Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Het kamp waar ik ben geweest deed niet aan uitbuiting. Het was zo kleinschalig en met veel liefde gedaan. Pas vooral op dat je niet in zo'n groot olifantenkamp komt waar ze de dieren wel uitbuiten. Vraag het bij je hotel in chaing mai. Wij zaten in Galare Guest house, niet al te duur en prima (alleen niet eten daar). Was vlak bij de night market, super leuk. Via hun hebben we ook het olifantenkamp geboekt.

Ayuthaya is wel oke, maar is net als sukothai veel tempels, dus als je wat wil skippen dan is dat een goede optie, want minder bijzonder dan sukothai. Als je wel gaat zou ik daar gaan fietsen, is superleuk.

Verder is het handig om te bedenken dat de reisafstanden groter zijn. In een eerste reis naar Thailand doe je veel indrukken op. (dus gewoon iets rustiger aan doen misschien. Kanchanaburi ligt wel weer aan de andere kant van het land!)

Ik zou ook overwegen om twee nachten in Kao Yai te zijn, dan doe je een dag het park en een dag de bat cave wat ook heel gaaf is.
Wij willen graag een fietstocht doen bij Co van Kessel maar nu twijfel ik welke het leukst is (ze lijken zo op elkaar?)

Ik zit te denken aan fietstocht 1 of die volle dagfietstoch.

Heeft daar iemand ervaring mee? En hoe vond je het?
Dat ga ik even vragen in ons hotel Mriek; zou het niet fijn vinden om mee te doen aan die uitbuiting.. Ayuthaya leek me inderdaad ook wel erg toeristisch, dus dat slaan we dan misschien wel over, zeker als Sukothai mooier is.

Tumtummie, wij willen ook gaan fietsen! Bangkokbiking schijnt ook leuk te zijn, maar over Van Kessel ook veel goede verhalen. Denk dat wij voor de 1e tocht gaan..lastig kiezen hé!

Als ik een beetje rondkijk op weersites zie in alleen maar grijze wolken in heel Thailand. Is het deze tijd van 't jaar de hele dag bewolkt? Snap dat het regenseizoen is, maar een zonnetje maakt alles wat gezelliger
Hallo!!

Op het moment heb ik bijna geboekt, mijn ticket.. ik wacht nog op een respons van: het wildlife centre waar ik 3 wk vrijwilligerswerk wil gaan doen!

Ik ga namelijk (therapeutisch) olifanten wassen in thailand. Ik vlieg alleen.

Mijn hep a en b vaccinaties heb ik al, ook mijn dtp. er word gezegd ruffies te nemen, is dat jullie ook aangeraden?
Wij willen in Chiang Mai gaan fietsen met BangkokBiking, ik heb daar een tour gevonden die echt over het platteland gaat langs monnikenschooltjes en fruitmartken. Klinkt helemaal geweldig!!

Ik neem ook geen spijkerbroek mee hoor! Veel te warm!

Wij gaa ntrouwens naar Khao Sok en blijven daar 3 nachten

Maar ik snap er eigenlijk weinig van: ik kan namelijk een leuke boomhut boeken in het Khao Sok nature Resort, maar zij bieden ook weer dagtochten met overnachtingen aan op het meer. Maar ja...moet ik dan 3 nachten bij hun boeken of niet? want als ik dan 1 van die nachten weer op een meer verblijf zit ik met 2 accomodaties

En ik wil wel graag in die boomhutten dus niet reserveren durf uik niet te doen

Trouwens: ik zie dat het begin van onze reis op veel plekken nog in t hoogseizoen valt (wij vertrekken 21 augustus). Betekent dat dat het ook druk is dan met boten en treinen enzo?

Of kan je zonder te reserveren gewoon er vanuit gaan dat je de boot naar Koh Tao gewoon kunt nemen?
Co van Kessel = een aanrader! Maakt niet uit wat je met hem doet, het is hartstikke leuk!
Wij hebben ook met van Kessel gefietst,echt een van de leukste dagtochten die ik ooit gemaakt heb waar dan ook.Leuke gidsen,mooie dingen gezien en een lekkere lunch.

Wij hadden de tocht die om 7 uur s'morgens begon en geloof dat we rond 14 uur weer terug bij het begin punt waren.

Khao sok zijn we ook geweest en ik had gereserveerd via Greenwood.Hadden 1 nacht in de boomhut en 1 nacht op de rafts en gingen dus ook de eerste dag met een band over de rivier en naar een tempel met een gids.Met die band(tuben) was echt super,wij waren maar met zijn tweetjes en de gids en het was zo stil en prachtig groen,zou het zo weer doen!

Die nacht op de rafts was verschrikkelijk en leuk en apart tegelijk

Geen oog dicht gedaan maar het was er wel een schitterende omgeving en zwemmen in het stuwmeer zo vanuit je vlothuisje erin springen is heel gaaf.Wij kwamen alleen aan daar en toen zaten er al groepen en wij konden om de een of andere reden geen aansluiting er bij vinden en zij zaten de hele nacht tot laat in de algemene ruimte herrie te maken.

En het regende er de hele dag toen we daar waren dus dat was jammer.
Chiang Mai is geweldig, ik heb er 3 maanden gezeten en je verveelt je echt geen seconde daar. Ik hou alleen niet van olifanten wassen, dus daar heb je aan mijn geen goeie aan.

Fietsen in CM en omgeving is erg leuk om te doen. In Chiang Rai ook trouwens.

Boogje ja het is veilig om naar BKK te gaan, het is alleen nog steeds niet verstandig naar de plek te gaan waar een paar maanden geleden de demonstraties waren, maar de rest van de stad is veilig.

Voor fietstochten in BKK maakt het eigenlijk niet uit met wie je gaat, ze maken vrijwel allemaal dezelfde tocht. Ik vond alleen de tocht met ABC niet geweldig omdat ik die Michiel een blaaskaak vond.
@ Mayou Misschien een domme vraag, maar waar is dan die plek waar de demonstraties waren? Want dat kan ik niet echt duidelijk vinden..
Rachadamnoen / Democracy Monument zaten ze toen ik er was in maart.
quote:mayou schreef op 28 juli 2010 @ 20:55:

Chiang Mai is geweldig, ik heb er 3 maanden gezeten en je verveelt je echt geen seconde daar. Ik hou alleen niet van olifanten wassen, dus daar heb je aan mijn geen goeie aan.

Fietsen in CM en omgeving is erg leuk om te doen. In Chiang Rai ook trouwens.

Boogje ja het is veilig om naar BKK te gaan, het is alleen nog steeds niet verstandig naar de plek te gaan waar een paar maanden geleden de demonstraties waren, maar de rest van de stad is veilig.

Voor fietstochten in BKK maakt het eigenlijk niet uit met wie je gaat, ze maken vrijwel allemaal dezelfde tocht. Ik vond alleen de tocht met ABC niet geweldig omdat ik die Michiel een blaaskaak vond.

Mayou, volgens mij kunnen wij het echt goed vinden. Wat een blaaskaak idd die Michiel! Al heb ik wel genoten van het fietsen en hadden wij een leuke groep.

In CM idd ook in het Shangri La gezeten. In een horizon club room. Ik kan echt maanden mijn huur niet meer betalen als ik terugben maar ik geniet volop. Nu weer in BKK in mijn vertrouwde Shangri waar ik " welcome home" werd geheten.

Ik geniet van de highd tea's , de cocktails bij de rivier (gisteren heeft man mij en dochter hier afgedropt en ging toen huurauto naar het vliegveld brengen om uren niet meer terug te komen. Bij terugkomst trof hij een beschonken vrouw die heel erg van de mojito's had genoten en tikkertje met haar kind door het hotel deed) en de persoonlijke aandacht.

Morgen met de nachtrein (2e klas, oei dat wordt aanpassen:) ) naar het zuiden en dan naar Tao.

Wat betreft olifanten in CM. Zoek een kamp waar geen shows worden gegeven en olifanten niet hoeven te voetballen of te schilderen.

Wij hebben een goede dag gehad op een klein kampje waar je niet in een zitje maar echt op de olifant zit. Wel voor dochter gedaan, anders had het voor mij niet gehoeven maar het was echt leuk,.

Andere leuke tip in CM: in de night bazaar zitten allemaal fotografen die een soort Volendamse foto's maken. Je wordt helemaal in Thaise dracht gestoken en opgemaakt. Sieraden, haar etc,. ze zijn een uur met je bezig.

Wordt hoofdzakelijk door Thai zelf gedaan die dit soort foto's echt mooi vinden voor thuis. Familieportretten vaak.

Wij hebben het van dochter laten doen die ook echt als een Thaise verwende prinses op de foto's staat.

Het is mooi van lelijkheid.

Leuk voor het thuisfront en niet duur!
Is het Elephant Nature resort in Chiang Mai een goede plek om olifanten te bekijken?? Ik wil idd ook niet naar plaatsen waar de dieren shows moeten opvoeren, vreselijk vind ik dat.
Ik heb nog een vraag over Khao Sok

Wij willen graag in deze boomhutten overnachten:

www.khaosoknatureresort.com

we zullen 3 nachten in Khao Sok verblijven. Vanuit dit park kunnen we ook excursies ondernemen naar rafthouses en daar een nachtje overnachten

Raden jullie aan om gewoon 3 overnachtingen in die boomhutten te boeken of kan je ook makkelijk andere leuke plekjes in het park vinden??
Er zitten diverse guesthouses in het dorpje aan de voet van Khao Sok. Wij hebben gelogeerd in Art's River Lodge. Kun je gewoon op de bonnefooi naartoe. Het zit een beetje van de weg af en er lopen allemaal aapjes rond (pas op met openstaande luiken). Leuk guesthouse. Er zitten nog wel meer guesthouses en ik heb nog nooit vantevoren gereserveerd. Als je naar het stuwmeer gaat doe je dit echt als excursie van 2 dagen. Je kunt je grote backpack in je guesthouse laten en een kleine daypack meenemen. Je slaapt dan op het meer en je ligt op een heel dun matje, dus je doet geen oog dicht. Maar wat Dolfje al zegt: zo gaaf als je 's morgens in het meer duikt.
Aha oke maar echt ín het park zitten dus geen hotels/resorts?

Behalve dan die rafthouses?

Volgens mij zijn er daar wel meerdere van

Maar volgens mij zit dat Khao Sok nature Resort die ik hierboven noem dan ook in dat dorpje ervoor want ze hebben het er over dat ze vlakbij de entrance van het park zitten dus ik wist niet of dat nou wel of niet gunstig was of dat je beter ín het park kan zitten
Aha oke maar echt ín het park zitten dus geen hotels/resorts?

Behalve dan die rafthouses?

Volgens mij zijn er daar wel meerdere van

Maar volgens mij zit dat Khao Sok nature Resort die ik hierboven noem dan ook in dat dorpje ervoor want ze hebben het er over dat ze vlakbij de entrance van het park zitten dus ik wist niet of dat nou wel of niet gunstig was of dat je beter ín het park kan zitten
Nee in het park zijn geen overnachtingsmogelijkheden. Alles zit in het dorpje ervoor. Je kunt wel vanaf het dorpje een leuke wandeling maken naar de waterval. Is in die hitte niet echt makkelijk. Je komt geen wildlife tegen, maar je kunt wel het water in bij de waterval. Verder vind ik het gewoon een heerlijk relaxt gebied, ook als je geen excursie maakt.
Nou, het is bijna zover!! Besef 't nog niet echt..!

We gaan nu in plaats van Ayutthaya eerder naar ;t noorden en gaan na Sukothai naar Lampang. Heb ik toch m'n zin met dat drijvende hotel haha. Gisteren in slaap gevallen met Padi-boek op schoot, dus dat komt helemaal goed

Nou, kijken of alles in m'n tas past!
Veel plezier Bonnebonne. Laat je nog weten hoe je het hebt gehad?
Veel plezier Bonbonne!! En misschien kom ik je nog tegen zonder dat ik het weet haha
Ik heb een beetje vreemde vraag, maar misschien weet een van jullie dat. Ik heb binnenkort een stop-over in Bangkok met het vliegtuig. De stop-over is dan te kort om de stad in te gaan. Maar later tijdens deze reis komen wij via land in Thailand aan. Is het mogelijk om op het vliegtuig te pinnen (dus in de ruimte waar je al ingecheckt bent)? Ik heb er bij mijn vorige reis niet echt op gelet, maar het zou wel handig zijn als we de grens via land oversteken en later een taxi/tuktuk moeten regelen als we verder reizen.

En weet iemand of er in diezelfde ruimte een goede spot is om je voeten te laten masseren

Alvast bedankt!
Ja, je kunt achter de douane pinnen en je laten masseren. Dit kan zelfs tot 2 uur 's nachts, dus ook lekker voordat je het vliegtuig ingaat. Je moet wel doorlopen naar de gate bij Burger King. Daar heb je ergens een foodcourt en dan is het aan je rechterhand. Het is veel duurder dan op straat, maar goedkoper dan op de luchthaven voor de douane (die sluiten ook veel eerder). Ik geloof iets van 400 bath voor een half uur.
Thanks! Is idd duurder dan op straat, maar wel aan het begin van de vakantie, dus dan is de overgang minder groot dan aan het einde van de vakantie
Ik ga 18 aug naar thailand, en 9 sept vlieg snachts terug..

daarom wil ik 8 sept in bangkok rond kijken (bv de fietstour of wat anders) maar waar kan ik dan mijn koffers kwijt?

Is het een idee om de spullen in een kluis bij vliegveld te doen?

en dan terug de stad in te gaan bv.
Wij konden gewoon de spullen in het hotel op laten slaan. Of begrijp ik je verkeerd en heb je die dag geen hotel? Op het centrale station heb je ook kluisjes. Vanaf het centrum naar de stad is nl best ver wrg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven