Willen is kunnen?

19-07-2010 09:44 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister gesprek gehad waarin iemand zei: "Willen is kunnen."



Dus als je iets echt heel graag wilt, dat je het ook kan.

Wat vinden jullie hiervan? Ben je het ermee eens of niet? Of zit er een deel waarheid in?
Alle reacties Link kopieren
Willen is kunnen...... Mmmmmmmm, ligt helemaal aan de situatie.

Soms wil je iets, maar kan dat niet omdat externe omstandigheden je belemmeren.

En dan kun je heel wat willen, maar dan moet de situatie of de mensen wel meewerken!



Ik wil een miljonaire zijn, maar kan het niet zijn. Heb de loterij niet gewonnen, zit in de schulden door ex en alles stapelt zich op omdat de BD zijn zaakjes niet op orde heeft, andere instantie een leuke administratie er op na houdt enz. enz. Zoiets dus.....
Alle reacties Link kopieren
Leuk onderwerp.



Ik denk dat gelóven dat iets gaat lukken de belangrijkste voorwaarde is. Geen garantie natuurlijk, maar ik ben ervan overtuigd dat zonder ergens in te geloven, iets zeker niet lukt.
Ik denk dat het in de meeste gevallen wel op gaat.
Alle reacties Link kopieren
De wil is iets sterks en belangrijks.

Zonder de wil lukt iets niet.

Maar het is geen gerantie tot het lukken/kunnen van iets.

Er zijn altijd nog factoren waar je niets aan kunt doen die in de weg staan.
Oneens.

Je kan zoveel willen, rijk worden, naar de maan vliegen, in een paleis wonen,alle ziekten uit de wereld en alle geweld.

Kijk nou eens heel eenvoudig naar al die talentenshows die tegenwoordig de tv bevolken, er komen mensen op af die, creatief gezien, nog geen ei kunnen koken, maar ze willen wel proberen om beroemd te worden en de tranen schieten je af en toe in de ogen op het moment dat zij hun "talent"etaleren.

Nee, was het maar waar, dan had het leven onbegrensde mogelijkheden.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat alles kan binnen je vermogen.

Als je doelen haalbaar maakt, kan alles.



En met een paar kleinere stapjes kom je zo ineens toch bij dat grotere plaatje uit waar je niet van had verwacht dat het zou kunnen!

Dat is waarom ik uiteindelijk denk dat waar een wil is altijd wel een weg is..

Maar dan ligt het er wel aan wat je wilt..
..popcorn?
Nee, ik vind dit echt iets van deze tijd, het idee dat het leven volledig maakbaar is en dat je zelf dus een doorslaggevende invloed heb op de loop van je leven en als iets mislukt dat het dan volledig aan jezelf ligt, want dan wilde je het blijkbaar niet genoeg.



De omstandigheden en het land waarin je geboren bent (arm-rijk enz), de economie van dat moment en je talenten spelen ook een rol en daarnaast zijn dingen als pech hebben of juist geluk hebben ook heel belangrijk.



Wel denk ik dat als je bijvoorbaat de moed op geeft het zeker niet gaat lukken, dus je wil en daardoor je doorzettingsvermogen spelen wel een rol in het geheel, maar zijn niet allesbepalend.
Alle reacties Link kopieren
Genezen van kanker? Uit je rolstoel opstaan en de marathon lopen? Johnny Depp veroveren?



Tuurlijk. Als je maar wíííííl
Alle reacties Link kopieren
Of het altijd zo werkt, laat ik in het midden. Ik denk wél dat degenen die hier enigszins in geloven, meer kunnen en zullen bereiken in het leven dan degenen die er niet in geloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloesie schreef op 19 juli 2010 @ 09:53:

Willen is kunnen...... Mmmmmmmm, ligt helemaal aan de situatie.

Soms wil je iets, maar kan dat niet omdat externe omstandigheden je belemmeren.

En dan kun je heel wat willen, maar dan moet de situatie of de mensen wel meewerken!



Ik wil een miljonaire zijn, maar kan het niet zijn. Heb de loterij niet gewonnen, zit in de schulden door ex en alles stapelt zich op omdat de BD zijn zaakjes niet op orde heeft, andere instantie een leuke administratie er op na houdt enz. enz. Zoiets dus.....



Hey wij zitten in hetzelfde schuitje :(



Ik probeer heel hard, ik wil dus wel, maar sommige dingen liggen buiten je macht, en daar gaat het "willen is kunnen" vaak niet op...



Wat andere dingen betreft, dingen die je ZELF volledig in de hand hebt, gaat het voor een groot gedeelte wel op denk ik.

Maar dan heb je nog wel "hoe graag" wil je iets?
Alle reacties Link kopieren
Nee, ben ik het niet mee eens. Het leven is niet maakbaar. Willen zet aan tot motivatie en motivatie is een belangrijk onderdeel van doelen bereiken, dat wel. Maar het is slechts 1 van de vele onderdelen die bepalen of je uiteindelijk krijgt wat je wil.
Alle reacties Link kopieren
Zie mijn motto.
Tja, zolang je hier realistisch in blijft, kan ik me er wel in vinden.



Toen ik alles in Nederland opzegde, en voor onbeperkte tijd naar het buitenland vertrok, zeiden veel mensen 'o... dat had ik ook wel gewild toen ik 30 was...' Dan denk ik 'tja, dan had je dat dus moeten doen!'.



Er zijn veel mensen die roepen 'ik zou zo graag willen...' waarvan ik denk, tja, als je niks doét om dat te bereiken, dan wil je het ook niet echt.



Maar dit geldt inderdaad niet voor iemand met kanker of iemand die in de sloppenwijken van Rio de Janeiro geboren wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snormel schreef op 19 juli 2010 @ 10:08:

Genezen van kanker? Uit je rolstoel opstaan en de marathon lopen? Johnny Depp veroveren?



Tuurlijk. Als je maar wíííííl





Dat vond ik wel mooi aan die zwemmer, van der Weijden, die kanker heeft "overwonnen". Hij vond zichzelf helemaal niet degene die het meest 'wilde' genezen op zijn afdeling. Hij lag daar maar gewoon een beetje ziek te wezen. Dat hij het overleefd heeft en anderen niet (ondanks hun ongetwijfeld grote wil) heeft met zoveel factoren te maken. Die factoren zijn lang niet allemaal beinvloedbaar. En zeker niet door willen alleen.

Ik vind het daarin een uitspraak met een donkere keerzijde.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik vind het flauwekul.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje: Als je die dingen echt wil, dan kun je ervoor zorgen. Maar wie wilt nou echt naar de maan? Of in een paleis wonen? Het lijkt ons allemaal leuk, of iets wat we wel zouden willen. Maar dat betekent niet, dat je het diep in je hart echt wilt.



Als dat zo is, dan is het in veel gevallen volgens mij wel mogelijk.
Hoor ik daar een TJJJJAAKKKKKKKAAAAAAAAAAAA?
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 19 juli 2010 @ 10:14:

Hoor ik daar een TJJJJAAKKKKKKKAAAAAAAAAAAA? Van masturbatie word je doof.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd een beetje beledigend naar mensen toe die bijv kanker hebben en niet meer te genezen zijn. Alsof het hun eigen schuld is; hadden ze het maar meer moeten willen.

Wel denk ik dat je meer kan bereiken als je ergens in gelooft en er helemaal voor gaat. Maar dat is niet gelijk aan de stelling.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt niet alles zelf in de hand, dus willen is niet altijd genoeg.



Maar ik denk wel dat je heel veel kan, indien je realistisch doelen voor ogen hebt. Met wilskracht kan je heel ver komen denk ik.
quote:Zamirah schreef op 19 juli 2010 @ 10:15:

[...]





Van masturbatie word je doof. Ik hoor het toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof vooral in mijn eigen motto.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
quote:Primabella schreef op 19 juli 2010 @ 10:16:

Wel denk ik dat je meer kan bereiken als je ergens in gelooft en er helemaal voor gaat. Maar dat is niet gelijk aan de stelling.Toch wel, Primabella, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snormel schreef op 19 juli 2010 @ 10:08:

Genezen van kanker? Uit je rolstoel opstaan en de marathon lopen? Johnny Depp veroveren?



Tuurlijk. Als je maar wíííííl





Het gaat om "gewone" dingen, hè. Een beetje flauw, deze voorbeelden.



Kijk ik zou wel vleugels willen krijgen en dan kunnen vliegen naar de zuidpool, maar dat gaat never nooit niet gebeuren, hoe hard ik ook geloof.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven