Las Barettas Naranjas!

20-06-2010 15:09 2501 berichten

Copyright: Elessie
anoniem_64ef814a18d67 wijzigde dit bericht op 14-09-2010 22:14
Reden: dat zomerhoedje hebben we écht niet meer nodig
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Anouk was goeoeoed! Mén, wat kan dat wijf zingen! of je nou een CD opzet, of hier luister: er zit geen valse noot bij. het was wel te mekren dat ze net bevallen was, want er zaten wel een paar extra zwangerschapskilo'tjes bij d'r aan (maar mag het ook, bij nr 4) en af en toe moest ze erven gaan zitten enzo.

maar het was iig erg geslaagd!

ben zelf alleen een oud wijf aan eht worden: 3 uur staan gaat me niet in de kouwe kleren zitten. en iig niet in mijn benen
quote:Pammie schreef op 04 juli 2010 @ 23:55:

Dag meisjes, ik ben er weer! zal morgen alles vertellen maar nu lekker slapen. het was erg leuk in ieder geval, met z'n vieren Pamman was me komen halen op Schiphol: Mini vloog me om mijn nek, Mannie barstte in tranen uit en heeft zich een kwartier snikkend in mijn nek verstopt. Net Hello Goodbye achgossie! en ik ben wel beneiuwd naar je verhalen
Het hele weekend geen computer aangehad - er hing constant wel een kind aan mijn been of wilde anders aandacht. Slapen ging ook bijzonder slecht (iedere avond na negenen). Ze spelen dan wel enigszins lief, maar zodra ik probeer iets anders te doen dan lezen of was opbergen gaan ze klieren. Wel jammer, want nog maar 4 dagen werken en ik wilde eigenlijk wat bijwerken in het weekend. Dus zo maar eens gauw aan de slag.

Ik zie het al aankomen, dat de Finale D-NL wordt op het moment dat wij al op een nederlands waddeneiland zitten. Gezellig met man.

Hoe is't met de brug, Sok?

Agossie, lieve mannie, ik denk dat ik spontaan mee had gebruld, Pammie.

Jongste was gisterendavond opeens een keertje aan de diarree. Het is daar gelukkig bij gebleven, en hij at nog normaal vanochtend. Ik zag ons al allemaal op een rijtje met buikgriep over de pot hangen op het moment dat ik zaterdag de hele bende 5 uur naar NL moet rijden. Dat is ook eens van de nare bijkomstigheden van het feit dat man geen rijbewijs heeft, ik mag gewoon nooit ziek zijn op het moment dat we ergens heen moeten. (Of dat we bijna de derde zaterdag op een rij met z'n allen naar de bouwmarkt moesten omdat man weer iets nieuws had bedacht voor de tuin. Hij is toen maar thuis gebleven met het grut, met die hitte, maar ik stond wel in m'n uppie met 14 loeizware stenen te sjouwen. Het lijkt hem helemaal niet te deren, in de zin dat hij dan toch maar eens zijn rijbewijs gaat halen). Ik weet nog dat mijn moeder af en toe zei "diarree, zal wel van het weer komen", maar zomaar, van het weer? Zonder virus? Lijk me sterk. Duimen dus.
Nitro, wij hebben Pluis op appelsap rantsoen gezet, want dat schijnt laxerend te (kunnen?) werken, en hij dronk er wel heel erg veel van. Zou zoiets bij jongste nog kunnen spelen?

Meegesnikt, Pammie? En viel het mee of tegen, muts zijn zonder kinderen?

Heeft Anouk 4 kinderen??
Nee, helaas is hij niet van fruit en sap - water en melk.
Misschien (hopelijk) was de broccoli niet goed gevallen. Vooralsnog geen telefoontje van het kdv iig (afkloppen)
appelsap kan idd laxerend werken, (veel) melk kan verstoppend werken.

Lastig, Nitro, hangende kinderen. Ik heb er vandaag eentje die superlief zit te kleien (zooi ruim ik straks wel op) is ook wel weer eens een verademing.

ik kan om 10 voor 2 bij de tandarts terecht, gelukkig. Mag ik alleen nog 2 keer met dat heksenbekje naar school, joepie.

heb net lekker opgeruimd; vooral de speelgoedhoeken (eentje moet nog) en het bureautje zien er nu weer een beetje appetijtelijk uit.

ben wel beneiuwd naar Pam d'r verhalen, maar die is nu natuurlijk druk aan het wark
Ja, Anouk heeft 4 kinderen. De laatste is een liefdesbaby van haar nieuwe vent. Die andere 3 zijn van de vorige.

Ik kon niet forummen dit weekend, was verlamd door de hitte, het was in huis bijna 29 graden en dat was nog maar de benedenverdieping. Ik was ook steeds misselijk, en Kruimel had koorts (was forum-besmetting denk ik) en heeft overgegeven. Ik vroeg me ook al af of dat alleen door de warmte kon komen Nitro.

Mag Kruimel ook mee naar het trein-event voor 2-jarige jongetjes? Hij heeft nog niet vaak een live trein gezien, maar hij kan wel elke dag ongeveer een heel uur in zijn treinenboek lezen. Vrachtwagens, boten, brommers, tractors, bussen en ambulances vindt ie ook leuk trouwens.

Fijn dat 't leuk was Pam, en wat een hartverwarmend welkom op Schiphol, zo lief!

Gewoon allemaal omzagen die bomen Citro, ik zou het zekere voor het onzekere nemen. Tot wanneer loopt het seizoen eigenlijk voor die beesten? Gaan ze in augustus niet een keer dood of zo? Of in vlinders veranderen? En wat leuk, een smurfblauwe tuinset Zou ook wat voor meisje zijn, die is daar dol op.

Sterkte bij tandarts Sok. Hopelijk ben je snel en zonder al te veel pijn van je heksenlook af.
Es, hoe was het op de crematie eigenlijk?
Heb trouwens nog een dilemma. Aanstaande zaterdag hebben we een feestje. Nou ja, Koekerd heeft een feestje vind ik. Het is van een collega van hem die gaat verhuizen naar het noorden. Het is dus een afscheidsfeestje. De collega in kwestie heb ik nog nooit ontmoet, laat staan dat ik zijn vrouw ken. Ik vind het dus een beetje onzin om mee te gaan, want na dit feestje zie ik ze ook nooit meer. Bovendien is het 's middags van 12 tot 4 (slaaptijd Kruimel) en krijgen we daarna zelf eters, dus wel handig als ik dat even kan voorbereiden. Koekerd vind echter dat ik echt mee moet, gewoon omdat dat hoort. Eensch?
Ik zou niet meegaan hoor, onhandige tijd en zelf eters krijgen is reden genoeg om niet te gaan, zou niet gaan alleen maar omdat "het zo hoort"

In bed nasi eten hoort ook niet

De tuinset was al blauw hoor, kreeg niet ineens de kolder in de kop ofzo maar dan een soort lavendelblauw, dacht eerlijjk gezegd precies de kleur te hebben gevonden maar thuis was het meer smurf- dan lavendelblauw.

Pammie, ben ook benieuwd naar de verhalen, en wat lief dat je zo ontroerend ontvangen werd.

Tjee, 4e kind net geboren en dan al weer op het podium, hoe doet ze het toch?

Beterschap voor alle koorts,spuug en diarree kindjes.

Vergeet trouwens de vliegtuigen niet Koeky

We zouden eigenlijk toch een keer een meeting met kindjes moeten doen, kunnen ze alvast afspraken maken voor een treinvakantie ofzo, over een jaar of 15

Nitro, jij bent veel te goed voor die man, laat hem lekker zelf een oplossing verzinnen voor die loeizware stenen, dan regelt ie maar een vriend of buurman met auto, of laat ze thuisbezorgen ofzo.
quote:citronella schreef op 05 juli 2010 @ 11:57:

Ik zou ook niet meegaan. Hoort zo? Je kent die mensen niet eens.
Vliegtuigen, ambulances, brandweerwagens: allemaal.

En stoptreinen, dubbeldekkers, dubbeldekker-stoptreinen, intercity's, snelle treinen (ICE's), goederentreinen, sprinters, hondenkoppen: Pluis amuseert zich wel op een station.
quote:Nitro, jij bent veel te goed voor die man, laat hem lekker zelf een oplossing verzinnen voor die loeizware stenen, dan regelt ie maar een vriend of buurman met auto, of laat ze thuisbezorgen ofzo.Ik vind het erg lastig. Ik vind zelf dat de tuin heel mooi wordt, dus ik heb er ook zelf wel baat bij die acties, maar "andere mannen" stappen gewoon even in de auto en laten de rest van de familie met rust. En hij "moest" in die tijd de kinderen vermaken, dus had geen vrij ofzo. Ik begrijp gewoon niet dat het rijbewijs niet te bespreken is, verder dan "geen zin in, en geen zin er verder over te praten" komen we niet. En aan de andere kant - we wilden toch zo graag onafhankelijke, geemancipeerde vrouwen zijn, dus is de rolverdeling in dit geval gewoon omgedraaid Nee hoor, op zich komt daardoor gewoon de familielogistiek geheel op mij neer, en daar is natuurlijk niets geemancipeerts aan. Nou ja, never ending story.
quote:citronella schreef op 05 juli 2010 @ 11:57:

heel goed argument Citro!

Ik vroeg het net aan collega en die vond het ook stom. Mijn moeder vindt trouwens altijd wel dat ik bij dit soort gelegenheden gewoon moet opdraven als 'vrouw van'. Hoort bij Koekerds' baan zegt ze. Maar verder vindt ze zichzelf heel geemancipeerd

En de vliegtuigen, hoe heb ik die nou kunnen vergeten, die staan met stip op 1 in het lijstje met favoriete voertuigen. Kruimeltje is trouwens ook heel erg dol op dieren.

Nitro, ik zou daar ook voor passen, om als bouwmarkt-taxi te fungeren. En dat met deze temperaturen.
Kun je niet gewoon met de hele familie naar de bouwmarkt dan? Hoef je in ieder geval niet zelf te sjouwen.
Koeky, we waren al de twee zaterdagen ervoor met z'n allen ernaar toe geweest, dus de jongens hadden het wel gezien intussen. En als het heel gortig wordt (zoals een tijd geleden bij de Ikea) vraag ik wel hulp bij het personeel. Maar ideaal is het niet.

En Koeky, ik zou ook liever niet gaan als ik jij was, maar het is natuurlijk ook netwerken (voor Koekerd) met de mensen die niet verhuizen. Maar zeker met die tijd zou ik het ook liever niet doen, en ik denk dat iedereen daar wel begrip voor zou hebben omdat jullie zo kleine kinderen hebben.
quote:koeky schreef op 05 juli 2010 @ 12:57:

[...]

Mijn moeder vindt trouwens altijd wel dat ik bij dit soort gelegenheden gewoon moet opdraven als 'vrouw van'. Hoort bij Koekerds' baan zegt ze.

Maar niet bij jouw programma, dus moet Koekerd maar op zoek naar een ander accessoire voor deze gelegenheid. Wij wisselen het een beetje af: soms gaan we mee naar elkaars werkhappenings, soms niet.

Morgen heeft Man iets waarbij ik wel mee ga (Pluis is toch uit logeren), vanavond blijf ik thuis. Helemaal alleen, eigenlijk wel een lekker vooruitzicht.

Smurfenblauwe tuinset. Klinkt spannend. Wij hebben een multicolour tuinset (=samengeraapt zooitje).
Lijkt wel alsof werkhappenings bij jullie een dagelijks gebeuren zijn Mif Ik ga ook best regelmatig mee hoor. Maar alleen als ik vind dat ik er iets te zoeken heb. En dat is deze keer niet het geval. Desalniettemin vindt Koekerd het dus echt Heel Vervelend als ik niet mee ga.

Nitro, tja, lastig. Het is inderdaad niet ideaal. En vermoeiend.
Koeky, werkhappenings zijn normaal niet dagelijks, maar deze week toevallig wel.

Als Koekerd zo heel graag wil dat je meegaat: prima, maar regelt hij dan opvang voor de kinderen en bereidt hij het eten voor?
Het is de bedoeling dat de kinderen ook meegaan. En dat betekent dan weer dat ik de hele tijd achter Kruimel aan moet rennen in de speeltuin (er is daar een speeltuin) en dat ik uberhaupt niet toekom aan socializen met wie ook. Zo was het laatst ook al een keer, toen was er een feestje waar iedereen volgens Koekerd zijn kinderen mee naar toe zou nemen. Ik van ales geregeld, schone kleren mee naar de zwemles zodat we direct van daaruit een beetje fatsoenlijk voor de dag konden komen, bleken we de enigen te zijn met kinderen. En heb ik geprobeerd om de kinderen een beetje koest te houden tijdens alle speeches etc. Dus. Ik blijf lekker thuis zaterdag
zou ook niet gaan, Koeky, Koekerd kan de boom in. en als-ie het zo graag wil, regelt-iet het eten etc maar mooi zelf.

ben bij de tandarts geweest, liep een half uur uit en toen werd ik nog bijna overgeslagen. Gelukkig had ik het afgebroken element bewaard, zodat de tandarts die er nog aan kon zetten. Maar het is wel heel fragiel allemaal, dus er moet hoe dan ook een nieuwe brug komen als het de vakantie maar haalt en voor de zekerheid moet ik de standaardzinnetjes over die brug, maar in het Frans vertalen

Slof heeft zich overigens keurig gedragen bij de tandarts, behalve toen hij het licht uitdeed
valt niet mee, tandheelkundige termen in het Frans. Ik weet nu dat een brug een pont dentaire is.

weer wat geleerd
Oh Pammie, ik zie jullie helemaal voor mij

Nee Citro, niet z'n verkering. Is hij nog veel te jong voor Dit waren kinderen van vrienden.

Misschien moet je met Koekerd afspreken dat je mee gaat als hij oppas voor Kruimel regelt en hij alle voorbereidingen voor het eten (inclusief boodschappen) doet. Eens kijken wat hij dan zegt

Zo'n mannetje heb ik ook nog in de aanbieding. Nog net geen 2, maar hij wijst de hele dag omhoog naar 'tiegtuig'.

Mag je wel alles eten Sok, of moet je harde dingen vermijden of zo?

Ik ben lekker loom. Man had plakkerige nasi gemaakt, yuk. Nu moet ik vanavond Ikea-koekjes eten
Ikea koekjes, die heb ik vandaag bij mijn dagelijkse uitstapje naar de Zweed laten liggen. Ik had er vrijdag wat gekocht, en dat bleek kapot, dus ik kon vandaag weer terug. En warm dat het was in dat zelfbedieningsmagazijn!

Grappig, Pluis noemde een vliegtuig vorig jaar ook een tietui. Waarom wordt "vl" zo makkelijk "t"?

Sok, heb je ook gekeken wat je verzekering dekt aan tandartskosten in het buitenland? Misschien is dat nog de moeite waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven