EN wat eten we vandaag?

22-03-2010 21:26 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!

Wegens succes zijn onze vorige topics gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!

2e deel

En wat eten we vandaag?

mylenevalerie in "En wat eten we vandaag?"
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik zie dit topic inderdaad ook vooral al bron van inspiratie heb al vele dingen voorbij zien komen die ik ook eens wil proberen.

Voor vandaag heb ik me net uitgeleefd op pastadeeg, dus daar maak ik zo linguini van en daarbij maak ik een eenvoudige saus van spekjes, ui en heel veel tomaat (zowel blik, als vers als gedroogd).
Ik zit nog op mijn werk en heb hier gegeten,had een bakje boboti wat van de week over was meegenomen.

Heb nu ook alweer trek maar er liggen alleen droge koekjes...(is maar goed ook eigenlijk)
@dolfje, wat is boboti?
quote:nazife schreef op 08 april 2010 @ 19:50:

@dolfje, wat is boboti?

Hier een recept ervan.
ohjee MV, op mobiel opent die foto stukje voor stukje en dacht toch echt even dat je een kat bedoelde hahaha.
quote:Yoie schreef op 08 april 2010 @ 18:16:

Klinkt heel leuk Mylene! Als de site weer online mag ik dan eens kijken?

Klinkt lekker Teigera, heb honger!Tuurlijk, het is geen commerciele site dus ik heb toestemming om het hier te noemen. Ik laat het weten. Het is gewoon een hobby site hoor met recepten en foto's die ik hier ook neerzet. Staan er nog maar een paar op, het is meer werk dan je denkt het erop zetten, nu ligt het even stil. Maar kom er hopelijk snel op terug.
quote:nazife schreef op 08 april 2010 @ 20:20:

ohjee MV, op mobiel opent die foto stukje voor stukje en dacht toch echt even dat je een kat bedoelde hahaha.Hahahah, sorry.
Ik heb je site ook nog niet gezien(nieteens!!) en ben ook benieuwd.
quote:Lampje2204 schreef op 08 april 2010 @ 19:18:

Receppie, Teigera? Niet mijn recept, dus even aan vriend gevraagd, maar dit is het. Oh, hoeveelheden weet ie niet, hij "kookt op gevoel". En dat voelt over het algemeen goed, haha!

Gehakt rullen. Knoflook en (Hindoestaanse) kerriepoeder erbij, garam massala, rood pepertje in kleine stukjes, lente-ui in ringetjes, paprika in stukjes, verse bladspinazie (tot het slinkt). Dan een scheutje yoghurt en peper en zout naar smaak.

De raita (a la mijn vriend) maak je met yoghurt, zout, peper en verse munt in reepjes. Liefst een dag van tevoren maken, hoe langer hij staat, hoe lekkerder hij is! Naanbrood was vandaag gewoon uit een pakje van Patak's.
Jeetje, ik heb 2 dagen geen tijd om te kijken en er zijn zo tig pagina's volgekletst en veel receptjes gepost. Ga er zo weer een aantal opslaan.

Ik kan me bij Nazife aansluiten: ik heb door dit topic een mega wishlist aan recepten en veel te weinig tijd.

Was vandaag laat thuis en lief had gelukkig gekookt. Lekkere wraps met knoflook, kip, champies, paprika en guacamole.

Wat een leuke kat heb jij MV! Goede assistent tijdens het koken?

Morgenavond vanuit het werk lekker uit eten met een vriendinnetje.
Het is uiteindelijk hollandse pot geworden...aardappelen, bloemkool en een biefstukje met pepersaus!

@ Nazife...je bent nog de enige die de prikker in moet vullen.......
quote:Pasta denk ik.

Ik had geen zin om te koken, geen zin om mijn pannen schoon te maken, en geen zin om de mega afwas nog groter te maken.

Uiteindelijk dus maar naar de uni-kantine gegaan, en daar stond ook pasta op het menu. Hoewel ik strikjes ging maken, en dit spaghetti was. Met salade en stokbrood.
Liever elitair dan een pauper!
ja klopt. Heb alleen geen internet(behalve op mobiel dan) dus zal morgen even in de uni bieb kijken
Er komen zaterdag mensen hier eten en nou denk ik dat ik portobello's maak met blauwe kaas en walnoten... Wat zou daar nou lekker bij zijn? Of beter gezegd, wat zouden jullie daarbij willen eten?? Help!
Weer lang gewerkt, en onderweg naar huis even langs de stad om een fototas te halen en ook maar gegeten bij Wok to Walk.

Maar bah Nazife, ik was in jouw stad maar vond het maar een gekke WtW. Ben die in A'dam gewend en die is toch wat schoner en daar werken leukere mensen.

Anyway, wel lekker gegeten: volkorennoodles, tofu, paksoi met knoflook-pepersaus.
Brood en salade erbij Cherise? Of verse pasta met alleen pesto erdoor.
Naz, zorg trouwens maar dat je op 8 mei kan
@age, daarom ga ik ook naar wok to GO die wtw is zo ongezellig hier.

Enneh, ik zal ff vragen aan nazman of we de vakantie kunnen afblazen omdat ik met een paar onbekenden van een of ander forum(hij weet nieteens dat ik hier schrijf, want dan weet hij 'wat we vandaag eten' en dat wil ik nooit van tevoren zeggen want "dat zie je wel als je thuis komt" haha) ga eten (lees: dan kan ik zowiezo niet hihi)
quote:Cherise1981 schreef op 08 april 2010 @ 23:41:

Er komen zaterdag mensen hier eten en nou denk ik dat ik portobello's maak met blauwe kaas en walnoten... Wat zou daar nou lekker bij zijn? Of beter gezegd, wat zouden jullie daarbij willen eten?? Help!

Ik vind pasta met rode pesto erg lekker en een frisse salade erbij.

Ik ga vanmiddag thee drinken bij een forumster en weet niet hoe laat ik thuis ben dus ik denk dat ik wat makkelijks eet. Ik heb nog een turkse pizza, misschien wat sla erbij.
@Cherise: een lekkere salade, met b.v. veldsla en peer? En dan als voorgerecht serveren? Wat je er verder nog bij zou kunnen eten weet ik niet zo goed, ik eet nml. geen blauwe kaas dus dan is het moeilijk meedenken met je.

Vandaag wordt qua eten een beetje een rare dag, ik ga straks lekker shoppen en aan het einde van de dag hebben we een high tea. Dat betekent dat ik ws. ergens snel een broodje eet, mijn dag afsluit met high tea (dan aardig verzadigd ben, haha) en mss. vanavond nog een salade of wat fruit eet.
Nog geen flauw idee wat het vanavond wordt. Mitman komt thuis na een paar dagen weg en mag dus kiezen vanavond
nazman mag nooit kiezen
Goedemorgen!

Vanavond ga ik de nacho-ovenschotel maken, jammie!
Vanavond gewoontjes ......spaghetti met een rode saus/gehakt/groente/pesto/ger.kaas.
De winter mag dan wel officieel voorbij zijn, ik ben nu toch bezig aan een stoofschotel en wel van rendiervlees.

Ik had nog een voorpot en een schouder in de diepvries liggen en mijn man heeft het graag, dus maakt niet uit he, zo warm is het nog niet.

Het ruikt al lekker in elk geval!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven