moeilijke mannen!

03-11-2007 09:58 242 berichten
Alle reacties Link kopieren
een leuke discussie misschien... wat zijn moeilijke mannen?????

Graag jullie ervaringen??? Ik heb zelf wel een idee erover... Maar ik vroeg mij af wie heeft ene relatie met een moeilijke man en hoe gaat zij daar mee om??? Ik heb ooit ene relatie gehad met een moeilijke man en het heeft mij zoveel energie gekost en soms ga ik ook twifelen aan mijzelf.. Was hij echt moeilijk...???
Ja ik heb wel eens een moeilijke man gehad. Ik deed zo mijn best om het te laten werken, maar het lukt maar niet, en ik ben blij dat ik hem toen aan de wilgen heb gehangen. Nu is hij nog steeds moeilijk en eenzaam, en ik ben allang weer verder gegaan.

Moeilijke mannen leren je een les; dat sommige dingen tijd- en energieverspilling zijn!
Maar als jij een idee ervan hebt, waarom deel je jouw idee van moelijke mannen niet?

(Ik ben overigens zelf een man, dus kan moeilijk oordelen over moeilijke mannen).
Ja, vertel eens over je eigen moeilijke man?

Ik versta overigens onder moeilijke mannen mannen met een moeilijke persoonlijkheid - bedoelde je dat ook?
ja dat bedoelde ik ook!

Mannen die om alles irriteren, mannen die moeilijk doen over het tandpastadopje, dat je commentaar krijgt dat je hakt in de boter inplaats van smeert, dat je niet stil zit tijdens het kijken van een dvdtje, dat hij achter jou staat om te controleren hoe zorgvuldig jij omgaat met zijn senseoapparaat, dat je te hard gooit met de autodeur... dat je andere aanpak hebt wat betreft eitjes koken..., dat je schoenen uit moet doen,, dat hij eigenlijk jouw constant bekritiseert in de manier hoe jij handelt.. (althans dat gevoel heb je, omdat hij alles beter weet zeg maar) Dat je zo op je tenen moet lopen om hem tevreden te houden...Dat je hulp aanbiedt om dozen uit te pakken (hij is verhuisd) maar dat hij jouw hulp niet accepteert omdat je te traag bent en niet weet waar alles moet staan... Zijn moeder kan het sneller en beter... etc

Dit zijn slechts enkele voorbeelden...
Muis dan zou ik die dozen lekker laten staan waar ze staan en er geen aandacht meer aan schenken...

Maar jou relatie met deze man is toch over of heb ik dat verkeerd begrepen?
Oh die man ken ik muis, das mijn ex!
Mannen die overal een punt van maken, het principieel niet met je eens zijn, zeuren, watjes zijn, nooit tevreden zijn en overal commentaar op hebben, je doet het nooit goed in hun ogen..... pffft ik word al moe als ik eraan denk...ga terug naar je moeder!!!!
Muis, zo'n kerel hou je het toch niet mee uit uiteindelijk.. te gefrustreerd met het leven en zichzelf denk ik. Een schop onder hun reet verdienen ze als ze je zo behandelen.
Mijn vriend heeft ook wel de neiging om te denken dat zijn manier de beste is, ik denk dat het ook uitmaakt hoe je hierop reageert. In het begin werd ik er nog wel eens nerveus van en ging dan proberen het op zijn manier te doen, maar inmiddels pik ik het niet meer en dat weet hij nu ook. Ik laat hem duideljk weten dat ik het op mijn manier doe en dat hij zich er niet mee moet bemoeien.

Ook als hij bijv. wil dat ik stil ben tijdens een spannende film, terwijl hij er zelf ook opmerkingen doorheen maakt, dan zeg ik 'doe even normaal, je praat zelf ook de hele tijd'. En het helpt dus allemaal wel. Ik denk dat je moet proberen dicht bij je eigen gevoel te blijven (klinkt een beetje zweverig) en datgene doen wat je wilt doen, ongeacht wat hij ervan vindt.
Bbrrrrr, ik heb ook zo'n energiezuigende ex.

Inderdaad constant kritiek over hoe je dingen doet. Op alles, alles, alles!!

En over de allerkleinste problemen een onwijse heisa maken! BAH!

Maar... als je er wat van zegt heeft meneer geen idee wat je bedoeld.

Ik kan het niet hoor, wil iemand waar ik me fijn bij voel en niet iemand waarbij ik op eieren loop.

ElCid, denk dat het ook over moeilijke vrouwen kan gaan hoor.

Miscshien moeten dat gewoon koppels worden, zijn wij er vanaf!
Ik heb ooit ene relatie gehad met een moeilijke man en het heeft mij zoveel energie gekost en soms ga ik ook twifelen aan mijzelf.. Was hij echt moeilijk...???

Waarschijnlijk was hij best moeilijk maar moeilijke mannen hebben ook mooie kanten , daarom geven we niet in een keer op... en vaak kunnen ze er ook niet in een keer wat aan doen dat ze moeilijk zijn.. en vinden ze het zelf ook erg dat het meestal neit loopt...zucht... niet generaliseren, dit gaat over degene die ik ken..
Mijn relatie met de moelijke man was er 1 van heeftige pieken en dalen.

Zaten we op een piek dan wist ik zeker dat hij de ware was, deden we constant leuke dingen, hadden sex tot vroeg in de ochtend, hadden we lol, straalden we van verliefdheid etc

Maar... zaten we in een dal dan was het drama! Heel veel tranen van mijn kant en geschreeuw van zijn kant.

En ja, ik ben ook niet de makkelijkste, ik kon zijn slechte eigenschappen maar moeilijk accepteren en rijmen met de goede tijden..

Zoooo blij dat ik er vanaf ben.

Heb met m'n lief nu iets minder hoge pieken maar gelukig geen dalen!
Ik vind mijn vriend soms ook een erg moeilijke man.

Hij is erg kritisch over anderen (behalve zijn familie en vrienden), heel (en ik bedoel HEEL) snel geirriteerd, materialistisch, kan niet echt genieten van dingen; het is namelijk nooit goed genoeg, geeft mij indirect heel veel kritiek in de vorm van een 'grapje' en is een echte krent die niet graag de handen uit de mouwen steekt of een ander zal helpen

Maar ja, hij is ook lief, zorgzaam, grappig, betrokken bij alles wat ik doe, knuffelig, etc

Of het in balans is daar ben ik ook nog niet uit, maar ik weet wel dat ik hem vaak erg moeilijk vind en hij mij vaak van een vrolijke bui richting onweer brengt met zijn negatieve houding.

Wat is een te moeilijke man? Verwachten we niet te veel?
Ik heb ook een moeilijke ex/vriend. Hij heeft op alles wat ik doe commentaar, vindt iedereen een lul of een zielig figuur, hij vertelt altijd wat ik 'moet' doen, vindt dat ik vooral rekening met hém moet houden etc.

Maar wat is een moeilijke man? Ik heb het gevoel dat hij mij niet echt de vrijheid geeft die ik wil, maar dat komt erop neer dat hij gewoon moet doen wat ik zeg

Dus is hij moeilijk of ben ik egoistisch?

Ik denk uiteindelijk een vorm van allebei, iedereen wil een relatie waarin je vooral jezelf prettig voelt.
Tja.. mijn ex kon irriteren om dingen waarvan ik dacht ach.... lekker belangrijk

Bijvoorbeeld zaten we in de auto en ze hadden een belangrijke weg afgezet waardoor er overal files stonden in de stad.. Is ook niet handig van de gemeente... maar ja soms kunnen die dingen gewoon niet anders...Dus overe en ritje van 10 minuten hebben we dus 40 minuten overgedaan... terwijl we geen haast hadden hoor... het was gewoon zaterdag... Gedurende die 40 minuten heeft ie zich constant lopen irriteren...

Of iemand zit te roken achter je in het restaurant... en dan zit hij zo te irriteren dat hij die vent voor loser zit uit te maken ... bijna dat die vent het kan horen...

Ik haalde pizza een keertje onhandig uit de over... ik was een kluns...zei hij

Het vervelende vind ik van mijn ex.. dat hij alles bij mij neerlegde... Ik was moeilijk.. omdat ik mij ging verzetten... maar als je hoort constant dat jouw aanpak niet goed is en dat hij het beter weet.. dan ga je ook verzetten toch????
ik ben best wel aan mijzelf gaan twijfelen hierdoor.. ik ben onhandig .. ik weet dat... Maarruh.. door hem voelde ik mij tien keer onhandiger.. en alles ging fout..

Doordat ik mij verzet.. vind hij mij juist moeilijk... Maar ik wil mij gewoon niet druk maken om kleine dingen.. Dat een keer de croissantjes aanbrand... nou en??? eten we wat anders... Dat een keer de magnetron maaltijd mislukt ... tja jammer dan... eten we een broodham... Ik kan mij daar niet zo druk om maken... Ik moet er alleen om lachen
Elke moeilijke man verbleekt zodra hij zich aan mijn zijde begeeft.

Ik ben namelijk met glans de állermoeilijkste
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Mijn sinds kort ex was zo'n moeilijk type. Vooral omdat hij overal over door kon zaaaaaaagen. Verschrikkelijk. Echt zuigen gewoon....
quote:muis344 schreef op 03 november 2007 @ 18:26:

ik ben best wel aan mijzelf gaan twijfelen hierdoor.. ik ben onhandig .. ik weet dat... Maarruh.. door hem voelde ik mij tien keer onhandiger.. en alles ging fout..

Doordat ik mij verzet.. vind hij mij juist moeilijk... Maar ik wil mij gewoon niet druk maken om kleine dingen.. Dat een keer de croissantjes aanbrand... nou en??? eten we wat anders... Dat een keer de magnetron maaltijd mislukt ... tja jammer dan... eten we een broodham... Ik kan mij daar niet zo druk om maken... Ik moet er alleen om lachenHerkenbaar...zo heb ik een keer ruzie met 'm gehad over dat ik de klontjes niet uit de custard pudding kreeg. Serieus...who cares?! Eten we toch een ander toetje...!
Zou het kunnen dat moeilijke man alleen moeilijk zijn bij die éne vrouw om bij een andere vrouw te veranderen in een hele leuke vent ( al was het alleen maar in de ogen van die andere / nieuwe vrouw ) ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Neuh...volgens de twee exen die ik van hem kende viel het bij mij zelfs nog mee...kun je nagaan. Ik vond het al niet om uit te houden! En dan dat gemekker over het huishouden...weet je, ik ben gewoon moe als ik uit mijn werk kom en dan wil ik eerst eten, even zitten en dan ga ik wel wat doen. Tegen die tijd was meneer al bekant hysterisch!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 november 2007 @ 19:12:

Zou het kunnen dat moeilijke man alleen moeilijk zijn bij die éne vrouw om bij een andere vrouw te veranderen in een hele leuke vent ( al was het alleen maar in de ogen van die andere / nieuwe vrouw ) ?

Dat denk ik wel

M'n ex en ik haalden het slechtste uit elkaar naar boven, ik ben in m'n relatie nu veel leuker en over m'n ex kan ik niet praten maar z'n nieuwe vriendin houdt het nog steeds met hem vol

Ik denk dat het een wisselwerking is, mijn vriend kon ook zo lullig doen om een ei dat iets te lang gekookt was. Ik werd dan weer kwaad op hem omdat hij zo lullig deed en bleef doen, hij werd dan weer kwaad op mij omdat ik kwaad was op hem bla bla bla...

Eindigde standaard met tranen.

Ik kan me voorstellen dat z'n nieuwe vriendin denk: pech voor je, steek dat ei maar in je reet.

Deed ik op het begin ook maar het eindeloze gemekker was voor mij teveel. Vond dat hij z'n energie maar in iets anders moest steken, toen hij dat niet deed heb ik het maar gedaan... daaahag!
Min , dit is toch jouw tweede lange relatie geweest ? tref jij dan moeilijke mannen , zoek je moeilijke mannen uit , maak je ze moeilijk of ben je zelf ook niet gemakkelijk ?

quote:sourire schreef op 03 november 2007 @ 19:23:

Ik denk dat het een wisselwerking is, mijn vriend kon ook zo lullig doen om een ei dat iets te lang gekookt was. Ik werd dan weer kwaad op hem omdat hij zo lullig deed en bleef doen, hij werd dan weer kwaad op mij omdat ik kwaad was op hem bla bla bla...

Eindigde standaard met tranen.

Ik kan me voorstellen dat z'n nieuwe vriendin denk: pech voor je, steek dat ei maar in je reet. Offfff............ zijn vriendin kan beter koken Of hij kookt . Of hij heeft van die ruzies met jou geleerd om niet meer te zeuren over dat soort onbenulligheden . Of hij vindt het zóóóó vertederend dat ze zo stuntelig is ....

!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven