Mode & Beauty alle pijlers

Bh tips grote borsten

06-05-2010 01:55 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Dames,

Ik ben vast niet de enige met het "probleem" van grote borsten (80F).

Ze zitten me niet in de weg, maar het bemachtigen van een goede bh valt niet mee. Liefst draag is voorgevormde bh's. Zelf heb ik goede ervaringen met Marie-Jo, maar dat is dan weer een prijzig merk... Dus hebben jullie tips, kom maar op!
Sorry dat ik even dit topic vervuil, maar MissMD - jij zei net dat je bij Bravissimo gratis terug kan sturen, bedoel je zonder porto te hoeven betalen? Hoe doe je dat dan?

Ik bestel zelf ook vaak bij Bravissimo, maar als ik iets terug stuur moet daar bij mijn weten gewoon porto op. tot nu toe altijd gedaan.

Ik woon wel in Duitsland, misschien dat dat scheelt.

En hoewel ik ook juich over Bravissimo, krijg ik dus echt bijna nooit een catalogus toegestuurd hoewel ik er echt meerdere keren per jaar bestel

TO, Freya is idd. ook mijn favoriet! zit bijna altijd als gegoten bij mij (70F - geloof ik, 32G in UK

Succes!
I could go into detail...but I won't.
Grappig, ik bestel er heel zelden, en krijg hem twee keer per jaar. Ik moest trouwens ook porto betaling bij een retour vanuit Nederland.
quote:Ceci schreef op 06 mei 2010 @ 09:27:

[...]

Fantasie maakt strapless bh's tot en met cup F. Zit nog stevig ook.

En de Deco van Freya gaat tot cup GG, en geeft een prachtig decolleté. Is een laag uitgesneden bh, maar zit wel erg mooi.Hey dat wist ik niet, dat Fantasie ook strapless heeft. Bedankt voor de tip!
Wauw wat een hoop tips! Bedankt!

Hunkemöller kom ik altijd depressief naar buiten. Wat een shit modellen! Sapph doet echt verschrikkelijk veel pijn bij mij. Wat een lomp en hard materiaal gebruiken zij.

Ik hoor dat jullie enthousiast zijn over Freya. Heeft Freya ook veel voorgevormd? Die kan ik namelijk nooit vinden. Disismi wil ik ook wel eens proberen. Vond tot nu toe alleen de stofjes oerlelijk.

Misschien moet ik ook eens online gaan shoppen ja. Maar ik vind het in een winkel al zo moeilijk om iets passends te vinden, dus ben bang dat ik veel terug moet sturen...
Kijk voor Freya eens op figleaves.com, en zoek dan op merk en behamaat 36F (80F, maar in het Engels)

Je kunt ook hier ergens passen, een beha kopen die je goed zit, en hem vervolgens ook via internet bestellen.
Bedankt Melpomene, ik ga straks eens kijken.

Voor de vragen over sportbh's. Ik heb een fijne van Marie-Jo. De naam weet ik zo snel niet. Ze werden niet heel goed verkocht dus veel winkels hebben ze al niet meer in de collectie... Maar je zou er eens naar kunnen kijken.
@Sasky: Toen ik die BH terugstuurde zat er een voorbedrukte enveloppe bij de bestelling (van dat bubbeltjesspul) met portokosten betaald erop. Misschien een foutje van ze en een gelukje voor mij? Geen idee, of het was omdat ik vrij veel had (3 bikini's 2 bh's en een pyama) geen idee?

Ik krijg de catalogus ook altijd netjes thuisgestuurd.
Ha MissMD, misschien een gelukje - Melpomene heeft hetzelfde als ik. ik heb ook vaak grotere pakjes met vaak ook kleding erbij dus daar zal het niet aan liggen

Ik heb ook wel eens nagevraagd waarom ik geen catalogus krijg, maar dat snapten ze ook niet.

Ik krijg ze trouwens wel eens maar niet zo vaak, Misschien ligt het aan de Engelse/Duitse post. Nou ja, ik was gewoon nieuwsgierig hoe dat bij jullie ging. Ik bestel er toch wel, want ik vind ze erg goed.
I could go into detail...but I won't.
Bravissimo !! En ik krijg ook vaak de catalogus toegestuurd ( maar moet wel porto betalen als ik iets terugstuur.) De maten kloppen eigenlijk bijna altijd. Verder vind ik hun e-mailservice heel goed; heb meermaals het een en ander gevraagd aan advies over een bepaald type bh of bikini en dan kreeg ik snel en uitgebreid antwoord.

Ik draag tegenwoordig bijna alleen nog maar Panache (tango-modellen), die zitten het best en zijn lekker basic !
Ik heb de Panache Tango II in het wit, het lichtblauw, het oranje, het roze, het donkerbruin en in huidkleur (twee stuks). Heerlijke beha!

Ik vind Panache iets minder van kwaliteit, maar de pasvorm van de Tango is echt fantastisch!
Oké, binnenkort maar eens met een goedgevulde portemonnee de lingeriezaken in ;) Op ebay vind ik het toch nog lastig zoeken hoor!!
Ebay zou ik niet doen als je voor het eerst via internet gaan bestellen. Ga dan shoppen bij Bravissimo, Brastop of Figleaves. Kun je het ook gewoon weer retourneren.
Dat is een beter idee ja Melpomene. Bedankt!

Misschien een idee op bh's die niet passen onderling te verkopen als ze toch eenmaal in Nederland gearriveerd zijn?
Ik heb zelf 70F, 32FF in UK. Iets van Freya kan ik altijd wel gebruiken. Maar je moet denk ik wel op de retourtermijn letten: als iets uiteindelijk niemand past, blijft de laatste er mee zitten...
Mijn ervaring is dat het merk op zich helemaal niets zegt. De pasvorm is het allerbelangrijkste en stevigheid is een goede tweede. Ik heb al behoorlijk wat dure BH's gehad, maar de kwaliteit daarvan is niet per definitie beter dan anderen. Marlies vind ik bijvoorbeeld erg snel achteruit gaan in zowel pasvorm als stevigheid. Maar ik heb ook een BH van haar die ik nu na jaren nog steeds goed kan dragen. Meestal laat ik me adviseren bij de betere speciaalzaken en dan nog pas ik er tig en kom ik er slechts met een of twee naar buiten. En laatst heb ik in een gekke bui bij Honkemoller een keer alles gepast in mijn maat en uiteindelijk was er eentje die echt heel mooi aansluit en goed stevig is. Dat bleek een Triumph te zijn voor nog geen 35 euro. (IK heb nu het model opgeschreven zodat ik die later zonder al teveel moeite online bij kan bestellen).
Triumph zit bij mij weer voor geen meter. Mijn borsten staan een klein beetje naar buiten gericht, en met de verkeerde beha krijg ik zo'n overdwarse 'bumper', waardoor ze wel twee keer zo groot lijken. Ik heb een goed steunende beha nodig met het juiste model. Zoals gezegd is mijn ideale beha op dit moment de Tango II van Panache:

Zit me perfect. In Engeland 18 pond, dus zo'n 20 euro, hier op het net 49,95 euro. Dat prijsverschil snap ik dus echt niet.
Freya heeft volgens mij geen voorgevormde ofwel?

ik lees ook even mee, mijn winkel heeft freya uit het assortiment gehaald, heb er nu een paar van Sapph, bevalt wel goed maar freya is toch fijner.. al zou ik nu alleen maar weer voorgevormd willen nu ik dat gewend ben...

dus als freya voorgevormd heeft dan loop ik gauw naar een andere winkel!
Grote maten altijd fijn! Ik heb zelf maat 65FF zoek daar maar eens een goede bh voor:P ik koop ze meestal bij Sandra Bra in Utrecht ben dan inderdaad wel meteen zo'n 70 euro verder en dan heb je nog niet eens het broekje van 30 euro erbij gekocht:s echt bale!!
Leef als de dag van vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd!
Triumph vind ik ook 3x niks. Toen ik nog C/D had wel overigens. Ik heb een keer de verkoopsters van een nieuwe Triumph winkel lopen pesten. Zij beweerden dat ze écht wel een passende bh hadden voor me. En ik heb braaf álles gepast wat ze hadden. Ze kwamen met de raarste maten aan! En paste voor geen meter.

@Jenk: Ik zie ook nooit voorgevormde Freya's in de winkels hangen nee :(

@Charita: Wat een moeilijke maat heb jij zeg! Die broekjes zijn vaak wel erg duur ja! Ik heb er nog nooit een gekocht. Wel jammer :(
[quote]LadyPhoxy schreef op 06 mei 2010 @ 08:26:

Ik vind Hunkemoller ook niet zo, bij het passen denk je dat het wel gaat, maar na paar keer wassen, zit het voor geen meter meer.

70E. Koop toch altijd bij Hunkemoller omdat het relatief goedkoop is en ik dan nog leuke setjes heb (anders onbetaalbaar), maar ben met je eens: de kwaliteit is echt niet perfect.
quote:charita schreef op 14 mei 2010 @ 21:08:

Grote maten altijd fijn! Ik heb zelf maat 65FF zoek daar maar eens een goede bh voor:P ik koop ze meestal bij Sandra Bra in Utrecht ben dan inderdaad wel meteen zo'n 70 euro verder en dan heb je nog niet eens het broekje van 30 euro erbij gekocht:s echt bale!!65? Wat fijn dat j een winkel hebt gevonden!! 70 is meestal al een kriem om te vinden
Ja is super vervelend. En heel erg duur!! Heb dan ook maar 2 bh's in de kast terwijl en zulke leuke en sexy dingen in de winkels hangen:( meestal heb ik een niet bij elkaar passend setje aan:P heel charmant;)
Leef als de dag van vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd!
Ik heb meestal ook geen setjes hoor. Ik vind de broekjes gewoon te duur. Heb je net tussen de 30 (Hunkemoller) en 70 Euro (Primadonna) voor een bh betaald, kun je nog eens tussen de 20 en 40 Euro neertellen voor een bijpassend broekje. Ja doei, Zeeman heeft ook gewoon XL. Heel af en toe koop ik een wat goedkoper setje bij Hunkemoller, dat is dan nog wel te doen, maar meestal ben ik te krenterig om meer dan 10 Euro voor een broekje te betalen wat je ook voor een paar Euro bij Zeeman ofzo kunt kopen.
quote:Mieshka schreef op 15 mei 2010 @ 23:42:

Ik heb meestal ook geen setjes hoor. Ik vind de broekjes gewoon te duur. Heb je net tussen de 30 (Hunkemoller) en 70 Euro (Primadonna) voor een bh betaald, kun je nog eens tussen de 20 en 40 Euro neertellen voor een bijpassend broekje. Ja doei, Zeeman heeft ook gewoon XL. Heel af en toe koop ik een wat goedkoper setje bij Hunkemoller, dat is dan nog wel te doen, maar meestal ben ik te krenterig om meer dan 10 Euro voor een broekje te betalen wat je ook voor een paar Euro bij Zeeman ofzo kunt kopen.

Doe ik ook altijd.

Ik ben overigens van plan deze bikini aan te schaffen:

Ik heb al zoiets in het zwart, en dat zit perfect. Met broekje erbij zo'n 60 euro via Figleaves.
Mooie stevige bikini Melpomene! Heb je 'm al?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven