Bezemtopic nummer 8!
donderdag 27 mei 2010 om 13:08
dinsdag 6 juli 2010 om 15:31
Vlees en brood gaan bestellen.
Naar Blokker om een nieuwe parasol + voet. Bij Gamma al alles op dus toch bij de Blokkert geweest
Boodschappenlijst maken.
Nog meer was wegwerken. (Waar blijft het toch vandaan komen... zucht...)
Terras onkruid-vrij maken.(ik wacht op schaduw )
En awvttk:
koffie bij jarige tennis-kennis.
Stofzuigen
Wielen onder nieuwe parasolvoet maken
Spaghetti a al mama maken.
Zoeb, jank jij maar lekker hoor.
Ik ben ook niet zo'n jankerd, maar soms heb ik maar iets nodig om de sluizen open te gooien.
Ooit eens een heel mooi gedicht gelezen over een emmertje wat vol was en af en toe eens geleegd moest worden.
Ik ga even zoeken.
dinsdag 6 juli 2010 om 16:40
Leuke foto's *vraagt zich af hoe die foto van die vier meiden in de lucht nu is gemaakt, lag Yonna?*
Oudste heeft zijn entreetoets en reden om trots te zijn: al zijn scores op rekenen-wiskunde op of rond 99 (van de 100).
Zoals verwacht trekt taal hem een eind naar beneden, en dat is nog altijd hoger dan studievaardigheden. Ben niet helemaal gerust maar zo te zien moet HAVO er toch wel in zitten.
En is ook het spellingsprobleem weer akelig zichtbaar.
Oudste heeft zijn entreetoets en reden om trots te zijn: al zijn scores op rekenen-wiskunde op of rond 99 (van de 100).
Zoals verwacht trekt taal hem een eind naar beneden, en dat is nog altijd hoger dan studievaardigheden. Ben niet helemaal gerust maar zo te zien moet HAVO er toch wel in zitten.
En is ook het spellingsprobleem weer akelig zichtbaar.
dinsdag 6 juli 2010 om 17:21
En dat is nou net wat er in dat gedicht gezegd wordt, Zoeb. Heel mooi verwoord.
Balen dat ik het niet kan vinden.
Ik ben aan het terras begonnen maar het waait te hard (goeie smoes he? ) dus alles wat ik geveegd heb waait steeds weg.
Ik ben dus maar gestopt en ga aan een grote pan pastasaus beginnen.
Balen dat ik het niet kan vinden.
Ik ben aan het terras begonnen maar het waait te hard (goeie smoes he? ) dus alles wat ik geveegd heb waait steeds weg.
Ik ben dus maar gestopt en ga aan een grote pan pastasaus beginnen.
dinsdag 6 juli 2010 om 18:22
Gevonden! :
Ik heb thuis een potje
Op het potje staat verdriet
ik doe er vaak verdrietjes in
want als ze klein zijn,
huil ik niet.
Steeds als er iets tegen zit
er iets gebeurt wat ik niet wil
open ik het potje
gooi het erin, heel stil.
Maar nu was de laatste
druppel iets te veel.
Van al die stukjes klein verdriet
kreeg ik een brok in mijn keel.
Mijn hand begon te trillen
Verdriet vloog met golven uit de pot omhoog.
Een traan begon te rollen
Ik voelde me erg rot.
Een onbedaarlijk snikken deed me
trillen overal,
ik zat echt tot mijn haren
in het diepste diepe dal.
Het was met rood omrande ogen
toen ik mijzelf weer rustig kreeg.
Opgelucht keek ik naar mijn potje
Het potje . dat was leeg.
Dus zie ik iemand lopen?
Rode ogen en heel bedeesd,
Dan vraag ik niets meer,
dan weet ik.
Zijn potje is pas vol geweest
Ik heb thuis een potje
Op het potje staat verdriet
ik doe er vaak verdrietjes in
want als ze klein zijn,
huil ik niet.
Steeds als er iets tegen zit
er iets gebeurt wat ik niet wil
open ik het potje
gooi het erin, heel stil.
Maar nu was de laatste
druppel iets te veel.
Van al die stukjes klein verdriet
kreeg ik een brok in mijn keel.
Mijn hand begon te trillen
Verdriet vloog met golven uit de pot omhoog.
Een traan begon te rollen
Ik voelde me erg rot.
Een onbedaarlijk snikken deed me
trillen overal,
ik zat echt tot mijn haren
in het diepste diepe dal.
Het was met rood omrande ogen
toen ik mijzelf weer rustig kreeg.
Opgelucht keek ik naar mijn potje
Het potje . dat was leeg.
Dus zie ik iemand lopen?
Rode ogen en heel bedeesd,
Dan vraag ik niets meer,
dan weet ik.
Zijn potje is pas vol geweest
dinsdag 6 juli 2010 om 19:04
dinsdag 6 juli 2010 om 22:59