.....

Heel erg veel liefs en sterkte voor jou en je vriend/man!!

En Jeunot, voor jou hoop ik dat de echo goed uitpakt, meiden, ik vind dit echt zo naar, dit gun je niemand!!

Hier moe/misselijk, moet nou toch echt maar eens een verloskundige gaan uitzoeken, want wil toch wel graag weten hoe het met mn bloeddruk en ijzergehalte zit, de vorige keer was mn ijzer veel te laag in het begin en omdat ik nu ook zo moe en flauw ben, en snel een beetje duizelig, ben ik maar vast met de roosvicee ferro begonnen, hoop dat het werkt. Ik heb ook vandaag dat middeltje van A.Vogel tegen misselijkheid gekocht, ga er morgen mee beginnen en hoop dat het werkt. Kan ik tenminste weer avondeten koken zonder de hele tijd te moeten kokken. Ik ga nu slapen, want ik trek het niet meer, charmant.
Arme Merder, wat klote dit - als het idd het begin is van een miskraam dan zit het ws al een heel tijdje niet goed, reden waarom ze een leeg vruchtzakje zagen... Hoop ook dat het snel doorzet als het een mk is. Mijn huisarts zei vorig jaar: en nu als de sodemieter weer zwanger worden, je kans is nu het grootst! Helaas had ik het toen even helemaal gehad met ermee bezig zijn, maar wie weet is het wel een tip voor jullie.

Jeunot, blij dat jij nu eerder een echo mag, je moet in NL echt meer zeiken om die dingen hoor. Hier op Aruba gaat het allemaal heel makkelijk, maar in NL soms te moeilijk: "Ja, kom met 12 weken maar eens". Wat een onzin, je mag toch wel eerder weten hoe het zit?

Carlijn, van harte gefeliciteerd en wat een leuk verhaal!

Charmant, heb je al eens vanillevla geprobeerd tegen misselijkheid? En je moet blijven eten he, ook al staat het je tegen, dat is de enige manier hier ertegen helpt. Niet eten werkt alleen maar verergerend... Neemt niet weg dat ik ook genoeg weeiige momenten heb op een dag hoor. Neem daarbij dat ik mijn schoonouders 4 weken te logeren heb en dat mijn hormonen gezellig meedoen.... Need I say more?

Moontje ga jij nu lekker uitrusten meis, wat een programma zeg! En ja, al dat gedoe met niet drinken. Weet je dat je beter een wijntje kunt nemen dat je nooit opdrinkt? Gewoon beetje heen en weer lopen op een feestje, je vent er wat flinke slokken van laten nemen en niemand die erop let!

groetjes

Bowie, 9w+1d
Zit ik weer in mijn nachtdienst, toch niet zo heel relaxt als je je niet lekker voelt...Bedankt allemaal voor de felicitaties! Heerlijk om eindelijk gewoon je verhaal te kunnen doen!

Merder wat verschrikkelijk voor je dat het niet goed is gegaan. Zoals Bep al zegt onze angst is voor jou werkelijkheid geworden. Hoop dat je lichaam snel weer op normaal niveau is, zodat jullie het opnieuw kunnen proberen.

Bep, wat herkenbaar met het boek op tafel. Ook wij houden het nog geheim (alleen mijn zus weet het, is zo een beetje mijn beste vriendin, en net bevallen van haar 1e kindje) en heb tot 2x toe al een boek of een tijdschrift op tafel laten liggen. Gelukkig op tijd ingegrepen! Nu leg ik nooit meer iets beneden neer, je weet maar nooit. Zaterdag volgend probleem, verjaardag van mijn zwager die nog thuis woont. Ik ken mijn schoonmoeder, ze houdt me constant in de gaten...Hoop dat het ons lukt om iets te bedenken, zelf wijn inschenken (appelsap met water als witte wijn of cola als rode wijn..?) Maarja moeten we wel alleen in de keuken zijn! Mensen met tips of ideeen, GRAAG!! Verhalen van antibiotica oid zal ze toch niet geloven...

Ik merk aan mezelf dat ik veel afspraken uit de weg ga, omdat ik 'geen zin' heb om me in allerlei bochten te moeten wringen. Laatst vroeg een vriendin of ik kwam eten, normaal ben ik gek op lekker eten en een wijntje erbij, maar kan nu echt weinig etensluchtjes en maaltijden verdragen. Durfde niet de gok te nemen, stel dat ze iets op tafel zet waarvan ik echt over mijn nek ga...

Ik weet dat die misselijkheid erbij hoort, maar kan niet wachten totdat ik me weer op en top voel! Ben een echte buikslaper, maar door die pijnlijke borsten is dat nu een klein drama...

Ben inmiddels al 2 wkn bezig met MvM, weet dat het voor een goed doel is, maar ben blij als ik niet meer in een emmertje moet mikken!
ooooohh hier even een klein balen berichtje, ik ben zo ontzettend moe, en misselijk , ik ben dan wel net met die A.vogel druppels begonnen, maar ze zullen wel niet binnen 10 minuten werken.. ik weet dat ik wat moet eten, het enige wat helpt is een tosti, maar ik ga al bijna over mn nek als ik aan de koelkast opentrekken om de kaas te pakken denk.. ja sorry hoor, ik vind mezelf gewoon even heel zielig, zit net jankend op de fiets terug naar huis van zoon naar school brengen en ik ben zo ontzettend moehoe.. Ik slaap echt ontzettend veel, ik ga tegenwoordig maar met mn zoon tegelijk naar bed, anders trek ik het niet.

Blegh.. ik weet ook wel dat ik niet zo moet zeuren, dat het veel erger kan en dat het erbij hoort, maar ik moest het even kwijt!

Ik vind het trouwens superknap van de meiden die MvM doen, ik weet zo zeker dat ik over mijn nek zou gaan, dat ik het niet doe, gelukkig zijn er wel heel veel die het wel doen.

Charmant
@bowie ja we gaan er zeker weer voor! Wat bedoelde jouw huisarts daar dan mee? Je hebt toch niet extra veel kans als je net een mk hebt gehad?

na gisteren weet ik trouwens zeker dat het een mk is. De krampen waren niet mis gisteravond en ik verlies nu ook stolsels (net als bij ongesteldheid).

Mijn man en ik blijven positief en "gaan er weer tegenaan". Maar zo onbevangen als deze keer, dat is wel voorbij We zijn wel blij dat we het aan niemand hadden verteld, anders hadden we nu iedere keer weer door de pijn gemoeten. Nu is het echt iets van ons tweeen. Zo is het begonnen en zo is het helaas geeindigd.
Lieve Merder,

Allereerst jou even een hart onder de riem steken. Wat een narigheid zeg. Natuurlijk is het 'beter' om vroeg in de zwangerschap te merken dat het fout gaat, maar dat is zo'n schrale troost. Je hebt er toch heel veel verdriet van en wordt natuurlijk een stuk onzekerder. Vind dat je je er heel kranig doorheen sleept, zoals je het hier opschrijft. Heel veel liefs en sterkte voor jou en je man.

Bizar eigenlijk dat zulke vrolijke en zulke treurige verhalen elkaar hier afwisselen.

Angela, wij wisten de eerste keer niet wat het zou worden. Was er toen heilig van overtuigd dat we een jongen zouden krijgen. Ik wilde zelfs de babykamer heel stoer maken. Ik was zo ontzettend verbaasd dat we uiteindelijk een meisje kregen. Ook een heel stoer ding, maar zeker geen jongen.

Bij de 2e kreeg ik met 20 weken een echo en wilde ik het wel weten. Best vreemd, want ik was alleen en moest mijn man dus via de telefoon vertellen wat het zou worden. Kon het gewoon niet voor me houden.

Dit keer wil ik het ook wel weten als ze het kunnen zien. Ik ga er geen moeite voor doen, maar als ik een echo krijg en ze kunnen het zien, prima.

Wat de namen betreft hadden we altijd een naam voor een meisje, maar inmiddels zit er een meisje met die naam bij ons zoontje op de peuterspeelzaal en vind ik die naam toch niet meer zo leuk (vind het meisje niet zo leuk, dus dat zal het zijn, maar toch). Jongen weten we al, maar meisje is dus nog even kijken. Wil ook graag dat het bij mijn andere kinderen past qua naam. Geen idee waarom.

Melissa, herken jouw gevoel erg goed over het wachten op die echo. Ik heb tot nu toe helemaal geen kwaaltjes gehad, terwijl ik tijdens mijn andere zwangerschappen hondsberoerd was. Kan dus gewoon niet geloven dat er echt niets in mijn buik zit en dat het ook goed is. Vanavond naar de VK en dan hopelijk snel een echo voor het eerste bewijs.

Bowie, ook jij helemaal top dat je het hartje hebt gezien. Jaloers hoor

Jeunot, hoe gaat het met je na alle verontrustende verhalen van Merder hier? Trek je het nog een beetje tot je eerste echo? Gelukkig schiet het nu op, al kan ik me voorstellen dat de dagen echt voorbij kruipen voor je. Sterkte.

Carlijn, natuurlijk gefeliciteerd. Erg grappig om je verhaal voor me te zien. Gezellig dat je erbij komt.

Charmant, al wat baat bij het Vogel wondermiddeltje? Ik heb indertijd ook van alles geprobeerd. Het enige wat een beetje hielp was Emesafene. Dat kun je via de huisarts krijgen, dus wellicht dat het jou ook een beetje door het ergste heen helpt. Ook jij sterkte in ieder geval.

Heb zelf een uitermate relaxt weekend gehad, want de kids waren bij opa en oma. Heb me zelfs sinds 5 jaar weer eens verveeld. Heerlijk. Heeft me goed gedaan en voel me eigenlijk best ok. Heb zin om naar de VK te gaan.

Take care allemaal en tot snel
@Merder

Ga je ook niemand vertellen dat dit gebeurd is? Ik twijfel namelijk zo hevig of ik dat wel zou kunnen. Met jou verschrikkelijke verhaal in mijn achterhoofd zie ik voor mezelf allerlei rampscenarios. Niemand in de familie weet uberhaupt dat wij hiermee bezig zijn en ik denk echt dat niemand het verwacht. Vertellen dat het misging kan steun bieden, maar ook het gevoel dat je 'voor anderen' weer verder moet. Ik bedoel dus dat anderen (familie) bijvoorbeeld dan ook wel gaat verwachten dat er een kleinkind gaat komen (is er bij ons nog niet namelijk). Moeilijk hoor. Ik hoop dat je je verdriet goed kan delen met je man en anders willen wij jou ook graag tot steun zijn hier.

@Bowie

Tja, ik heb ook echt het gevoel dat iedereen eerder een echo heeft dan ik. Ik stond gewoon voor 10 weken gepland (eerst met 11 weken) en dat terwijl er een hoop al met 8 weken terecht kunnen. Vond ik ook al bijzonder.

@Puck

Ja, de uren kruipen zelfs voorbij. Ik ben zelfs blij dat ik naar m'n werk kan, dan denk ik er tenminste niet iedere minuut aan, maar ongeveer iedere 10 minuten (bij wijze van spreken dan, maar ik denk er echt ernstig veel aan). En op m'n werk kan ik net wat minder heel de tijd naar de wc rennen. Wel heb ik het gevoel dat m'n buik zo 'raar' voelt, maar als ik heel eerlijk ben voelt ie al sinds ik weet dat ik zwanger ben 'raar', dus wat is raar? Stom gedoe, volgens mij ga ik me dingen verbeelden. Ik heb wel nog steeds bruine afscheiding, maar dan echt van binnen, er komt bij mij niet echt wat naar buiten...(tja weer details, maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen).

@Charmant

Ik ben ook zo verschrikkelijk moe. De laatste paar dagen valt het gelukkig wel mee, maar ik gebruik Floradix. Heeft de vk me aanbevolen, dus misschien iets voor jou? Bij de Tuinen gekocht, weet niet of het echt helpt, maar kan wel.

Jeunot
Hai meiden,

Ben ik ff, voor GTST uit (kijk ik al bijna vanaf het begin).

Ik heb dus vanmiddag mn inwendige echo gehad.Het zat gelukkig op de goede plek,dus niet buitenbaarmoederlijk!Was ik al wel erg blij mee maar het was nog te vroeg om verder iets te kunnen zien.Er was nog geen hartje zichtbaar.Ik moet over 2 weken terug komen en dan gaat hij nog een keer een echo maken.En hopelijk zien we dan wel iets.Dat wordt dus toch nog niks vertellen.Ben ik blij dat ik het forum heb zeg en dat twee vriendinnen het weten want anders was ik helemaal gek geworden denk ik.

Merder:Het is wel zo dat je de maand na een miskraam makkelijker zwanger wordt omdat de hormonen dan nog in je lijf zitten!Ik heb het zelf ook gehad (nu dus een gezonde dochter) en de buuf is ook de maand na de miskraam zwanger geworden en heeft nu ook een mooie dochter.Dus al staat je hoofd er niet naar dan kun je het misschien toch proberen.Wie weet!

Charmant: Ik heb ook regelmatig ijzer tekort en wat bij mij erg goed helpt is zwarte bessensap.Ik drink die dan van het merk Rabenhorst (of Rabenhurst, dat kan ook).Bevalt mij erg goed.Ik ben nl ook bloeddonor en als ik dan weer bloed mag gaan doneren dan neem ik dat altijd de dagen ervoor omdat ik ook al een aantal keer op mijn ijzergehalte ben afgekeurd.Floradix schijnt ook erg goed te helpen maar ik vond dat echt niet te drinken dus of dat nu zo'n goed plan is nu je zo misselijk bent.....Dat moe komt bij jou ook dan waarschijnlijk door het ijzer tekort.Daar wordt je namelijk erg moe van!

Ik ga GTST kijken!

Doei!!!
@Jeunot nog maar twee nachtjes slapen en dan heb je zekerheid, maak je nu nog niet druk om dingen die nog helemaal niet spelen. Dat kan altijd nog. We gaan er gewoon van uit dat er een kloppend hartje te zien is donderdag!

Nee wij vertellen het in principe nog niet. Ik kan me voorstellen dat als ik eenmaal weer in verwachting ben, en het gaat goed, dat we het er dan wel bij vertellen. Het is niets om je voor te schamen ofzo. Nu wil ik dat nog niet omdat niemand weet dat we bezig zijn, ik wil geen verwachtingen scheppen en later vragen krijgen 'of het al lukt' enzo. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk. Mijn man en ik praten er goed over, dus steun van andere familie mis ik niet. En ik heb jullie natuurlijk :-D

@Moon, gefeliciteerd met de eerste positieve echo nieuwtjes! Ik wist niet dat je na een mk daardoor meer kans zou hebben. Wij gaan deze maand zeker weer aan de slag, hoop dat de mk nu snel voorbij gaat. Die confrontatie is gewoon erg vervelend.

@Puck, dankje. Ik doe mn best om dit zo snel mogelijk een plekje te geven. Het is nog wel een gek idee dat de roze wolk nu voorbij is, was er net een beetje aan gewend. Hoop wel dat maandag bij de vk blijkt dat de mk volledig heeft doorgezet, zou het balen vinden om alsnog curretage te moeten ondergaan.
Kga nog wel op de rest reageren maar zit nu op het vliegveld van Curacao op mn vlucht te wachten naar huis en moet zo inchecken. Allemaal leuke berichten weer, voor Merder alleen helaas nu toch de mk aan het doorzetten. En daar wilde ik even op reageren. Ook ik vind dat je het heel goed doet dit, is best een bittere pil ook al is het in het begin. Wat de huisarts tegen mij zei (en ze heeft 5 kinderen!) is dat je idd nog het hormoon in je lijf hebt, maar ook dat alles nog relatief 'open' staat en bovendien dat je lichaam ontvankelijk is voor zwangerschap, alles goed doorbloedt etc. Hopelijk is het heel snel weer raak bij jullie!!

Bowie
Bedankt voor de lieve tipjes!

Het gaat al weer helemaal goed, die druppels helpen best wel tegen de misselijkheid, gisteren met een vriendin afgesproken die het al wist en die kwam heel lief met een taartje aan zetten en ik heb net ook al pannenkoeken met appelstroop (ijzer!ijzer!) kunnen eten. Floradix, de naam zegt me wel iets, ik zal het vast wel eens hebben zien staan in de natuurwinkel, ga het zeker halen!

Merder, ik hoop inderdaad voor je dat het doorzet, want een curretage er nog achteraan is helemaal niet fijn... Veel liefs en sterkte!!

charmant
Och Merder wat vind ik dit vervelend voor je! Moest ook wel even een traantje wegpinken... Wat Bep zegt is natuurlijk helemaal waar: het is onze grootste angst... Ik denk aan je en ik leef met je mee.

Ik zou echt dolgraag in de toekomst willen kijken, dan is de onzekerheid tenminste weg!!

En over 'weg wensen' gesproken: ben dus nu voor de 2e dag al de hele dag bij vlagen misselijk. Geen feest hoor! Ben nu én moe en lamlendig én misselijk.. niet zo'n beste combi wat mij betreft. Ga vanavond ook maar niet dansen (streetdance) want staan springen terwijl je ietwat misselijk bent, is geen succes, kan ik als 'ervaringsdeskundige' (vorige week) vertellen.

Wil ook niet zeuren, maar een beetje zelfmedelijden mag toch wel
Ik ben een paar dagen in het buitenland geweest voor mijn werk en daarom een paar dagen niet op het forum geweest. Er is weer veel geschreven!

Vooral het verhaal van Merder en Jeunot grijpt me toch erg aan.

Ik wil jullie dan ook een hart onder de riem steken.

Zelf is mijn eerste zwangerschap uitgelopen op een miskraam. Het begon ook met bruine afscheiding met 10 weken. Had verder nergens last van, maar was toch direct gealarmeerd. En het is waar, je balanceert een tijd tussen hoop en vrees. Afschuwelijk. Ik wil je absoluut niet bang maken, want toen ik het destijds vriendinnen vertelde hoorde ik ook weer verhalen van die en die, die blijkbaar de hele zwangerschap bruine afscheiding hadden en negen maanden later een gezonde baby baarden.

Dus: het kan nog alle kanten op. Morgen de echo en ik hoop dat je goed nieuws hebt!!

Merder wil ik ook nog heel veel sterkte wensen. Een miskraam gaat je niet in de koude kleren zitten. Je zit allerlei plannen te maken en te fantaseren en plotseling sta je met lege handen. Weg dromen! Zo rot! Maar vergeet niet jezelf tijd en rust te geven om di te verwerken. Is erg belangrijk!! En, ik weet even niet meer wie het schreef (er zijn zoveel dames in de 'club'), maar het is idd zo dat je na een miskraam extra vruchtbaar bent. Aangeraden wordt wel 1 mestruatie af te wachten, maar daarna kun je weer aan e slag. Bij mij was het dan ook de 2e raak. En dat is toch een troost. Inmiddels heb ik een dochter van anderhalf en de 2e is onderweg!

~Maar goed, voor nu een schrale troost... Ik leef met je mee, want hoelang het ook is geleden, zoiets heeft gewoon veel impact! Sterkte!!

Vandaag ben ik trouwens naar de vlos geweest. Geen echo gehad, baal baal... Ik wil het kindje zien! Vrijdag krijgen we wel een echo ivm de combinatietest. Maar toch moet me even van het hart dat ik het errug jammer vind dat ze in NL (of in mijn stad?) zo zuinig zijn met echo's.... Snik! Ik wil een bewijs dat er echt iets zit!
Hai meiden,

Kom even Jeunot sterkte wensen voor morgen!Heel veel sterkte meid!Ik hoop echt dat het allemaal goed zit.Ik ken idd ook genoeg verhalen van lange bloedingsperiodes en toch dan een gezond kindje maar daar heb je zo weinig aan als je je zorgen maakt.Je bent dan toch bang dat je zelf niet zo gelukkig zult zijn.Gelukkig kun je morgen terecht!

Ik denk dat bij mij de eet aanvallen gaan beginnen.Ik ben al de hele dag aan het bunkeren!Vanmorgen 3 beschuitjes gegeten (had er nog wel meer gelust!) en een peer.Plus een glas jus en een groot glas water. En 3 uur later samen met dochter een doosje rozijntjes en een pakje appelsap.Toen vanmiddag een bord gekruide aardappelpartjes met biefstuk en 3 tomaten.Later op de middag nog een taai taaitje met twee glazen water, een zakje rijstcrackers en een hand pinda m&m's.En nou vanavond 2 sneeën brood met frikandel met mayo en een beker vifitdrink en net nog een halve zak met nibbitchips en een glas cola.En ik heb nog steeds honger!!!!!Ik wordt er niet goed van.Als dit zo door gaat dan zal ik binnen de kortste keren dichtgroeien!

Man en ik hebben net de doos met zskleding van zolder gehaald!Kan ik eens kijken wat ik allemaal nog heb en wat ik nog pas!Ik was net zo zwaar toen ik zwanger werd van mn dochter dus als het goed is moet ik nog wel het eea aankunnen.En ik heb mn zsbh's dringend nodig want ik pas de mijne bijna niet meer.

Nu ze gister niks zagen met die echo ga ik me ergens toch ook wel een klein beetje zorgen maken dat er nog niks te zien is.Ik weet dat het nog te vroeg was voor het hartje maar ik zag ook alleen maar een blaasje zitten en verder nog niks.Ik kan bijna niet afwachten tot we twee weken verder zijn.Ik wil zo graag wat zien.

Ik ga nog ff verder forummen.

Groetjes van een snaaiende (heb nu de rest van de m&m's te pakken) moon
@ Jeunot: ik ben voor je aan het duimen meid, laat je snel weten hoe het gegaan is!?
Lieve allemaal,

Moet eerst even mijn eigen shock laten weten voor ik op de rest reageer. Gisteren ging ik nietsvermoedend mijn dochter even naar een vriendinnetje brengen om te spelen. Moest nog even naar de wc om te plassen en zag tot mijn schrik dat er helderrood bloed op het wc papier zat. Kon het gewoon niet geloven, want had verder nergens last van.

Ben naar het vriendinnetje gegaan en haar moeder is de vriendin van mij die VK is en ook weet dat ik zwanger ben, dus dat kwam in dit geval erg goed uit. Heb gelijk mijn VK gebeld en die raadde me aan om tot vrijdag te wachten. Het zou namelijk nog niet zoveel zin hebben om al gelijk een echo te laten maken, omdat als die er goed uit zou zien dit niet direct zou hoeven betekenen dat alles ook goed zou zijn. Bovendien zou ik na twee dagen in ieder geval weten of het bloeden, en wellicht een miskraam, zouden hebben doorgezet. Ze belt me nu dus morgen en als het goed is krijg ik dan gelijk een echo die dag.

Jullie begrijpen dat ik behoorlijk in de zenuwen zit, ook al is het bloed gisterenavond bruin geworden en inmiddels helemaal verdwenen. Ook ik houd me vast aan de positieve scenario's. Even een oppeppertje voor mezelf: mijn moeder heeft het gehad, de VK vriendin en 50% van de zwangerschappen met bloedverlies zouden toch goed aflopen.

Aan de andere kant ben ik ook vrij realistisch en houd er in mijn achterhoofd toch ook rekening mee dat het niet helemaal goed zit. Dit meer om mezelf te beschermen denk ik. Houd mezelf steeds voor dat het beter nu mis kan gaan dan over 7 maanden, maar emotioneel ligt dat natuurlijk toch anders. Heb gisteren dan ook wel een paar traantjes gelaten.

Begrijp je nu nog beter Merder. Je bent al zo gewend aan het idee (natuurlijk tegen beter weten in, want nog niet de magische grens van 12 weken bereikt, maar toch) en als het dan ineens anders loopt is dat net zo moeilijk te bevatten als dat je zwanger bent.

Hoe dan ook ik hoop dat het bloedverlies nu uitblijft en dat ik morgen ook echt terecht kan voor een echo. Dan weet ik het in ieder geval als er echt iets fout zit.

Het wrange is, dat ik dinsdagavond vrolijk met een hele tas vol informatie en leuke babydingetjes bij mijn 1e afspraak met de VK wegging. Het was weer als vanouds, erg gezellig en het werd nu echt een beetje echt. Maar goed laat ik maar proberen positief te blijven en afwachten tot morgen, hoe lang de dag vandaag waarschijnlijk ook zal duren.

Jeunot, hoop zo dat het bij jou vandaag goed gegaan is en ben zo benieuwd. Heb in ieder geval voor je geduimd.

Moon, zou me ook wel een beetje zorgen maken als er nog niets te zien zou zijn geweest. Hoe ver ben je ook alweer precies? Ik dacht dat ze altijd al wat konden zien als je een echo kreeg, maar blijkbaar is dat dus niet zo. Weer wat geleerd.

Dat was het wel even voor nu, ga proberen heel veel te doen vandaag, zodat ik wat afleiding heb.

Liefs,
Puck & Jeunot heel veel sterkte, hoop voor jullie dat het goed nieuws is wat jullie krijgen te horen!!!

Moon, wat balen dat ze nog niets konden zien, dacht ook dat ze altijd wel 'iets' konden zien, maar blijkbaar niet. Ik kan me voorstellen dat het 2 lange weken voor je worden, maar probeer positief te blijven.

Ik voel me de laatste dagen weer enorm misselijk en bleh...Woensdag 10okt eindelijk naar de VK, kan niet wachten, hoop echt op een echo, ben dan 9+2. Weet dat ik me er niet teveel op moet verheugen, valt het zo tegen als het alleen maar bij intake blijft..maar wil gewoon zekerheid. Wil gewoon weten of ik me niet voor niets zo rot voel en al die lekkere wijntjes laat staan en geen carpaccio.....En wil het zo graag vertellen aan mensen! Gister vroeg een vriendin gewoon recht op me af of ik al zwanger ben...gelukkig kon ik me eruit redden, maar wil het haar het liefst vertellen!
Hoi,

'k heb niet zoveel te melden maar wou in ieder geval Merder even veel sterkte wensen. Je weet inderdaad dat het kan, maar evengoed is het een groot verlies. Ik hoop dat jullie er goed doorheen komen en dat er maar snel weer goed nieuws mag zijn... veel liefs & sterkte.

@Jeunot: ik duim voor je hoor, vandaag.

Ook aan Puck en andere onzekeren: hopelijk blijkt snel dat alles gewoon goed zit daarbinnen.

Nog 3 tot 6 weken, dan zijn we allemaal voorbij die magische 12 weken.... Duurt nog wel lang, hoor...
Hier ook niet echt veel nieuws, maar ben wel ontzettend geschrokken van zowel het verhaal van Merder als van Puck en Jeunot.

Merder, hierbij een digi-hart onder de riem . Hoop voor je dat je snel weer zwanger bent. Had nog niet eerder gehoord dat je na een mk een tijdje extra goeie kansen hebt, maar bij een vriendin van mij was het ook zo dat ze de maand na de mk meteen zwanger was. Houd moed meid!!

Puck & Jeunot, voor jullie gaan de duimen hier overuren draaien, ik denk aan jullie!!
Hi,

Nou, nog geen nieuws van Jeunot.... Leef erg mee. Hopelijk is alles okee.

@ Puck: wat is dat schrikken zeg! Zker als je 2 dagen ervoor nog gezellig bij de vlos bent geweest. Bah, ook voor jou duim ik!

@ moon: zooo herkenbaar. Ik heb voortdurend aanvallen die ergens ophouden tussen misselijkheid en hongergevoel. Zeer vaag (had ik ook bij de 1e maar dan minder vaak). Hierdoor ga ik maar eten omdat 'hongergevoel' weg te krijgen. No use... maar intussen vreet ik me lens. Schrok me een hoedje toen ik bij de vlos op de weegschaal stond (weeg me nooit, vandaar). Overweeg het om nu toch echt maar te gaan sporten.... om nog enigzins acceptabel deze zwangerschap uit te komen....

Ik zal blij zijn alles we allemaal over die veilige grens van 12 weken zijn!

Ik zelf heb ook nog geen enkel teken van leven gehad. Gisteren bij de vlos geen echo, maa ze wilde ook niet naar het hartje luisteren want ' dikke kans dat ze het niet zou vinden/horen, en dan zou ik alleen maar teleurgesteld zijn' ??? Was nu net zo goed teleurgesteld, maarja.

Morgen sowieso een echo, want dan krijg ik de combinatietest, he he...
Jeunot houdt ons in spanning, ik duim nog steeds! hoop snel iets te horen.

Puck, gaat het met jou al beter? Ik duim ook voor jou!
[Jeunot:Hoe is het gegaan vandaag?Moest steeds aan je denken!Ik hoop dat je wat beter nieuws hebt gehad dan Merder!

Puck:Jeetje,wat zal je geschrokken zijn!Ik kan me voorstellen dat je je erg zorgen gaat maken nu ondanks dat je je een posititef beeld voor ogen houdt.Maar morgen mag je dus de echo?Ik zal voor je duimen!

Ik dacht volgens mijn berekening morgen 6 weken te zijn maar dat is dus blijkbaar iets korter.Kan echt haast niet wachten tot het de 17e is.Ik moet ook echt steeds op mn tong bijten om niets te zeggen.Terwijl ik het toch eigenlijk ook graag wil zeggen.Maar het is nog te vroeg.Eerst maar de echo afwachten en hopen dat niemand wat ziet.

Heb het trouwens wel tegen de sportlerares verteld.Die had ik vorige week gevraagd hoe het zat met buikspieroefeningen en hartslag ivm zwanger worden.En vanmorgen vroeg ze ernaar.Heb gewoon gezegd dat ik het echt nog maar net wist en dat ik over twee weken voor een echo moet.Maar nu weet ze dus wel waarom ik de buikspieroefeningen fake mee doe.Ik doe wel mee maar til alleen mn hoofd op.Dan lijkt het net echt hahaha.

Valdispert:jij morgen ook succes met de echo.Is dat dan de eerste keer dat je jullie kleine gaat zien?

Vandaag ook voor het eerst mn zsbh weer aan gehad.Man,wat zit dat lekker zeg!!! Zitten mn borsten tenminste niet meer bekneld!Dat deed zo zeer als ik mn bh afdeed.En nou ben ik nog maar 5 weken.Ben benieuwd hoe dat gaat eindigen.Ik probeer trouwens mn gewicht wel in de gaten te houden.Met dochter ben ik geloof ik 13 of 14 kilo aan gekomen.Maar ze was wel 2 weken en 2 dagen te vroeg.Denk dat er anders nog wel een kilootje bij was geweest.Nu dus maar proberen om het daaronder te houden.

Heb gister de doos met zskleding naar beneden gehaald.Kon ik mooi eens inventariseren.Ik denk dat ik twee broeken en een rok weg ga doen.Die rok heb ik nooit gedragen en die twee broeken had ik uitgeleend maar die zitten vol met kattenharen.En die zijn er in de was niet af gegaan.Nou heb ik ook geen zin om dat er allemaal eens af te gaan pluizen.Ik snap dat niet hoor.Als je iets leent van iemand dan geef je dat toch schoon terug of ben ik nou een beetje gekkig?

Nou ja,Ik ga mn nest opzoeken en tegen dochterlief zeggen dat ze moet gaan slapen.Die heeft vanmiddag twee uurtjes geslapen en is nu dus nog wakker.Maar morgen is ze wel weer om 7uur op.Als het niet eerder is.Dus ik ga ook even kijken of ik wat uurtjes slaap kan pakken.

Groetjes moon
Hoi meiden,

@Jeunot, waar ben je, we willen graag weten hoe het met je is ;) Hopelijk is alles in orde!

@Puck, jeetje wat vervelend voor je! Ik duim voor je morgen en hopelijk is alles in orde en kan je weer lekker verder genieten.

@Valdispert; Spannend ook voor jou morgen! Succes met de echo en de test!

Bij mij is de misselijkheid ondertussen ook toegeslagen en niet zo'n beetje ook :(. Ik moet er echt voor zorgen dat mijn maag gevuld is, want anders gaat het mis. Ik heb nog niet moeten overgeven,maar de hele dag en nacht door heb ik van die vlagen.... erg vervelend.

Morgen maar even goed crackers enz inslaan......

Iedereen een fijn weekend gewenst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven