Hè bah, onweer...

10-07-2010 21:15 275 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier, waar ik woon dus, is het onweer net begonnen. En ik ben alleen thuis... Al zolang als ik me kan herinneren ben ik er als de dood voor. Regelmatig ben ik m'n bed uit gevlucht om op de gang, waar geen ramen zijn, met mijn ogen dicht en vingers in mijn oren af te wachten tot het voorbij was. Niet echt normaal gedrag voor een volwassene, maar ja.

Wie is er ook zo bang? Of wie vindt het juist heel mooi, en waarom?

Help mij afleiden tot de bui voorbij is
IK WIL OOHOOOOOK

Vanmiddag is het hier 36 (!!!) graden geweest en nu is het nog 31 graden. Bleeeeeergh.
@ NewBorn: weer wat rustiger? Jij ook weer? Ik ben inderdaad blij dat het weer voorbij is (en prompt weer een enorme flits...)

Heb even buiten gestaan. Wind waait, het is wel wat afgekoeld maar toch op een benauwde manier. En het ruikt buiten heel erg naar de regen! Heb de deur op een kier gezet, maar misschien moet het toch maar weer dicht met die flitsen die af en toe nog voorbij komen vanwege mijn angst voor die flitsballen (hoe heten die krengen?)
quote:annie2 schreef op 10 juli 2010 @ 22:53:

Vraagje, ben op de bank mij aan het epileren. Nu vraag ik mij af als de bliksem hier instaat ben ik dan de lul?

Vast een hele domme vraag maar ik weet het niet, ben er voor de zekerheid mee gestopt.

dat ligt er aan of je al klaar bent of niet. Zo ja, niets aan het handje. Zo nee, dan lig je klaar voor schut met een glad been en een harig been.

Bliksem zoekt overigens voor het overgrote deel het hoogste punt in de omgeving op ( niet altijd) maar vaak wel.
Paniekerig de deur dichtgeknald! Enórme flitst, harde donder +/- 3 seconden later. Dan maar benauwd binnen!
quote:Puntje schreef op 10 juli 2010 @ 22:56: die af en toe nog voorbij komen vanwege mijn angst voor die flitsballen (hoe heten die krengen?)flitsballen?? jullie laten je veel te gek maken!
quote:mevrouwtjezonneschijn schreef op 10 juli 2010 @ 22:56:

als epileer elektrisch is? dan zou dat ding wel een kortsluiting kunnen krijgen als de bliksem inslaat. Of je ook geroosterd wordt, dat weet ik niet, maar je kunt 't altijd proberen? Dus een laptop op schoot geeft hetzelfde effect?
Puntje, misschien stelt het je gerust als ik vertel dat ik al drie keer een blikseminslag in huis heb meegemaakt, drie keer op een ander adres, en buiten materiele schade en behoorlijke schrik viel het allemaal best mee. Ik moet wel zeggen dat ik diep onder de indruk ben van de kracht van bliksem. Die ruik en voel je gewoon!
Fuck de duck!!!!!! Keek een uurtje geleden op de buienradar, toen zou het noodweer zo'n beetje tegen 12-en hier zijn maar eeh nu blijft het droog ....

*gaat maar vast de airco naar boven slepen*
Toch nog even terug, want het is te warm om te slapen. Zijn er ook mensen in Drenthe die al regen hebben? Dan weet ik dat het ook bijna hier is.
Semper ubi sub ubi
hey geensuus, trek jij dat aan ofzo?!
quote:gelukkeling schreef op 10 juli 2010 @ 22:55:

Hier zijn de stoppen doorgeslagen alles was donker, gelukkig had ik een kaars en kon de aardlekschakelaar weer omzetten. pfffffffff zal je net zien als je alleen zit.Hè bah! Ik moet ook eens een zaklantaarn regelen voor dat soort noodscenario's. En uitvinden hoe de stoppenkast werkt... Mn vader heeft het wel eens uitgelegd, maar misschien toch maar die uitleg op een briefje schrijven en in de kast plakken
quote:dangeensuus schreef op 10 juli 2010 @ 22:57:

[...]

dat ligt er aan of je al klaar bent of niet. Zo ja, niets aan het handje. Zo nee, dan lig je klaar voor schut met een glad been en een harig been.

Bliksem zoekt overigens voor het overgrote deel het hoogste punt in de omgeving op ( niet altijd) maar vaak wel.

Hoogste in de omgeving, ja

1 harig been ja ook

Ok morgen weer een dag!

Dank
Sta ik even naar buiten te kijken, waait het knalroze opblaasbare zwembadje van mijn buren voorbij mijn raam, zo de tuin van de buren een paar huizen verderop, die keken erg verbaasd :-)
quote:dangeensuus schreef op 10 juli 2010 @ 22:59:

Puntje, misschien stelt het je gerust als ik vertel dat ik al drie keer een blikseminslag in huis heb meegemaakt, drie keer op een ander adres, en buiten materiele schade en behoorlijke schrik viel het allemaal best mee. Ik moet wel zeggen dat ik diep onder de indruk ben van de kracht van bliksem. Die ruik en voel je gewoon!Het stelt me alleen gerust dat mensen zoals jij (die dus 3 keer dat soort dingen meegemaakt hebben) het gemiddelde weer gelijk trekken!
Hahahaha!!! Sorry, lig hier even dubbel om sommige berichten! :-)
Als de stoppen doorslaan, en ik raak op dat moment mn laptop aan, krijg ik dan een opdonder? (ineens bang om te typen...)
Je zou het haast denken Sep, geen idee. Een keertje toen ik 16 was, voor het eerst alleen thuis, ouders op vakantie en op dag drie sloeg de bliksem in, alle apparatuur kapot, zowel bij mij als bij de buren aan weerskanten.

Een keertje 10 jaar later in mijn eigen huis, weer allerlei apparatuur kaduuk, en twee jaar geleden nog een keertje bij een vriendin op de boerderij. Daar schudde ik letterlijk mijn bed uit van de klap, en buiten de schrik en weer wat kapotte apparaten niets aan de hand.
Ik heb ook heilig vertrouwen in mijn katten trouwens, die voelen noodweer toch aankomen? Die van mij liggen uitgestrekt te slapen dus dan moet het goed komen
Nee Puntje, je krijgt geen opdonder
Arghh hier ook verschrikkelijk noodweer. Normaal gesproken niet zo bang, maar ben nu alleen thuis. Al heftige klappen gehoord. De accu van de laptop is bijna leeg, wilde de stekker in het stopcontact doen, toen was er ineens een heel raar knetterend geluid. Ik denk dat ik overal maar van af blijf...
Het onweert hier al 2 uur lang. Een flinke bak regen en een aangenaam briesje erbij. Heerlijk!

Zaklantaarns hoef je niet te regelen hoor, die kun je gewoon in de winkel kopen
Dat lijkt me verstandig Flomy
quote:dangeensuus schreef op 10 juli 2010 @ 23:02:

Nee Puntje, je krijgt geen opdonder

Gelukkig, dan forum ik lekker verder.

Toch fijn dat ik dit soort vragen hier anoniem kan stellen...
ah, hier begint het ook te waaien en te flitsen...

Ik kan me herinneren van vroeger dat mijn ouders allerlei stekkers eruit trokken. Doen jullie dat allemaal ook en zijn wij gewoon laks?
quote:loomii schreef op 10 juli 2010 @ 23:02:

Zaklantaarns hoef je niet te regelen hoor, die kun je gewoon in de winkel kopen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven