juli 2010 deel 2

05-01-2010 16:45 2539 berichten
Voor iedereen die in juli 2010 een kindje verwacht! Kom gezellig mee kletsen!

Verder hebben we Nazife onze tribune zitter.

Op naar dikke buiken:

En schattige baby's:

Wil je in de tabel of heb je aavullingen/wijzigingen, wil je dat dan met een kleurtje of onderstreept aangeven? Dan kan ik het gemakkelijker vinden.

Link naar het oude topic
Alle reacties Link kopieren
En vandaag komen de proefdrukken van de geboortekaartjes binnen!! Jeeh!

Dat wilde ik nog even kwijt....Jaja, ik zit nog steeds en heb nog geen stofzuiger aangeraakt. Maarrrrr wel een belangrijk telefoontje gepleegd, telt dat ook ;)
thnx! Heeft geholpen, want ik heb stof gezogen. Dweilen doen we morgen wel weer!
Tuurlijk Keye. Heb je weer genoeg gedaan voor vandaag! Proefdruk bekeken én een telefoontje gepleegd.

Die haren liggen er morgen ook nog wel!
ik heb net twee modelkaartjes besteld van de geboortekaartjes. Kijken of ik er iets leuks van maken kan zo bij elkaar. Vrijdag komen de ouders van mijn Brit. Dus ik moet nu wel stofzuigen dweilen boodschappen doen opruimen bedden opmaken werken enzo. Want morgen ga ik naar mijn werk en dan kan het niet, en ze komen vrijdagochtend vroeg al...
Joh, voor de kraamzorg heb ik niets gedaan hoor. Zien ze meteen waar ze straks terecht komen, vandaar dat ze misschien de uren niet kon garanderen en vroeg of ik mantelzorg geregeld had ;)

Ik heb ook van die dagen dat ik niet vooruit te branden ben. Dan loop ik zelfs de hele dag in pyama... Zeker met dit weer, als ik dan de deur niet uit hoef.

Maar heb vandaag vriend op de fiets naar het werk gestuurd door de regen, dus lijkt me wel zo aardig als ik dan tenminste íets ga doen met de auto.

@ keye, daar kan ik ook niet op wachten! Lijkt me heerlijk om weer normaal te kunnen lopen, op normale schoenen (leuk, weer mooie hakken aan!), zonder te hijgen als een uitgeputte hond. M'n pa was hier gisteren en zij dat ik al net zo mooi 'wijdbeens' liep als m'n moeder vroeger. En bedankt pa.
IM he bah, buisjes voor je zoontje maar wel lekker dat het begin juni al is en niet vlak rond de uitgerekende datum!

Hier ook een luie mama in spe! Moet zoveel van mezelf en doe zo weinig... echt een beetje dit en een beetje dat...

Gisteravond zwangerschapscursus gedaan, volgende week partneravond! Ben zo benieuwd hoe manlief dat gaat vinden. Gisteren al puf en persoefeningen gedaan, die dan volgende week herhaald worden. Nou probeer dan maar eens serieus te blijven!!!
Kena: Leuk zo'n partner-puf-avond..... Je kon ons opvegen! We konden elkaar niet eens meer aankijken. Beetje genant...

Kraamhulp was leuk! Lekker nuchter! We krijgen een particuliere. Heerlijke vrouw die zelf 4 jongens heeft groot gebracht. Nu maar hopen dat ze ook echt komt, want ze had meer bevallingen rond die tijd. Komt ze niet, dan krijg ik een andere particuliere kraamhulp.

Ik kreeg ook een tasje met allerlei leuke proefmonstertjes. Altijd handig voor in de tas. :-D

Heerlijk 19 juni, een dag in je pyama. Ik geef je groot gelijk! Gordijnen dicht en lekker niks!

Allis: Sterkte met schoonmaken en zo...
Oh goddank dat ik niet de enige ben met ernstig uitstelgedrag. Mag van mezelf op werkdagen altijd even tijdens broodje eten hier op het forum, nou dat broodje had ik om 12.15 al op en ben er nog steeds

Net een groeiecho gehad en die was weer prima, 1900 gram (klinkt al zoveel he!) en nu totaal 8 kilo aangekomen, dus das ook fijn. En heb me even laten gaan op MP, de ene jurkjes na de andere komen binnen

Partnerpufavond was idd erg genant, allemaal volwassen mensen die al weten dat het genant gaat worden zitten tegen overelkaar en dan 1, 2, 3 puffen. En dan de juf ook nog zeggen dat je het op de maat van "altijd is kortjakje ziek" moet doen
Nut, wat fijn dat de groeiecho zo goed was!

En das altijd leuk, shoppen

Ik zit dus ook nog steeds op het forum, t word bijna genant. Inmiddels wel t huishouden gedaan en de twee geboortekaartjes eens goed bekeken. Ben dr toch niet helemaal tevreden over. Vanavond maar weer crea op de site aan de gang en hopen dat het toch nog wat wordt!

Ik heb gelukkig wel een goede reden om nog te forummen, nml internetbankieren. Wordt er moedeloos van. Beide werkgevers van man en mij zijn erg laks met betalingen. Mijn man heeft bijv al vanaf april geen loonstroken meer gehad en hij krijgt ze normaal elke week. En nu het vakantiegeld eraan zit te komen wil ik er met mijn neus bovenop zitten, zodat ik meteen kan gaan bellen als er per ongeluk weer iets mis is.

Dus dat ben ik de hele ochtend, nouja, bijna de hele ochtend, al aan het doen. En nu ga ik boodschappen doen, hebben we tenminste wat te eten vanavond.

Eerst even wat inspiratie op doen op het "En wat eten we vandaag? " topic
Hoi!!!

Wij gaan naar Emmen! Het zal niet zo hard/snel gaan, men ik voel me net een oude oma..... Ik ben al wel flink geweest. (naar mijn idee.) Beneden gestof zogen en de trap schoon gemaakt. de raampjes beneden schoon gemaakt, klinkt veel maar kheb alleen de raampjes van de deuren gedaan. pffff nu geen energie meer, maar ik moet nog naar het centrum, vriend is morgen jarig. (vandaar ook mijn "schoonmaak woede", als ik het dat mag noemen. Het is niks in vergelijking wat ik anders schoon maakte op een vrije dag. Er moet beneden nodig gedweild worden, maar ik waag me daar vandaag niet meer aan. Ik moet straks ook nog eten koken en anders lukt het niet meer. Vanmorgen wel even bij zus op de koffie geweest, we hebben lekker gekletst en geklaagd over onze tweede zwangerschap.

Zij word twee weken voor de uitgerekende datum ingeleid, dit omdat ze antbiotica moet krijgen als de bevalling begint. Haar eerste zoon had nml streptocokken, en daar waren ze net op tijd bij. (was wel eng zeg, brrr. Hij was nog maar een week oud en lag toen alweer in het ziekenhuis, infuusje op zn hoofdje. Vreselijk, ik wil dr niet meer aan denken. Krijg nu alweer tranen in mn ogen als ik er aan denk.

Zo, mn koffie is op dus ik zal even naar de stad.

Ben je nog inspriratie nodig Keye? Wij eten gekookte aardappels met gesmoorde witlof en karbonade's. hmmm heerlijk!~
Nou ons vakantiegeld is al weer bijna op.... We moesten een gedeelte kinderopvangtoeslag en zorgtoeslag terug betalen. Die kl*te zorgtoeslag heb ik nu maar stopgezet, moet al-tijd terug betalen. En heb net gehoord wat de keuring van de auto kost.... ¤500 euries... Lekke uitlaat, 2 nieuwe banden, iets met de remmen en de ruitenwisser.

Nut: Fijn dat de groei echo goed was! 1900 gram, dochter was 650 gram zwaarder toen ze geboren werd.

Dus jullie moesten ook nog op het rimte van kortjakje, wij gelukkig niet! Dan had je me helemaal weg kunnen dragen...

IM: Wij gaan ook naar Emmen! Nou volgens mij heb jij best veel gedaan! Trap schoon maken valt ook niet mee! Je moet ook wel doseren hoor, anders is het niet goed! Zo'n fijn excuus!

Keye: Wij eten trouwens boontjes (uit de diepvries, hoe bedoel je lui... ), gemarineerde karbonade en aardappels.

Ik heb de diepvries nog ontdooit. En de vieze rubbers schoongemaakt. Ondertussen dochter ook lekker knoeien met water, dus een geslaagde middag. Die zit nu heerlijk in haar pyamabroek voor een dvd'tje. Kan moeders ook weer even uitrusten.
O Mango, dat meen je niet! Dat is mooi kl*te. Daar gaat je vakantiegeld.

Wij moeten ook 500 terug betalen aan de belastingdienst. Nouja, wij...Mijn man dan;)

En nog wat aflossen van de kinderopvang en ik verwacht ook wel een aanslag van de kinderopvangtoeslag. Heb je dat vandaag gehoord? Ik heb nog niets gehoord nml....

O en we eten ook uit de vriezer. Van de boodschappen is niets gekomen. Ik voelde me echt zo lamlendig dat ik geen puf had om de appie in te gaan. Daarintegen wel om naar de hema te gaan en een broek voor zoon, bikini ( want zwemles) voor dochter en een pyamabroek voor moeders (want, zo bevallen ;) ) te kopen.

Dus sla-carre's uit de vriezer, doperwtjes en aardappels staan op het menu.

En ik lees iets over vriezer ontdooien, dat moet ik ook nog doen. Maar waar laat ik de diepvriesspullen dan?

Eerst maar alles opeten? Ahh, die arme ijsjes ;)

Morgen ga ik met wat lekkers langs het werk, vandaag zou mijn laatste werkdag voor mijn verlof zijn. Wilde vandaag al gaan maar onze manager werkt niet op woensdag. Leek me wel leuk om haar ook nog even te zien.

Ik krijg trouwens bijna mijn laarzen niet meer aan! Ik kan niet zover bukken, dat doet gewoon zeer in mijn buik. Maar om nu op ballerina's te gaan lopen, mwoah.
Nee, dat van de kinderopvangtoeslag wisten we al een tijdje. We hebben eerst een aantal maanden per maand afgelost. Maar dan ben je zó lang bezig (ook een bedrag van 500, en 2x 200) Ik wilde er vanaf zijn. Gelukkig krijgen we wél veel geld terug van de belastingaangifte. Dus dan hebben we weer een buffer.

Wij hadden door budget-probleempjes (3 bruiloften, 4 vrijgezellenfeestjes) al bijna niks meer in de vriezer liggen en dat gene wat er in lag, ligt nu bij de buurvrouw.

Zal nu even aandacht besteden aan het eten.
@ nut, fijn dat de echo goed was!!

@ Mango, balen zeg, vakantiegeld er al weer door heen! Aan de andere kant, gelukkig was dan daar het vakantiegeld. Was nog rottiger als je niets extra's had om dit mee op te vangen.

Mijn auto moet binnenkort ook gekeurd. Heb een oldtimer, en die hoeft maar eens in de twee jaar. Maar ja, da's dan meestal ook wel een hele flinke!

@ Keye, ik krijg m'n schoenen meestal ook niet aan. Soms niet omdat ik niet kan bukken, andere keer niet omdat m'n voeten er gewoon niet inpassen. Balen is dat he? Ik probeer het nu meestal liggend waarbij ik een been schuin in de lucht steek, en dan kan ik er soms nog redelijk aan komen.

Zit eigenlijk te wachten tot het droog wordt om boodschappen te gaan doen, maar dan kan ik lang wachten denk ik. Heb wel alvast 'nette' kleren aangedaan en makeup en haar gedaan. Al zal er van dat laatste wel weer weinig overblijven met dit weer :(

Ik eet een indiase kipschotel, ook uit de vriezer, maar vorige week wel vers gemaakt. Ik denk met wat boontjes erbij en wat rijst. Maar die laatste twee moet ik dus eerst nog gaan halen. Vriend is werken dus moet in m'n eentje eten, heel ongezellig...
@ Keye, zijn het trouwens laarzen met rits?? Dan zou je aan de rits een touwtje kunnen doen, zodat je deze makkelijker omhoog kan trekken zonder te hoeven bukken!
Hier stamppot rauwe andijvie gegeten, smaakte best goed! Al zeg ik het zelf!

Ik krijg gelukkig schoenen e.d. wel goed aan, al merkte ik afgelopen dagen met het warme weer dat mijn ringen toch wel strak gaan zitten... effe in de gaten houden!

Wij hebben nog niet echt een bestemming voor het vakantiegeld, gelukkig maar... binnenkort komt de belastingaanslag nog maar ik verwacht dat wij op 0 uitkomen....

Maar ja als de kleine er straks is, zullen er nog genoeg kosten aankomen!

Zometeen naar een vriendinnetje, heb ceremoniemeester overleg voor hun bruiloft!!!
kreun, kan nauwelijks bijlezen of typen, laptop is aan het overlijden en het beeldscherm flikkert en heeft allemaal roze en groene kleurtjes.... zie alleen nog wat met de klep half dicht maar dat gaat ook niet lekker... nou, daar gaat mijn vakantiegeld dus naar toe, zucht!

Ik was er ook even niet, broer van vriend trouwde afgelopen weekend, ik hoef waarschijnlijk niet te zeggen hoe apart dat was, zelfs de ambtenaar pinkte een traantje weg.

goed, hoop dat ik dit weekend een nieuw laptopje heb en weer bij kan lezen en schrijven, kan ik gelijk het bezoek van kraamzorg overmorgen even evalueren
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
hoi, ben ik ook weer!

wij gaan ook naar emmen, met vrienden! en zondag! met korting

Hoop dat het lopen beetje makkelijk gaat, anders ga ik gewoon lekker theetje drinken in een restaurant, tijdschriftje erbij, ook niets mis mee.

Allis, spannend dat je schoonouders komen!! Zijn ze wel eerder geweest?

En groeiecho dus goed, fijn! bedoelen ze 1900 gram bij bevalling? Heb het bericht gemist geloof ik.

Heb weer heerlijk gewerkt vandaag, geloof dat ik lievver werk dan thuis ben op dit moment.. mn dochter kan me af en toe zo irriteren! Komt dat ze moe is hoor. Ze is vroeg wakker, tegen half 6 en 's nachts ook een keer om haar te laten plassen.. en dan probeer ik van alles om het af te leiden en leuk te houden, zonder succes....

Ga zo even weer met kaartje en adressen aan de slag. voel me toch beter als ik steeds beetje bezig blijf dan dat ik niets doe. Ben zelf ook vroeg wakker, dus rusten hoeft ook niet en het was niet zo warm dat ik dikke voeten heb, scheelt weer..

Heb zin in wat lekkers, heb nog cafe noir liggen... best light toch?
Zusje: Heb nog wel een rol behang liggen!

*reageer morgen wel weer even serieus, de laptop is nu leeg*
Nee Zus, gek! dat is ie nu die 1900 gram, ik reken weer op een 8ponder hoor!

Vochtvasthouden gelukkig niet, maar straks met 30 graden dan zijn m'n birkies nog m'n enigste passende schoenen!

Iedereen naar Emmen zondag ik niet, heb een lady's day bij de autodealer. Mooie auto's kijken, beetje (vr)eterij, goodiebags.

Felice heftig zo'n bruiloft, maar ook wel mooi denk ik.
Pezuls: Hoe is het bij jullie meid? Moet steeds aan je denken!

Nut: Altijd vervelend zo'n lady'sdag!

*Let op: Niet lezen als je op een roze wolk zit*

Zus: Het is ook wat met die peuters. Van al dat afgeleid word je op een gegeven moment ook helemaal gallisch. Niks is goed! Hebben jullie ook een kinderboerderij/speeltuin in de buurt? Daar ga ik vaak naar toe op k-dagen. Dan kan zij lekker rennen/spelen en ik zit heerlijk op een bankje. Eventueel een boekje er bij. En anders: lekker een dagje extra gaan werken! Dat heb ik ook gedaan toen dochter tussen de 9 en 16 mnd was. God, wat was deed ze toen ook vervelend. Constant janken, van alles willen, maar nog niks kunnen. Ze had ook steeds oorontsteking en was hele nachten wakker. Achteraf kun je straks weer gemakkelijk zeggen: Het was maar een fase.

*Roze wolk zitters kunnen weer mee lezen*

Felice: Poeh, heftig! Hoe is het nu met je zwager en je broer (en de rest van de fam.)?

Fijn he dat vakantiegeld. Komt precies wanneer je het moet gebruiken. Gelukkig kunnen we toch niet echt op vakantie dit jaar.

Kena; Wanneer trouwt je vriendin?

Keye: Ik kreeg laatst m'n schoenen ook niet meer gewoon aan. Dacht al: "Ah, die fase hebben we nu dus bereikt" Ik zet nu mijn benen een beetje wijder of leg één been over de ander en trek ze zo aan.

Kunnen jullie je bikinilijn trouwens nog scheren? Ik kan er nu helemaal niks meer van zien. Doe maar wat op de gok. Maar zal man tegen het einde van de zwangerschap maar even vragen of hij het netjes bijwerkt.

Heb dochter zonet op de fiets naar de gastouder gebracht. (de auto is nog niet klaar ) Mén, het end in de bek.... en dan is het maar 3 km fietsen. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik echt een hekel aan fietsen heb....

Volgen jullie trouwens die serie over tienermoeders ook op sbs6? Ben gister begonnen via sbsgemist. Tjongejonge, er zit me toch een bij.... Heb nu al medelijden met het kind. Ze was 4 mnd zwanger en haar vriend moest haar schoenen iedere ochtend aan doen, want dat lukte haar niet meer met haar dikke buik....

Ga nu weer even verder kijken. Ben ook wel een beetje een ramptoerist. :-D
haha Mango, laat jij even lekker iedereen in de waan dat peuters/dreumesjes erg leuk zijn!

Ik ga ook zeker iedere week naar de k.boerderij, is mooi afgeschermd en kan die niet weglopen, wel zo rustig voor mij, want weglopen is een hobby van hem...wordt nog wat als ie 16 is

Gelukkig hebben we een grote tuin en kan die daar zn ei ook goed kwijt, maar regenachtige dagen zijn bij mij niet zo geliefd, dan is de tv toch een mooie uitkomst.

Pezuls idd, hoe is het bij jullie? Al meer bekend?

Zo mn huis is weer schoon, zo nog even het huis van mn schoonvader een kleine opfrisbeurt geven (lees, dettol en glorix in de rondte strooien en het ruikt weer fris ) en dan ook nog werken straks, pffff ik en rust nemen maar voel me energiek deze week, dus dan nemen we het er maar van he.
Ja natuurlijk, iedereen moet nog bevallen. Ik wil ze niet direct al in de put praten.

En als ie op z'n 16e wegloopt is het tenminste lekker rustig thuis!

Ken je de vivaspray voor de badkamer? Dat is echt dé uitvinding voor luie huisvrouwen. Even sprayen, uurtje laten intrekken, afspoelen en je hele badkamer weer fris!

Voor de liefhebbers: 1 deel bleek, 2 delen water, 1 handje soda. Dat in een glasex sprayfles, goed schudden en klaar. Daarna wel direct je zwempak aantrekken, want het hele huis ruikt naar zwembad!
Ja haha zo deed ik de badkamer vaak, nu niet meer want doe het nu als J. toch in bad zit. Ik sop in en hij spettert altijd als een zeehond zonder diploma's dus dan ben je ook zo klaar
Mango vriendin trouwt op 11 juni, maandje voor de uitgerekende datum dus!

Die bikinlijn is echt een gedo ja, echt een beetje op gevoel! Lekker onhandig, maar ja wil het wel een beetje bijhouden natuurlijk!

Die serie over tienermoeders ken ik niet, maar klinkt wel alsof ik hem graag wil zien! Ga ook eens even op sbsgemist spotten!

Vandaag een dagje sociaal zijn voor de medemens! Vanochtend eerst met mijn zusje naar de dermatoloog, handje vasthouden terwijl moedervlekjes werden weggehaald.

Vanmiddag met mijn opa voor controle naar de chirurg en ondertussen nog voor moederlief wat klusjes op de PC aan het doen!

En dan moet ik eigenlijk ook nog aan de poets!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven