***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Ik schrijf wel even het hele topic vol

Ben eruit, er was iets meer brute kracht voor nodig. Moet het riempje nu ook om de bovenste leuning heen? Ik vind ie gebruiksaanwijzing echt vreselijk onduidelijk (of ik ben echt heel dom geworden...).
Haha Lara, de sluiting van dat harnasje is idd heel kind (en moeder) vriendelijk. Je moet het onder de knie krijgen, kan alleen niet uitleggen hoe. Meestal gaat het goed, soms niet.

Ik geef al een tijdje groente met vlees. Finn vindt het geweldig. Hij krijgt volledige maaltijden van groente, vlees en aardappels. En je hebt gelijk Lara, de luiers worden er niet beter op. Maar Finn is zo verschrikkelijk actief dat ik geloof dat hij het nodig heeft. Ben afgelopen week weer niet toegekomen aan het cb, maar ga het deze week weer proberen. Ben best benieuwd hoe groot en zwaar Finn nu is.
Lara, herkenning! Die sluiting van het harnasje is een crime om los te krijgen, maar ik ben er achter! (mocht ook wel na drie weken...) Je moet die schuif indrukken, iets naar voren halen en dan krijg je hem zo los! Hmmm, ik weet niet of ik het wel duidelijk uitleg, maar vraag maar als je nog vragen hebt! Wij hebben het harnasje trouwens door de onderkant gehaald; aan de bovenkant lukte me niet.

Steijn en Huug eten ook wel eens vlees, maar niet vaak. Ik vind het erg zwaar voor de maagjes, dus ze krijgen het eens per week. De overige dagen krijgen ze vis; lijkt me veel beter!

Hebben jullie baby's trouwens ook grote-mensen-poep met bijbehorende geur? Mijn mannetjes zijn nu omgedoopt tot Stink en Stinkie! (Steijn is Stink, Hugo is Stinkie) Ik begrijp werkelijk niet dat zulke lieve, kleine jongetjes zo kunnen stinken!
Tommy kan kruipen!!!!!

na lang oefenen op zijn kruipkleedje kwam er net een grote kruipsessie!!op knietjes en handjes!!! Framboos is Trots!

kom later terug!
lara zat max al die tijd in het tuigje???
Mich ook al zo'n beroerde nacht! volgens mij zitten onze boys allemaal in dezelfde fase! Voor jou is het ook extra zwaar omdat je alle voedingen zelf moet doen! Ik stuur meestal vriendlief uit het bed snachts Vind het echt knap dat jij nog steeds BV geeft! Gaat het soms niet kriebelen om over te gaan op fles? zodat je de zorg kan verdelen?

Ik sluit mij wel aan bij de woorden van Zohla over de hapjes...Hier thuis ook nog steeds de fles als hoofdvoeding en het brood en de koekjes puur als een extraatje maar er wordt niets geforceerd.

Gewoon rustig aan!

Xaloy ik zou mij nu ook niet zo 'druk' maken om Robbie en het brood. Maak het jezelf niet te lastig, je hebt het al druk genoeg!

Punkie Wat lijkt mij dat ellendig! 2zieke kindjes!en hoe verdeel je dan de aandacht?beterschap!!

De nacht bij ons ging voor het eerst goed!! Mijn nieuwe voedingsplan werkte! Ik wilde van de laatste 23uur fles af dus we hebben hem overdag minder, maar vollere flessen gegeven! 40cc per fles meer en dat 4x. De laatste gaven we om 19uur en hij sliep door tot 7!!!X-D

Oja, en die laatste fles om 19uur is een pyama papje van Nestle

(250cc!) Tommy vind het heerlijk! (waarschijnlijk onverantwoordelijk zoet maar o.k)Omdat hij het zo lekker vind drinkt hij de hele fles op! En omdat het wat moeizamer weg drinkt valt hij meteen na de fles in slaap!(met gewone fles nooit) ik heb hem net weer slapend weggelegd...hoop weer op een goede nacht duimduimduim
Framboos, hoera voor Tommy, ook een echt snelheidsduiveltje zeg! En fijn dat afgelopen nacht eindelijk weer goed was, houden zo! Ik heb er vandaag ook op gelet dat hij echt genoeg gedronken en gegeten heeft. Ik vind de borst geven juist heel handig, ook 's nachts. Als er een fles gemaakt moet worden moeten er lichten aan en zo, nu strompel ik half slapend het huis door. Het is ook maar een paar slokjes en dan valt hij weer in slaap.
Lara, heb je het tuigje onder de knie? Ik vond het een onding! Ik kreeg het ook niet open en dicht en heb het er snel weer uitgesloopt.
mich fijn dat je BV gewoon prettiger vind!Dat het bij de nachtvoeding makkelijker was was ook altijd mijn argument toen ik BV gaf, vond ik ook! Maar ja, de flesjes maakten mij lui en nu is vriend snachts meestal de pineut! daarom vroeg ik het je...zag michman in gedachten al lopen met de flesjes snachts

Maaruh gewoon lekker aan de borst blijven hoor! en hopelijk helpt dat CB schema tegen de slapeloze nachtjes!
Wauw, voor Tommy!! Wat goed zeg! Hoe lang heb je eigenlijk met hem geoefend? Zahra ligt wel lekker op haar buik maar maakt niet echt aanstalten om op haar knietjes te gaan zitten, dat snapt ze nog niet echt geloof ik. Wat fijn dat Tommy nu lekker doorgeslapen heeft, ik hoop dat het vannacht weer goed gaat!

Spitsmuis, hier ook een Stinkywinkie in huis! Ik word 's morgens op mijn nuchtere maag al getracteerd op een stinkend plakkaat in de luier. Nou ja, haar darmstelsel werkt in ieder geval, ze heeft echt wel 3 a 4 poepluiers per dag sinds ze zoveel vast voedsel eet.

Ik heb ook zo'n tuigje voor de Triptrap, maar nog niet gemonteerd. Manlief had de stoel zonder tuigje in elkaar gezet en ik heb nog geen zin gehad om de stoel weer los te maken om dat tuigje vast te maken.

Vanavond hebben we de Maxicosi Tobi in de auto gezet. Gisteren stond manlief op de weegschaal met Zahra en toen woog ze meer dan 9 kg! (dus ruim een kilo aangekomen in een maand tijd als die weegschaal tenminste klopt). Ik sjouw me een breuk met die normale maxicosi dus ik ga haar morgen in de gewone autostoel zetten. Ben heel benieuwd of het al lukt. Zijn er al meer mensen die op de gewone autostoel zijn overgegaan of ben ik echt nog te vroeg? Officieel staat er op: 9 maanden (Zahra is vandaag precies 7 maanden) maar er staat ook 9-18 kg, dan zou het toch moeten kunnen?
Oh ja, ik heb een dvd van Bumba op MP gekocht, Zahra is er helemaal weg van. Toen ik haar vanmiddag op ging halen bij de gastouder zat ze in een wipstoel naar de dvd te kijken en te kraaien en te gillen van plezier!
Wij hebben dus vanaf vandaag ook de Tobi. Robbie werd echt te groot voor de Cosi, zeker met winterjas en alles. Hij is te breed, te lang en zijn hoofd steekt boven de Cosi uit. Tijd voor een nieuwe! Vooral met de lange rit naar Zwitserland in het achterhoofd.. Alleen nu heb ik dus het probleem dat hij niet goed zit in de Tobi, zijn hoofd valt naar achter. Dus daar moet ik morgen nog even goed naar kijken, had het vandaag te druk.

Tommy al kruipen! Ja, dat kon niet lang uitblijven, zo graag hij op de buik ligt.. Robbie draait zich nog steeds meteen terug als hij op de buik wordt gelegd. UIt zichzelf gaat hij alle kanten op behalve zijn buik.

Heb de boterhammen even in de kast gelaten vandaag, dat kan wel weer als we in CH zijn. Nu eerst maar even verhuizen!

Ik ga slapen. Heb een bizar drukke dag achter de rug en ben OP.

Tot morgen lieve digidinnetjes!
ojee layla ook al aan de tobi! heeft het ook niet vooral met de lengte te maken of een baby daar in moet? Ik heb nog helemaal niet zo'n ding! Waar hebben jullie hem vandaan? en welk merk? maxi cosy?

Vriend speelt elke avond met Tommy op een kleedje.Sinds een maand is T aan het buikschuiven, 2wk terug kwam er af en toe een knietje bij, en nu dus helemaal! Vriend zet dan aan het einde van dat (lange) kleedje een bromtol, of een blokkenstapel en je ziet Tommy dan echt zwoegen om er heen te gaan!Vandaag kwamen er ineens flink wat kruipjes achter elkaar en daar was Tommy! Nu heeft hij het door, en is het huis te klein vrees ik!

Tommy vind Bumba ook geweldig! Zal ook eens op MP gaan snuffelen!
trouwens hoe zit het bij jullie met de spraak/brabbel ontwikkeling?

Tommy brabbeld dus nooit! hij zegt alleen maar UH! (vooral als de poes voorbij loopt) wat hoge gilletjes af en toe, en heel harde pruttel geluiden (met tong eruit)

Thats it! volgens mij loopt Tommy daar een beetje in achter....
Zegt ze, met een kruipende baby!

Robbie zegt alleen maar AAAAH en UUUUH en prrrrrt en zuigt zijn adem in met geluid. En kan HEEL HARD GILLEN!

En nu ga ik écht slapen. Swissie, slaap je al? :-)
quote:Xaloy schreef op 26 november 2007 @ 21:31:

Zegt ze, met een kruipende baby!

Robbie zegt alleen maar AAAAH en UUUUH en prrrrrt en zuigt zijn adem in met geluid. En kan HEEL HARD GILLEN!

En nu ga ik écht slapen. Swissie, slaap je al? :-)

jajajaja maar ik ben van mening dat de ene baby zich sneller in spraak ontwikkeld, en de andere weer in de motoriek..

Nou ja, we hebben geduld!

slaap lekker Xaloy!!wegwezen hier!
oja leen vergat het steeds te zeggen lief dat je een proefmonster van zwitzal zinkzalf wilde sturen maar dat spul heb ik al! (voor mijn bikinilijn!) Heb het later ook even op T's billetjes gesmeerd en dat beviel wel goed. Mede daardoor is Tommy bijna van de uitslag af.
Hihihi Zahra slaakt heel veel lieve gilletjes (en soms ook hele harde gillen!) en heeft nu ontdekt hoe je moet blazen met haar tong uit haar mond. Ze zit wel veel te brabbelen, vooral als ze in de auto zit van de oppas of kdv naar huis, het is net of ze dan zit te vertellen wat ze allemaal gedaan heeft die dag.
Spitsmuis: ik heb het even geprobeert, maar ik snap het niet hoor... Ik druk dus die twee schuifjes onder en boven in en trek dan zo hard mogelijk, maar dan gaat alleen de bovenkant los. Wat doe ik dan verkeerd?

Hihi,...neeeee Max zat er niet in, ik heb hem zonder tuigje totdat ik het snap. Ik had wel iets anders vreselijk stoms gedaan; het riempje van de babyinzet vergeten door die beugel te halen. En ik me maar afvragen waarom hij zo wegschoof...

Framboos: een kruipende Tommy! Wat goed! Het je je huis al kruipproof gemaakt? Fijn dat die uitslag eindelijk over is.

Max rolt alleen (en meestal is hij dan nog te lui om terug te rollen, dus gaat hij lekker met zijn wang op het kleed liggen...). Hij brabbelt wel heel veel in alle klinkers en verschillende toonhoogten. Nouja, hier in huis wordt ook veel gekletst, dus hij heeft het niet van een vreemde. Ik vind het wel gezellig.

Xaloy: misschien een hydrofiel opdrollen en om het hoofdje leggen zodat het tussen de zijkant en zijn hoofdje zit? Of kan dat niet?

Mich: ik hoop dat het een goede nacht wordt nu Morris helemaal is afgevuld. Hij verbrandt natuurlijk ook veel nu hij zo veel leert en doet.

Max heeft om negen uur een fles gehad. Ben erg benieuwd hoe laat het wordt vannacht. Ik zet in op half 2... :(
Ole's favoriete gebrabbel: papapapapapapapap en zo nog tig andere dingen maar papapapap is zij favoriet (vindt papa natuurlijk erg leuk!), soms ook pamapamapamapamapama, maar mamamamama nog niet gehoord...

We hebben ontdekt dat Ole ook al goed weet wie wie is. We zaten aan tafle en Fachatman vraagt: waar is mama? En Ole kijkt naar mij, Fachatman vraagt: waar is Kaj en Ole kijkt naar Kaj, Fachatman vraagt: waar is papa en Ole kijkt naar papa! Zo leuk hij begrijpt het echt!

Wat goed Framboos, een kruipende Tommy. Ik kreeg toen ik het las spontaan van die visioenen van Ole en Tommy in een kruipende slakkenrace

Hopelijk een goede nacht voor alle april-baby's, dat ze maar goed de nacht doorslapen en morgenochtend pas weer wakker worden!
Moeeeeeee

Ben al op kantoor!

Ik lag uiteindelijk dus weer pas om 23 uur in bed, en toen begon Finn om 4.50 te huilen. Heel even gelaten, speen in, maar meneer had echt honger. Toen vond ik het zonde om voor een half uur weer terug te gaan (ik ben zo vreselijk moe dat dat het alleen maar erger maakt). Dus had ik de trein van 6.15 en zit nu met een kop koffie en een ontbijtje voor me op kantoor (was wel een keer de eerste, de kantine was eigenlijk nog dicht).

Wow een echt kruipende Tommy. Wat gaat het hard ineens he.

Finn kan niet echt kruipen, maar komt buikschuivend heel snel overal. Verder vertelde mijn schoonmoeder dat hij zichzelf gisterenochtend omhoogtrok in de box. Vanavond dus box en bed een stukje naar beneden zetten.

Ook heb ik gisteren het eerste tandje gevoeld.

Ik heb echt het idee dat hij al baby- af is.

Oh ja, en papapapapapa en mamamamamamama en alle variaties daarop worden al een tijdje gebrabbeld. Het is een echte kletskous.

Wij hebben nog geen kinderstoel, maar moeten er wel aan beginnen binnenkort. Maar eens even wat research doen. Is de Tobi fijn?

Ik wil eigenlijk een die tegen de rijrichting ingaat, als de maxi cosi cabrio. Zijn die er ook in grotere maten?
Pfff Swissie wat vroeg!

over die autostoel, er zijn wel autostoelen die tegen de rijrichting gaan, er was ook een topic over een tijdje geleden, misschien kun je even zoeken op het forum?

Ff ego, ik heb vannacht best lang wakker gelegen, een beetje liggen piekeren over iets wat mijn vriendin zei. Zij heeft een zoontje van bijna 6 maanden en is ook al een paar weken bezig met bijvoeden. Toen ik zei dat Zahra al hele potjes fruit en groente leegat vroeg ze zich hardop af of dat niet te veel was, of ik haar maagje dan niet te veel oprek. Pffff door zo'n opmerking word ik ineens weer onzeker, ze is voor mijn gevoel ook best veel aangekomen de afgelopen maand. Ik denk dat ik van de week maar weer eens naar het inloopspreekuur ga om haar te laten wegen, dan kan ik het gelijk navragen aan de wijkverpleegkundige. Maar aan de andere kant denk ik dat Zahra best goed aan kan geven wanneer ze vol zit. Als ze bijv. de fles krijgt duwt ze hem ook weg als ze vol zit. Dan kan ik haar toch niet overvoeren ofzo?
Volgens mij is dat echt onzin Layla. Die hoeveelheden zijn normaal. Iedere baby is anders, maar overeten doen ze geen van allen. Robbie eet ook hele potjes, en volgens mij mag dat prima.

Finn al baby-af... Robbie is nog volop baby. Hij is wat langzamer dan zijn vriendjes. Heb al ergens gelezen dat er op deze leeftijd enorme verschillen kunnen ontstaan. Ken ook superintelligente kinderen die pas met 2 jaar liepen. Dus ik vind het best. Alleen dat gegil op de vroege ochtend mag hij per direct afleren. Koppijn krijg ik ervan!
Layla. je moet je geen zorgen maken hoor.

Ik kreeg met 6 maanden bijna op mijn kop van de KINDERARTS (dus iemand die ervoor gestudeerd heeft) dat ik Finn toch echt wel minstens 3 volledige voedingen moest geven binnen twee maanden. Een volle groente met minstens een keer per week vlees, volle fruit en volle pap.

Ze ontwikkelen zich zo snel op dit moment dat ze het echt nodig hebben. En zoals je al aangeeft geven ze echt wel aan als ze genoeg hebben (hoewel ik hier echt een vuilnisbakje heb hoor).

Als Finn de hele dag slaapt krijgt hij iets minder, maar als hij de hele dag zo actief is krijgt hij echt 3 volledige maaltijden (minstens, hij had gisteren 1.5 fruit). Een beetje vet vindt ik wel goed zo voor de winter.
Swissie, wat een tijd vanochtend, bareuh!

Layla, zoals de anderen ook al zeggen moet je je geen zorgen maken over dat eten hoor. Je hoort zoveel tegenstrijdige dingen over hoeveelheden en tijdstippen waarop iets 'moet', maar als je meisje tevreden is dan is het toch prima? Een pot groente en een pot fruit is toch prima? Fijn dat ze zo lekker eet juist.

Xaloy, hoe zit Robbies hoofd dan als hij in de Tobi zit? Als Morris erin zit, zit hij gewoon met z'n rug en achterhoofd tegen de achterwand van die stoel. Misschien zitten de bandjes te laag? (Of zou ik de enige zijn die niet wist dat de bandjes versteld konden worden?)

Framboos, dat denk ik ook! Morris praat dus ook heel weinig, maar is lichamelijk heel snel. Lars rende toen hij net 1 was rond in de speeltuin, terwijl kinderen van zijn leeftijd net stevig konden zitten, maar die zaten dan wel heel verfijnd zandtaartjes te bakken en te kletsen. Dat kon hij dan weer niet. Nu kletst hij de oren van m'n hoofd.

O, en nu trekt hij foto's uit een fotoalbum, shit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven