Oktober 2007 # 3

26-05-2007 09:36 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
en de groep is te vinden op: http://groups.msn.com/oktober2007/homepage

Hier geeft baby af en toe ook al een brede smile!!! Dat begon de dag na haar eerste groeispurtje, toen ze vijf weken was dus. Na die huildag had ze ook ineens een heel nieuw repertoire aan babygeluidjes erbij.

Ik heb vandaag heerlijk tot twaalf uur met m'n dochter in bed gelegen, zo gezellig! Het is net als haar vader een klein kacheltje. Ik heb zelfs wel eens het idee dat ze het te warm heeft in de kinderwagen (staat overdag in de woonkamer), ze ligt namelijk altijd onder twee katoenen dekentjes en een lakentje, volgens mij een beetje te veel van het goeie. Maar ja, laat je een baby slapen zonder toegedekt te zijn? Soms denk ik wel eens: zat er maar een gebruiksaanwijzing bij!

@Luna: het kan best zijn dat Roán beter slaapt als hij apart slaapt, zo ging het hier ook.
luna, misschien is in andere kamer slapen idd een goede oplossing, dan hoor je niet elk zuchtje, en kun je zelf wat beter slapen. is wel heel belangrijk tenslotte, want zonder slaap....

wel leuk dat ie al lacht en brabbelt!

stier, volgens mij mag je weer in bad als je niet meer vloeit, dus na 2 weken in iedergeval wel weer. en die babygeluidjes zijn zoooo lief. maar hier nog niet, geloof dat mannetje niet zo snel is, dus we wachten nog even af.

wyfke, gezellig he! samen in bed. Maar je meot er wel op letten dat ze niet te warm ligt, dus niet en tegen jou aan, en onder dekbed.

en waarom probeer je in de kinderwagen anders niet alleen onder een lakentje. is wat minder warm maar toch wel toegedekt.
Wyfke, je kunt inderdaad in de kamer beneden beter 1 lakentje overdoen. Als je anders een keer met haar naar buiten gaat en ze is zoveel dekentjes gewend hoeveel moet je haar dan overdoen? Ik denk alleen maar even met je mee. Ik had ook in het begin dekentjes erbij over, maar mijn moeder zei bovenstaande en ik denk dat ze er ook wel gelijk in heeft.
Hier zijn de eerste lachjes ook al gesignaleerd, Charlotte lacht sinds een week. Bij Marieke begint het nu te komen, het is echt zo vertederend.

Onze meiden hebben ook maar 1 nacht bij ons geslapen, we vinden het ook prettiger dat ze op een andere kamer liggen. Ze liggen op de kamer naast ons, we worden wel wakker als ze echt honger hebben.
hier ligt milan nog wel bij ons op de kamer, maar ik slaap ook door kleine geluidjes heen. bovendien moet ie anders bij z'n zus op de kamer, en ben ik bang dat zij dan wakker wordt en dan hebben we twee wakkere ukkies. Dus hij blijft voorlopig nog even bij ons.

(vind ik ook wel gezellig, stiekem)
Ik kon het vanochtend weer niet laten om Lucia naast me in bed te leggen na de eerste voeding. Haar handjes voelden zo ijselijk koud aan en bij mij onder het dekbed werden ze weer lekker warm. Volgens mij moet ze erg wennen aan de lage temperatuur buiten, ze was de halve middag wakker gister, totdat we een kruikje aan haar voeteneinde neerlegden. Ik vind het trouwens ook moeilijk om te geloven dat wanneer het nekje van baby's lekker warm aanvoelt, dat ze dan goed op temperatuur zijn!
stier: je mag in bad vanaf 6 weken na de bevalling is tegen mij gezegd. Ik zou ook zo graag in bad gaan!!! moet nog 2,5 week wachten ben echt aan het aftellen! ik heb ook ergens gelezen dat het ook zou mogen als je niet meer vloeit maar de verloskundige en de kraamhulp hebben gezegd dat het pas na 6 weken mag. Jamie ligt ook op zijn eigen slaapkamertje sinds vorige week. we hebben wel een speciaal matje wat alarm geeft als hij te lang niet ademt dat is wel geruststellend. we zagen staan op internet bij de telegraaf dat er een baby mee gered is van de wiegendood en omdat hij zo'n slechte start heeft gehad is het wel een fijn idee (anders eigenlijk ook wel) verder komt hij 's nachts nog steeds om de 3 a 4 uur...

groetjes eef
Zucht moet maar weer eens te raden bij de ervaren moeders :-) Jullie eerdere tips hebben zeker geholpen.

Het gaat goed met Anniek. Tenminste dat ziet er zo uit. Heb besloten om nog een week BV te geven en dan af te gaan wisselen met een flesje afgekolvde BV. (ze hebben dan geen tepel-speen verwarring meer toch?) Heb van de week eindelijk een kolf gekocht. Pfoe wat zijn die duur zeg. Heb de medela swing en moet het nog even leren, of even wennen, want er komt nog niet zoveel uit. Maar daar heb ik nog wel goeie hoop op.

Heb alleen toch nog steeds het probleem 's avonds. Vanaf een uurtje of 6 is ze klaar wakker. Dan nemen we haar even mee naar beneden om te spelen op de bank. Dan verschonen en voeden en nog even spelen. Dan begint de ellende want dan is ze nog steeds klaar wakker en als ik haar in bed leg dan krijst ze werkelijk de hele boel bij elkaar. Heb geprobeerd haar te laten huilen maar na 3/4 kwartier vond ik het wel erg zielig worden en heb haar getroost. Toen weer op bed en toen na 1/2 uur krijsen weer troosten. Nou ja je raad het al, toen ze eindelijk, eindelijk in slaap viel was het 11 uur en ze was volgens mij helemaal uitgeput. Wat denken jullie? Moet ik haar nou gewoon echt laten huilen? Een huil uurtje is ook echt een huil UURTJE of langer???

Eef: jeetje, zon matje is wel handig zeg en volgens mij en hele geruststelling.

Stier: Ik heb ook begrepen dat je pas weer na 6 weken in bad mag ivm infectiegevaar.

Wyfke: Dat van die handjes heb ik ook en nagevraagd. Als het echt alleen de handjes zijn is het niet erg. Zolang haar voetjes en rest van lichaam, vooral het hoofdje redelijk warm zijn en ze toegedekt ligt tot aan haar schoudertjes is het niet erg. Ik merk ook dat Anniek met een kruikje wel sneller slaapt, maar dat kwam, zeiden ze, omdat het gewoon lekkerder is. Denk maar zelf aan hoe het is als je een kruik in je bed vindt. Toch hoeft dat in principe alleen snachts.

Nitro: jeetje dat jij door de geluiden heen slaapt, ik wordt nog steeds bij elk geluidje wakker. Ik snap helemaal dat je hem niet op de andere kamer legt. Twee huilende kleintjes is beetje te veel van het goede elke keer.

Lily: Ooohhh lachjes, daar kan ik echt naar uitkijken. Dat doen ze pas bij een week of 6 toch??? Lijkt me helemaal fantastich en zon beloning voor al het "harde werk"
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
goedemorgen,

Milan heeft vannacht voor het eerst doorgeslapen, joepie!!! dat er nog maar vele van zulke nachten mogen volgen!!

wyfke, voelt niet lekker he, zulke koude handjes. Milan heeft het 's nachts ook. Ik leg hem ook wel eens bij me in bed, maar dan wel onder zn eigen dekentje en niet onder ons dekbed.

Eef, ik had het ook gehoord, het verhaal uit de telegraaf. idd wel een fijn idee, al schijnen die matjes ook wel eens vals alarm te geven en dan schrik je je natuurlijk rot. Maar goed, als er leventjes mee gered worden si het alleen maar fantastisch natuurlijk.

Hi chica, er zijn altijd zoveel dingen die je niet weet he, maar op je gevoel afgaan is meestal wel goed.

wat ik meestal doe is hem tijdens het huiluurtje lekker op schoot houden. meestal is ie vanaf het eten, uurtje of zes, tot acht uur, half negen bij ons op de arm of op schoot ofzo. eventjes gezellig knuffelen. En dan valt ie vaak vanzelf in slaap.

echt lang laten huilen doe ik niet, eigenlijk hooguit 5 minuten, ben een beetje een softie geloof ik :-)
Nitro: gefeliciteerd! Milan zal het nu wel snel in de gaten krijgen dat doorslapen ook wel lekker is....hoe lang heeft hij ongeveer geslapen? Bij ons was het de omgekeerde wereld vannacht: wij lagen samen wakker en konden niet slapen, terwijl Lucia al vanaf 22.30 uur als een roosje sliep. Ik heb het geloof ik nog 2.00 uur zien worden....

Chica: inderdaad wat Nitro al zegt: op je gevoel afgaan is vaak goed. Maar toch heb ik het advies gekregen van het cb om mijn dochter vaker en langer te laten huilen. Er is niet altijd iets aan de hand. Als ze gevoed en verschoond is en goed heeft geboerd, laat ik haar meestal in haar bedje liggen en ga af en toe even kijken. Ik probeer te troosten met de speen en meestal werkt dat. Alleen als ze krampjes heeft (ze loopt dan rood aan en huilt harder en krachtiger) neem ik haar op schoot. De regel hier is: hoe minder prikkels hoe beter, maar mijn kindje is jouw kindje niet natuurlijk. Jonge baby's kun je gelukkig nog niet verwennen. Jammer dat je op een gegeven moment op moet gaan passen met opnemen en knuffelen en zo

Lucia heeft vandaag haar eerste prikjes gehad, bleeeeh wat afschuwelijk! Ik had m'n vriend ook meegenomen naar het cb en dat was wel fijn. Ze schreeuwde ontieglijk, maar kalmeerde gelukkig alweer snel. Ze ligt nu lekker te slapen. Ik troost me maar met de gedachte dat het voor een goed doel is....ze was ook weer lekker gegroeid trouwens. In twee week tijd weer 2 centimeter in lengte en 400 gram in gewicht erbij!
@Stier; do naar osteopaat.Ben benieuwd.

Inslapen is hier altijd nog lastig. Ook op ons arm. kHeb dr zelfs een topic over geopend.

Voor de rest....ik zou het eerste jaar thuisblijven....maar ik twijfel er nu zo aan!! Komt natuurlijk doordat ik de godganze dag bezig ben met voeden en in slaap krijgen van onze zoon...maar ik zie mezelf dit echt geen jaar doen. Dan word ik gek....
Weten jullie het verschil tussen een chiropractor en een osteopaat?

Vandaag drama huildag en nacht. Ze is ontroostbaar, slaapt in maar zodra je haar in haar bedje legt is het weer brullen. Zucht......moet misschien ook eens aan een osteopaat denken. Hoe kom je aan een goede?? Twijfel aan alles nu, is mijn BV wel goed, is het wel genoeg, zijn het weer krampjes, regeldag of is het iets anders. Zucht ze slaapt nu en ik ga ook weer naar bed, ik heb geen idee hoeveel uurtjes ik nu weer van haar krijg. Please laat haar (e mij) vannacht een beetje slapen.
wyfke, t doorslapen was helaas van korte duur, nu weer 2 nachten niet, maar goed, het zal binnenkrot wel een keer komen.

hoe is het nu met lucia, weer bijgekomen van het prikken?

Njb, kan me voorstellen dat je dat niet ziet zitten, ik heb ook al stiekem wel weer zin om te gaan werken, ik ga in januari weer beginnen.

Maar aan de andere kant, over een maandje of twee kan je al veel meer doen met zo'n kindje en ben je er op een heel ander manier mee bezig, je hebt veel meer contact en kan leuke dingen doen, en dat is wel heel leuk hoor!!

Chica, wat vervelend dat ze zo huilt. hebben jullie nog wat kunnen slapen .Als ze dit niet eerder heeft gehad lijkt me niet dat je een ostheopaat of chiropractor nodig hebt. Het klinkt mij meer in de oren als regeldagje of sprongetje of zoiets. Gaat het vandaag al beter?
Nitro, het doorslapen ging hier ook niet van de ene op de andere dag hoor. Het begon met af en toe een nachtje. Milan kan het dus in ieder geval wel!

En Chica: baby's huilen! Daar is nou eenmaal niet altijd iets aan te doen. Het klinkt inderdaad als een groeisprongetje. Vaker aanleggen dan normaal en baby lekker bij je houden werkt dan goed. Troosten met speentje of warm badje? En ik kom voor de miljoenste keer maar weer met m'n inbakertip. Wikkel je kindje strak (de armpjes recht langs het lijfje) in een handdoek of wikkeldoek en zet deze vast met schilderstape. Ze zal dan slapen als een roos vermoed ik, want op een gegeven moment hebben ze zich zo moe gehuild dat ze niet meer in slaap kunnen vallen.

En als je je erg wanhopig of boos begint te voelen, zet de baby dan even in een andere kamer of ga zelf even om een boodschap. Als je man thuis is uiteraard
quote:Chica34 schreef op 21 november 2007 @ 22:45:

Weten jullie het verschil tussen een chiropractor en een osteopaat?

Vandaag drama huildag en nacht. Ze is ontroostbaar, slaapt in maar zodra je haar in haar bedje legt is het weer brullen. Zucht......moet misschien ook eens aan een osteopaat denken. Hoe kom je aan een goede?? Twijfel aan alles nu, is mijn BV wel goed, is het wel genoeg, zijn het weer krampjes, regeldag of is het iets anders. Zucht ze slaapt nu en ik ga ook weer naar bed, ik heb geen idee hoeveel uurtjes ik nu weer van haar krijg. Please laat haar (e mij) vannacht een beetje slapen.

Chica, wij hadden gisteren zo'n dag. De hele dag gehuild, af en toe slapen en dan weer keihard brullen. Hoort er helaas bij. Vandaag ging het heel goed. Dus het gebeurt iedereen wel eens.

Hoe is het nu, gaat het al wat beter en is ze nu rustig?
Hallo allemaal,

Vanavond Babyboom ook gezien op de NCRV? Ik vond het een erg leuk programma en moest af en toe echt even wat traantjes wegslikken. En ik vond het erg schokkend om een hoogzwangere EN rokende vrouw in beeld te zien. Ongelooflijk!

Ik lees mee op het september 2007 topic en schrijf daar af en toe mee. Heb zelf tenslotte ook nog net een september-baby :-)

Zij organiseren een meeting. Vinden wij het als oktober-mama's ook leuk om elkaar eens in het echt te ontmoeten? Lijkt me echt leuk om eens 'live' ervaringen met elkaar uit te wisselen en elkaars kindjes te bewonderen.
Hallo meiden

Lang geleden dat ik iets van me heb laten horen. En dat komt omdat het hier heel hectisch geweest is en nog is.

Toen Feline 2 weken oud was werd het spugen erger. Het werd echt projectiel braken, met grote kracht. Je moet je voorstellen dat de melk in de gordijnen zit en op de drempel ligt wanneer je op haar kamertje komt. Zo was het dus. Daarbij huilde ze ’s avonds veel en tussen 22.00 en 2uur huilde ze superveel en was niet goed meer te troosten. Ook groeide ze veel te weinig.

Er werd toen gedacht aan phylorushypertrofie. Dat is een te goed ontwikkelde verbindingsspier tussen maag en slokdarm, maar niet het maagklepje zelf. Er zit dan teveel weefsel om de spier waardoor de voeding er niet goed langskwam.

Wanneer het maagklepje niet goed werkt zorgt dat voor een reflux zoals bij zus het geval was. Maar wanneer de verbindingsspier te dik is zorgt dat ook voor maagzuur en projectiel braken net als bij een reflux. Het verschil is dat bij een phylorushypertrofie de klachten verergeren totdat er geen voeding meer door kan. Ook zijn die baby’s moeilijk te troosten omdat ze veel pijn hebben. Alleen een operatie kan het dus verhelpen.

Goed om een lang verhaal kort te maken, dat was het dus niet J Na 2 weken getobd te hebben, groeide ze ineens in een week 250 gram en verdwenen alle klachten als sneeuw voor de zon. Wat het geweest is, een groeispurt? ik weet het niet, maar dat geeft ook niet want na die 2 weken ging het heel goed en sliep ze ook ineens de nachten door (met 5 weken). Eindelijk een beetje rust in de tent. (reflux heeft ze dus nog wel, maar met Enfamil gaat het heel goed).

Afgelopen weekend werd ze verkouden. Heel erg verkouden. Afgelopen maandag werd haar broer geopereerd, een circumcisie (besnijdenis). Zijn voorhuid was ernstig vernauwd en verkleefd (al heel lang). Vorig jaar hadden ze een sneetje gemaakt om de boel op te rekken, maar dat was niet afdoende op de lange termijn. Nu moest hij echt helemaal besneden worden. Hij is deze week dus thuis, want pijn met plassen en elke keer een nieuw gaasje met zalf om de wond.

Wanneer hij hiervan hersteld is moeten we weer door met het volgende, want de oorontstekingen en verkoudheden beginnen weer op te spelen en hij is al vanaf eind september hartstikke doof. Ik wilde niet alles tegelijk aanpakken en bovendien was ik eind sept. nog hoogzwanger, dus daarvoor volgende week een afspraak bij de huisarts maken. Waarschijnlijk moet ie weer nieuwe buisjes geplaatst krijgen. Maar pas als Feline weer thuis is, want die ligt sinds vanmiddag in het ziekenhuis op verdenking van het RS-virus.

Het moet nog officieel gediagnosticeerd worden, maar het is zo goed als zeker. Ze had het superbenauwd (het begon als een gewone verkoudheid), een veel te laag zuurstofgehalte in het bloed en sterk verhoogde hartslag en ze weigerde te drinken door haar verstopte neus, dus ook beginnende uitdrogingsverschijnselen.

En nu ligt ze dus aan de zuurstof en moet ze misschien een sonde, maar sinds vanmiddag drinkt ze weer dus dat hoeft misschien niet. En nu maar uitzieken. Ze mag weer naar huis wanneer ze niet meer benauwd is, zonder de zuurstof kan en weer goed drinkt. Hoe lang dat duurt weet niemand. Wat ze nu vooral doet is slapen, slapen, slapen. Al haar energie gebruiken om beter te worden, wat nu beter lukt doordat de zuurstof haar helpt.

Maar door al dat gedokter en de hectiek hier geen tijd/puf gehad hier te posten. Wel meegelezen.

Zo, jullie zijn weer even bijgepraat. Ik ga nu in mijn bedje. Eén voordeel van dat ze in het ziekenhuis ligt is dat ik nu weer eens bij kan slapen. Ik mag daar wel slapen, maar na een week gebroken nachten had ik daar even geen zin in. Misschien van za- op zo. Maar thuis slaap ik toch het liefst en Feline is in goede handen, want hier doortobben had ook geen zin. Ze kunnen daar veel meer voor haar doen. En het haalt ook wel een pakket zorgen weg hoor dat ze nu daar is. Toch voelt het heel gek om haar daar echter te laten, net of je een stukje van jezelf achter laat.

Nu meiden, dikke kus voor al jullie schatjes, echt reageren op iedereen doe ik wel weer als alles hier eindelijk weer eens normaal is. (Feline is trouwens a.s. zaterdag 7 weken).

liefs Corine
Whatever, I do what I want
@Crini: wat een heftig nieuws allemaal! Jeetje, ik weet even niet zo goed wat ik ervan moet zeggen. Ik snap dat je nu wel even behoefte hebt aan je rust, jullie zoeken haar overdag natuurlijk wel op. Het lijkt me inderdaad wel moeilijk om een babytje van 7 weken in het ziekenhuis achter te laten. Is al bekend wanneer ze ongeveer weer naar huis kan?

Wens jullie heel veel sterkte voor de komende tijd! En hou ons op de hoogte!
Crini, wat een heftige periode zeg. Wel fijn dat Feline nu niet geopereerd hoeft te worden, maar dat virus klinkt ook heel naar. Ik hoop dat ze snel opknapt en jullie allemaal in wat rustiger vaarwater komen.

Zielig ook voor je zoontje, heeft hij er veel last van?

wyfke, meeting lijkt me wel gezellig! misschien even op de groep inventariseren waar iedereen woont zodat we wat centraals af kunnen spreken

Chica, hoe gaat ie nu?
Zo'n meeting lijkt me ook wel gezellig. Nitro, goed idee om het via msn te inventariseren

Crini heel veel sterkte met je meisje, het is helemaal niet leuk om je kindje in het ziekenhuis te hebben. Maar die rust is heel welkom, heel herkenbaar.

Vandaag hebben de dames en ik een kennismakingsgesprek gehad op het kinderdagverblijf, waar ze vanaf januari naar toe gaan.

Ja, het einde van het zwangerschapsverlof komt in zicht. Ik ben in totaal denk ik een half jaar thuis geweest. Hoewel ik de tijd na de bevalling wel wat kort vind. Ze zijn nog zo klein..... en dan al naar een kinderdagverblijf. Helaas is het niet anders, ik heb wel een positieve indruk van dit kinderdagverblijf.

Ik heb ook wel weer zin om te gaan werken, ik heb zoveel leuke cadeautjes gekregen van mijn patienten dat ik het ook wel leuk vind om ze persoonlijk te bedanken. Het zal ook wel weer tegenvallen denk ik, nu ga is 's middags nog weleens slapen, dat zit er dan niet meer in.

We zullen het wel zien het is een beetje dubbel.

Gaan jullie ook weer werken? Bij mij verandert er eigenlijk niets, ik ga 23 uur werken dat deed ik voor mijn zwangerschapsverlof ook.

Fijn weekend allemaal!
Ik kijk nooit op de groep want ik weet niet hoe dat werkt sinds ik Windows Vista op m'n pc heb Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt? Messenger krijg ik in ieder geval maar niet werkende...balen!

Ik blijf trouwens straks 24 uur per week werken. Ik zie wel of het bevalt en anders neem ik alsnog een dag in de week ouderschapsverlof op. Ik moet weer beginnen met werken als Lucia 4 maanden is, en vind dat nog vroeg genoeg om naar het KDV te gaan.
wyfke, ik heb je geaccepteerd op de groep. en geen ervaring met windows vista, sorry.. hoop dat het je lukt om erop te koemen.

Ik ga vanaf 1 januari weer 32 uur werken. Deed ik bij dochter ook en bevalt prima. Genoeg uren om nog echte leuke taken te krijgen. ben projectleider en heb mn eigen projecten en dat is met minder uren erg moeilijk.

Vriend en ik werken allebei 4 dagen, dus kindjes zometeen 3 dagen naar kinderdagverblijf, en dat vind ik precies goed, 3 dagen daar, 4 thuis.

Maar t zal wel weer even wennen zijn hoor, zo'n ukkie daar achterlaten, hoewel hij er waarschijnlijk helemaal geen moeite mee heeft, als ie maar kan slapen, spelen en z'n fles krijgt :-)
Hier nog even een snel berichtje.

@Crini. We kennen elkaar helemaal niet maar jeetje wat een verhaal en ik wil je toch even sterkte wensen met alles. Het ziet er naar uit dat je alles tegelijkertijd op je dak krijgt dus heel veel succes met alle moeilijke situaties.

Het gaat beter met Anniek. Jippie. Nog niet helemaal top en ze huilt nog veel maar het echte krijsen is er een beetje vanaf. Vandaag voor het eerst echt het verschil gehoord tussen een inslaap huiltje en het krijsen. Dat heeft ze nog niet eerder laten horen maar hoorde het meteen. Dat hield ook maar 10 min aan en toen is ze weer in slaap gevallen. Denk nu zelf ook dat het een sprongetje of een regeldag is geweest (maar jeetje wat kun je je daar onzeker over voelen zeg). Ma voor het eerst naar het CB zal nog wel even wat dingen vragen maar ben wel een beetje gerustgesteld. Ook door jullie tips en verhalen dus alsnog ontzettend dank daarvoor.

Ga morgen trouwens beginnen met een flesje geven met BV. Op die manier kan mijn vriend af en toe de nachtvoeding over nemen en deze moeder een beetje bijslapen en dus waarschijnlijk ook iets beter het huilen van de kleine meid weerstaan. Nog goede tips voor het flesje????

Jeetje een aantal van jullie moeten alweer denken aan werken. Dat is bij mij nog zooooo ver weg. Moet er eigenlijk even niet aan denken nu, maar ja er komt ooit een eind aan het verlof :-) Kan me zo voorstellen dat je je kindje nog zo klein vind om naar een KDV te gaan. Maar ja misschien kijk ik er tegen die tijd wel naar uit om weer eens lekker aan het werk te gaan :-) Ga snel pitten dan kan ik nog even 2 uur meepikken. Hopen dat we vannacht ook weer een goede nacht hebben.
Even een Feline-update:

Het gaat naar omstandigheden goed hier. Ze ligt nog aan het zuurstof, maar sinds ze aan het zuurstof ligt is ze direct weer goed gaan drinken, dus een sonde of infuus is niet nodig, joepie! Dus nu is het eigenlijk een kwestie van uitzieken en wachten tot ze van de zuurstof af mag. Al sdat eenmaal zo is mag ze snel weer naar huis, of de boel moet ineens weer verslechteren, maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet, al kan je er niks van zeggen. Maar ik verwacht het niet omdat ze volgens mij de nacht van woensdag op donderdag al de piek gehad heeft. Toen was ze zoo benauwd, piepte er echt over. Ik moet wel rekening houden met een week tot 10 dagen dat ze daar moet blijven, maar mag de dagen dat ze ziek was er van aftrekken, en erg ziek was ze eigenlijk al vanaf afgelopen maandag, dus houd ik het eerst op een week.

Bedankt voor al jullie opbeurende woorden!

Hoop dat het hele 'ziekenhuisgebeuren' snel over is hier, de rust eindelijk weerkeert in de tent en ik hier eindelijk eens uitgebreid kan reageren.

Voor nu een dikke virtuele knuffel voor iedereen
(die hoorde er nog achter)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven