Aug/sept 2009

19-11-2009 22:52 1444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 36 Zwanger van de 4e!

Uitgerekend: 03-11-2011 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Rebbel 28 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 24 SABA (05-09-09)

Dierewier 28 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 33 MIMA (09-09-09)

Lala1979 31 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 32 Zwanger van de 2e!

Uitgerekend: 23-09-2011 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 34 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 29 ESSIE (14-09-09)

Aapje 31 MINI-MONKEY (31-08-09)
oh wat erg, ik ben mijn vriend gewoon vergeten. Ik ben er aan gewend geraakt, wat erg. Dat klinkt niet als een yummiemummie. Dank voor de hint, ik zal snel, zeer snel, contact opnemen met ha. Dank!

Kan niet wachten aap!
hahaha, Dier, ik rol van de bank hier, mijn vriend
Nala, nog gecondoleerd met opa. Mooie leeftijd had hij hoor, maar toch heel verdrietig.

Pauwie, eindelijk dan toch gelukt dat huis. Gefeliciteerd. Is het in de buurt waar je nu woont, of meeer bij Nala dorp in de buurt? Of toch heel ergens anders?

Haha video van Aap op hyves. Ik wacht met smart. Zit ook onder gewicht voor zwangerschap (ben volgens mij in 10 jaar niet meer zo licht geweest). Maar niet alles is heel strak en de conditie is ook niet op en top. Dus kan wel een professioneel Aapje trainingsschema gebruiken :-)

Elfje al op de fiets. Wat leuk. Kan ook niet wachten dat Prinsje voorop kan.

Verder zwaai naar iedereen. Met poepen Prinsje gaat het gelukkig weer wat beter.
quote:rebbel schreef op 20 april 2010 @ 21:07:

Ah, heikel punt, dat zeg je weer mooi. Hoe doe jij dat dan op het strand?Inhouden
Aruba, als Essie buiten op een kleed ligt gaat ze snel miepen/huilen.

Gelukkig niet als we buiten wandelen hoor.

Maar we zetten gewoon door en laat d'r af en toe huilen.

Het terras is bijna af, dus kunnen we thuis ook lekker naar buiten!

Over sporten gesproken, ik heb ook vaak wel een excuus waarom ik niet naar de sportschool ga.

Maar doe nu sinds 2 weken aan zumba en das zo geweldig. Dan ga ik graag naar de sportschool.

Essie gaat dan daar naar de creche.

Kan helaas morgen niet, ivm de crematie van mijn opa.

Ik heb trouwens vanmorgen gezond aan de druiven gezeten, ipv een chocolaatje.

Gympy, balen dat Kabouter weer ziek is. Hoe is het nu met hem?

* Zit ondertussen buikspieroefeningen te doen. *

Rebbel, lastig is dat he, een bikini/tankini zoeken.

Ik heb na weken zoeken er eindelijk eentje gevonden.

Ga weer ff verder de keuken soppen. Ben ik ook weer actief bezig.
Keuken soppen is een hele gezonde bezigheid Nala..goed voor de buikspieren!!! Strekte morgen!

Ik heb vanochtend met peuter en baby de hele efteling rondgesjouwd...telt dat ook als sporten
Haha Star, kan jij het nog inhouden dan? Buik inhouden is bij een gepasseerd station

Iedereen in de buikspieroefening mood wat goed zeg. VOel de druk om nu ook wat push ups te gaan doen. Het enige wat bij mij nog opgepusht is, zijn mijn borsten in mijn splinternieuwe push up bh .

Leuk Lala, met zijn 3-en de efteling in? Gezellig! Wij gaan ook half mei, met dank aan de Albert Heijn.
quote:Dierewier schreef op 20 april 2010 @ 21:29:

Ja goed idee, filmpje op Hyves Aap haha! Ben gewoon te lui voor buikspieroefeningen, in de tijd dat ik achter compu hang had ik het natuurlijk al 100 keer kunnen doen . Wel mooie stok achter de deur om samen op hyves er voor te gaan, al probeer ik dat elders ook en ontwijk ik dat topic gewoon . Maarre wat goed zeg Star en Rebble, lang leve )onder andere) de bv!

Huisarts huisarts, shit ik weet het echt niet meer. Blauwe jurk hangt inmiddels ook weer in de kast dus help me, hint? Betrapt! Kom je eens gauw melden daar, loederrrrrr!
Loretta is De Mol. Punt.
haha Kess, wegwezen jij! Ik meld me volgende week weer oke oke?
jeetje , wat een drukte.

Even verduidelijking : Boot is een opknapper en wordt soort drijvende recreatieverblijf.

Huis is hier in de buurt en gaat helemaal goed komen. Is best wel een droomhuis geworden. Ik zal tzt wel foto's op hyves planten.

Ben maandag en vanavond wezen zwemmen. Vanaf deze week twee keer in de week. Buikspieroefeningen zijn hier ook nog hard nodig. Bovenbenen moeten ook nog bijgeschaafd.....

Dus AApje nog meer oefeningen..

Star ; Jij had in jan al gemeld dat het dit jaar ging lukken met ons huis. We zijn de negen maanden nog niet gepasseerd, dus je hebt nog steeds een goede reden voor vergeetachtigheid!!

Moppie heeft hier al in een leeg zwembadje gelegen in de tuin. Ideaal!

Ik heb die rompertjes met pijpjes bij de Etos voor d'r gekocht, rompertjesdag mag komen!!
Wil me nergens mee bemoeien, maar was dit niet onze paranormaal begaafde Dier die die voorspelling deed? Star schreef hier toch niet meer? Wat doe je hier eigenlijk, kssst!

Buik inhouden is hier al jaren leegstaand gepasseerd station ofzo... En snapte die push-up beha's nooit zo, maar na twee bevallingen begin ik het een beetje te begrijpen, geloof ik.
Pauwie, vind dat wel een goede tip zeg, een leeg zwembadje, als box in de tuin.

Ga ik ook eens voor kijken.

Straks de crematie van mijn opa...
quote:rebbel schreef op 21 april 2010 @ 23:29:

Wil me nergens mee bemoeien, maar was dit niet onze paranormaal begaafde Dier die die voorspelling deed? Star schreef hier toch niet meer? Wat doe je hier eigenlijk, kssst!

Buik inhouden is hier al jaren leegstaand gepasseerd station ofzo... En snapte die push-up beha's nooit zo, maar na twee bevallingen begin ik het een beetje te begrijpen, geloof ik.Ik schrijf hier ook niet, typ alleen een beetje
Sterkte bij crematie Nala
quote:Star schreef op 22 april 2010 @ 09:22:

[...]

Ik schrijf hier ook niet, typ alleen een beetje
Heb dat helemaal gemist dat Star hier niet meer zou schrijven....Ik vind het wel heel gezellig dat ze af en toe typt.

Zou trouwens best kunnen dat het Dier was, heb ook nog steeds last van vergeetachtigheid.
Hey Nala, veel sterkte vandaag!

Vind typen ook wel gezellig hoor, Star

Vanmiddag met peutermeisje voor 't eerst naar peuterschool om eens te zien hoe dat is. Wordt wel eens tijd om kluizenaarsbestaan op te geven

Dier, Bekkie denkt bij iedere foto van Cesar dat het Mattie is, haha. Bij die hele mooie die je er net op hebt staan zei ze: Mattie is boos.
Nala - gecondoleerd!

Momo - Ik ben fan van het Zweedse BV-merk 'Boobs!' Ze hebben leuke dingen en het is erg gemakkelijk in gebruik. In verschillende internetwinkels te koop.

Lala - Rondsjouwen in de Efteling is sporten hoor! Ik loop per dag ongeveer een uur tussen OV, huis en werk. Dat is ook wel een beetje sporten he? Verder ga ik iedere avond samen met Mima in bad zwemmen

*even verzenden, Mima is wakker*
Nala - gecondoleerd!

Momo - Ik ben fan van het Zweedse BV-merk 'Boobs!' Ze hebben leuke dingen en het is erg gemakkelijk in gebruik. In verschillende internetwinkels te koop.

Lala - Rondsjouwen in de Efteling is sporten hoor! Ik loop per dag ongeveer een uur tussen OV, huis en werk. Dat is ook wel een beetje sporten he? Verder ga ik iedere avond samen met Mima in bad zwemmen

*even verzenden, Mima is wakker*
Rebbel; spannend je meisje voor het eerst naar de peuterzaal..goed gegaan? En Wauw...al onder je startgewicht...ben jaloers!!!

Vis; gelukkig dat jij het ook sport vind . Zwemmen in bad met baby's is ook super gezellig! Doen wij ook vaak. Elfje gaat helemaal uit haar dak in het water.

Gisteren hebben mijn dochters wel 10 minuten samen een spelletje gespeeld en helemaal dubbel gelegen van het lachen , Alissa rendde rond in de kamer en Elfje ging haar 'zoeken' vanuit de kinderstoel en begon kei hard te lachen als ze haar vond.
Lala, wat lief zeg van je meiden. Leuk dat ze al zo samen spelen.

Vis, hoe is het met jou?

Ik ga hier van het weekend voor het eerst op ons nieuwe terras zitten! En van de zon genieten.

Van de week gaan ze verder met betegelen en daarna grasmatten leggen.

Rustig aan gaat de tuin dus echt wat worden

Essie d'r 2e tandje gaat al doorkomen. Ik dacht het al, maar twijfelde.

Nu zei mijn schoonmoeder dat ze het ook al had gezien.

Ik voel echt alweer een puntje doorkomen.

Tot nu toe lijkt ze er nog weinig last van te hebben.

Nou, ik ga X-factor kijken. Laterz!
Zo, weer terug. Kind is gebaad en in bed, echtgenoot nog niet terug van werk, dus niemand die me nodig heeft

Mima had vandaag wat extra aandacht nodig. Haar eerste tandje is de afgelopen nacht doorgekomen en ze is wat hangerig. Was met 'r in de winkel en toen was ze ook behoorlijk eenkennig... ze moest echt huilen als onbekenden te dichtbij kwamen. Met het avondeten was haar humeur gelukkig weer een stuk beter en ze ging aan de au pair showen dat ze met alle soorten eten bellen kon blazen :-D . Vinden jullie beebs dat ook zo leuk? Om met eten in de mond te gaan blazen? Wij Rapleyen, maar dat vormt geen enkele belemmering.

Lief Lala, spelende dochtertjes!

Dier was idd van het voorspellen hier... Waarom doe je dat eigenlijk nooit meer de laatste tijd? Misschien kun je me voorspellen wanneer Mima melk gaat drinken uit ies anders dan de tiet (beker, fles maakt niet uit )... En of ik het Erecertificaat voor Langvoeders binnenkort in ontvangst kan gaan nemen :-D .

Rebbel - spannend en leuk, Bekkie naar PSZ! Ze is wel wa aan andere kinderen gewend al toch?

Hoe is het met Kabouter? - Gympy

Weet niet meer wie het vroeg - maar de au pair bevalt ontzettend goed! Ze is helemaal ingespeeld op Mima en het gaat erg lekker zo. Half augustus moet ze helaas al weer terug naar NL :( . We hebben besloten om Mima vanaf dan 3 dagen per week naar de creche te brengen. We hadden de vorige keer maar 1 echte goede sollicitatie en we zien het niet zo zitten om weer naar NL te gaan om iemand te zoeken. Verder heb ik nu niet, zoals bij deze, 6 weken de tijd om in te werken en Mima en au pair rustig aan elkaar te laten wennen (meeste au pairs hebben nauwelijks ervaring met zulke kleine kinderen, en dan is het de eerste tijd best zwaar)...

De creche die we gevonden hebben is gelukkig wel heel leuk. Hij is 10 minuten rijden hier vandaan en is op een boerderij. Er zijn in het totaal maar 17 kinderen en ze zijn zo veel mogelijk buiten met de kids (wandelen en spelen). (Het was wel grappig, ieder kind heeft er 3 stel schone kleren liggen omdat ze bijna altijd wel vies worden Verder had iedereen er een stel regenlaarsjes staan). Dat op buiten gericht zijn vinden wij wel een heel goed idee, want Mima is heel erg graag buiten. Er is nog 1 andere baby/bijna wobbler, en Mima en zij delen 1 leidster... Vind ik best royaal...

Mima begint steeds meer woordjes te zeggen... zo lief! Eerst was het alleen 'poep' (wat luier verschonen betekent... Ze vraagt er nog niet om hoor... Maar ze zegt 'poep' tijdens het verschonen :-D)... Verder zegt ze 'bad'... maar niet tegen het bad zelf, maar tegen het speelgoed dat boven hetbad hangt Papa noemt ze wel echt 'papa' (vorige week nadat ze hem aan de telefoon hadden gehad, gilt ze ineens 'PAPA!!' Jammer genoeg had hij al opgehangen.... )
Wow, wat een stoer kind is Mima, dat ze al drie woorden zegt! Hier is het steeds papapapapa en mamamamama en bababababa. Maar dus niet speciaal tegen ons ofzo...

En wat klinkt jullie opvang heerlijk! Daar ben ik dus jaloers op. Ze is dan toch ook ongeveer een jaar, dus lijkt me wel dat het dan goedkomt, toch?

Wij hebben zojuist samen met pas bevriende achterburen gegeten (schreef ik al eens over dat ik daar op af gestapt was, die met kindjes van dezelfde leeftijd als de onze). Was echt heel gezellig. Zij zijn nog biologischer en bewuster met van alles bezig dan wij, dus kunnen we nog wat van leren. Leuk!

Bekkie op psz ging goed. Ze vond het heel erg leuk en durfde heel goed. Zei toen een jongetje haar steeds wilde knuffelen heel netjes: 'Nee, dat wil ik niet!' wat ik erg stoer vond, want normaal gilt ze heel hard of duwt ze gelijk en ik had haar pas aangeleerd hoe ze dat moest doen. Leuk om te zien dat ze het dan ook in de praktijk brengt.

Tot zover alles goed, maar vannacht was het twee keer flink mis. Heel erg hard huilen en heel bang, ze kwam niet uit haar woorden en kon niet vertellen wat er was. Het duurde echt heel lang voordat het over was, bij ons bed, niets hielp. Dat heeft ze nooit. Ze heeft wel eens nachtmerries, maar kan dan goed uitleggen waarom ze bang is. Dus vraag me af of het van de psz is, teveel indrukken ofzo? Normaal slaapt ze ook nog 's middags wel 3 uur aan een stuk en nu was ze daar geweest, dus dat speelde ook mee. Maar goed, vraag me nu af of we niet nog zullen wachten tot ze drie is.

O ja, ze drinken daar ook limonade en eten lange vingers en dat vind ik ook een beetje stom. Ben zelf meer voor fruitsuikers, dus diksap en biscuitjes met nog eens extra suiker erop vind ik zo'n onzin, want zit er toch al in. Maar dat is zeker erg gezeik van mij... Ik ben niks gewend wat dat betreft, want ze gaat nog niet naar de opvang. Dus moeders met kdv/psz-ervaring, geef eens commentaar?

Lala, schattig zeg van je meisjes. En ook herkenbaar.
Vis, wat leuk dat Mima zo kletst.

Hier is het net zoals bij Rebbel, mamamama, papapapa en soms lijkt het op oma en opa.

Rebbel ik let ook wel op, dat Essie niet teveel suikers binnen krijgt. Maar geef het soms wel.

Wil ook weer niet te mutserig overkomen.

Maar ik geef idd ook zoveel mogelijk water/diksap.

En een liga/broodkorst ipv lange vingers.
Ik vind het zelf ook vervelend Rebbel, dat er vaak suikerrijke producten worden gegeten, maar voor mijn gevoel heb je daar vanaf een bepaalde leeftijd steeds minder invloed op. Bij Zeun wordt ook vaak op snoep getracteerd als kindjes jarig zijn (ondanks verzoek van KDV om "gezond" te tracteren). Dat snoep moeten ze dan in hun bakje leggen en dan mogen de ouders beslissen of het kind dat mag. Ik heb besloten om altijd ja te zeggen als Zeun me hoopvol aankijkt met een kleverige massa suikers/kleurstoffen/e-nummers in zijn hand, want anders krijgt het voor mijn gevoel een enorme lading.

Ik vind het trouwens ook wel begrijpelijk dat ze zo naar wakker wordt 's nachts. Is de PSZ ook soms 's ochtends? Misschien kan ze dat beter hebben als ze dan in haar normale slaapritme kan blijven.

Vis, ik geniet altijd enorm als ik jouw stukjes over MiMa lees. Dat bellen blazen met eten klinkt ook zo schattig! Ik vidn dat "opvoeden zonder strafen en belonen" topic ook wel wat voor jou trouwens, heb je daar iets gelezen? Er is trouwens ook een forum wat een beetje "alternatief" is qua opvoeding. Dragen en voeden heet het, is best leuk. En er zitten heel veel langvoedsters, zoals jij ook binnenkort bent

O moet gaan, meneer de peuter komt weer thuis.

Ben trouwens geslaagd qua kleding maar zag ook een hele mooie jurk van boob online..... dus wie weet koop ik die toch nog wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven