Time-out; echt een goede methode?

21-04-2010 14:41 655 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of de time-out methode die nu zo populair is wel echt zo goed is als wordt beweerd.

De methode is heel populair geworden door psychologen en programma's zoals 'Supernanny' enzo.

Maar er wordt ook kritiek op geuit, het blijkt niet altijd even goed als wordt beweerd.

Vooral omdat je kinderen dan afzonderd, en buiten het gezin worden geplaatst.

Ik vond er een artikel over en ik zag er wel wat in.

Wat vinden jullie en wat gebruiken jullie?

Ik zal het artikel eens zoeken.
quote:Babsjuh schreef op 22 april 2010 @ 16:00:

Was het niet zo dat kinderen niet direct na de geboorte gedoopt worden en bij overlijden toch naar de hemel gaan omdat zij zonder zonde zijn?

Wij dopen geen kinderen.

En wat er met kleine kinderen gebeurt na hun overlijden daar zegt de bijbel niks over, dus kan ik ook niks over zeggen.

Maar ik ken God, ik ken Zijn karakter en ik weet dat Hij rechtvaardig is en mocht mijn kind nu overlijden weet ik dat Hij rechtvaardig handelt en heb ik daar vrede mee.
Vraag aan TO: waarom moet jij je onderwerpen aan zoveel partijen? En wat is voor jou "onderwerpen"?

Onderwerpen klinkt negatief en ondergeschikt! Dat wil je, als mens, toch niet zijn? Je bent nl. niet iemands bezit (en al helemaal niet van God... wie deze persoon ook moge zijn).
Oh, en voordat iemand denkt dat alle christenen zo zijn als MrsC; nee dus!
Nu wordt het allemaal weer te lastig zeker, en licht je je hielen weer.

Jammer toch, dat jij dingen verkondigt als zijnde de absolute waarheid, maar dat die waarheid totaal geen stand houdt na het stellen van een paar kritische vragen.
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 13:11:

Dus onvoorwaardelijke liefde is je kind niet straffen?

Wat raar en omgekeerd....

Ik tuchtig juist uit onvoorwaardelijke liefde, en dat weten mijn kinderen ook.Tuurlijk....een kind van 18 maanden weet dat..
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 16:12:

[...]

Wij dopen geen kinderen.

En wat er met kleine kinderen gebeurt na hun overlijden daar zegt de bijbel niks over, dus kan ik ook niks over zeggen.

Maar ik ken God, ik ken Zijn karakter en ik weet dat Hij rechtvaardig is en mocht mijn kind nu overlijden weet ik dat Hij rechtvaardig handelt en heb ik daar vrede mee.Oh, jullie hebben vroeger samen geknikkerd?
quote:iry schreef op 22 april 2010 @ 16:11:

Het grootste deel van de mensen is goed terecht gekomen zonder tuchtigen denk ik zo ( nee ik heb geen cijfers, toch denk ik dat)

Hoe kan dat dan idd?Absoluut. Tuchtigen!! BRrrrrrrrrrrrrr klinkt gewoon eng. Sterker nog, ik ben ervan overtuigd dat de grootste weirdo's en creeps die er op aarde rondlopen (denk aan Dutroux-achtige figuren), juist de personen zijn die in liefdeloze gezinnen, met dominante moeders zijn grootgebracht. Als eigen wil, mening en opvatting bruut de kop wordt ingedrukt, ontwikkel je gefrustreerde wezens....
MrsC: kun je alsjeblieft even 5 minuten de moeite nemen om over mijn posts na te denken. Klik maar even op mijn loepje. Ik probeer je namelijk iets duidelijk te maken, maar het komt vooralsnog niet over.
Ach wat jammer, het was een leuk topic.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

[...]

Wij dopen geen kinderen.

En wat er met kleine kinderen gebeurt na hun overlijden daar zegt de bijbel niks over, dus kan ik ook niks over zeggen.Maar ik ken God, ik ken Zijn karakter en ik weet dat Hij rechtvaardig is en mocht mijn kind nu overlijden weet ik dat Hij rechtvaardig handelt en heb ik daar vrede mee.

Wat denk je dat er gebeurt? Wat is jouw eigen mening daarover?

Ik heb het idee dat als het niet in de bijbel staat, het niet bestaat. Ofzo. Geen eigen mening dus. Maar kleine kinderen overlijden helaas wel, dus er moet iets met ze gebeuren. Wat dan? Wat is jouw mening? Of heb je geen eigen mening?
quote:Christiane04 schreef op 22 april 2010 @ 16:13:

Oh, en voordat iemand denkt dat alle christenen zo zijn als MrsC; nee dus!Ik denk niet dat je er bang voor hoeft te zijn dat iemand hier dat denkt
quote:Bergje65 schreef op 22 april 2010 @ 16:12:

Vraag aan TO: waarom moet jij je onderwerpen aan zoveel partijen? En wat is voor jou "onderwerpen"?

Onderwerpen klinkt negatief en ondergeschikt! Dat wil je, als mens, toch niet zijn? Je bent nl. niet iemands bezit (en al helemaal niet van God... wie deze persoon ook moge zijn).

Onderwerpen en ondergeschikt of onderdanig is allemaal hetzelfde.

Dat klinkt niet negatief maar is een zeer positieve levenshouding.

De Bijbel zegt dat de vrouw onderdanig/ondergeschikt moet zijn aan haar man, maar ook aan de oudsten e voorgangers (dat geldt voor man en vrouw) en aan de overheid, als die niet in tegenstrijd is met de Bijbel.

Want God en de Bijbel is het allerhoogste gezag en daar dient iedereen zich aan te onderwerpen.

En kinderen dienen zich te onderwerpen aan hun ouders.

Allemaal natuurlijke vormen van autoriteit, vanaf de schepping erin gelegt.
* stopt vingers in haar oren en begint KEIHARD te zingen *

Shalalie shalala.... LALALALALALA!

[...]

Wij dopen geen kinderen.Je mist m'n punt. Het gaat mij er om dat kinderen bij geboorte zonder zonde zijn (m.u.v. de erfzonde). En dat staat haaks op jouw opvatting over verdorven en slecht zijn.quote:En wat er met kleine kinderen gebeurt na hun overlijden daar zegt de bijbel niks over, dus kan ik ook niks over zeggen.Oh, dáár kun je niks over zeggen, maar over de rest kennelijk wel? Nee, dan weten we dat.quote:Maar ik ken God, ik ken Zijn karakter en ik weet dat Hij rechtvaardig isLeuk joh, doe 'm de groeten van me!quote:en mocht mijn kind nu overlijden weet ik dat Hij rechtvaardig handelt en heb ik daar vrede mee.
Iets anders
quote:Christiane04 schreef op 22 april 2010 @ 16:13:

Oh, en voordat iemand denkt dat alle christenen zo zijn als MrsC; nee dus!

Nee helaas niet, er zijn genoeg "lauwe Christenen" helaas....

Of naamschristenen.
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 13:14:

Mijn man zei trouwens 'opvoeden zonder tuchtigen? en dan komen ze daar over 15 jaar weer zeuren dat hun kind ontspoort en rebels is, dan zijn ze het zelf schuld'Ik was al aan het wachten hoeveel pagina's het zou duren voordat de man om de hoek zou komen....
En doe mijn andere vragen ook nog eens beantwoorden?
Ik had ook nog wat vragen uitstaan, maar denk niet dat er nog antwoord komt, te kritisch waarschijnlijk.
Iets anders
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 16:16:

[...]

Nee helaas niet, er zijn genoeg "lauwe Christenen" helaas....

Of naamschristenen.Oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld wordt (matt. 7:1) --> om maar even in jouw stijl te blijven!
quote:mevrouwtjepoes schreef op 22 april 2010 @ 16:15:

[...]

Wat denk je dat er gebeurt? Wat is jouw eigen mening daarover?

Ik heb het idee dat als het niet in de bijbel staat, het niet bestaat. Ofzo. Geen eigen mening dus. Maar kleine kinderen overlijden helaas wel, dus er moet iets met ze gebeuren. Wat dan? Wat is jouw mening? Of heb je geen eigen mening?

Ik DENK dat als en kind overlijdt maar nog niet 100% in staat is de volle verantwoordelijkheid van zijn leven en keuzes te maken en te verantwoorden dat ze naar de hemel gaan.

Ik ken God, dus ik ben daar gewoon van overtuigd, al zegt de Bijbel er niks over.

En de leeftijd waarop dat is verschilt van kind denk ik, dat zal God wel weten.
En jawel.........., het geloof wordt er WEER bijgehaald........!!!!!

Tuchtigen....... het klinkt zo eng....

Nee mrs C niet alle topics waar je op meeschrijft, wordt het geloof erbijgehaald, maar......... bijna alle dan.........

Jammer, het was inderdaad een leuk topic.

Zoals al een keer eerder is geschreven, door op deze manier te schrijven over het geloof helpt het echt niet om mensen dichtbij God te krijgen, het schrikt eerder af.

Hoeveel kinderen heb ik al niet gekend die heel streng gelovig werden opgevoed en uiteindelijk onder de vleugels van het gezin weg van Gods los gingen....
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 13:20:

Tuchtigen is GEEN geweld!Tuchtigen is misschien geen GEweld, het is wel GEstoord!!!
quote:Neele01 schreef op 22 april 2010 @ 15:54:

[...]

JIj bent nog gestoorder dan ik dacht......Alle kinderen van nature verdorven en slecht.... Spreek voor je eigen kinderen alstjeblieft. Misschien zijn die van nature verdorven en slecht. Omdat ze genetisch besmet zijn met jouw absurde en abjecte ideeen.

De rest van de kinderen zijn van nature iig goed en schuldeloos!!!!!

Nou omdat ik het niet kan laten...

Kinderen zijn niet goed of slecht. Goed of slecht ben je pas op het moment dat je kunt kiezen, een wilsbesluit kunt maken en consequenties etc. kunt overzien. Dan kun je bepalen of je al dan niet "het goede" zult doen. Dat kan een kind niet.

MrsC vindt een kind slecht omdat het zich niet aan de regels van onze niet zo lieve heer houdt. Wat een kind inderdaad niet noodzakelijkerwijs zal doen. Een kind kent die regels niet en zal ze ook niet allemaal snappen. Vet Evil
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 13:14:

Mijn man zei trouwens 'opvoeden zonder tuchtigen? en dan komen ze daar over 15 jaar weer zeuren dat hun kind ontspoort en rebels is, dan zijn ze het zelf schuld'

Als jullie met tuchtigen bedoelen: een kind slaan als het iets fout doet.... haak ik af

Maar wellicht staat tucht bij jullie voor: praten met elkaar, uitleggen wanneer iemand een fout maakt en hoe het ook anders kan. Een kind zn/haar fouten gunnen zodat het met de neus tegen de muur loopt en de volgende keer dezelfde fout niet nog een keer maakt. Je grenzen als ouders aangeven maar ook de grenzen van het kind respecteren.

Leg het mij maar uit... wat is tucht voor jullie?
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 13:30:

En pijn is altijd slecht?Ik weet niet wat jouw hobby is maar in mijn beleving is pijn altijd slecht ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven