Plotseling baby cavia's!!!!

23-03-2010 21:54 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat mijn zoon even de cavia's wat groenvoer geven, hoor ik ineens een enorme gil :MAMAAAAA! Ik heb baby cavia's!!!!!

Ik ren natuurlijk naar boven, roep: Nee, Niet!!!

Maar jawel hoor... daar liepen ze vrolijk rond. Twee volmaakte ieniemienie cavia's. Haar en al, aten zelfs al van de sla!!!

We waren helemaal verbouwereerd... Maar oh... wat schattig!

Wij hebben eind januari twee dames cavia's gekocht. Waarschijnlijk was er toen al 1 zwanger. Maar voor de zekerheid morgen toch even langs de dieren arts om te kijken of die ene niet toevallig toch een mannetje is!!

Hebben we nog mazzel dat het er maar twee zijn....

Wat een leuke ontroerende verrassing.....
De dierenarts (assisente, arts en nog een assistente) moesten echt drie keer kijken voordat ze definitief konden concluderen dat het beiden dames waren.

Kennelijk is het niet altijd even duidelijk, en vonden ze het juist helemaal niet raar dat ik langskwam, integendeel, ze stelden het zelf voor.

Nu is het zaak de twee kleintjes na 3 à 4 weken te scheiden van de volwassen dames. Het duurt nog even voordat je van de kleintjes definitief kunt zeggen of het mannetjes of vrouwtjes zijn, dus ook de twee kleintjes gescheiden.

Ik ga nu eens kijken of ik een foto kan plaatsen.

Leuk leuk leuk!!!
quote:keeltjuh schreef op 23 maart 2010 @ 23:11:

Nou geloof me ... als er geen ballen te zien zijn is het een vrouwtje.... want de ballen van een mannetjedie zijn niet missen....

[afbeelding]

om je te helpen ... rara wie is het mannetje en wie is het vrouwtjeX-D

Ehm..... Zooo duidelijk vind ik het nou ook weer niet. Het is wel cavia-tijd op het forum, Twinkeling zit met 5 babycaafs. Misschien kunnen ze gezellig bij elkaar op kraamvisite.

Ik ben wel benieuwd naar je foto's.
mahna mahna tuduuuudududu
...
anoniem_37180 wijzigde dit bericht op 29-03-2010 19:34
Reden: dubbel
% gewijzigd
zo schattiggg, al zoveel haar zeg.....
quote:anthro schreef op 24 maart 2010 @ 13:38:

Als je drukt zal er een piemel uit komen bij het mannetje en bij het vrouwtje niet. De dierenarts ziet je aankomen.........wat een giller!

Ieww ik vind dat toch zo´n rotgezicht, ik heb toen ik klein was ook een keer per ongeluk de buik van de cavia ingedrukt, kwam die kromme pielemuis eruit :puke:

Viva naar de knoppen.
Wat een schatjes!

Echt lief!
Ik zou het zelf enig vinden om eens in mijn leven een nest kittens mee te maken, maar katten worden groot en ik kan er geen 10 kwijt in huis dus ga ik er ook niet aan beginnen

Maarre.. TO, ga je de babies zelf houden of geef je ze weg als ze groot zijn?
Viva naar de knoppen.
En die twee zaten helemaal klaar in mama's buik? Wat zijn ze groot!! Arme mamacaaf, wat een bevalling ;-P

Maar ze zijn errug schattig! Heb je de kleintjes ook al laten seksen door de dierenarts, of zijn ze daar nog te jong voor?
Ja ze zijn echt poepig. Gewoon pas 1 dagje oud op de foto! Ze komen echt helemaal compleet als mini caafs ter wereld...

Ze kunnen pas na twee maanden (dacht ik) kijken naar het geslacht van de kleintjes. Dus na drie weken moeten de kleintjes van hun moeder apart, en van elkaar!

Er gaan als het goed is twee cavia's naar de vader van zoon. Hij heeft in een nieuwe relatie ook nog twee jonge kinderen en zoon is er elk weekend van vrijdag tot zondag. Dat zou de mooiste oplossing zijn!
heel leuk
Wat een schatjes!!!!
Hier ooit 10 kitten gehad....1 week na elkaar hebben ze geworpen. De poezen hebben ook voor elkaars kitten gezorgd. Ging de 1 liggen om te voeden, kwamen regelmatig de hele bubs vechten om te drinken.

Heb ook 1 foto van een sinasappelendoos waar 10 kitten inliggen en 2 moederpoezen allemaal tegelijk erin liggen

Ik schrok me de tyfus!! De 1 wist ik, die werd steeds dikker. Maar de andere zag er "normaal" uit. Opeens 10 kitten

En, 1 keer heeft mijn huidige poes lopen werpen zonder dat ik het wist....Iedereen zei al dat ze dik was en een hangbuikje heeft. Of ze echt niet zwanger was. Ik vond van niet. Dat buikje heeft ze overgehouden aan binnen blijven en vorige zwangerschap, dacht ik....

Weggebracht naar mijn moeder voor vakantie. Mijn zusje sms me een paar dagen later dat mijn poes baby's heeft gekregen....Om vervolgens een gillende moeder aan de telefoon te hebben dat mijn poes bevallen is en dat ze die grijze wilt hebben

Grappig feitje: mijn poes is bevallen in de kamer die vroeger van mij was. Ik denk dat ze daar zich prettig voelde.

En die baby cavia's zijn lief!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hahah dat verhaal herken ik

wij vonden onze cavia de laatste tijd een beetje dik worden

maar we vermoede niks hoor ze eet veel dus we dachten dat het door het eten kwam totdat er 2 prachtige jonkies in het hok lagen. We hebben haar uit de dierenwinkel dus tja daar is ze al gedekt want bij ons heeft ze nog geen contact gehad met mannetjes.
Het is wel duidelijk dat dierenwinkels weinig verstand van dieren hebben, dat ze cavia's gewoon zwanger meegeven ( en dus niet apart hebben gehouden van te voren).

En ook vaak geen idee hebben of een konijn een mannetje of vrouwtje is.
Er was hier toch ook iemand met babycavia's van Geer en Goor? Hilarisch verhaal was dat!

Hoe is het met alle caafs? Hebben de gelukkige mensenmoeders er nog 1 or meer gehouden? Inmiddels hebben deze babycavia's zelf waarschijnlijk al zo'n beetje kleinkinderen, volgens mij gaat dat erg snel bij die beestjes.
dubbel
hebben!
Ik vind hier dingen van.
aaa zo schattig...hebben wij vroeger ook mee gemaakt ze zijn zo lief!gefeli met de geboorte :-) ga je ze allen houden?
hebben ze niet in de dieren winkel met konijnen samen gezeten anders zijn het nu cavnijnen of covias :-)
quote:Lovestar schreef op 28 maart 2010 @ 17:39:

Hier ooit 10 kitten gehad....1 week na elkaar hebben ze geworpen. De poezen hebben ook voor elkaars kitten gezorgd. Ging de 1 liggen om te voeden, kwamen regelmatig de hele bubs vechten om te drinken.

Heb ook 1 foto van een sinasappelendoos waar 10 kitten inliggen en 2 moederpoezen allemaal tegelijk erin liggen

Ik schrok me de tyfus!! De 1 wist ik, die werd steeds dikker. Maar de andere zag er "normaal" uit. Opeens 10 kitten

En, 1 keer heeft mijn huidige poes lopen werpen zonder dat ik het wist....Iedereen zei al dat ze dik was en een hangbuikje heeft. Of ze echt niet zwanger was. Ik vond van niet. Dat buikje heeft ze overgehouden aan binnen blijven en vorige zwangerschap, dacht ik....

Weggebracht naar mijn moeder voor vakantie. Mijn zusje sms me een paar dagen later dat mijn poes baby's heeft gekregen....Om vervolgens een gillende moeder aan de telefoon te hebben dat mijn poes bevallen is en dat ze die grijze wilt hebben

Grappig feitje: mijn poes is bevallen in de kamer die vroeger van mij was. Ik denk dat ze daar zich prettig voelde.

En die baby cavia's zijn lief!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ik mag aannemen dat je de katten inmiddels hebt laten steriliseren
Ik heb altijd cavia's gehouden, vind het schattige diertjes. Het is zo leuk om jongen te hebben. Maar pas wel op , na 6 weken kunnen de dames al weer bevrucht worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven