Douchen in bad, is dat echt zo vreselijk?

09-04-2010 23:00 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn bezig met het indelen van onze nieuwe badkamer. Wij hebben nu geen bad, maar het lijkt me heel fijn om die straks wel te hebben (lijkt me heel makkelijk met twee kleine kinderen). Na veel geschuif, kunnen we echter niet anders concluderen dat er echt niet een bad én een douchecabine in de badkamer passen.

Een optie zou dus kunnen zijn; douchen in bad.

Mijn man zegt alleen dat dit vreselijk is en daarom geen optie voor hem, dan maar geen bad.

Volgens hem is het over de badrand stappen voordat je kunt douchen erg onhandig en storend en kun je nooit 'lekker staan', omdat de ruimte waar je in moet staan relatief klein is.

Nu heb ik zelf geen ervaring met douchen in bad en kan me eigenlijk niet voorstellen dat het echt zo vreselijk is.

Ik zou dus graag willen dat jullie mijn man overtuigen wat ervaringen horen van mensen die douchen in bad.

Andere creatieve ideeën en opties waar we misschien nog niet aan gedacht hebben, zijn ook van harte welkom.
The time is now
Ik ga naar bed.

Bedankt allemaal voor jullie inbreng. Ik kom morgen beslagen ter ijs bij het ik-ga-het-bad-niet-inleveren-defensief.
The time is now
@mamalelie:

De tweede wc op de badkamer komt er sowieso (vandaar dat het bad en de douche niet passen). Wij gaan op den duur op zolder slapen en ik weiger twee trappen af te moeten, midden in de nacht.
The time is now
quote:mamalelie schreef op 09 april 2010 @ 23:28:

Groll, ik heb wel vaker gedouched (spelling?), met de stop in het bad voor lekker warme voeten. Als je klaar bent met douchen is het bad ongeveer een kwart vol.

Dus het is maar net wat je een plens water noemt.

Ik bedoelde dat als je een handdouche op jezelf richt, alles om je heen kletsnat wordt gespoten omdat de straal zo moeilijk te beheersen is.

Ik zeep me in, zittend op het zitje in de hoek of in het nog bijna lege bad, daarna knijp ik met een spons wat water over me heen, en dan ben ik in principe klaar. Soms heb ik zin om daarna het bad verder vol te laten lopen en nog wat te badderen, luisterend naar de radio (die je alleen maar kan horen als de kraan dicht is) maar het komt steeds vaker voor dat ik het na 5 minuten al voor gezien houd.
Je hebt ook deze

Is niet met zo'n grote deur zeg maar

Geen ervaring mee
Of zoiets

Ik vind het vréselijk! Zoals ik zo'n mini-douchecabine ook echt vreselijk vind. Gelukkig zelf een fijne douche met 4 degelijke muren. Daarnaast ook een bad, maar ik badder niet, geen geduld voor. Alleen de cavia's gaan hier in bad. Kan me voorstellen dat een bad voor kindjes ideaal is, maar van mij (voor mij) hoeft het niet.
Jaren geleden wel gehad; zo'n douche in een bad. Zou het nooit meer willen. Ik geef je man gelijk.
Wij douchen in bad en ik vind het helemaal prima!

Mijn man niet, maar die heeft me ook een énorme schuiten (die hij dan voeten noemt... )
Heb ook 4 jaar lang gedoucht in bad, maar dan moest je wel gaan zitten, staan kon niet want de badkraan zat in de weg, die stak naar voren uit zeg maar. Dus zitten en dan douchen, dat betekende dat je dus de douche ook vast moest houden.

Onhandig! Ben blij met m'n douchecabine nu. Maar als je wel gewoon kunt staan en je hebt een douchegordijn bij het bad hangen dan is het wel te doen. Ik zou het vervelend vinden als ik moest oppassen om niet te spetteren! ik zie dat er al uitgebreid over spetteren is nagedacht
Hoe groot is je badkamer? En in hoeverre heb je de mogelijkheid om het tweede toilet op een andere plek in huis te plaatsen?

Hier in huis hebben we het tweede toilet op de overloop. Ideaal, want zo kun je rustig zitten terwijl er iemand onder de douche staat, en staat die persoon niet in de lucht

Op dit moment douchen wij ook in bad, en zou ik liever een bad (voor de kinderen) met een aparte douche willen. Maar dan wel een inloopdouche, zonder douchebak. Ik ben altijd bang dat ik dan m'n tenen stoot, en ik heb een hekel aan het poetsen van randjes. Plus dat ik een douchebak met deur altijd lichtelijk claustrofobisch vind.

Douchen in bad vind ik ook niet ideaal, en het voordeel van een inloopdouche met een klein muurtje tegen de ergste spetters vind ik dat je tenminste de ruimte hebt om je haren goed in te zepen. En je bent dan ook minder afhankelijk van de grootte van de douchebak, je kunt dan gewoon wat makkelijker varieren met je ruimte lijkt me.
Wij hebben zoiets:

dit zijn meerdere voorbeelden

Is echt prima douchen zo en bijna nooit spetters op de vloer.

Ik wilde ook perse een bad en ik ben daar heel blij mee.
Cum non tum age
Je hebt ook van die inklapbare baden voor kinderen? Zou dat niet een oplossing kunnen zijn? (Volgens mij heten ze bibabad, maar er zullen vast meer varianten zijn). Moet zeggen dat het mij wel handig lijkt, al zijn ze wel wat prijzig. (En dan weer niet zo duur als het verbouwen van de badkamer
Hoewel ik echt gek ben op een bad, moet ik eerlijk toegeven dat ik een bad/douche combinatie verschrikkelijk vind. Ik begrijp jouw man dus wel.

Het over de rand stappen irriteert me. Het kleine gedeelte waar je moet staan vind ik vervelend. Ben dan ook de hele tijd bang dat ik uitglijd.

En dan heb je nog vaak het eeuwig gevecht met het douchegordijn en het water dat over de rand gaat. Jouw man is waarschijnlijk langer, dus is het voor hem nodig dat de douchekop hoger staat en dus is de kans groter dat er water over het bad gaat.

Maar goed, als jij het wilt en je kinderen, zijn jullie toch wel in de meerderheid. Ik zou mij als niet douche/bad combi liefhebber er dus bij neerleggen en proberen om een oplossing te zoeken voor bovengenoemde problemen.

Weet je overigens zeker dat het niet past? Ik heb echt een verschrikkelijk kleine badkamer maar wel een bad én aparte douche. Zit geen toilet in ofzo.
quote:pimpel schreef op 10 april 2010 @ 02:00:

Wij douchen in bad en ik vind het helemaal prima!

Mijn man niet, maar die heeft me ook een énorme schuiten (die hij dan voeten noemt... )

Maar met die schuiten slip je niet zo makkelijk weg , mijn man gaat tenminste minder vaak onderuit dan ik (zal wel klem zitten ofzo).

Hier ook een douche boven het bad, zou niet weten hoe het anders moet. Heb best een ruime hut, maar de vorige bewoner vond wassen kennelijk niet zo belangrijk dus de badkamer is onevenredig klein.
Ik vind het helemaal niks - douchen in bad. Als ik in hotels in de VS slaap, dan is het in 9 van de 10 gevallen zo'n douche-in-bad geval.

Echter... als er thuis écht geen ruimte is voor beide apart, dan zou ik het toch willen overwegen.

Wij hadden hier ook weinig mogelijkheden. Uiteindelijk hebben we een muur gesloopt om tóch het bad en de douche apart te kunnen houden en dat is er nu dus
Ik douche in bad en vind het prima te doen. Ik gebruik de badrand als stalling voor al mijn shampoo's en douchegels, tot ergernis van mijn vriend.
quoten en wijzigen, lastig...
The time is now
quote:Banba schreef op 10 april 2010 @ 19:12:

Wij hebben geen ruimte voor een tweede toilet elders op de bovenverdieping. Theoretisch zou het passen hoor een toilet, bad en douchekabine. Je kunt dan alleen niet meer normaal door de badkamer bewegen. De ruimte tussen de 'uitgang' van de douchekabine en de wasbak is dan zo'n 50 cm.

Ik zal een kijken of ik een hier een plattegrondje neer kan zetten. Misschien kan iemand anders zijn verhelderende licht er dan over laten schijnen
The time is now
Wij moeten douchen in bad, vinden het allemaal absoluut niet prettig. Nu is dit een vrij verouderde badkamer en moet het best op handigere manieren kunnen maar ik zou er nooit voor kiezen. En, ja, met kinderen is een bad heel erg prettig maar dat duurt geen 20 jaar. Inmiddels douchen zij ook liever dan dat ze in bad zitten en zooo oud zijn ze echt nog niet.

Ik geef je man gelijk!
Ik douche in bad en vind die ruimte veel groter dan 'n normale douche. Als je niet oud/invalide bent is die badrand overstappen toch 'n eitje? En het bad is van 'n materiaal dat antislip is, dus geen vies klef rubbermatje er in nodig. Vind het ideaal!
Hier douchen we ook in bad, ik vind het ideaal. Naast het bad hebben we een mooie glazenbouwstenen-wand geplaatst, geen spatje te vinden na het douchen.
Ik douche ook in bad, en heb net een nieuwe badkamer gekocht. Maar het bad gaat er uit. Ten eerste omdat ik niet van badderen hou. Ten tweede omdat ik het erg onhandig vind om in een bad te douchen. In bad douchen is te krap. En ik heb geen ruimte voor beide.

Nu krijg ik een lekkere inloopdouche. Heerlijk lijkt me dat. En ik heb er idd anti-slipmat in liggen omdat je anders uitglijdt.
wij hebben rondom het bad nog een tegelrand van 15 cm gemaakt die iets schuin afloopt zodat er geen water blijft liggen. zo heb je weer 30 cm doucheruimte erbij.

hierbij dus een bad waar je staat te douchen met een vlakke vloer.

ipv een douchegordijn een muur geplaatst, dus geen spatters meer op de vloer.
Dat bad met die douchedeur. kun je zo'n deur ook vergrendelen?

Of kan een kind die gewoon opendoen als het bad vol zit????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven