Kitten gevonden, hulp nodig!

11-09-2010 09:23 188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help!

Ik heb net een uurtje geleden een katje bevrijd uit de struikjes bij ons huis. Kan geen enkele dierenarts of ambulance vinden.

Heb zelf nog een andere kat die altijd alleen is geweest.

Kleine katje zit nu in kattenmandje van mijn kat, angezien ze erg hard miauwt als ze alleen staat. Mijn eigen kat gromt en blaast een beetje.

Wie o wie kan me helpen!
This is not kosher!
Dierenambulance bellen, die zijn toch altijd bereikbaar?

Dierenasiel bellen.

De dienstdoende weekenddierenarts bellen, die kan je in ieder geval advies geven.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oh, wat zielig zeg. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat te doen. Misschien het dierenasiel bellen?

Veel succes in ieder geval.
Bereiken dan.
This is not kosher!
Heb Dierenambu al gebeld, krijg bandje en wordt niet opgenomen,
This is not kosher!
Amivedi bellen, of de dierenambulance bellen
In iedere gemeente zit wel een dierenarts met een noodnummer. Google eens op dierenarts met de naam van je woonplaats/gemeente erbij.

Je kunt ook het assiel bellen.

Of bij een aantal mensen langs gaan in je wijk om te vragen of zij weten waar het katje vandaan komt. Huisdiereneigenaars (anders dan jijzelf) hebben meestal ook wel het nummer van de dierenarts voor je.

Veel succes!
Er is altijd een dierenarts die weekenddienst heeft.
Wat kan ik doen voor mijn eigen poes, die is ook erg van de leg op het moment. Probeer haar ook veel gerust te stellen.

Ik word hier helemaal nerveus van!
This is not kosher!
Water geven, dat sowieso, en daarna contact opnemen met amivedi
Mocht u op de lijst met Posten van Amivedi uw plaats of regio niet tegenkomen kunt u ons centraal informatienummer bellen 0900-2648334 (iedere dag bereikbaar van 9.00-21.00) Zij kunnen voor u nazoeken met welke post u contact kunt opnemen.

www.amivedi.nl
quote:Wellhello schreef op 11 september 2010 @ 09:26:

Heb Dierenambu al gebeld, krijg bandje en wordt niet opgenomen,Vertelt dat bandje niet wanneer/wie je wel kunt bellen?
Je kunt geen dierenarts of ambulance vinden?? Je kunt ook het internet op dus dat moet dan toch niet zo moeilijk zijn? In google je woonplaats en dierenarts intoetsen...moet je eens kijken wat er gebeurt...

Maar ik zou het proberen bij een dierenasiel. Die willen 'm misschien wel opvangen. De dierenarts of dierenambulance zullen je daar ook wel naar doorverwijzen.
Je eigen poes overleeft het wel, zal wat in de stress zitten vanwege de indringer maar daar krijgt ze niets van

Geef die kleine wat water ( hoe oud denk je dat het kitten is?)

en eventueel wat zacht voer ( afhangende van hoe oud ze is)
quote:Wellhello schreef op 11 september 2010 @ 09:27:

Wat kan ik doen voor mijn eigen poes, die is ook erg van de leg op het moment. Probeer haar ook veel gerust te stellen.

Ik word hier helemaal nerveus van!Kitten in een reismand doen, en weghalen bij je eigen kat. Wel ff water geven idd.
Amivedi bellen,en eventueel een kat rescue ofzo,als die in je buurt zitten...

http://katten.dierenplaats.nl/c/kattenopvang/

Ik word hier helemaal nerveus van!Gedrag negeren, ze komt er vanzelf wel weer overheen, vooral als je het negeert.
kijk even op de website bij amivedi.

Daar kun je ook op woonplaats zoeken naar vermiste katten.

Misschien zit de beschrijving van de kat die je hebt gevonden er wel bij.

Kun je dat kleine katje niet even in een aparte kamer of de keuken zetten zonder je andere kat erbij?

succes!
En is het diertje gewond? Je hebt het over bevrijd, zat het beestje vast of gewoon heel hard en zielig te mauwen?

Ik word hier helemaal nerveus van!Zet dat kleine poesje even in een andere kamer ofzo.
Waar woon je?toets je woonplaats in op google met kattenopvang erachter...niet zo moeilijk toch?

Ik word hier helemaal nerveus van!

Heb je een kamertje over? Of gebruik desnoods even de badkamer. Zet het katje eventjes daar, met een handdoekje, eten en drinken. Vervolgens even je eigen kat lekker veel aandacht geven.

Ik heb trouwens een paar jaar geleden in precies dezelfde situatie gezeten. Klein katje uit de boom gered. Dat katje is groot geworden en ligt hier lekker op de bank te slapen op dit moment Ze is geweldig. Mijn toenmalige kat vond het niet zo leuk maar wendde er wel aan, al heeft dat een poos geduurd.
Okee,

net een dierenarts gesproken--> zegt DA bellen. Net gedaan, wegens onderbezetting van 10 tot 8 uur geen dienst.

Ga zo DOC maar bellen, hopelijk nemen ze nu wel op.

Katje blijft veel miauwen.
This is not kosher!
Hier kun je trouwens zelf online zoeken bij de vermissing/gevonden gegevens van Amivedi, hartstikke handig, vaak zelfs met foto's

http://www.amivedi.nl/site/frame4.htm
Kitten sowieso even in een andere kamer neerzetten, weg bij je eigen kat. Probeer de kitten ook wat water te geven, ze drogen snel uit.

Bel je eigen dierenarts, dan word je vanzelf verwezen naar de dienstdoende dierenarts. Kun je zien of het beestje gewond is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven