Vlinder - spot - topic

14-06-2009 09:28 1064 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu het weer zomer gaat worden (althans dat is de bedoeling) kunnen we ook weer vaker vlinders zien in onze tuinen, op vakantie of op balkons.

Ik vind het prachtige insecten. Vinden jullie het leuk om mee te kletsen en foto's te plaatsen over welke jullie gezien hebben?

Vorig jaar hadden we een beetje en slap vlinderjaar, maar ik heb nu 3 vlinderstruiken in de tuin en ik hoop er nu wel meer te gaan zien als de zon een beetje meewerkt.
Stressed is just desserts spelled backwards
Leuk Male met een goed toestel/goede lens de natuur in.

Ik ben benieuwd wanneer de vlinders in grote getale mijn tuin aan komen doen. Zelfs mijn eigen koninginnepages zijn nergens te bekennen.
quote:Zoebie schreef op 06 juli 2010 @ 13:58:

Zelfs mijn eigen koninginnepages zijn nergens te bekennen. Tssssk, ondankbare krengen zijn het
Ja dat dacht ik ook.

Dank je wel voor het onderdak en toedeloe wij trekken nu de wijde wereld in.
quote:Maleficent schreef op 06 juli 2010 @ 12:32:

Ik zit er een beetje over na te denken om mijn hobby wat uit te breiden en misschien een soort van blog te gaan maken van de vlinders die ik allemaal fotografeer. Ik heb eind van de week een macrolens en dan wil ik wat vaker de natuur in en meer gaan fotograferen.

Ben ik dan een echte nerd? Dan komt deze nerd vaak op je blog kijken!
Ik heb gisteren iets bijzonders meegemaakt! (vond ik zelf dan)

Ik zag eerst dus dit beest zitten waarvan ik dacht; is dat nou een vlinder of een kever, er zitten geen vleugels aan.

Omdat de katten er ook al bij zaten, heb ik hem op een rustiger plekje gezet, en toen zag ik dat de vleugels gingen groeien. Dus toen snapte ik dat hij net uit de cocon was gekropen!

Toen sloeg hij de vleugels dicht en zag je goed dat ze nog verfrommeld waren

En nu bijna klaar om weg te vliegen!

het is trouwens de Huismoeder, een hele algemene soort, maar ik vond het zo mooi om te zien!
Wat is het hier rustig! Maar dat is het met de vlinders in mijn tuin ook hoor, vergeleken met vorig jaar. Ik heb gisteren nog wel wat gezien.

Bonte Brandnetelmot (wilde niet meewerken)

Boomblauwtje

en 1 leuke actiefoto

Hi Male, wat bijzonder die foto's die je hebt gemaakt van die ontpopping! Gaaf joh, heb je het toch meegemaakt.

Ik ben afgelopen dagen op Ameland geweest en heb daar 2x een kolibrievlinder gezien. Dat blijft bijzonder.

In de duinen veel vlinders gezien, maar ik was met een groep op stap en kon niet stoppen helaas.
Wat een leuk topic. Ik heb er helaas geen foto van kunnen maken, maar vanmiddag zag ik nog een hele mooie egaal witte vlinder voorbij komen.
quote:koreveen schreef op 11 juli 2010 @ 16:22:

Ik ben afgelopen dagen op Ameland geweest en heb daar 2x een kolibrievlinder gezien. Dat blijft bijzonder.

Die zijn helemaal lastig te fotograferen! Maar ze zijn wel heel leuk he!
Nog steeds weinig vlinders.

Wel een paar kunnen fotograferen alleen mijn toestel stond verkeerd ingesteld.

Mooi, die laatste foto van de Dagpauwoog!

Ik heb Julius nu binnen gedaan hoor, het huilen stond me nader dan het lachen gisteren. Hij heeft 2 koolwitjes opgegeten en nog 5 vlinders bijna gepakt. Die springt dus vanuit stand 1.80 meter hoog met die dikke poten van hem. Ik kijk vanuit het raam nu naar een prachtige Atalanta. (en een piepende Julius naast me )
Ik had gisteravond laat een Kolibrivlinder in de tuin. Het was dat de katten zo hyper deden anders had ik het niet gemerkt. Maar die hoorden zijn vleugeltjes, want als het echt stil is, dan kun je ze horen vliegen. Hij kwam naar de kamperfoelie, die is trouwens erg populair bij de nachtvlinders. Maar ja, dat is lastig op de foto zetten. Leuk dat er weer 1 zat, net als vorig jaar.
Wat leuk Male een kolibrievlinder. Ik hoop dat die hier ook nog eens langs komt. Gewoon heel veel foto's knippen en hopen dat er één goede bij zit. Het begint eindelijk drukker te worden. Vandaag 3 x een koninginnepage. Mijn man heeft ze gefotografeerd, want ik was Saar halen.
Saar zal de vlinders ook wel leuk vinden. Tara kan er ook zo gebiologeerd naar kijken en ze volgen, ziet er zo grappig uit.
Die kolibrivlinder klint wel heel erg mooi hoor. Het zou fantastisch zijn als die hier ook eens kwam.

Mijn vlinderstruik is nu aan het bloeien. Helaas staan alleen de bovenste pluimen in bloei. Dan moet ik vaak tegen de zon in kijken om wat te kunnen zien. Foto's nemen is dan al helemaal geen optie. Veel te licht. Ik heb ook nog steeds geen camera, doe alles met mijn mobieltje.

Wat me opvalt ten opzichte van vorig jaar dat er hier nu veel meer witte vlinders zijn. Mooi hoor, die zou ik nog wel op de foto willen hebben.
Toen ik de Kolibrivlinder zag was het al donker, dus ik kon geen foto's meer nemen. Hij was er sowieso heel kort, want toen ik mijn man ging roepen was hij al weg
Leuk Male, een vlinderblog! Ik zeg: doen!

Ben hier nog niet veel geweest, maar tis idd een stuk rustiger qua vlinders in de tuin. Komt natuurlijk ook omdat ik

a; niet veel geurende en kleurende bloemen heb staan en

b; heel veel brandnetels weg heb gehaald.

Komt allemaal wel goed, bloemen staan op de planning, maarja, grote tuin, dus duurt even

Heb toevallig gisteren nog wel wat goede foto's kunnen maken;

Lycaena phlaeas (male)

Lycaena phlaeas (female)

Araschnia levana

Raar trouwens, hier zijn de foto's onscherper dan wanneer je ze op mijn flickr-acccount bekijkt.
Mooi Saar.

Eindelijk weer eens een koninginnepage gezien.

Raar dat ze pas op de roze vlinderstruik afkomen en niet op de paarse die al langer in bloei staat.

Het was wel een gigagrote koninginnepage hoor. Viel me gewoon opeens op.

Saar hoe weet jij nu dat een "Male en een Female" is?

Wat een mooi vlindertje is het wel.
Wauwwww ze blijven mooi he, die van jou! Geweldige beesten zo.

Enneuh van de vuurvlinder heb je een mannelijke verschijning en een vrouwelijk (zie mijn foto's dus ) Ik wist het ook niet, kwam er gister toevallig achter bij het opzoeken

Zie hier; http://www.vlindernet.nl/vlindersoort.p ... derid=1037
Die van mij.

Maar ze zijn echt mooi.

Oh ja ik zoek ook veel op via Vlindernet.

En ik heb een Border Colliepup van 7 weken die ook Saar heet.
Die vuurvlinders zijn mooie he Sarah! Ik had er vorig jaar 1 in de tuin. Mooie foto's!!!

Zoebie, had je eindelijk een kleinkind op bezoek? Als hij zo groot is, is het vast Harry

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven