EN wat eten we vandaag?

22-03-2010 21:26 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!

Wegens succes zijn onze vorige topics gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!

2e deel

En wat eten we vandaag?

mylenevalerie in "En wat eten we vandaag?"
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Sportdag = brooddag in huize Tan.

MV, joehoe, hoe is het met je en je laptop!! We missen je!

Gister rijst op.

*bang voor sartan en nazife*

Gister ui, wortel en tofu op, in bouillon + kokosmelk + kruiden (hot curry, chili, gember en kurkuma), samen met rijst.

Vandaag eet ik een restje groentensoep van mijn ma, en een restje rijst van gister.
Liever elitair dan een pauper!
@yoie, meestal niet. Ik wrijf ze(in dit geval dunne plakjes) in met zout en zet ze even weg. Dan spoel ik ze af en dep ze droog met keukenpapier. Dan smeer ik ze in met een beetje olijfolie en leg ze onder de gril of gewoon in een koekenpan. Bij lasagne stop ik wel nog basilicum en oregano in de saus, of ik overgiet de aubergine met yoghurt, gesmolten boter en paprikapoeder+pepervlokken. Aubergine is over het algemeen lekker genoeg zonder kruiden. Zout is wel nodig
kalliope, waarom ben je bang voor ons?
Pasta met broccoli en ansjovis.
quote:sartan schreef op 19 april 2010 @ 14:32:

Sportdag = brooddag in huize Tan.

MV, joehoe, hoe is het met je en je laptop!! We missen je!

Gaat slecht. Van laptop nog niets gehoord. Auto vandaag afgekeurd en gaat veel geld kosten wat ik ook niet heb dus ga mij vanavond maar even bezuipen met een fles rose. Weet even niet wat ik moet doen. \ik heb net een turks brood gekocht met wat beleg ervoor dus mocht ik honger krijgen dan heb ik wel wat. \maar ik ga maar voor veel rose. Zit nu in een andere bieb. Morgen kan geloof ik niet. Ik bel straks een forumster, ik mag als het goed is haar reserve pc even lenen. Dus hopelijk ben ik er dan weer snel.

Ik heb in geen jaren zooooooooo'n lange nare saaie zondag gehad. Ben gewoon depri van alles dus er komt ook weinig uit mijn handen. Woensdag ga ik maar weer eens iets koken. Zou ik zondag doen maar voelde me te kut ervoor.

Hopelijk snel weer dat ik hier kan komen met leuke lekkere gerechten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Dikke knuffel voor MV !
Balen MV! Gelukkig kun je een PC lenen. Niet depri worden hoor! Maak lekker wat comfort food voor jezelf!
quote:Kalliope schreef op 19 april 2010 @ 16:14:

Gister rijst op.

*bang voor sartan en nazife*

quote:mylenevalerie schreef op 19 april 2010 @ 16:24:

[...]

Gaat slecht. Van laptop nog niets gehoord. Auto vandaag afgekeurd en gaat veel geld kosten wat ik ook niet heb dus ga mij vanavond maar even bezuipen met een fles rose. <knipknip ellende>

Hopelijk snel weer dat ik hier kan komen met leuke lekkere gerechten.

Owww MV dikke knuffel

Zouden ze bij de viva redactie niet uche uche een PC of zoiets over hebben uche?
Ik eet broccoli met kabeljauwfilet.

Man en kind eten broccoli en worteltjes met schnitzel en aardappels.
Wij zaten afgelopen weekend in Roompot park. Elke avond uit eten en geen 1 avond lekker gegeten. Beetje jammer en wel behoorlijk aan de prijs.

Vanavond dus even simpel gewoon oerdegelijk voedsel; gekookte aardappels, gestoofde kippenbouten en rucolasla met tomaat en komkommer.
Vanavond eten we karbonaadjes met gebakken champingons, witlofsalade met appel, komkommer, tomaat, ui, blokjes belegen kaas en een frisse dressing met citroensap. Erbij gebakken aardappels.
Vandaag voor het eerst: Chicken and dumplings!!

Spannend! De boullion en kip staan te trekken, straks in de weer met bloem, etc voor de dumplings.

Iemand ervaring ermee?
Wat zijn dumplings? T klinkt nu al lekker, haha. Maar geen idee wat t is!
quote:1983 schreef op 19 april 2010 @ 17:52:

Wat zijn dumplings? T klinkt nu al lekker, haha. Maar geen idee wat t is!Het is een Amerikaans gerecht. Iet uit de Zuidelijke staten. Kippensoep met balletjes erin. Als je googlet zie je plaatjes. Ik kan hier nog steeds geen plaatsje plakken....

http://www.cookingcache.c ... ddumplings.shtml?rdid=rc1
quote:Cherise1981 schreef op 19 april 2010 @ 17:19:

Wij zaten afgelopen weekend in Roompot park. Elke avond uit eten en geen 1 avond lekker gegeten. Beetje jammer en wel behoorlijk aan de prijs.

Vreselijk altijd die Centerparks, Landal, Roompot parken! Als culi wil ik altijd een beetje goed eten, maar op al die parken is het zeer middelmatig eten voor veel geld.
Ik dacht altijd dat dumplings kip in fiilodeeg waren hahaha.
Ik dacht bij Dumpling meteen aan dimsum. Maar dumpling is een engelse verzamelnaam voor allerlei soorten van deegballetjes. Dus bijv. gnocchi is ook een dumpling.

Check Wikipedia: klik
Oh, MV, wat naar dat nu ook nog je auto kapot is! Gatverdamme, wat kun je daarvan balen... het lijkt wel alsof dat soort dingen altijd allemaal tegelijk komen, zodat je onmogelijk genoeg geld hebt om t allemaal tegelijk te vervangen. Bah!

Hoop voor je dat je een oplossing vindt of dat het ergens toch nog wat mee gaat vallen.
Wrap gevuld met rundergehakt, roerbakgroenten en wat oude kaas. Toetje: optimel vla.
Ik heb zilvervliesrijst met doperwten en Hongaarse kipgoulash gemaakt maar ik vond het niet super voortreffelijk, tafelgenoten vonden het wel smakelijk
dyaa, ik heb dat vaker...vind ik er zelf niks aan maar nazman slikt bijna zijn bestek door van enthousiasme.
Haha ja, heel apart. Gelukkig zijn er ook gerechten die we allemaal lekker (of juist vies) vinden, dat is wat makkelijker koken.
Mijn ervaring is dat als je zelf kookt en al de hele tijd boven de pan hebt gehangen het eten je minder goed smaakt.

Vandaag restjes van het feestje van mijn moeder:

als lunch waldorfsalade

vanavond twee broodjes met een soort van vitello tonnato (en radijsjes gesnackt voor de pitamientjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven