***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Kom ook een keer binnenvallen.

Heb een domme vraag, hoe ontdooien jullie je ingevroren groente- en fruithapjes? In de koelkast of magnetron en hoe lang van te voren? Maak dus nog steeds alles vers en wil ook graag gaan invriezen, kost best veel tijd zo!

Vind alles rondom dat eten maar verwarrend het cb hier schrijft weer heel andere dingen voor dan wat ik bij jullie tegenkom, bijv geen rijst, aardappel en zeker geen brood bij 6 mnd!

Die arts van het cb denkt volgens mij trouwens ook dat ik me een beetje verveel. Moet elke ochtend 210 cc pap met een lepeltje geven, lukt dus echt niet, geen fles want een lepel is veel beter! Potjes echt niet doen ook niet bij uitzondering. En voor mijn dochter haar luieruitslag moet ik haar bij elke verschoning onder de kraan schoonmaken, geen doekjes of washandjes, dat betekend dus 7 a 8 keer per dag in bad! En nog meer was!

Ben ik een slechte moeder als ik niet doe wat ze zegt?

Bij ons trouwens een groot succes, een opgeblazen ballon, ze ligt telkens helemaal in een deuk!

Lees nog steeds trouw met jullie mee, maar jullie gaan echt zo snel! Even snel een paar reacties.

Icke, vind het zo erg voor jullie! Bewondering voor wat jullie er allemaal aan proberen te doen!

Framboos, na je volgende echo voel je je vast een stuk beter! Herken het en na die echo was het opeens weer echt! Moet wel toegeven dat ik nu weer bang ben voor de volgende, maar dat is vanwege eerdere ervaringen en heb ik altijd voor een echo! Komt goed echt waar!

Swissie sterkte de komende tijd!

Spitsmuis, ben je er al uit wat betreft je werk? Ben benieuwd! Ik zou het wel weten en ik denk jij ook wel zo te horen! Of heb ik iets gemist?

Veel liefs Brigitte
Goedemorgen! Jaaa, het is vroeg! Kon niet meer slapen, want ik heb de zenuwen. Ik ga vandaag mijn baan opzeggen! Ik heb al mijn moed bij elkaar geraapt en het voelt zo goed! Mijn kinderen zijn geweldig en elke vezel in mijn lichaam zegt dat ik niet wil werken. Nu hopen dat mijn leidinggevende er is vandaag, anders moet ik een dagje wachten. Ik hoop zo snel mogelijk een thuisblijfmoeder te kunnen zijn (liever gister dan vandaag), maar ik denk dat ik nog een maand moet werken.

Swissie, gecondoleerd.

Icke, ik heb zo veel bewondering voor je! Ik hoop echt dat er snel verbetering komt voor jullie.

Birgitte, ik trek me niet zo veel aan van het cb. Hier zijn zo ook een tikje vreemd, maar het gaat bij mij het ene oor in en direct het andere oor weer uit. De groentenprak warm ik op in de magnetron en de fruitjes ontdooien in de koelkast. Kan je anders geen sensitive doekjes gebruiken bij luieruitslag? Ik smeer altijd een dikke klodder sudo op de billetjes en dan is het zo over.

Framboos! Hoe voel je je? Ik kan me herinneren dat ik me vorig jaar aan het begin van de zwangerschap ook zo vaag voelde. Heb je volgende week je echo?

Xaloy, wanneer ga je ook weer naar CH?
Ik denk aan je vandaag Spitsmuis! Cool, gewoon doen wat je hart je ingeeft: GoedZo!

Luieruitslag: Brigitte, kan je niet gewoon een washandje met water gebruiken? Die uitslag ontstaat door vocht in de luier. Laat haar anders elke dag zoveel mogelijk in haar blootje spelen, dat helpt ook (waterdichte molton in de box).

WB eten: je moet doen waar jij en je baby je goed bij voelt. Wees voorzichtig. Maar in principe zijn de darmen van je baby 'klaar', dus in principe is alles goed. Alleen moet je het voorzichtig introduceren vanwege mogelijke allergieen. En dus nooit 's avonds voor het slapen gaan. Gezond verstand dus! Er zijn een aantal dingen die kleine baby's niet mogen, zoals honing enzo, maar dat staat overal op Internet, de link die Lara gaf gister is een handige leidraad. Maar die gaat uit van 6 maanden BV, en dán eten. Robbie eet al sinds 5 maanden en vindt alles lekker, dus bij ons gaat de introductie iets sneller dan bij misschien een andere baby die niet zo makkelijk eet. Prima toch? Hij krijgt volgende week voor het eerst een klein beetje vis, hij eet nu al ruim een maand elke dag groenten en aardappeltjes, tijd voor wat meer dus!

Pff.. Hoe moet dat nou straks met de wintertijd? Robbie wordt steeds vroeger wakker! Straks sta ik elke dag om 6 uur naast mijn bed, de hele winter lang! Hellup!
Ik ga woensdag naar CH Spitsmuis, donderdag 2 hele belangrijke gesprekken én een huisbezichtiging. *spannend!*
Oh spannend Spitsmuis, ik duim voor je dat je leidinggevende er is vandaag, dan ben je er maar vanaf. Ik zou ook flink de zenuwen hebben hoor. Ik kan me voorstellen dat je het liefst gelijk thuisblijft, maar je hebt natuurlijk 1 maand opzegtermijn.

Brigitte, ik vind het ook maar een beetje raar van dat cb van jullie. Ik smeer ook met sudocreme al heeft Zahra nog nooit luieruitslag gehad, dat zal nog wel komen als de tandjes doorkomen. Het is juist helemaal niet goed om je baby zo vaak in bad te doen, dan droogt haar huidje erg uit. Ik geloof dat maizena ook goed schijnt te zijn bij luieruitslag? Ik ontdooi het groentehapje van Zahra gewoon in de magnetron, fruithapje heb ik nog niet ingevroren (ze heeft alleen nog maar banaan vers gegeten). Gisteren heb ik trouwens wel een potje gegeven, met worteltjes (zat in zo'n blije doos) ik geloof niet dat dat slechter is dan vers hoor, er zitten helemaal geen toevoegingen in las ik. Het is wel makkelijk van dat cb om te zeggen dat alles vers MOET, maar het moet praktisch wel haalbaar zijn natuurlijk. Zo af en toe een potje kan denk ik geen kwaad hoor, er zitten echt geen rare toevoegingen in, dat staat allemaal onder scherpe controle.

Ik heb trouwens een siliconen muffinvorm gekocht bij de action. Die kun je ook in de diepvries gebruiken en ik was van plan om daar porties eten in te doen en dan in de vriezer en als het bevroren is los bewaren in diepvrieszakjes, dan heb je wat grotere porties dan met die ijsblokjeslaatjes.
Swissie : gecondoleerd

muis : ik duim dat je leidinggevende er vandaag is hoor. Kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent !!

Hier zegt het CB niet dat alles vers moet, ze vinden potjes ook best ok, maar X eet in de creche vers, en in het weekend potjes.

Brigitte : kan je gewoon geen luieruitslagzalf gebruiken ipv je kleintje na elke luier te wassen? Mustela heeft er hele goeie !
Oh Xaloy, ik lees nu pas dat je ook een huis gaat bezichtigen, spannend!

Gistermiddag was ik trouwens op de thee bij een vriendin en die vertelde dat ze plannen hebben om met hun 3 kinderen naar Zweden te gaan verhuizen. Ze waren er 2 x op vakantie geweest en zijn helemaal verliefd geworden op het land. Ik vind het wel jammer als ze weg zouden gaan, een andere vriendin van me gaat met haar man en 2 kinderen naar Spanje emigreren. Je hoort het steeds vaker, heel veel mensen hebben het niet meer naar hun zin hier. Ik zou het zelf best eng vinden om te naar een ander land te verhuizen, mijn man zou best graag naar Turkije terugwillen, maar ik zou dat nu nog niet zien zitten. Misschien als we gepensioneerd zijn ofzo, maar ik zou nu veel te bang zijn dat ik mijn zelfstandigheid op zou moeten geven. Niet dat ik niet zou mogen werken ofzo, maar ik geloof niet dat ik daar makkelijk een leuke baan zou vinden. Ik vind turks echt een enorm moeilijke taal en dat is toch wel een vereiste als je een baan wil vinden lijkt me.
Spitsmuis, super, heel veel succes. Goed van je hoor dat je stopt. Dan heb je tenminsten meer tijd voor je kleintjes.

We gaan donderdag naar Nederland, mijn man heeft geen tijd om eerder te gaan. Ik zou eigenlijk zelf wel op woensdag weg willen. Misschien moet ik kijken of ik een vlucht voor mijn man kan vinden.

Mijn Opa was trouwens al 93, dus een hele mooie leeftijd.

Wij hebben gisteren Finn in een groter bed gedaan. We hebben een stokke bed (gemakkelijk omdat het op wielen staat) en hebben nu het kleinste bedje vergroot. Hij wist niet was hem overkwam. Vanmorgen lag hij helemaal over dwars tegen de rand van het bedje aan, ziele piet.

Wij hebben trouwens al weken de buggy op de kinderwagen. Finn wil heel duidelijk zitten en alles zien. Hij vind de buggy heerlijk.
Layla, ik mag van mijn man eigenlijk alleen maar potjes geven. Hij is bang voor de bestrijdingsmiddelen die op andere groentes zitten.

Dat idee van die muffin vormpjes vind ik goed, ga ik ook kopen. Wij hebben ijsblokjes vormen van de IKEA. Hartjes / sterretjes etc, ook wel grappig, maar niet erg groot.

Turkije lijkt me ook een moeilijk land voor vrouwen. Het is wel een erg mooi land.
Dat van die bestrijdingsmiddelen had ik ook al bedacht, in potjes zitten toch alleen biologisch geteelde groenten? Ze zijn alleen zo enorm fijngepureerd, het lijkt me beter als er toch wat structuur in zit. Ik zat er ook aan te denken om van die biologische diepvriesgroenten te gebruiken, datscheelt werk met schoonmaken. En ook wat goedkoper dan de biologische winkel denk ik.
Ik ga nu eerst maar even douchen, Zahra heb ik net maar op bed gelegd, ze was in de wipstoel voor de tv in slaap gevallen. Ze is trouwens ineens weer verkouden, heeft een naar rochelhoestje. Iemand nog tips om het te verlichten?
Ik probeer alles vers te maken en in te vriezen in 200 gram porties. Dat gaat prima, ik heb al een aardige verzameling in de vriezer. Potjes alleen als we op bezoek gaan ofzo! En ik koop veel ingevroren groente, deelblokjes van alles en nog wat. Dat werkt makkelijk!

Rochelhoestje.. Robbie heeft er ook last van, maar kan niets verzinnen. Gewoon uit laten zieken denk ik!
Goedemorgen!

Spitsmuisje; succes vandaag, spannend!

Icke; hoe is het gegaan gisteravond en vanacht?

Birgitte; ik maak alles vers en vries het in die avent bekers (gebruikte ik eerder voor de moedermelk) vervolgens laat ik het in de koelkast ontdooien en warm het in de flessenwarmer op.

Xaloy; naar welk cb ga jij?

Niemand anders hier de quinny speedi? Wil Luna erg graag in de buggy zetten maar ben bang dat ik het niet goed in elkaar heb gezet de vorige keer ( ben blond!)
Heerlijke nacht gehad! Kaj en Ole beiden goed geslapen (Ole wel 2 keer wakker, maar dat is normaal!).

Spitsmuis, veel succes! Goed dat je de knoop hebt doorgehakt!!!

(hoelang is je opzegtermijn?)

Alvast veel succes Xaloy met je sollicitaties! (zijn het nieuwe gesprekken of al een 2e ronde?)

Brigitte, wat een raar CB-bureau, ze spreken hun eigen boekje tegen! Je moet maar zo denken: ze geven je advies, dit betekent niet dat je hun advies moet opvolgen!

Ik vries de voeding ook in medela-bekers, hebben ongeveer het formaat van potjes. Fruit vries ik ook in, ik maak meestal fruitcombi's en dan is het teveel voor 1 hapje. Soms doe ik het restje 's avonds bij ons in de yoghurt als toetje!

Wat vinden jullie nu van de smaak van die potjes, ik vind het zo ontzettend smerig! Mijn eigengemaakte prutjes smaken echt 10 keer beter. (Ole maakt het volgens mij niet zoveel uit!)

Goed idee trouwens van die ingevroren groenten!

Icke, hoe was het consult en hoe was je nacht?

Framboos, hoe gaat het met de zwangerschapsverschijnselen?
Spitsmuisje: wat een spannende dag! Ik hoop echt dat je leidinggevende er vandaag is zeg! Goed dat je nu een beslissing hebt genomen, dat zal je vast wat rust geven, of niet?

Xaloy: succes in het Zwitserse! Ben je niet ziek geworden?

Brigitte: ik lees ook overal dat je ook met een washandje met water de billen kunt schoonmaken. We gebruiken volgens mij massaal doekjes omdat dat makkelijker is. Maarja, daar zitten wel weer extra stoffen in waar ze op kan reageren. Ik zou er gewoon een lik sudocreme op gooien en met water wassen.

Wat betreft die potjes denk ik dat ze een beetje doorslaan bij jouw cb hoor. Ik geloof echt dat vers beter is dan potjes, maar het is ook weer niet zo dat potjes slecht zijn.

Een hele fles erin lepelen?? Hoe moet je dat nu weer doen 's ochtends? En nog beter; hoe zouden mensen dat moeten doen die nog een kleintje hebben lopen? Ik ben het eens met Xaloy: volg je gevoel gewoon. Als je wilt lepelen zou ik het 's avonds doen. Het moet allemaal wel haalbaar zijn. Wat verwachten ze nou, dat ze over een maand zelf met lepel en vork eet?

Leen: ehm...de gebruiksaanwijzing nog een keer lezen? Waarom denk je dat je het niet goed hebt gedaan?

Framboosje: hoe is het?

Icke: hoe is het vannacht gegaan meisje?

Gisteren op de creche was het goed gegaan! Max had veel geslapen en ik kreeg een blij jongetje terug. Heel fijn.

Ik sprak die vader van dat andere jochie nog even en hij vertelde dat dat kind 3 a 4 uur huilt op de creche! Thuis zou hij nooit huilen (behalve tussen 6 en 8)dus hij was bang dat hij te weinig aandacht kreeg omdat hij toch wel huilde. Ik begreep die redenatie niet helemaal, maargoed. Dat jongetje kon zich maar maximaal 20 minuutjes vermaken en dan moest er weer wat met hem gebeuren. Nu houden ze een huildagboek bij om te kijken hoe het gaat.

Ik heb voorzichtig geopperd dat sommige kinderen gewoon moeilijk kunnen wennen op het kdv, omdat het zo druk is en een gastouder misschien een idee is. Dat vond hij ook wel een goed idee, dus dat zou hij gaan uitzoeken.

Even wachten tot Max wakker is en dan lekker naar buiten. Het is herlijk weer!
Fachat: wat fijn dat je zo lekker hebt kunnen slapen! Wil Ole ook gevoed worden 's nachts? Of is het alleen een kwestie van een speen terugstoppen en dan verder slapen?
hahah lara; ja de gebruiksaanwijzing heb ik doorgenomen! Voel me wel erg dom nu!

Ik kreeg het idee dat het niet goed was omdat ik de rugstand maar op 2 standen kon zetten ( verwacht eigelijk meer) en Luna zat er zo los in, vond het een eng idee om zo te gaan wandelen.

Nu is Luna ook niet echt groot dus misschien kan het gewoon echt nog niet!
Lara, Ole wil echt gevoed worden 's nachts! (alhoewel ik soms het vermoeden heb, dat hij alleen maar een troostborst wil!)

Een speentje heeft hij niet zoveel mee. Als hij net gedronken heeft en ik hem terug in zijn bedje leg wil hij hem nog weleens, maar dan spuugt hij hem er na 3 minuten ook weer uit! Hij wordt er in ieder geval niet door getroost! Hij is gewoon geen speenkindje!

Heb net met een sopje de buggybak schoongemaakt, hij hangt nu te drogen, ik hoop dat het weer eruit is!
pff ben me net lam geschrokken! Luna lag in bed en begon opeens erg hard te huilen, echt zo,n pijn huiltje! Ik erheen, pah haar uit bed en zie dat haar handjes onder het bloed zitten en haar beddengoed ook.

Blijkt dat ze op haar hoofdje allemaal korstjes heeft open gekrabt!

Had mijn hart echt in mijn keel zitten!

Gelukkig doet een "troost"borst wonderen en is ze weer heerlijk in dromenland.

Fachat: hoop dat het weer eruit is!
Ik had Robbie net in de schommelstoel gezet, ter afscheid, viel hij in slaap! En hij had net anderhalf uur geslapen! Echt een goed ding hoor Icke, snel halen maandag :-)

Jeetje Leen, wat griezelig! Hoe komen die korstjes op haar hoofd dan? Kan je haar handschoentjes aandoen tijdens het slapen (of sokjes?)

Jeetje Fachat, twee keer wakker worden en dat een goede nacht noemen.. Wat hebben wij toch een geluk met ons Doorslapertje Pur Sang! Hier trouwens ook geen spenenliefhebber, hij spuugt ze meteen uit en moet er niets van hebben.
Ah Leen, wat zielig! Die nageltjes moet je ook zo vaak knippen en aangezien ik het heel lastig vind en ook een beetje eng (heb al eens in haar vingertje geknipt) heeft Zahra ook regelmatig een kras op haar gezicht. Gelukkig is het nooit zo erg dat er zelf wakker van wordt.

Fachat, wat fijn dat jullie een goede nacht gehad hebben.

Icke, hoe is het bij jullie gegaan?
Spitsmuisje! Hoe is het gegaan?? Heerlijk dat je de knoop hebt doorgehakt.

Later meer!!
Sokjes heb ik nu gedaan, vond het zo zielig en eng! die korstjes komen van het krabben. Nagels knippen kan ik elke dag doen en vind het ook een beetje eng!

Hier ook geen speen liefhebber, vind het eerlijk gezegd ook niet zo erg. Ze vindt haar duim veel lekkerder! En ach nu ze zo klein is maakt me dat ook nog niet uit!

Oh luna alarm!
of toch niet? Hoor niets meer, dan toch echt even bezig met mijn onderzoek!
Leen, ik vond dat nageltjes knippen ook zo eng...kreeg van de CB arts hier het advies om ze dan maar af te bijten!! Leek me een nogal vreemd advies, maar toch geprobeerd want ze werden echt lang en het is even wennen, maar het werkt goed..je kan precies voelen hoe ver je zit.

Spitsmuisje.. goed zo!!! hoe is het gegaan?

Brigitte.. wat een vreemd CB heb je daar. Daan had ook van die kapotte billetjes en ik heb er Inotyol zalf op gedaan, wordt ook gebruikt bij doorligplekken enzo..klinkt wat viezig, nmaar het werkt als een trein. Kan je gewoon bij de apotheek halen.

Mijn ervaring is dat Sudocrème wat te dun is bij zware luieruitslag waardoor het te makkelijk 'loslaat' van de billen.

Icke.. hoe is het met jullie?

Daan is naar de kapper geweest! nou ja, kapper is bij ons geweest. Hij is zo stoer nu, een soort mini hanenkammetje.

Kapster heeft de vorige keren ook foto's gemaakt van hem (eerste keer was met 3 maanden..mijn harige Harry!), voor in haar boek, als jongste klantje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven