Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
vanavond de pizza die ik gisteren wou maken.

gisteren om 16.00uur een soeppie gegeten.toen geen honger meer en later op de avond broodje bapau genomen.

(toch weer honger)
Stamppotje van aardappel, spitskool en chorizo. Op smaak gebracht met wat zout, versgemalen zwarte peper en een scheutje ketjap. Erbij op tafel: Amsterdamse uitjes en piccalilly.
hmm ik zit hier fout geloof ik, zoek eigenlijk het topic 'wat heb je vandaag gegeten' of iets dergelijks :D

ontbijt: muesli in sojamelk

tussen: plak volkoren ontbijtkoek

middag: mueslibol

tussen: cappuccino + stukje amandelspijs

avond: sperziebonen, aardappels, grillburger

na: yoghurt en fruit
Heeft iemand een idee of ik kebab vlees (van zo'n groot spit) kan invriezen?

Het heeft wel al een paar uur op dat spit gehangen maar het is nog niet gaar, want gaar wordt het pas als het een tijdje de buitenste laag van het spit is.
@missmarjan: we praten hier vooral over de avondmaaltijd en eventuele recepten daarover. Maar daarover kun je toch meeschrijven?

@sabbb: mmmm, ik denk wel dat dat kan. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar je kunt zowel rauw als gaar vlees invriezen, dus een combinatie daarvan moet dan ook kunnen.

Vanavond waren we een beetje lui, dus eten afgehaald bij de (erg goede) Turk hier in de buurt. Ik had rijst met een schotel van lamsvlees, aardappel, wortel, bonen en courgette. Voor erbij nog auberginesalade en een courgettekoekje (die laatste vooral omdat het er zo leuk uit zag en ik wilde proberen hoe het zou smaken).
Klinkt lekker Teig!

Women2333 is het nog gelukt met de hartige taart?

Gister voorbereiding van het eten gedaan en ipv de bruchetta voor zaterdag op een halve pain de boulogne het gerecht getest. Een helft met mosterd-appelmoes, parmaham en aangemaakte veldsla en de andere helft met zonder in balsamico gecarameliseerde sjalotjes (vuur stond te hoog dus aangebrand ) daarop cranbarry paté en knapperig gebakken pancetta. Ik geloof dat ze beiden geslaagd zijn!

Morgen hier geen tijd om iets te koken dus zometeen keuken in om vis te maken die ik morgen met pasta even kan opwarmen in de oven....
Teig, Missmarjan doelt volgens mij op een topic waar vrouwen die een lastige relatie met eten hebben opschrijven wat ze op de verschillende momenten van de dag hebben gegeten. Gaat uiteraard ook om steun en advies en dergelijke. Heb het al een poos niet voorbij zien komen.
Thanks Lampje, ik heb het opgeslagen! Vandaag niks bijzonders gegeten. Restjes van de pasta van gisteren. Ik wilde een salade erbij maken maarja dat gaat lastig zonder sla.
Hier ook een luie Winnie!

Had nog pasta over van gisteren dus dat heb ik opgewarmd... flink parmezaanse kaas erover. Pistoletje in de oven en daarna lekker een dikke laag zelfgemaakte kruidenboter erop.

Toe een grote beker cappuccino!
quote:Elynn schreef op 19 oktober 2010 @ 20:35:

Teig, Missmarjan doelt volgens mij op een topic waar vrouwen die een lastige relatie met eten hebben opschrijven wat ze op de verschillende momenten van de dag hebben gegeten. Gaat uiteraard ook om steun en advies en dergelijke. Heb het al een poos niet voorbij zien komen.Ja, ik ken het topic wel en snapte ook wel dat ze dat bedoelde. Maar ik wilde haar niet "wegjagen", ze is uiteraard ook welkom om hier te schrijven over haar avondeten (als ze dat wil natuurlijk). Vandaar mijn opmerking. Ik heb het topic ook al een tijdje niet gezien trouwens, het wordt kennelijk niet zo druk bezocht.
Vanavond boerenkool met (kip)frikandel.

En sambal!
Vandaag heb ik restje van het donervlees gegeten samen met frietjes, geraspte kaas en salade. Soort kapsalon idee. Het vlees was heerlijk maar ik merk toch echt verschil tussen de saus van de turk en die van calve. Bah calve is echt heel anders. Heb de rest van het vlees maar ingevroren.

Morgen wordt het rundvlees stoof rendang uit de vriezer. Hoop dat het nog smaakt. Ook maak ik morgen zelf gevlochten broodjes gevuld met kaas.

Wat we overmorgen eten weet ik nog niet, maar de gaat nog amper dicht dus die moet eerst leeg. Donderdag meld ik me weer, heb vakantie en mijn agenda is overvol.
quote:missmarjan schreef op 19 oktober 2010 @ 18:41:

hmm ik zit hier fout geloof ik, zoek eigenlijk het topic 'wat heb je vandaag gegeten' of iets dergelijks :D

na: yoghurt en fruitJe bedoelt dat ene topic op de health peiler? Ik zal hem even voor je zoeken & uppen.
quote:missmarjan schreef op 19 oktober 2010 @ 18:41:

na: yoghurt en fruitAls het goed is, is dit het topic dat missmarjan bedoelt.

Vandaag maak ik kabeljauw met kaas en tomaat. Ik gooi er ook nog klein gesneden witlof bij en gebruik 150 gr. jong belegen geraspte 30+ kaas.
dat klinkt ook lekker Lampje!

Vanavond heel simpel: aardapplen, pot witte bonen in tomatensaus en een kipsatéburger. Stiekem één van mijn favoriete maaltijden
Suuz, je gerecht voor zaterdag klinkt heerlijk! Ik moet nu maar stoppen met eten zodat ik zoveel mogelijk kan proeven zaterdag. We hebben zoveel lekkere dingen op de lijst staan!

Ik vond in de kast nog een pot van die chili con carne die binnenkort over de houdbaarheidsdatum heen gaat, dus dat eten we vanavond met rundergehakt, champignons en extra paprika
Vandaag heb ik echt zin in aardappels

Dat heb ik al een tijdje niet meer gehad. Ik ben net naar de slager geweest en kwam terug met cordon bleu en een hamkaas burger (?). Ik zie vanavond wel waar ik het meest zin in heb. (Ik maak er nog rauwkost bij)

En morgen ga ik heerlijk tapassen met een vriendin!
Heerlijk hoor tapassen, Orisue.

Vanavond verandering omdat ik ziek ben: eerst pompoensoep, daarna rendang met wat salade.
Ok, eindelijk weer rust in huis. Geen klussers, geen troep, geen stof. En laptop terug. Tijd voor een verslagje van vorige week. En gisteravond.

Vorige week (woensdag) uit eten geweest bij restaurant waar ik hoog gespannen verwachtingen van had. Die zijn deels waargemaakt, maar deels niet. Lief en ik hadden beiden een 3-gangen menu (voor/tussen/hoofd). De amuse (balletjes van kaas met uiencompote en een soort indiaas soepje) en het voorgerecht (tartaartje van bonito met een wasabi dressing) waren heel goed. Het tussengerecht (op de huid gebakken snoekbaars met risotto met inktvisinkt) was wel ok, maar een beetje zout, en ik vond het qua smaak niet heel spannend. Klinkt misschien een beetje stom, maar het was niet zo in balans. Ik miste iets zuurs. Het hoofdgerecht hadden ze geïmproviseerd (het was eigenlijk vlees, maar nu op de huid gebakken dorade met vanalles erbij). Het was goed klaargemaakt en lekker, maar ook niet echt in balans. Er waren wel 8 verschillende dingen op het bord, en dat had van mijn niet gehoeven. Bovendien vond ik het jammer dat ik 2x op de huid gebakken vis kreeg. Maar dat kwam natuurlijk omdat ze een alternatief moesten verzinnen.

De bediening was de hele avond erg goed, vriendelijk en oplettend, totdat we wilden afrekenen. Daar hebben we denk ik 20 min. over gedaan. Dus dat was ook jammer. Ik denk dat ik er nog wel een keer terug ga, maar dan ga ik à la carte eten.

Gisteravond een nieuw Vietnamees restaurantje uitgeprobeerd. Het was pas sinds donderdag open, maar zat helemaal vol. De kaart was klein, en helaas stonden er niet echt vis gerechten op. Het was allemaal vlees, en sommige gerechten waren ook vegetarisch te bestellen. Maar ik heb wel heerlijk gegeten en het smaakte ook echt Vietnamees, zoals ik het daar gegeten heb. Vooraf hadden we beiden fresh springrolls (rijstpapier met daarin sla, kruiden, garnalen), met 3 dipsausjes. Erg goed. Als hoofdgerecht had ik banh xeo (soort Vietnamese crêpe gevuld met groenten, kruiden en garnalen) en lief had tofu noodles. Was ook allebei erg goed. Zeker een aanrader (en voor mijn voor herhaling vatbaar, alleen zetten ze hopelijk wat vis op de kaart binnenkort).

Vanavond eet ik risotto met paddestoelen. (die ik zelf klaarmaak )
Beterschap, sabbb!

Is je badkamer mooi geworden, GB? Jammer dat je verwachtingen gedeeltelijk niet waargemaakt werden bij dat restaurant! Je Vietnamees klinkt daarentegen echt geweldig!
Badkamer is zeker mooi geworden. Moeten volgende week nog een paar kleine dingen gedaan worden, maar het is nu al 10x beter dan het was. (nu als een gek de achterstallige was wegwerken )
Dankje Lampje!

Heerlijk, zo'n nieuwe badkamer! Wat voor een soort/stijl is het geworden?

Ik droom ervan om over een paar jaar een badkamer met overal zwarte marmer te nemen! Stiekem vind ik het heerlijk om kleding te wassen en op te hangen.
Industrieel. Donkergrijze vloertegels. Betonstuc op de muren (in lichtgrijs). Glazen douchewandje, hangend toilet, met daarboven meegestucte vakken. RVS douchekraan & douche. Strak & functioneel. Erg blij mee.
Ladies! Hier wordt het aardappels, broccoli met een sausje en tartaar. Morgen en overmorgen op werk; hutspot met rundvlees en aardappel/spinazie/eitje/vlees.
Mooi, hoor GB! Klinkt een beetje G-Star-style, als je begrijpt wat ik bedoel. Hou ik wel van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven