Zieke kitten?

30-07-2010 22:15 224 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een maand geleden hebben wij een kitten uit het asiel gehaald.

Omdat we vonden dat hij een vriendinnetje nodig heeft hebben we gisteren bij het zelfde asiel een vrouwtje opgehaald van volgens hun 10 weken.

Bij thuiskomst kwamen we erachter dat poes aan de diarree is , veel te licht voor 10 weken ( amper 700 gram) en ook speelt ze niet echt veel.

Volgens asiel gaan kittens alleen nagekeken en 100% gezond bij hun weg maar ik vertrouw het niet helemaal.

Ik zit nu alleen te twijfelen om morgen nog met haar naar de dierenarts te gaan of tot Maandag te wachten.

Wat denken jullie?
Fijn dat jullie straks terecht kunnen. Misschien is het goed om het stolsel even in een potje te scheppen en mee te nemen? Ik ben ook benieuwd en hoop dat die kleine er snel weer bovenop is.
Lief jullie reacties. Ik ben er best naar van. Hij was zo lief, aanhalig en speels. Het is nu echt een dood vogeltje.

Ik kan pas 17.45 uur terecht. Heb hem net weer wat vocht met pilletje ingespoten.

Dat stolseltje heb ik helaas weggespoeld. Ik denk dat hij het heeft uitgebraakt want hij is wel op de kattenbak geweest (ontlastig wordt ook steeds dunner)

Klotezooi.

Ik hou jullie op de hoogte, ben blij dat ik het kwijt kan...
Probeer er wat voedsel in te krijgen, dat is heel belangrijk, want 17.45 is nog ver weg.

Maak een prakje van blikvoer en lauwwarmwater en spuit dit met kleine beetjes schuin tussen zijn kiezen in zijn bek. Dit is echt net zo belangrijk als vocht!

Dat stolsel is hoogst waarschijnlijk een rochel geweest.
Dank je Iris voor je hulp. Ik voel me momenteel best onzeker hierin.
Dat snap ik en zo'n kleintje is nu natuurlijk ontzettend hulpeloos, daarom moet hij op krachten komen met voedsel.

De DA zal hem straks denk ik wel een voedselinfuus en een vochtinfuus geven en eetlustopwekkende en misselijkheidsonderdrukkende injecties en anders moet je daar om vragen.
Nou. blij dat we geweest zijn. Hij kreeg rond vijfen ook diarree.

Hij heeft een infuusje gehad en weer een shot antibiotica. Hij krijste, leefde gewoon helemaal op van de adrenaline waarschijnlijk.

Die prik moet nu 1,5 dag werken en als die uitgewerkt is dan zou hij zich ook wat beter moeten voelen.

Ook kregen we speciale voeding mee die we in zijn bekje moeten spuiten. Zij gaf hem daar ook wat en het gekke was dat hij zelf verder met het bakje voeding.

Ik hoop nu dat we alleen maar de goede kant op gaan.
Dat klinkt goed Claudia, fijn!
Gelukkig goed nieuws!
He, wat een opluchting. Zelf weer willen eten is echt een heel goed teken en met die krachtvoeding hebben ze maar weinig nodig om toch genoeg binnen te krijgen, dus dat komt vast goed!
Hoe gaat het nu met hem, Claudia?
Ben toch benieuwd hoe het met het katje van Lee is.

Net het hele verhaal gelezen maar helaas geen afloop.

Laat je het nog e ven weten Lee?
Hey nummerzoveel...lief dat je ernaar vraagt.

Hij is nog steeds niet de oude. Ik voed hem een paar keer per dag met een spuit. Morgen de laatste dag van de antibiotica pillen. Kan het zijn dat hij daar ook zo moe van is?

Hij slaapt echt heeeeeel veel. Speelt niet, komt niet van de bank of stoel af als wij binnenkomen (voorheen wel) Het enige wat hij doet is met regelmaat op mijn schoot, naar de kattenbak en vanmiddag voor het raam in het zonnetje.

Ik zit er over na te denken om morgen toch weer naar de dierenarts te gaan. Wat vinden jullie?
Van de pillen kunnen ze idd moe en lusteloos worden. Ik zou zelf denk ik heel even kijken of het opknapt als het kuurtje afgelopen is. Maar dat hangt ook erg af van het gevoel wat je er zelf bij hebt. De dokter even bellen voor overleg kan natuurlijk nooit kwaad.
Hoeveel dagen heb je hem al AB gegeven, want na 4 dagen moet je echt verschil zien hoor.

Bel je DA morgen even en ga langs als je het niet vertrouwt. Better safe than sorry!
Hij heeft vrijdag een antibiotica spuit gekregen, de dag erna zijn we gestart met pilletjes. Zondag weer een antibiotica spuit. Morgen laatste dag van de pilletjes, dus 6 dagen antibiotica.

Ik moest net gewoon een potje janken. Hij keek me net heel zielig aan en en toen zag ik lange tijd zijn "derde ooglid", Heb even gegoogled en las dat dat vaak te maken heeft met zieke katten of honden.
Dan moet je morgen heen Claudia, want dan hoor je echt al verschil te zien. Een derde ooglid is juist verergering .
Vond ik ook, daarom heb ik net gebeld. Ik mag straks om half 9 langskomen.
Fijn!
Het gaat niet goed. Nog steeds hoge koorts. De dierenarts bereidde me erop voor dat hij het misschien niet zal redden.

Och meissie, wat ontzettend verdrietig! Wat zei de dokter precies?
Hij heeft bloed afgenomen, kan ik morgen voor bellen. De koorst wordt steeds hoger en duurt te lang.

Toen hij zei dat het echt niet goed ging, barstte ik in huilen uit.

Ben helemaal van slag. Hij is 2 weken hier in huis, maar we hebben een week zijn karakter mogen zien. En het is zo'n lief, vrolijk en aanhalig katje. Ik wil niet dat hij dood gaat!!

Ik ben helemaal van slag
Och meissie, dat kan ik mij zo goed voorstellen!

Ik denk terug aan mijn destijds heel zieke katertje (is uiteindelijk 13 geworden) en hij vond het heel geruststellend als hij bij me op mijn borst lag. Daar werd hij echt heel rustig van (ik denk door mijn hartslag). Misschien werkt dat bij jouw kitten ook?

Heeft de dokter nog adviezen gegeven? Ik elk geval blijven voeren met water en krachtvoer, maar misschien ook iets om zijn koorts wat te laten zakken?
Hij lag net op mijn borst inderdaad. Ik heb nu even een kruikje gemaakt en daar ligt hij tegen aan, naast me op de bank.

Ik kan voorlopig niets doen...en dat voelt ook zo k*t.

Nummerzoveel...het is zo'n bijzonder beestje, ik wil hem niet kwijt.
Je voelt je machteloos, ik ken dat gevoel helaas ook heel goed. Maar je doet nu voor hem wat je kunt doen. Je zorgt voor hem, stelt hem gerust en maakt het hem zo comfortabel mogelijk. Meer kun je niet doen. Als hij het niet red, dan heb jij alles gedaan wat in je vermogen lag.
Wat afschuwelijk

Knuffel en aai hem maar z0 veel mogelijk, dat geeft hij nu hard nodig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven