Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Wij hadden die binnenlandse vliegtickets met creditcard betaald van mijn vader en ik hoorde voor vertrek dat ze dan wel eens moeilijk konden doen:

Bij Air Asia hebben ze nooit om een creditcard gevraagd. Wel moesten we 1x 500 bath bijbetalen omdat we blijkbaar onze bagage nog niet hadden betaald. (was het een passenger only ticket ofzo)

Bij Bangkok Airways vroegen ze WEL om mijn creditcard. Gelukkig voldeed een kopie van de creditcard en ID van mijn vader.
quote:tumtummie schreef op 06 september 2010 @ 15:45:

De airport train waar Donkeyshot over verteld hebben wij op de heenweg ook gebruik van gemaakt, hij was toen gratis en ideaal. Het overstappen bij Phaya Thai op de skytrain was even raar, je moet eerst weer de weg oversteken om over te stappen op de skytrain.

Ik denk dat je dan de verkeerde kant op bent gelopen. Aan de oostkant van het station Phaya Thai kan je direkt (via een paar (rol-)trappen) omhoog naar de airport skytrain, zonder eerst de straat op te hoeven. Van daar af zit je binnen 30 minuten op de luchthaven.

Het 3e station is Makkasan; daar kan je naar het schijnt zelfs al inchecken voor je vliegtuig. Je gaat daarna met een aparte snellere skytrain verder die niet meet stopt op tussenstations. Zelf niet geprobeerd overigens; de cityline vond ik al snel genoeg gaan.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Wáárom zijn de tickets in december zo duur
quote:schuddebuikje schreef op 06 september 2010 @ 20:44:

Wáárom zijn de tickets in december zo duur Kwestie van vraag en aanbod. In december willen veel mensen naar Thailand en zitten de vliegtuigen bomvol. Logisch dat de vliegmaatschappijen dan hun kans schoon zien om de prijzen wat op te schroeven.
Je hebt gelijk. We zouden eigenlijk vorig jaar buiten de schoolvakanties gaan. Ging door ziekte niet door. Nu is dochter 5 en kan dat niet meer, en daar balen we flínk van
Kijk even op de site van Mahan Air, die hanteren vaste prijzen in laag en hoog seizoen. 599 in het hoogseizoen. Moet je alleen wel overstappen in Teheran, maar dat duurt maar 2 uur.
Moet je bij Mahan in Teheran niet een hoofddoekje op? Dat hoorde ik ooit en dat is voor mij echt een brug te ver.

Ik doe met liefde een doekje op bij het bezoeken van een moskee of een andere heilige plek maar op een vliegveld?

Sorry, dan betaal ik liever wat meer.
Yep je moet een hoofddoek op. Die krijg je daar en voor 2 uurtjes vind ik dat niet erg, helemaal niet als ik er honderden euro's mee zou uitsparen zoals in december. Wat ik erger vind is dat ze geen wijn hebben aan boord
Die hoofddoek-verplichting geldt naar ik aanneem alleen voor vrouwen. Hebben ze voor mannen ook voorschriften ? Moet ik mijn baard laten staan voor ik aan boord mag ?
Ik ben dus echt gewoon te principieel hiervoor.

Ga echt NO WAY een hoofddoek omdoen ergens.

Net als dat ik het prima vindt dat een moslim hier wel een hoofddoek draagt.

Ik wil graag mezelf zijn en dat dus overal.

Dus geen Mahan air voor mij
Overigens nog een opvallend gevolg van mijn vakantie in Thailand.

Onbedoeld ben ik er in 4 weken vakantie 4 kilo afgevallen

(van 86 naar 82 kg bij een lengte van 1.84).

Niets bijzonders gedaan daarvoor, wel de hele vakantie vrijwel uitsluitend Thais gegeten (heerlijk: rijst en noedels, curries, groenten, wit vlees en vis). Geen honger geleden (integendeel), ook niet ziek geweest ofzo.

Niet aan sport gedaan terwijl ik in NL 2 x per week in de fitness club te vinden ben. En nu nagenoeg op mijn ideale gewicht.

Blijkbaar word je van Thais eten niet dik (je ziet er ook relatief weinig dikkerds lopen, alleen de jongste generatie begint helaas uit te dijen want die weten McDonalds en Cola te waarderen).

Iemand anders met soortgelijke (of juist andere) ervaringen ?
Dat heb ik nou nooit, ik kom altijd aan verdorie! (En dat terwijl ik er niet zo goed tegen kan en er dus snel weer vanaf ben). Mijn vent eet zich daar 3 slagen in de rondte en valt ook altijd af. Mannen....
Ik wou dat ik was afgevallen! Ik heb gigantisch lopen zweten in Thailand vanwege het klimaat, zelfs zonder inspanning. Zou het daar aan kunnen liggen? Ik viel er niet van af, maar dat komt denk ik omdat ik gigantisch veel gegeten heb daar.
Nee ik heb niet bijzonder veel gezweet in Thailand. Ik ging (bewust) in het regenseizoen omdat de temperaturen dan wat gematigder zijn (30 a 33 graden, en af en toe een pracht van een tropische hoosbui). En in NL ga ik ook nog regelmatig naar de sauna (serieus zweten dus); dat heb ik in Thailand ook niet gedaan. Met zweten verlies je overigens alleen vocht, dat zit er zó weer aan.

Ik hou het toch op de Thaise keuken. Enfin, volgend jaar maart ga ik weer die kant op, zal vooraf en achteraf de weegschaal goed in de gaten houden.
Da's de heetste periode, succes!
In het regenseizoen is het misschien niet 'heet' maar door de luchtvochtigheid is het ontzettend benauwd/plakkerig..
Nee hoor. Ik zat vnl. in de regio rond Hua Hin en daar was het weer prima te doen. Veel beter dan ik vooraf gedacht had. Niet te warm, niet benauwd, niet zweterig.
Hallo allemaal,

Ik heb vandeweek 2 tickets geboekt naar Bangkok met Mahan Air. Een supergoeie deal; 550 pp incl. taxen (vertrek 1 jan). Maar hoe dom, ik heb niet verder gekeken dan mn neus lang is, verrast door het lage tarief. En nu lees ik allemaal slechte verhalen over dat de airline niet veilig zou zijn en hun bemiddelaar in NL niet betrouwbaar. Iemand hier ervaring mee want ik krijg nu wel echt enorme zenuwen....
Tot een paar jaar geleden was dat inderdaad zo maar tegenwoordig hebben ze een nieuwe vloot. Vrienden van mij vliegen altijd met Mahan naar Bangkok en zijn erg tevreden. En wat de veiigheid aangaat, ze zijn echt niet minder veilig dan China of Eva of alle andere maatschappijen die in Europa mogen landen.
Oh, dat is goed om te horen!!! Ik had pas door dat het via een bemiddelaar ging toen ik de boeking afsloot. Bemiddelaar was wel vaag, kon boeking niet vinden maar nee hoor, er was geen probleem. Ben bang dat er toch iets niet goed gaat. Zo niet dan is 550eur pp wel echt een superdeal!!

Was al halverwege dit topic. We willen denk ik te veel voor 3 weken :-). Willen namelijk ook graag naar Laos en Ankor Wat zien in Cambodja. En o ja, ook nog op een eilandje liggen . Keuzes maken dus!

Klopt het eigenlijk dat je treinkaartje naar Dusseldorf in de de ticketprijs van Mahan zit ? (weet jij dat misschien Mayou?)
Mayou, wat grappig dat jij het zo stelt. Mijn piloten vriend raadt altijd erg af met China air te vliegen bijv. Veel minder veilig dan Eva .

Maar jij met jouw ervaring bij dezelfde maatschappij, hebt dat niet....
En waar baseert hij dat dan op ? Waarom weten andere mensen dit dan niet? Er gebeuren toch geen extreem rare dingen met China airlines? Als een maatschappij onvelig zou zijn zou het niet mogen vliegen denk ik zo. Wat maakt hen dan zo veel gevaarlijker dan anderen maatschappijen? Ik vind dat altijd van die verhalen waar je zo weinig mee kan. Het zal allemaal wel. Als er iets gebeurt dan heb je pech. Tja.

Mahan is een keer uit de lucht gehaald omdat er qua veligheid iets mis zou zijn. Nu vliegen ze weer. Ik ga er maar vanuit dat het nu oke is.
Voor de leek bestaan er sites waarop je per airline kan zien hoe vaak ze een ongeluk of noodlanding moeten maken. Niet helemaal objectief want de ene maatschappij voert natuurlijk veel meer vluchten uit dan de andere.

China scoort ook op die site's slecht. Voor wat het waard is.

Ik houd niet van vliegen dus ga niet met China. Als mijn vriend het zegt en ze scoren niet al te best ben ik klaar. Maar als ik niet zo'n bange poeperd zou zijn zou ik het gewoon doen...
Ik baseer het op het feit dat maatschappijen die wel mogen starten en landen in Europa veilig bevonden worden en maatschappijen die dat niet mogen niet. China, Eva en Mahan mogen dat alle drie en dan is het wat mij betreft ok. Daarnaast heb ik al een paar keer met China gevlogen en vond ik het prima (behalve het eten, getver!) én stapt mijn pilotenman ook gewoon aan boord.

Nu ben ik -wat vliegen aangaat- niet bang uitgevallen, dus stap ik nogal makkelijk bij een maatschappij aan boord. Behalve dan Aeroflot, daar zou ik echt nooit mee vliegen, die vallen nog steeds bij bosjes uit de lucht.

Treinkaartje: lijkt me sterk dat dat erbij in zit.

Neele, gaat Borneo nog door?
ik ben net terug na een geweldige ervaring Thailand!

woow!!

ik vloog met china/airlines.. prima mee gevlogen geen negatieve berichten van mijn kant..

ik was aangekomen! en ik ben nu 3 dgn terug en 3 kilo afgevallen (hield erg veel vocht vast denk ik) zit weer op mijn oude gewicht..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven