EN wat eten we vandaag?

22-03-2010 21:26 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!

Wegens succes zijn onze vorige topics gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!

2e deel

En wat eten we vandaag?

mylenevalerie in "En wat eten we vandaag?"
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Hier sla met tonijn, komkommer, cherrytomaatjes, stukjes augurk, zilveruitjes en een dot mayo. Was pas laat terug van werk en moest vrij snel al weer weg, dus iets lekker snels en gezonds.
Op het werk kipschnitzel (wat daar kippig aan is snap ik nog niet...), aardappelpartjes en ijsbergsla gehad.
Hiltje, kun je ze niet in stukjes snijden en dan roerbakken? Doe je toch nog iets met die dooie dieren dat gehakt

Ik zit nog heerlijk rustig op kantoor te werken, wel slecht gegeten (ook al was het lekker ): een pizza mozzarella met pesto, van New York pizza.
Hier staat inmiddels een nieuw probeersel in de oven: brownie met witte chocolade en walnoten. Volgende week ben ik nml. jarig en ik wil naar werk zelfgebakken traktaties meenemen. Dus ik doe eerst een "testronde". Zwangere vriendin komt morgenavond hier eten, die wil vast wel proefkonijn zijn!

Had ineens een heel huisvrouwelijke aanval (zo noem ik dat vaak) dus ik heb niet alleen avondeten gekookt en die brownie gemaakt, maar ook een omelet met advieh, koriander, peterselie en verse bladspinazie gebakken om morgen mee te nemen naar werk als lunch en een fruitsalade in elkaar gedraaid. Wordt morgen een lekkere, doch gezonde werkdag! *stiekem best wel trots op zichzelf*
Vanavond ga ik spaghettie bolognese maken, niks te pakjes of zakjes helemaal van de tomaat af aan zelf hahaha, okee tomaatje groeit natuurlijk wel aan de boom hé
Vandaag weer een volle planning, dat werken kost écht veel vrije tijd en ga ook nog buurten bij een vriendin. Vriendlief is er niet dus het wordt weer iets gemakkelijks. Ik maak denk ik een sandwich met kaas, gebakken ei, sla, komkommer, tomaat en ketchup. Een driedubbele moet genoeg zijn!
Teigera jij bent druk geweest! Die omelet klinkt ook echt lekker! Toevallig heb ik twee weken geleden ook een brownie gemaakt met witte chocolade eirn maar ik had denk ik de stukjes te klein gemaakt want je zag er niets meer van nadat hij gebakken was. Volgende keer wat grotere stukken proberen dus. (en owja manlief had witte choco met rijst erin meegenomen, dat had op zich ook niet gehoeven )

Gister was de salade lekker eenvoudig tomaatjes, kokommer, feta, rucola en pijnboompitjes met een sheutje olijfolie. Lekker met gebakken aardappeltjes. Voor vanavond moeten nog boodschappen gedaan worden, ik weet nog niet waar ik zin in heb vandaag.
Vanavond spaghetti carbonara. En dan de saus wel zelf maken. Ipv room gebruik ik soya room.
Vanavond een boerenomlet met groente, spekjes, ham en wat ik nog meer kan vinden her en der.

Teigera, mag ik het recept van de bloemkoolschotel? En die brownies klinken wel echt heul erg lekker...maar ja, mag niet van Sonja he?!
Ik moet vandaag naar Amsterdam. Geen idee hoelaat ik daar klaar ben en of mijn vriendin thuis eet of zegt dat we daar wat eten.

Voor de zekerheid heb ik dus wraps voor vanavond gehaald. Eentje met kipfilet, kruiden, tomaat, komkommer, sla en nog even bedenken of ik iets van roomkaas of iets smeerbaars bij doe.

Die andere met rosbief, smeerbare geitenkaas, sla en misschien wat tomaat.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Vanavond verse spinazie, zalm en aardappelen

Teigera klinkt heel naar die brownies van jou
Gister sushi en sashimi op kantoor, vandaag kook ik met alle koelkastrestjes ivm vakantie: dat wordt een frittata met groenten, ei en kaas, wat brood met boter en fruit na.
quote:Schoolkrijtje schreef op 14 april 2010 @ 09:28:

Vanavond spaghetti carbonara. En dan de saus wel zelf maken. Ipv room gebruik ik soya room.

In spaghetti carbonara zit toch geen room?

Bij mijn weten alleen eieren.... (en spekjes)

Sorry, ik val hier zomaar binnen en dit viel me op
Wanneer ben je jarig volgende week, Teigera? Ik ben nml. ook volgende week jarig, op donderdag...
quote:dutchsuzanne schreef op 14 april 2010 @ 10:54:

[...]

In spaghetti carbonara zit toch geen room?

Bij mijn weten alleen eieren.... (en spekjes)

Sorry, ik val hier zomaar binnen en dit viel me op In Italië wordt spaghetti carbonara inderdaad niet met room gemaakt, maar uitsluitend met geklopte eieren, pecorino, zwarte peper en uitgebakken spekjes. Het eimengsel stolt en gaart dan omdat je er de hete, al dente spaghetti bij gooit.
Rijst met curryspul.
Liever elitair dan een pauper!
dacht ik gisteren lekkere boeuf bourgignon te eten...niet dus...:-(

In plaats daarvan een buffet met vage kipdingetjes, vage rollade/speklapachtige dingen (????), gegratineerde aardappels en wat groente.

Hopen dat het vanavond beter is...ik kook écht liever zelf, helemaal als ik dan lees wat jullie allemaal gaan eten!
quote:Kalliope schreef op 14 april 2010 @ 13:12:

Rijst met curryspul.

Hier ook zoiets vandaag en daardoor een bami pakket.

Heb net ook al voor morgen eten gemaakt want morgen een lange werkdag.Pasta met spekjes en broccoli en kaassaus(uit een potje).

Heb het deze week een beetje te druk om boodschappen te doen en fatsoenlijk te koken en eten,hopelijk heb ik na het weekend weer meer tijd(en zin).
Mijn Italiaanse collega (waar ik het recept van heb gekregen) maakt het wel met room. Ik weet niet wat 'traditioneel' is, maar ik verander recepten sowieso altijd dus het maakt me niet uit of het wel of niet hoort.
gegrilde zalm met aardappelbolletjes en kruiden-yogurthsaus met tomatenkomkommersalade.
Oh brownies yum! Vooral als ze in het midden nog net een beetje zacht zijn... ahem ...

Okay hier weer ouderwets de routine in ga vanavond lesgeven op de sportschool dus een boterhammetje.. met huttenkase en tomaat en een met rosbief en rucola. En een krentenboterham met dik oude kaas (tja, dat blijft mijn zwakte!) Bekertje karnemelk erbij. Klaar.

Morgen weer warm.
Ik ben kapot, maar de babykamer is wel klaar nu . Man eet bij een vriend, en ik heb geen puf om boodschappen te doen. Dus hier wordt t ook brood. Ik beleg mn boterhammen met kaas en een ei/tomaat/maggi roerbaksel. Als toetje eet ik een fruitsalade.
Vissticks met spinazie uit de vriezer en krieltjes (moet de vriezer leegeten want we gaan zaterdag verhuizen).
Ik eet eindelijk weer thuis (en voorlopig voor t laatst, vanaf morgen ben ik de stad uit voor m'n werk) en ben nu aan het wokken.

Runderreepjes, japanse wokgroente en rijst, met een zwarte pepersaus erdoor.
AgentL klinkt goed! Waar heb je de pepersaus gekocht als ik vragen mag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven