3000 IS JARIG!
woensdag 13 oktober 2010 om 20:54
Lieve leden,
Wat vliegt de tijd hè? Voordat je het in de gaten hebt is er weer een week voorbij!
Dit topic begon een jaar geleden vanuit een geintje. BAM en ik wilden ook wel eens een topic met 3000 berichten voor elkaar boksen. Dat is meer dan gelukt. Allereerst dank voor iedereen die daar ooit, op wat voor manier dan ook, een bijdrage aan heeft geleverd.
Bij meer dan 3 postings ben je levenslang lid. Dat zijn er inmiddels nogal wat. We gaan geen namen noemen, want dan doen we mensen te kort of mensen worden geassocieerd met iets, waar ze niet (meer) mee geassocieerd willen worden.
We hebben gelachen (veel gelachen), gedeeld, gehuild, vervloekt, gezongen, gedronken, verbannen en aanbeden. Iedereen is welkom (tot het tegendeel bewezen is), leed wordt niet met leed vergeleken en quoten is niet netjes.
Heppy New Topic, een fijne verjaardag, maak er een mooie dag van!
Posters, ex-posters, meelezers, stalkerTs, bannelingen, Naomi, (ex)Angels, Annerietje, Hogerhand…… neem een stuk taart, neem een borrel. Het is feest!
maandag 18 oktober 2010 om 19:45
mocy, 4 minuten geleden
Chooc hoe lang denkt MM dat dat nog gaat duren (kopen van eengezins)?
Hij hoopt dat ik zo snel mogelijk aan het werk kan zodat we wat kunnen kopen. Daardoor voel ik druk waardoor ik denk 'ik ga maar snel de therapie afronden en aan het werk'. Maar als we eenmaal gekocht hebben kan ik niet nog een keet een terugval hebben, dan gaat het financieel niet goed.
Chooc hoe lang denkt MM dat dat nog gaat duren (kopen van eengezins)?
Hij hoopt dat ik zo snel mogelijk aan het werk kan zodat we wat kunnen kopen. Daardoor voel ik druk waardoor ik denk 'ik ga maar snel de therapie afronden en aan het werk'. Maar als we eenmaal gekocht hebben kan ik niet nog een keet een terugval hebben, dan gaat het financieel niet goed.
maandag 18 oktober 2010 om 19:46
maandag 18 oktober 2010 om 19:49
quote:chocolover schreef op 18 oktober 2010 @ 19:41:
Klopt graaf, we lopen over.
MM heeft een plaatje in zn hoofd: trouwen, huis kopen, kindjes.
Maar doordat ik ziek ben geworden gaat het niet zo makkelijk meer. En dat vind ie nogal kut.
Ja net als jij dat K.T vindt. Het leven loopt vaak niet zoals we dat tevoren gehoopt hadden. We moeten dan roeien met de riemen die we hebben. Een goed huis is toch wel heel belangrijk daarin.
En het is niet goed als jij je laat opjagen (mbt werk) om aan zijn verwachtingspatroon te voldoen. Dat gaat je opbreken, lijkt mij.
Moeilijk Chooc. Blijven communiceren erover, is het enige wat ik kan bedenken.
Klopt graaf, we lopen over.
MM heeft een plaatje in zn hoofd: trouwen, huis kopen, kindjes.
Maar doordat ik ziek ben geworden gaat het niet zo makkelijk meer. En dat vind ie nogal kut.
Ja net als jij dat K.T vindt. Het leven loopt vaak niet zoals we dat tevoren gehoopt hadden. We moeten dan roeien met de riemen die we hebben. Een goed huis is toch wel heel belangrijk daarin.
En het is niet goed als jij je laat opjagen (mbt werk) om aan zijn verwachtingspatroon te voldoen. Dat gaat je opbreken, lijkt mij.
Moeilijk Chooc. Blijven communiceren erover, is het enige wat ik kan bedenken.
maandag 18 oktober 2010 om 19:52
quote:poppedotje schreef op 18 oktober 2010 @ 19:46:
Ik heb geen ervaring met Asperger Moos, kan me weinig voor de geest halen wat het ook alweer inhoud, maar wel heel moeilijk om dan afstand te hebben met je kind, ik kan me niet voorstellen dat ik op een dag grote pop moet loslaten, ze is zo afhankelijk van ons
Is ook moeilijk Popp, maar in mijn geval beter voor beide partijen. Heeft wel moeite en jaren gekost hoor. En nu gaat het meestal wel redelijk goed, maar met dit soort dingen...
Bij jou duurt het nog wel even Popp en wie weet hoe ze zich nog gaat ontwikkelen de komende jaren. Er is nu zoveel meer kennis en hulp tav dat soort kinderen.
Ik heb geen ervaring met Asperger Moos, kan me weinig voor de geest halen wat het ook alweer inhoud, maar wel heel moeilijk om dan afstand te hebben met je kind, ik kan me niet voorstellen dat ik op een dag grote pop moet loslaten, ze is zo afhankelijk van ons
Is ook moeilijk Popp, maar in mijn geval beter voor beide partijen. Heeft wel moeite en jaren gekost hoor. En nu gaat het meestal wel redelijk goed, maar met dit soort dingen...
Bij jou duurt het nog wel even Popp en wie weet hoe ze zich nog gaat ontwikkelen de komende jaren. Er is nu zoveel meer kennis en hulp tav dat soort kinderen.
maandag 18 oktober 2010 om 19:53
Ja moos het is nogal moeilijk. En communiceren gaat obs de laatste tijd niet goed af..
*en ik weet hoe ik ben, ik wals altijd over hem heen en dat moet ik afleren. Maar in dit geval wil ik over hem heen walsen en zeggen kom op, we gaan verhuizen, ik word niet goed hier. Maar ik wil hem dat zelf laten inzien..*
*en ik weet hoe ik ben, ik wals altijd over hem heen en dat moet ik afleren. Maar in dit geval wil ik over hem heen walsen en zeggen kom op, we gaan verhuizen, ik word niet goed hier. Maar ik wil hem dat zelf laten inzien..*
maandag 18 oktober 2010 om 19:55
maandag 18 oktober 2010 om 19:57
Maar Choco... ik ben een beetje bang dat je het tot het uiterste wilt drijven. Dat je niet meer op jezelf let en dan weet dat het slechter met je zal gaan, om hem te laten beseffen dat je daar echt weg moet.
Dat zou ten koste van jezelf gaan, en dat moet je echt niet doen he!
Van de kant van MM kan ik me, als ik heel eerlijk ben, voorstellen dat zn geduld en begrip weleens op is (en dat bedoel ik niet verkeerd!!). Maar aan de andere kant heeft hij voor je gekozen met je leuke en minder leuke kanten (net als bij ieder mens) en is het niet eerlijk dat hij nu een soort druk gaat zetten en jou laat voelen (door niet te verhuizen) dat je 'haast' moet krijgen.
Dat zou ten koste van jezelf gaan, en dat moet je echt niet doen he!
Van de kant van MM kan ik me, als ik heel eerlijk ben, voorstellen dat zn geduld en begrip weleens op is (en dat bedoel ik niet verkeerd!!). Maar aan de andere kant heeft hij voor je gekozen met je leuke en minder leuke kanten (net als bij ieder mens) en is het niet eerlijk dat hij nu een soort druk gaat zetten en jou laat voelen (door niet te verhuizen) dat je 'haast' moet krijgen.
maandag 18 oktober 2010 om 20:03
Dat zal ik niet doen Bi, ik ben wel een eerlijk mens, ik maak geen misbreuk van mensen of situaties
Het punt is, ons bed staat in de woonkamer. Dus waar kijk ik altijd tegen aan? Juist! Mijn bed! Waar ik in kan slapen en dus voor alles kan vluchten! Want vluchten is makkelijker dan aan jezelf werken. En ik wil wel aan mezelf werken maar na een jaar heb ik het ook een beetje gehad. Dus zie ik mijn bed en ga ik slapen. Dan heb ik rust en hoef ik niet na te denken over alles..
Het punt is, ons bed staat in de woonkamer. Dus waar kijk ik altijd tegen aan? Juist! Mijn bed! Waar ik in kan slapen en dus voor alles kan vluchten! Want vluchten is makkelijker dan aan jezelf werken. En ik wil wel aan mezelf werken maar na een jaar heb ik het ook een beetje gehad. Dus zie ik mijn bed en ga ik slapen. Dan heb ik rust en hoef ik niet na te denken over alles..
maandag 18 oktober 2010 om 20:03
Goed voor het stimuleren van de fantasie? Laat het dan maar zitten. Die fantasie kent al geen grenzen bij d'r.
Oh nog een grappige anekdote. Ik ben de laatste tijd behoorlijk actief bezig om haar dank je wel. alsjeblieft en sorry te laten zeggen. Bij ons deed ze dat wel maar als het bij een ander moest klapte ze dicht en verstopte zich zowat in mij.
Ze is hartstikke goed bezig moet ik zeggen dus geweldig van d'r toch?
Vannacht was ze haar knuffel kwijt en ze riep dus om haar knuffel in haar slaap. Ik er naar toe om dat beest te zoeken en aan haar te geven. Geef ik hem, zegt ze in haar slaap: Dank je!
Ik kwam niet meer bij. Heb haar een dikke kus gegeven, al heeft ze het niet gemerkt.
Oh nog een grappige anekdote. Ik ben de laatste tijd behoorlijk actief bezig om haar dank je wel. alsjeblieft en sorry te laten zeggen. Bij ons deed ze dat wel maar als het bij een ander moest klapte ze dicht en verstopte zich zowat in mij.
Ze is hartstikke goed bezig moet ik zeggen dus geweldig van d'r toch?
Vannacht was ze haar knuffel kwijt en ze riep dus om haar knuffel in haar slaap. Ik er naar toe om dat beest te zoeken en aan haar te geven. Geef ik hem, zegt ze in haar slaap: Dank je!
Ik kwam niet meer bij. Heb haar een dikke kus gegeven, al heeft ze het niet gemerkt.
maandag 18 oktober 2010 om 20:08