F2006

15-07-2010 07:13 2306 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
En hier weer verder!
Nic, wat kl*te, zeg!! Hoe is het verder vannacht gegaan?? Moest nog aan je denken, zag het gisteravond laat op tv.

Wij hebben er gelukkig weinig last van gehad, veel regen, maar dat was het.

Nog 1 dagje werken en dan weekend. Morgen naar Blijdorp, Marius logeert twww nachten bij schoonmoeder, hij heeft het super naar z'n zin. En morgen gaan we dus naar Blijdorp, hoop dat het weer meewerkt. Maar nu nog even aan de arbeid...
Wij zijn droog gebleven vannacht. Hoop dat het vandaag ook droog blijft en minder gaat waaien want dit helpt niet mee als ze het dak op moeten. Waait nog flink hier. Floor heeft bij Tim op de kamer gelogeerd, daar was alles nog wel droog.

Nu op naar de herstelwerkzaamheden. Ik zit nu op het werk, moet toch eerst de verzekering spreken hoe we alles moeten gaan regelen. En een dakdekkersbedrijf gaat vandaag aan de slag. Meer kan ik nu toch niet doen.

Straks schilder regelen voor de kamer van Floor en tuiniersbedrijf voor de schutting. En een lijst maken met schade maar dat is niet heel veel gelukkig (buiten het dak en de schutting om dan)

Gelukkig bij jullie allemaal niets behalve veel regen.

Van die caravans schrok ik ook wel hoor. Snap het wel want het was echt een windhoos, de hoorde de wind gewoon ronddraaien. Beetje eng is het wel (vooral achteraf).
Poeh, hier heeft het alleen maar flink geregend en geonweerd, nu waait het af toe, zo'n harde vlaag. Verder valt het wel mee.

Vond het maandag of dinsdag vooral apart, van dat terrein dat ze aan het opbouwen zijn bij de zwarte cross. Dat een tent die windkracht 11 zou moeten kunnen weerstaan, nu zo ineens omgaat. Zal ongetwijfeld komen omdat ie nog niet helemaal klaar was, maar toch.

Gisteren hier een lekker doktersdagje gehad. Eerst 's ochtends de huisarts, omdat ik al even last heb van kramp in mijn voeten 's nachts. Utieindelijk was het advies veel drinken en voeten omhoog.

Toen met Daan naar de diëtist. Denk je qua voedingspatroon best aardig op weg te zijn (oké, fruit mag wel wat vaker), blijkt hij gewoon 500 kcal te kort te komen op een dag! Dus we gaan nu aan de slag met voedingsadditieven, en de volvette producten.

En 's middags nog even naar de verloskundige, waar alles verder goed was. Die gaf aan dat ik gewoon magnesium en calcium mag slikken, dat dat zou helpen tegen de kramp. Fijn dat de huisarts dat dus niet aangaf...

Nu eerst even naar boven, kinderen aankleden en zelf ook maar eens douchen. En dan eens bedenken wat we vandaag gaan doen, vanavond nog een proefrit maken.
Nog heel wat te regelen dus Nico. Vanaf nu gewoon geen wind meer! (Zeg ik terwijl de deur net met een klap dichtwaait hier, het is ook echt een stuk koeler.)

Tieger hoeveel kcal moet Daan binnenkrijgen, ben wel benieuwd of Nemo genoeg krijgt.

Wij doen vandaag even niets denk ik. Ik val pas rond 6/7 uur in slaap en ben echt een wrak op het moment. Nergens zin in en chagrijnig. Proberen of ik vandaag even bij kan slapen, dan misschien morgen weer gezellig.
Tieg, dat is veel zeg 500 kcal te weinig. Tjonge, dan zouden we dat toch allemaal wel hebben met de kids. Kan me niet voorstellen dat je ze allemaal magere producten geeft. Toch wel erg nuttig bezoekje geweest.

Wat stom van dei huisarts want is een bekend zwangerschapskwaaltje en is ook wel redelijk bekend dat het dan met magnesium en calcium te verhelpen is.

Vishje, weltrusten!
Vish, slaap lekker!!

Tieg, das inderdaad best veel 500 kcal per dag te weinig. Wat Nic, zegt, je geeft toch geen light producten. Ben inderdaad benieuwd wat Marius dan te weinig binnenkrijgt. Die eet namelijk niet heel goed. En hij is ook al geen snoeperd of zo (integenstelling to zijn moeder ). Hoeveel moeten ze dan binnenkrijgen?

Hier waait het ook heel hard, maar het is wel lekker koel!!

Heb bedje voor je opgehangen Vis.

Nic, wat super balen toch van de pannen en lekkage..

Kan R niet zelf de schutting overeind zetten, of moet tuinbedrijf erbij ivm schade post?

Ik schade formulier invullen voor onze koepeltent, die is kaduuk.

Hopelijk kan ik de bon nog vinden..

Marlee lekker een dagje weg! Werk is dus wel leuk? Wel ideale tijden zo te lezen.

Jes was ook uit logeren, maar wilde voor t slapen gaan toch liever naar huis. Zit in de genen.... Dus ik heb m nu de hele dag achter me aan hobbelen, hij is moe en verveeld zich. En ik ben ook moe, dus moet soms ff tot 10 tellen!

Nog ff tosti's maken!
Ik zal straks wel even kijken of de diëtiste het overzicht van wat we gegeven hebben ook gemaild heeft. Staat alleen op de oude laptop, en die is wat trager met opstarten...

Nu eerst tijd voor lunch!
Cees, schutting ligt al aan de kant maar de palen waren afgebroken dus moeten nieuwe komen. Dan laten we maar gewoon een nieuwe schutting zetten. En R is niet zo'n klusser

Nic, wat balen zeg! Dekt de verzekering alles? Wat een werk om dan alles weer te regelen, echt niet leuk.

Vish, weltrusten!!

Is nemo vandaag de deur uit? en waarom slaap je zo slecht?

Hier ook een humeur op om te schieten en super sjachie kids die om alles janken en schreeuwen, arggh! Mannetje slaapt nu. heb meis net ook in bed gegooid. verplicht een uur uitrusten, hoop dat dat helpt.

Tieg, 500 cal is idd wel heel erg veel. ben ook erg benieuwd naar het lijstje. Meis eet met vlagen. Brood meestal wel goed, maar warm voor geen meter. En mannetje ook heel wisselend.
Oeh Cees wat een heerlijk verkoelend plaatje! Het loopt hier alweer in straaltjes naar beneden. Nemo is er wel en slapen wordt dus ook niks. Vannacht maar weer nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Ik had even opgezocht maar kinderen van 4 moeten ongeveer 1500 kcal binnenkrijgen. Daar zit Nemo wel aan.
1500? Pff, dat vind ik best veel. Denk niet dat Meis dat ooit haalt.

1 boterham ontbijt (als t mee zit), 2 boterhammen tussen de middag. Een appel of banaan, een rijstwafel of liga oid en heel matig avondeten.

En dan nog drinken, 2 x melk en limonade. Geloof niet dat we dan al op 1500 zitten.
Je kan het invullen bij caloriechecker.nl is wel handig.

Nemo eet goed maar ook pas sinds kort en dat kan ook zo weer over zijn:

's ochtends en 's middags 2 boterhammen met roomboter en beleg of volvette turkse yoghurt met rozijnen/cornflakes/smacks en een beker yoki

's avonds heel wisselend maar meestal wel bord leeg

Als hij slecht heeft gegeten dan nog een bak turkse yoghurt na het avondeten. Plus nog tussendoortjes fruit/groente/koekie/snoepie en sap over de hele dag.
Hier werd er gerekend met 1700.

We kwamen op 1200, met 's ochtends een boterham met halvarine en beleg (wisselt een beetje wat), met drinken (hv melk of roosvicee). Tussendoor een boterham of een stuk fruit (vaker brood) met een grote beker roosvicee. Tussen de middag in principe 1, 1,5 boterham, met halvarine en beleg, met een beker hv melk. Na schooltijd iets van een koekje of een cracker, met drinken, bij de bso dan nog fruit, en een snoepje als ze weggaan. Thuis nog best regelmatig nóg een koekje (en nóg eentje ) of iets van chips. 's Avonds avondeten, is vaak pasta (1 tot 1,5 opscheplepel) met saus (0,5 opscheplepel, combi van vlees en groenten). Dan nog een toetje na (1 bakje), en drinken erbij. Drinken is in principe onbeperkt, maar dat valt vaak tegen. En dan kwamen we dus op 1200 kcal.

Ik maak me er op dit moment ook nog niet druk over, hij is zelden ziek (laatst voor het eerst in twee jaar of zo weer eens), en doet het verder gewoon prima. Behalve dan dat hij mager is.
Nou vink nog meevallen Tie, wat zou je er nog meer in moeten proppen dan?

Jes eet 's ochtends 1-2 (bruine) boterhammen met beleg (wisselt, momenteel chocopasta favoriet) met daarbij drinkpap (jaja nog steeds, wil m dat nog niet afnemen )

Tegen 10-en fruit met drinken (meestal ranja), Tussen de middag 2 (bruine) boterhammen (soms nog eens 2 bijsmeren) met yogho. Tegen 15:30 koekje of wat chipjes oid met ranja.

's Avonds is het zeuren dat ie niet hoeft, hij moet sowieso 1 hap proeven, en daarna nog 4 happen, maar meestal krijgt hork alles er wel in (is dan nog geen bord vol) Als toetje Optimel vanille yoghurt, in het weekend een ijsje (meestal waterijs) Bij het voorlezen voor het slapen gaan een beker melk. (mag niet van de tandarts eigenlijk)

De meeste kids die mij komen eten hetzelfde (ook qua hoeveelheid), sommige bij ontbijt thuis minder, maar die willen dan hier wel een broodje.

Waarom zou Daan meer moeten dan? Kan het niet gewoon zijn gestel zijn? Is zijn curve niet goed ofzo?

Ik vandaag zowaar taakjes gedaan! Morgen maar 1 kindje, dus mss kan k morgen verder gaan. Al is het net een kindje die snel Sil in de haren vliegt, Sil loopt weer eens met diverse krabben in zijn gezicht, waarvan ik bang ben dat die op zijn wang litteken blijft... grrrrrrrrrr. Volgende week is hork vrij en die maakt meer indruk op het kindje dus scheelt mij weer wat
Tja, goede vraag Cees...

Meestal eet hij 's ochtends 1 boterham, en de laatste tijd 's middags dus ook eentje. Gewoon omdat we niet meer tijd hebben / hij er niet meer tijd voor neemt. Soms zijn het ook maar een paar happen (met het warme weer).

's Avonds wisselt gewoon heel sterk, wat hij dan eet en hoeveel. Op sommige momenten gewoon het liefste kale pasta, maar soms ook onwijs veel saus. Tussendoortjes zijn vaak koekjes, of chips o.i.d., fruit zit hij niet echt op te wachten. Hoewel, als hij een banaan meekrijgt, komt die niet mee terug. Appel in een bakje wel.

Wat waarschijnlijk ook wel meespeelt, is dat hij tijdens lunch en ochtendpauze ook zijn verschoonmoment op school heeft. En dat gaat dan weer van zijn eettijd af. Dus waarschijnlijk moeten we daar wat mee...

Ik maak me nu geen zorgen omdat hij gewoon altijd slank tot mager geweest is, onderin het lijntje volgde. Maar zijn curve buigt nu gewoon af, en dat is de bedoeling niet.

Ach, we kijken het aan, en als het niet werkt, dan werkt het gewoon niet. Ik kan me indenken dat we uiteindelijk nog steeds een mager manneke houden, ondanks alle caloriën die erin gepropt zijn
Zo, net ff gebeld met de nuon over de jaarafrekening. Die hadden we nog niet gekregen namelijk, en ik ben er wel benieuwd naar.

Krijgen we gewoon een flink bedrag terug, en is het termijnbedrag gehalveerd! Dat is niet verkeerd, kunnen we wel gebruiken
Heb mijn cijfers al binnen en ben voor beide vakken geslaagd!!! Had ik niet verwacht (1tje niet)

Helemaal blij!
Gefeliciteerd!!! Fijn zeg, dus nu echt vakantie?

Tieg, kan me wel voorstellen dat minder eet-tijd mee speelt. Maar dat is wel lastig op te lossen lijkt me.

Morgen heel de dag vrijgezelle van vriendin, met blijven slapen. Eerste nacht zonder mini en ze is al ruim 9 maanden. Geloof dat meis al met 3 maanden uit logeren ging.
Tieg, lastig met die verschoonmomenten. Kan dat niet op een ander moment. Blijft lastig in te passen natuurlijk. Wel superfijn van de nuon teruggaaf!!!

Cees, gefeliciteerd! Lekker hoor. Geniet ervan, je hebt er hard voor gewerkt.

Nitro, het lijkt wel dat het steeds lastiger wordt om los te laten. Vond het bij Floor ook een stuk moeilijker dan bij Tim.

Ons dak is weer waterdicht. De meeste pannen liggen er weer op en de rest komt volgende week. Geen cabrio huis meer dus.

NU ben ik moe van al het geregel dus ik ga lekker naar bed.

Het weekend zijn we weer op pad en morgen nog een feest dus wordt druk en gezellig.
Cees, gefeliciteerd zeg, met je cijfers! Heb je nu alles binnen of officieel gastouder te mogen blijven?

Nic, fijn dat het dak weer waterdicht is... Cabrio is ook zo kaal met dit weer...

Nitro, herkenbaar hoor, het minder makkelijk los kunnen laten... Tessel heeft hier ook nog niet echt alleen gelogeerd, terwijl Daan dat regelmatig deed. Tenminste, hij was toen natuurlijk nog alleen, en was het ook makkelijker om hem bij oma te laten slapen als wij wat hadden. Dat hebben we nu ook een stuk minder. Zal straks nog wel een stuk minder worden.

Hoe gaat het met je moeder trouwens?

Vanavond zijn er twee joekels van dozen bezorgd, met drankjes en pakjes om lekker mee aan de slag te gaan. Inclusief een mailtje van de diëtiste, die aangeeft dat we met extra boter/olie door het avondeten, room door het toetje, margarine ipv halvarine en twee halve porties van de energiedrankjes (suikerdrankje en iets anders) we op 1800 kcal zouden moeten komen. Ben benieuwd hoe dat dan zal gaan. Eerst maar eens plek maken in de keuken, want dat gaat nog niet passen...

Ga nog even verder kijken, en dan ook lekker slapen. Tessel was gisteren wat ziek, zat gisteravond ineens op 39.5. Vanmorgen weer op 38.4, maar ze kon vanmiddag wel eerder opgehaald worden omdat ze weer boven de 39 zat. Vanavond na het douchen wel weer 38.4, dus ik ben benieuwd hoe dat verder gaat dit weekend...
Nitro ben blij dat ik niet de enige ben die niet zolang/ een nacht zonder haar kids kan!

Fijn dat het dak weer voor elkaar is Nic, geen lekkage meer. Veel waterschade gehad?

Tieg, hopelijk helpt t "dieet pakket"!

Besloten toch op vakantie te gaan onder het mom "je leeft maar 1x" al blijft het een paar ribben. Nu kijken wat er nog in de aanbieding is met max 3 uur vliegen, korte transfer en dichtbij strand.

Mijn oma blijkt een taaie: ze zit nu een week zonder vocht en doet het nog steeds...
Hoi meiden,

Zit midden in de verhuizing van de praktijk maar wilde toch even weten hoe het hier ging! Goede berichten van Cees met 2 vakken binnen en Tieg geld terug, fijn!

Lisa eet echt geen 1500 kcal, laat staan 1700! Ze groeit niet meer zo heel hard en is haar babyvet aardig kwijt, maar het blijft een stevig grietje. Ze woog vorige week 21.2 kilo.

Ze eet 's ochtends met moeite 1 boterham (met Becel light overigens, is erin geslopen omdat Maartje niet tegen koemelk kon, maar hoeft nu niet meer -alleen voor mama- )

Half bekertje melk erbij en nog wat Roosvicee. Tussendoor 1 stuk fruit of bakje druiven/aardbeien, soms een koekje, nog wat sap.

Tussen de middag meestal 1 boterham, soms 1.5, bekertje melk. Tussendoor nog wat fruit en een koekje/soepstengel. Soms nog een snoepje of zo. Avondeten gaat vrij traag de laatste tijd, half bordje gaat er vaak maar in en een klein toetje.

Minder fijn als je dak er half af waait Nic!

Dat noodweer van zaterdag zit ons ook nog wel hoog: we hebben schipbreuk geleden! We waren met 2 boten en hadden last van een soort collectieve stupiditeit. We vertrouwden teveel op dat de ander wel zou zeggen als het niet verantwoord was (onbewust). Dus we gingen beschut achter een dijk voor anker. Tot windkracht 10 opstak en onze ankers geen grip meer hadden (ook door de vele waterplanten in de Gouwzee). Motor gestart en met veel moeite tegen de wind in bij de dijk weg proberen te komen. Toen een touw in de schroef, geen motor meer.. Ik kan je zeggen dat het best beangstigend is om met flinke golven en storm een dijk van basaltblokken steeds dichterbij te zien komen. Onze boot knalde op de dijk, het roer versplinterde en het kraakte aan alle kanten. Intussen gilde Lisa het al de hele tijd uit van angst en het feit dat haar bed doorweekt was vanwege een luik dat nog op een kiertje stond. Maar we konden haar niet troosten omdat we de boot probeerden te redden. Maartje had overal doorheen geslapen!! Toen belden onze vrienden: ze lagen 500 meter verder ook op de dijk, ook touw in de schroef! De KNRM was er al om ze van de dijk te slepen en kwam daarna bij ons. Toplui! We zijn veilig naar de jachthaven gesleept en hebben daar nog wat geslapen. Volgende dag de schade bekeken die minder erg was dan we dachten. Gelukkig had niemand verder wat. WK was de laatste domper op het weekend..

Schade-expert is geweest, schat de schade op 3000-5000 euro. Gelukkig zijn we goed verzekerd! Maar de komende weken wordt er even niet gezeild dus.

Lisa heeft het er niet echt meer over, wel op de creche wat verteld over dat de geschrokken was en dat haar knuffels nat waren, maar verder gelukkig geen nachtmerries of zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven