Napraat topic.

23-10-2010 20:39 1169 berichten
Voor al uw off topics!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lisa72 schreef op 24 oktober 2010 @ 15:07:

Dus zegt niemand dat ze weg moeten. Het is maar net hoe je alles zelf interpreteert.

Hoe verklaar je een permaban voor iemand die in haar honderdjarige forumgeschiedenis nog nooit zelfs maar een waarschuwing heeft gekregen? Nee, ze zeggen niet dat je moet opstappen, er worden alleen lukraak waarschuwingen, bannen, permabannen en IP-bannen uitgedeeld. :puke: Ik weet niet hoe jij dat interpreteert, maar het komt op mij niet over alsof Viva al die gebande forummers graag zou willen behouden.

En nee, ik ben het ook niet eens met bepaalde bans want die slaan ook nergens op, maar andere bans zijn daarintegen weer wel helemaal terecht, maar er beginnen er een aantal te steigeren omdat het om oudgediende(n) gaat omdat die dan zogenaamd niets fout gedaan hebben

Niemand steigert omdat het oudgedienden zijn die zogenaamd niets fout hebben gedaan. Je weet overduidelijk niet waar je het over hebt.

Maar hoe kunnen jullie nu dan al weten dat die er een middelmatige oppervlakkige bende van gaan maken?

Jullie denken dat, maar het wil niet zeggen dat dat dan ook maar zo is.

De oude garde maakt dit forum de moeite waard. Scherpe reacties, intelligente forummers, een forum waar niet standaard met de TO meegehuild wordt, dat zijn de kenmerken van Viva. Al jarenlang. Dat kenmerkte het Vivaforum, maar dat schijnt nu niet meer te mogen.

Al die kletsgroepjes en babyklustopics vind ik echt niet interessant hoor, en al die mensen in die kletsgroepjes en babyklustopics vinden het forum buiten hun eigen topic verder ook niet zo interessant volgens mij. En dat vind ik zonde, er gaat iets verloren wat nooit meer terugkomt op deze manier.

Er zijn genoeg andere fora over baby's, laat Viva alsjeblieft Viva blijven!

Het is niet te voorkomen dat er nieuwelingen/jongeren bijkomen op het forum.

Maar die worden bij voorbaat al geweerd, zonder dat men ze een kans geeft om te kijken of het wel werkt.

Nee hoor, iedereen kan toch meelezen om te kijken hoe dit forum werkt? Als je je aanpast is dit een prima forum, ook voor nieuwelingen. Het is alleen belachelijk dat de oude garde zich aan de nieuwelingen zou moeten aanpassen, in plaats van andersom. Dat gebeurt nergens, waarom hier dan wel?

Deze reactie van jou geeft heel mooi aan hoe o.a. jij jezelf op een voetstuk hebt staan (en je bent niet de enige). Jij denkt dat ik een newbee ben, dus nergens wat van weet en me dus nergens mee moet bemoeien.

Maar die plank sla je dus ff mooi mis

Ik heb mezelf niet op een voetstuk staan hoor. Ik heb ook nergens beweerd dat ik mezelf tot de oude garde reken. Ik zeg ook niet dat je je nergens mee mag bemoeien, of dat je een newbe bent. Misschien moet je eens leren lezen?

Wat ik wel zeg is dat duidelijk is dat je geen idee hebt waarom iedereen zo verbolgen reageert, dus je hebt duidelijk niet alles meegekregen van wat er speelt..
@Lisa72, het moet je opgevallen zijn dat het niveau drastisch omlaag is gegaan. Net weer een topic of je zwanger kunt worden door je panty heen. En dit is nog maar 1 voorbeeld.
Dat wuiles is opgestapt vind ik persoonlijk een groot verlies voor het vivaforum.
quote:Norre schreef op 24 oktober 2010 @ 15:14:

En wat voor opleiding heeft Quattro genoten?

Gewoon, lagere school, hoezo?
quote:Lisa72 schreef op 24 oktober 2010 @ 15:18:

iris, al zou Naomi excuses aanbieden, op alle vragen antwoord geven, de Angels afvallen, met nieuwe (onbekende en niet privé-forumende) Angels komen, dan nog zal het niet goed zijn.

Er is al teveel kapot bij velen en ik weet niet of dat nog wel op een goede manier hersteld kan worden.Eens, maar hoe gaan we dan verder? Face to face zou nog een laatste poging kunnen zijn.
quote:Chardonnay schreef op 24 oktober 2010 @ 15:34:

Dat wuiles is opgestapt vind ik persoonlijk een groot verlies voor het vivaforum.Dat ís een groot verlies.
Dat vind ik ook heel jammer en volgens mij is zij één van de weinigen die dan ook niet meer terug komt. Zonde.
quote:iris1969 schreef op 24 oktober 2010 @ 15:39:

[...]

Eens, maar hoe gaan we dan verder? Face to face zou nog een laatste poging kunnen zijn.

Dat was ook de bedoeling. Vele, vele maanden geleden, denk wel een jaar of langer, heeft Naomi het plan geopperd dat er een forumdelegatie naar het kantoor van Sanoma zou komen om te brainstormen.

Nooit meer iets van gehoord.
quote:iris1969 schreef op 24 oktober 2010 @ 15:40:

Dat vind ik ook heel jammer en volgens mij is zij één van de weinigen die dan ook niet meer terug komt. Zonde.Hoe kom je daarbij? Er zijn al vele vele forummers weg die niet terugkomen.
quote:Chardonnay wrote on 24 October 2010 @ 15:34:

Dat wuiles is opgestapt vind ik persoonlijk een groot verlies voor het vivaforum.En dat zegt wat mij betreft ook meteen genoeg over het beleid.
quote:Damaris schreef op 24 oktober 2010 @ 15:41:

[...]

Dat was ook de bedoeling. Vele, vele maanden geleden, denk wel een jaar of langer, heeft Naomi het plan geopperd dat er een forumdelegatie naar het kantoor van Sanoma zou komen om te brainstormen.

Nooit meer iets van gehoord.Precies een gemiste kans. Open communicatie is nu ons laatste redmiddel, want met nietzeggende posts is de meute niet meer stil te krijgen.
quote:Damaris schreef op 24 oktober 2010 @ 15:41:

[...]

Hoe kom je daarbij? Er zijn al vele vele forummers weg die niet terugkomen.

Echt? Ik dacht dat die weer terug waren met een andere naam. Lastig te zien door al die nickchanges.

Wie zijn er dan echt weg? Ik zie Tangerine, Kip en Lindy niet meer. Ik hoef geen nieuwe nicks te weten hoor.
quote:Lisa72 schreef op 24 oktober 2010 @ 14:24:Waar staat dat, dat ze op dienen te stappen? Ik heb dat nog nergens gelezen (op (perma)bannen na).

Er is niemand die zegt dat ze weg moeten..

Er staat natuurlijk nergens letterlijk dat ze weg moeten, maar het is inmiddels wel overduidelijk dat er een sfeer is ontstaan waarin de oude garde forummers bepaald niet meer zo warm-welkom zijn. Daar kun je niet meer omheen.

Waar een tijd geleden bijv. forummer HPL nog maanden 'hard moest werken en haar best doen' om uiteindelijk een definitieve permaban te bekomen, is het momenteel schering en inslag bij een ongewenst gedrag. Misstap = hùp wegwezen! Binnen een paar weken van ereforummer naar (bijna) uitgestoten. Ik geef het je te doen....

Je mening en humor ventileren is op dit forum zo langzamerhand een spelletje mijnenvegen geworden. Bij elk post is het een verrassing: gebeurt en niks en mag ik het blijven staan of ben je *boem* op een ban mijn gelopen en is het afgelopen hier. En waar de bannen mijnen liggen, ik heb geen idee...

Wat ik ook vervelend vind is het algehele sfeertje van straffen en dreigen. Waar vroeger een angel een relaxte reactie gaf als: 'kom op mensen, het is niet leuk meer. Als jullie doorgaan moet ik in gaan grijpen', wordt er nu direct met dreigende taal gezwaaid. Grapjes en discussies 'worden bestraft'. Op elke stap buiten het paadje staat straf. Foei. Ban. Eruit. Alsof we kleuters zijn hier.

Anyway, ik zal ook wel te oud voor dit forum worden. Val ook al buiten de doelgroep, dus wellicht zal ik zelf mijn bakens ook moeten verzetten.
Kan iemand nog even zegen waarom " moeder theresa" haarzelf onze Thee is gepermaband? Wat heeft ze misdaan? Mensen met woord en daad bijgestaan? Gaat dat te ver tegenwoordig?

En wat heeft ons eigen " geweten' Wuiles misdaan dat ze is geband en opgestapt?
Er wordt nu zelfs als gewaarschuwd voordat er ook maar iemand uit de bocht vliegt.

Als er niets aan de hand is.
Thee schoot uit de bocht met haar felle reactie op de bannenregen van Twee met haar Het regent topic (nog te lezen, maar gesloten). Een sanctie was te verwachten, maar ze heeft nu een ban totdat Naomi er naar kan kijken.

Wuiles heeft zelf de handdoek in de ring gegooid. Geen idee waarom.
quote:Capibara schreef op 24 oktober 2010 @ 15:22:

Wat ik wel zeg is dat duidelijk is dat je geen idee hebt waarom iedereen zo verbolgen reageert

Ik kan me niet voorstellen hoe bepaalde dingen moeten zijn voor de mensen die direct ergens mee te maken hebben (gehad) omdat ik er niet direct bij betrokken was (zoals velen), maar een idee heb ik wel want ik lees de frustratie e.d. (en geloof het of niet: ik snap het ergens ook nog) en een beetje inlevingsvermogen is hier wel aanwezig.

quote:Capibara schreef op 24 oktober 2010 @ 15:22:

dus je hebt duidelijk niet alles meegekregen van wat er speelt.

Ik heb genoeg meegekregen van wat er is gebeurd.

Ik heb er alleen niets mee te maken en dat is het verschil.

Maar dat wil niet zeggen dat ik er geen mening over (mag) heb(ben).
Lisa je bent pas 21 dagen lid, tenzij je een oud gediende bent die onder een nieuwe nick inlogt of informatie hebt buiten het forum om van betrokkenen heb je echt geen idee van wat er speelt simpelweg omdat je er niet bij was.
quote:roosje4 schreef op 24 oktober 2010 @ 15:32:

@Lisa72, het moet je opgevallen zijn dat het niveau drastisch omlaag is gegaan. Net weer een topic of je zwanger kunt worden door je panty heen. En dit is nog maar 1 voorbeeld.

Die gaan ook nergens over, maar zolang er (op een bepaalde manier door vaste forummers) gereageerd blijft worden op dat soort topics zullen ze als paddestoeletjes op het forum blijven verschijnen.

Wees dan de verstandigste en negeer die rommel; dan gaat de lol daar snel vanaf.

Er zijn mensen die gewoon beginnen te posten zonder zich ingelezen te hebben.

Dat is op zich niet erg handig maar het gebeurt.

Men kan zich daar erg druk om blijven maken of het accepteren en kijken waar het schip strandt.

Je hoéft tenslotte niet te reageren.
quote:Lisa72 schreef op 24 oktober 2010 @ 15:59:

[...]

Die gaan ook nergens over, maar zolang er (op een bepaalde manier door vaste forummers) gereageerd blijft worden op dat soort topics zullen ze als paddestoeletjes op het forum blijven verschijnen.

Wees dan de verstandigste en negeer die rommel; dan gaat de lol daar snel vanaf.

Er zijn mensen die gewoon beginnen te posten zonder zich ingelezen te hebben.

Dat is op zich niet erg handig maar het gebeurt.

Men kan zich daar erg druk om blijven maken of het accepteren en kijken waar het schip strandt.

Je hoéft tenslotte niet te reageren.Mee eens, negeren is het Toverwoord.
quote:meds schreef op 24 oktober 2010 @ 15:59:

Lisa je bent pas 21 dagen lid, tenzij je een oud gediende bent die onder een nieuwe nick inlogt of informatie hebt buiten het forum om van betrokkenen heb je echt geen idee van wat er speelt simpelweg omdat je er niet bij was.Ze is een jarenlanger meelezer, dan weet je ook een heleboel.
quote:iris1969 schreef op 24 oktober 2010 @ 15:39:

[...]

Eens, maar hoe gaan we dan verder? Face to face zou nog een laatste poging kunnen zijn.

Face to face met zoveel mensen als hier op het forum posten gaat m niet worden denk ik want er zijn er echt een heleboel die wat willen zeggen.

En welke keus ga je dan maken? Wie laat je wel toe tot dat gesprek en wie niet?
quote:Lisa72 schreef op 24 oktober 2010 @ 16:02:

[...]

Face to face met zoveel mensen als hier op het forum posten gaat m niet worden denk ik want er zijn er echt een heleboel die wat willen zeggen.

En welke keus ga je dan maken? Wie laat je wel toe tot dat gesprek en wie niet?

Dat zou 'm wel gaan worden. Naomi heeft een delegatie forummers uitgenodigd om te brainstormen, al heel lang geleden.

Maar nooit meer iets van gehoord.
quote:Lisa72 schreef op 24 oktober 2010 @ 16:02:

[...]

En welke keus ga je dan maken? Wie laat je wel toe tot dat gesprek en wie niet?Dit idee ligt al op tafel en Naomi is akkoord, dus het is wel een serieuze optie. En ik denk dat er ook wel een groepje woordvoerders gevormd kan worden, na wat gebakkelei .
Ik denk dat ik het hier binnenkort ook voor gezien hou:

Eerder vanmiddag plaats ik een post in een topic op actueel, om precies te zijn in 'deponeer niet je mening als een feit' of iets in die richting.

Per omgaande reageert A3 door mij op de vingers te tikken, of ik wél on-topic wil blijven. Algemeen gestelde tekst, dat dan weer wel, maar hij komt over in elk geval.

Van een andere post, van een andere forummer, die ook als off-topic wordt bestempeld, wordt de inhoud verwijderd.

Wannneer ik nu mijn eigen post terugzoek, zie ik die helemaal er niet meer tussen staan. (kan dat ook nog dan?)

Mijn tekst was deze:

Ik vind dat het forum het forum niet meer is.

En dat ik daar stevig van baal, is een feit.

Ik zet nog deze tekst neer in het moderator topic, maar zie dat de discussie waar dit bij past meer hier gevoerd wordt, vandaar nog even een kopietje:

Sinds kort vind ik dat het forum het forum niet meer is.

Een forum is toch bedoeld om discussies te voeren?

Wat is een discussie dan zonder meningen? Of mét meningen die binnen enkele ogenblikken na plaatsing worden verwijderd, en waarvan degene die zo'n post neerzet minimaal op de vingers getikt wordt.

Ik begrijp dat aantijgingen en beledigingen, discriminatie en dergelijke niet zondermeer geuit mogen worden.

Dat heeft nooit gemogen, voorzover ik kan beoordelen, in elk geval ben ik de laatste vijf jaar hier wel min of meer regelmatig op bezoek geweest, en was ik het vaak wel eens met het optreden van een Angel en soms niet.

Sinds kort vind ik dat de weegschaal naar de andere kant is doorgeslagen en schijnt het mij toe dat sommige Angels boven de pijlers om alles wat aan menselijke gedachten neergezet wordt te elimineren.

Er zijn forummers die ik mis omdat ze zijn vertrokken, en forummers die ik mis omdat ze een andere identiteit hebben aangenomen, en ik ze niet meer herken. Heel jammer.

Ik zou van de Angels wel eens willen weten of ze hun taak zelf niet minder prettig vinden nu ze menen te moeten bewijzen dat ze de touwtjes goed in handen hebben door als waakhonden iedereen in het gareel te willen houden.

Ik denk dat het forum zijn langste tijd heeft gehad, als het door blijft gaan zoals het nu gaat.

Ik voeg er even aan toe dat hier gewoon puur op de man gespeeld wordt, en dat forummers worden neergesabeld om het neersabelen.
anoniem_115006 wijzigde dit bericht op 24-10-2010 16:15
Reden: kommaatje verplaatst en nog zo iets
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven