Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
het kon natuurlijk niet missen, nu heb ik zelf de griep.

Pff, vriend is met de kids op pad, zodat ik kan bijkomen. Volgens mij is het ergste gelukkig over nu!

Tja, ik ben niet zo moeilijk met wat hapjes op een feestje. Ik eet ze zelf ook, dus de kids ook. Ik denk dat ze van nu en dan iets ongezonds niet slechter worden en zo leren ze ook omgaan met het eten van goede en slechte dingen. Oudste benoemt dat al heel duidelijk. Bijv. deze week was mijn oma jarig. Normaal eten wij altijd pudding. Mama, vandaag eten we geen pudding he, want wij krijgen straks vlaai. Ik vind dat eigenlijk wel een mooie manier van leren omgaan met alle verleidingen die ze ook later in hun leven wel gaan tegenkomen. Ik ken genoeg kindjes die thuis geen snoepjes krijgen die er echt om bedelen op ander plaatsen, dat wil ik niet.

Op feestjes krijgen dee kids krijgen eigenlijk bijna altijd wel een eigen bakje of zakje met iets lekkers aangeboden en daar zijn ze dan ook wel tevreden mee, dit eten ze zelden leeg. Verder accepteren ze het op een of andere manier gewoon als ik zeg dat het genoeg is. ( verrek, heb ik blijkbaar toch gezag). Uk kan ik dan wel wijzen op zijn eigen bakje: kijk dit is leeg, dat is van de andere mensen. Dat begrijpt hij toch wel.

Maar dat hapje van Chica, dat ken ik dondersgoed van uk. Hij wijst dan ook naar hetgene hij lekker vindt en zegt dan"oeh lekker..... Nou het gebeurd niet vaak dat hij dan niks krijgt.

Hoe gaat het verder met alle zwangerschappen hierzo? Nog goed vol te houden? Ik vond het bij uk eigenlijk best jammer dat het zwanger zijn veel meer iets voor "erbij"was. Bij oudste was ik er veel meer bij bezig, die 9 maanden bij uk leken voorbij gevlogen.
Ach, en het is toch ook gewoon wel lekker om een keertje te snoepen?

Hier weer iets vreemds aan de hand: Bloem heeft sinds vrijdag allemaal plekjes/zweertjes in haar mond, en plekjes op haar billen. Eerst dacht ik aan waterpokken, toen aan mond- en klauwzeer en nu overweeg ik spruw. Heel zielig, vannacht werd ze ook steeds hard huilend wakker. We hebben maar lidocaïne op haar speentje gesmeerd zodat ze die in kon hebben zonder dat het zeer deed. Eten en drinken doet ook zeer, gelukkig doet ze dat nog wel.

Beterschap Golfje!
Nou, dat is wel herkenbaar Golfje. Ben alweer bijna 32 weken! Het vliegt inderdaad voorbij.. Wel jammer ook.

Laat ik zeggen dat het redelijk vol te houden is. Qua bekkenklachten en vermoeidheid houdt t niet over, in die zin zal ik blij zijn als het klaar is..

Beterschap jij!

En wat een leuke foto's van uk op hyves.. Het blijft een prachtjochie.. Ik heb ook weer wat geplaatst.
O, crosspost met Wen. He wat gek joh met Bloem, wat zou dat nou zijn? Ga je nog naar de HAP? Of wacht je morgen af?

Sterkte ermee!
Wat raar Wen, wat zou het zijn? Ga je er morgen mee naar de huisarts? Hoe is ze verder, geen koorts?

Lucia, hier was het vandaag nog wel lekker weer dus vanmiddag een eind wezen fietsen, even in het bos rondgewandeld en langs de molen geweest. Blijft helemaal leuk de laatste tijd. Als ze wakker wordt zegt ze als eerste 'molen kijken?'.

Ben blij dat Elena en Chica ook af en toe eigenwijs kunnen zijn. Hoe is dat bij Bloem? Volgens mij is Bloem het rustigste en het meest bescheiden meisje hier . Kunnen jongens ook eigenwijs zijn Golfje? Of zijn die meer 'stout'?

Golfje, balen dat jij nu weer ziek bent. Fijn dat je vriend dan even met de kids eruit kan. Heb jij tijd voor jezelf. Ik vind het overigens niet zo erg dat ze af en toe snoept. Zoveel feestje hebben we gelukkig niet. Maar wat ik wel moeilijk vind is dat ze niet bescheiden is en door kan blijven gaan. Ik kan tig keer zeggen dat het op is voor haar, ze blijft toch proberen nog iets op te scharrelen. 'A meer' zegt ze dan...

Ga zo de foto's bekijken, leuk. Zal er zelf ook eens weer wat plaatsen.
Oh Lucia, heb je trouwens al de echo gehad voor de ligging van de placenta?
Nee, geen koorts, misschien wel wat verhoging gehad maar ik heb het niet gemeten. Er komen alleen maar meer plekjes bij! Dus morgenochtend met wallen naar de huisarts.

Wat was het heerlijk weer vandaag he? Wel wat fris, maar zon!

Lucia, ik bedacht me net dat het vast heel anders is, zo'n tweede zwangerschap, dat je alles al een keer hebt meegemaakt, maar tegelijk dus ook ervarener bent. Hoe ervaren jullie dat, tweede-keer-zwangeren?

Ja, wat versta je onder eigenwijs? Bloem is inderdaad behoorlijk rustig en je zou het ook wel bescheiden kunnen noemen. Alhoewel, ze kan ook wel van zich laten horen als het haar niet zint. Conflicten hebben we maar heel weinig, maar komt dat door hoe ze is of door hoe we met haar omgaan? Van allebei een beetje denk ik.
Wen, verspreiden de vlekjes zich ook? En ze slaapt slecht begrijp ik (dus jij ook)?

Ik ben natuurlijk nog niet heel lang zwanger maar merk inderdaad wel dat ik minder vaak denk, he ik ben zwanger. Maar ben juist wel veel meer bezig met 'als het maar gezond is'. Daarin merk ik dus juist niet dat ik 'ervaren' ben. Maar de onzekerheid is wel minder in de zin van wat ik voel. De steekjes, de buikpijn etc. Dan dan ik nu wel sneller, dat hoort er allemaal bij. Vorige week trouwens de nekplooimeting gehad en gelukkig geen verhoogd risico. 1:2600 (wel anders dan bij Yuna, toen was het 1:7200)

Tja, hier ook niet echt conflicten omdat ze van mij ook best wel haar eigen gang mag gaan maar de voorbeelden die zijn genoemd door Lucia en Kitty zijn wel heel herkenbaar. Ik denk dat het ook wel gedeeltelijk is met hoe ze is maar hoop toch stiekem ook wel een beetje dat het bij de leeftijd van nu hoort.
Poeh, vervelend hoor wen.. Sterkte vannacht voor jullie allemaal en hopelijk heeft de huisarts een oplossing.

Hier gelukkig ook wat mooier weer eind van de middag, dus Chica en ik hebben nog even gefietst, even de stad in.

Tja, met eigenwijs bedoel ik inderdaad ook alles zelf willen doen, óveral 'nee, niet' op zeggen, terwijl ze het wel wil etc.

Conflicten hebben we ook nauwelijks hoor, wij gaan er ook een beetje vanuit dat het de leeftijd in combi met karakter is.

Dus eigenlijk had ik Chili kunnen quoten en 'idem' kunnen schrijven, haha.

Fijn dat de npm goed was Chili!

Het tweede keer zwangeren is lichamelijk een stuk zwaarder voor mij, maar ik ben een stuk relaxter over alle kwaaltjes, met name in het begin van de zwangerschap.

Ik ga mijn bedje opzoeken!
Echo is donderdag trouwens. Spannend!
Dat hoor ik wel vaker, dat de zorgen om gezondheid bij een tweede groter zijn. Alsof je dan meer beseft wat er eigenlijk in je buik groeit of zo?

Fijn van de goede nekplooimeting! Nog steeds een hele goede uitslag natuurlijk.

De vlekjes verspreiden zich een klein beetje, in haar mond. Ze heeft een paar puntjes op haar gezicht, maar dat heeft ze al snel als ze niet fit is, en ik zie die altijd aan voor beginnende waterpokken Ze wordt wakker van de pijn (en ja, ik dus ook...). Ze slaapt nu voor het eerst zonder speentje, dat doet haar ook zeer, dus wilde ze het nu wel zonder proberen. Ik ben benieuwd (zouden we daar ook meteen vanaf zijn? Oeh, daar zou ik niet rouwig om zijn eigenlijk, al had ik het liever op een andere manier). Vriend dacht net wel wat wittigs op haar tong te zien, dus misschien inderdaad spruw.

Ik mag ook niet altijd helpen bedenk ik me net, maar ik bied het meestal ook niet van te voren aan. Laat het eerst aan haar zelf over, en als het niet lukt vraag ik of ik moet helpen. Vriend begint vaak al met helpen en dat levert vaker frustratie op geloof ik. Ik ben meer van het laten aanmodderen tot net voor het punt dat ze het zat is.
Grappig, dat is hier ook zo. Ik laat haar eerst zelf prutsen, terwijl man sneller wil helpen.

Door t zelf prutsen heeft ze trouwens een eigen manier gevonden om haar pyjamabroek aan te trekken. Ze begint met de pijpen aan haar voeten te doen (dus eigenlijk aan de verkeerde kant), maar dan trekt ze net zo lang door, tot ze haar broek aan heeft (binnenstebuiten, maar dat mag de pret niet drukken). Soms begint ze met de broek binnenstebuiten, dus dan zit ie uiteindelijk goed.

Vanmiddag op de fiets ook een hele grappige uitspraak. Bij het stoplicht stond iemand naast ons met een scootmobiel, maar volgens Chica was het een autofiets
Ik ben weer op m’n werk dus heb weer tijd om te reageren .

Wen, hoe is het nu met Bloem? Ik ben benieuwd wat de huisarts zegt want ik zou ook niet weten wat het is.

Golfje, jammer dat jij nu weer de pineut bent met ziek zijn. Van dat snoepen bedoel ik trouwens niet zo rigoreus als dat ik het misschien schrijf hoor. Het is niet zo dat Elena nooit snoep of ander zoetigheid krijgt maar ik probeer het alleen te beperken zolang ik dat nog onder controle heb. Ik heb niet de illusie dat dat nog zo is als ze naar school gaat en dat hoeft ook helemaal niet. M’n zus had vroeger een vriendinnetje dat thuis nooit snoep kreeg en als ze dan bij ons kwam spelen zat ze bij m’n moeder de hele tijd om een snoepje te zeuren. Dat herinner ik me nog en ik zou niet willen dat Elena zo wordt.

M’n man vroeg gisterenavond nog of ik de baby wel voel bewegen en toen zei ik dat dat inderdaad zo is en dat ik daar wel blij om ben omdat ik anders vaak gewoon vergeet dat ik zwanger ben...... Dat typeert dus wel hoe ik me voel bij deze tweede zwangerschap. Toen ik zwanger was van Elena informeerde ik m’n man bij elke beweging die ik voelde, nu vergeet ik dat. Verder voel ik me momenteel ook erg goed eigenlijk. Ik verwacht wel dat het na kerst ongeveer wat zwaarder gaat worden.

Lucia, spannend weer die echo. Ik hoop dat de ligging van je placenta nu beter is.

Chili, fijn zeg, zo’n goede uitslag weer van de nekplooimeting. Nu op naar het volgende spannende moment, de 20 weken echol!

Om op die opmerking van m’n manager terug te komen. Ik voelde me die dag doodmoe omdat ik slecht geslapen had en toen Elena ook nog ‘ns heel vroeg wakker was. Dus toen zij zei dat ze al 4 maanden niet geslapen had voelde ik me beter in de zin van dat het dus nog veel erger kan.

Maar na afgelopen vrijdag een gesprek te hebben gehad met de leidster van Elena in de creche denk ik dat ik sowieso niet veel te klagen heb. Zij beschreef Elena als ‘very easy-going, calm, gentle’ en ‘content’. Ze kon haar niet stil noemen maar wel rustig en erg gemakkelijk. Als ze zo allemaal waren, zei ze, zou ze elke morgen naar haar werk rennen! Verder was ze erg voorzichtig en lief in de omgang met andere kinderen en kwam ze over als een heel tevreden kind. Ik vroeg haar naar eventuele strafmaatregelen en ze zei dat als kinderen bijv andere kinderen duwden of sloegen ze een waarschuwing kregen. Maar als ze na enkele keren waarschuwen nog steeds doorgingen dan werden ze op een kussen gezet dat in de ruimte ligt waar ze spelen en dat hielp meestal voldoende om de kinderen te doen beseffen dat ze te ver gegaan waren. Maar bij Elena was dat dus niet nodig.

Wen, aan de hand van dit verhaal denk ik dat het grotendeels aan het karakter van het kind ligt of ze ‘gestraft’ worden of niet. Natuurlijk zal het ook helpen hoe de ouders met het kind omgaan. Conflicten heb ik met Elena ook niet. Ik moet stiekem vaak wel lachen om haar eigenwijsheid. Ik denk dat het voor Bloem ook geldt dat ze gemakkelijk is in vergelijking met andere kinderen dus dat ze het voor jullie dus ook wel gemakkelijk maakt om jullie ‘niet’strafbeleid’ uit te voeren .

Oh, met dat helpen wacht ik ook totdat ze er zelf om vraagt hoor! Ze laat me anders toch niet helpen, dus dat heeft geen zin. Wel knap dat Chica zelf haar broek al aan kan doen Lucia, ook al is het dus de verkeerde kant.

Creatief trouwens van Chica om er een autofiets van te maken . Ik blijf ook lachen om die uitspraken. Gisterenavond was het bedtijd dus ik vraag aan Elena of ze moe is. Antwoord ze schuddend met haar hoofd: no moe mama .
Oh, ik denk ook zeker dat Bloem het ons erg makkelijk maakt wat niet straffen betreft. Wel fijn voor kritische familieleden, als ze een ander karakter had gehad (wat ik ook prima had gevonden) zouden we vast meer commentaar krijgen op onze opvoedstijl Maar toch denk ik niet dat het karakter hoeft te bepalen of je straft of niet, ook als Bloem heel pittig was geweest had ik straf nog steeds geen geschikt middel gevonden. Misschien bij momenten verleidelijker, dat wel. Ik denk dat het meer gaat om het kader waarmee je naar een kind kijkt, hoe je gedrag interpreteert.

De huisarts zegt dat het aften zijn. Beetje vreemd, zoveel aften in één keer, maar goed. Het moet weer eens vanzelf overgaan en is niet besmettelijk. Potje lidocaïnespul meegekregen (voor de verzameling ) en nu dus maar afwachten.

Elena komt uit je verhalen ook wel naar voren zoals de leidster haar beschrijft Kittycat! maar het is natuurlijk altijd leuk om het eens van een ander die je kind goed kent, te horen.

haha, een autofiets, dat was wel goed bedacht. Leuk he, hoe ze hun eigen draai aan bepaalde dingen kunnen geven.

Wat is nu het favoriete speelgoed bij jullie, met Sinterklaas en de verjaardagen in het achterhoofd voor ideeën ?

Hier is Duplo nog steeds de hit, samen met de twee magnetische tekenbordjes (2 euro per stuk!) en de grote doos met potloodjes (liefst met papier én puntenslijper)
Inderdaad gek, zoveel aften tegelijk. Misschien heeft ze iets gegeten waar ze allergisch voor is?

Ik heb dat als ik verse ananas eet namelijk, heb ik de dag erna 1001 aften in mn mond..

Hier zijn boekjes, knuffels (om te bemoederen), duplo en pen/potlood/wasco + papier ook favoriet. O ja, dat magnetische bordje vindt ze ook fantastisch.

Voor sinterklaas krijgt ze een pop met wat toebehoren, een etui voor al d'r pennen/potloden etc en kleurboekjes ofzo.
Oh, da's een goed Lucia, eens kijken of ik terug kan halen wat we donderdag gegeten hebben. Ik wist niet dat je van eten ook aften kon krijgen.
'Officieel' kan dit ook niet. Althans, het is nooit wetenschappelijk bewezen dat er een directe relatie is tussen aften en allergien. Maar ik krijg dat dus wel na het eten van verse ananas ( ja, het duurde een tijdje voordat ik die relatie gelegd had..)

Indirect is het misschien zo dat als je ergens allergisch voor bent, je weerstand naar beneden gaat en door een lage weerstand kun je aften krijgen.

In ieder geval hoop ik voor Bloem en jou dat het snel over gaat!
Hmmm, vreemd van die aften Wen. Wat Lucia schrijft zou best wel 'ns kunnen. Heeft Bloem ook geen last (gehad) van een gevoelige huid? Ik herinner me iets van erge luieruitslag en eczeem? Misschien houdt het wel allemaal verband met elkaar.

Ik geloof ook wel dat jullie, ook al zou Bloem een moeilijker karakter hebben, toch voor de unconditional parenting methode willen gaan. Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat ik wel begrijp dat ouders die niet bewust volgens die methode opvoeden het wel of niet straffen af laten hangen van het karakter van het kind. Ook begrijp ik wel dat het in een creche of op school haast onvermijdelijk is om helemaal niet te straffen. Zoals de creche leidster al zei is dat erg moeilijk als er 10 kinderen met allemaal verschillende karakters in een groep zitten.

Tja, ik vind het toch wel verhelderend om van iemand anders te horen hoe m'n kind is in vergelijking met andere kinderen. Zelf kan ik namelijk bijna niet vergelijken. Zoals Elena is, is voor ons de 'standaard'. Ik ben nu wel een beetje bang hoe baby nummer 2 zich gaat ontwikkelen..... Misschien gaat die het ons wel een stuk moeilijker maken!
Wen, het zou inderdaad een allergie kunnen zijn. Ik heb het ook een tijdje gehad. Bij mij kwam het door cherry tomaatjes die erg sterk van smaak waren. Wel zielig hoor voor Bloem! Bij mij hielp extra vitamine C maar ik weet niet of peuters dat al mogen hebben? En of je het uberhaupt in vloeibare vorm hebt?

Kitty; wel fijn dat ze ook even de tijd nemen om je feedback te geven over hoe Elena daar is. Ze willen hier ook gaan beginnen met tien minuten gesprekjes maar het is nog steeds niet rond. Ben ook wel benieuwd naar hoe Yuna is ten op zichtte van andere kindjes. Wel hebben we binnenkort een ouderavond. Ik geloof dat er dat ook filmpjes getoond worden.

Spannend Lucia! En wil je ook nog weten wat het wordt of wacht je nu gewoon af tot het einde dus een verrassing?

Yuna zit weer in de periode dat alles leuker is dan haar speelgoed. Dus geen tips Wen maar ik denk dat wij ook een pop met wagentje gaan kopen. En voor de verjaardag een klein houten keukentje. Vriendin van me verkoopt houten speelgoed en ze verkoopt ook tafelmodel keukentjes voor maar 25 euro.
We kunnen niet echt iets vinden wat we gegeten hebben op donderdag, tenminste, niets geks wat we niet vaker eten. Ze heeft inderdaad een periode eczeem gehad op haar billen, gelukkig nu al een tijd niet meer, maar er zit dus wel iets van aanleg.

Kittycat, ah, ik snap wat je bedoelt mbt het straffen. Dat denk ik ook.

Tja, je hoort vaak dat een tweede kind heel anders is, maar voor hetzelfde geld hebben jullie gewoon rustige genen en is nummer twee ook een engeltje

Hey, ik had kennelijk over Lucia's berichtje heengelezen, spannend zeg, donderdag de echo!
Leuk dat oudergesprekje Kitty. Ze klinkt als een heel rustig meisje. En ach, als nummer 2 heel anders is, groei je daar zo in. Ik kan het weten

Oudste is ook echt heel rustig en meegaand. Vorige week heeft hij voor de allereerste keer op de bank moeten zitten op het kdv omdat hij stout was geweest, de leidsters waren helemaal verbaasd. Nadeel is dat hij wel soms over zich heen laat lopen, spullen laat afpakken etc. Hij oefent hierin dan wel weer op uk, die krijgt regelmatig een klap of een duw oid. Heel sneu voor uk.

Uk is ook een heel lief kind, maar hij is gewoon heel ontdekkend en zoekt graag de grenzen. Tel daarbij zijn ondeugende koppie op en het stereotype boefje is er. Dat is ook een beetje mijn grote "angst".

Nu vind iedereen het vooral nog heel erg grappig, maar over een paar jaar is de lol er ineens vanaf. ( ik ken wel een paar voorbeeldjes). Vandaar dat ik toch redelijk streng ben. Schoonzus zei vorige week nog: oeh, die zou ik echt niet kunnen opvoeden, ik moet alleen maar lachen.

Tja, dat moet ik vaak ook, moet me soms ook eerst even omdraaien om dan streng tegen hem te kunnen zijn.

Ik merk wel dat het zijn vruchten af werpt, hij weet goed wat wel en niet mag en houdt zich hier ook steeds beter aan.

Ik ben niet van het "niet straffen", maar nu klinkt het net alsof ik hem de hele dag door straf, Dat is natuurlijk ook niet het geval. Maar als hij 6x de memory over de vloer kiept, zal hij die ook 6x zelf oprapen. Prima dat hij er lol in heeft ze alle kanten op te gooien, mag best, maar het gevolg is dan ook voor hem. Dat vindt hij niet altijd even leuk, maar eerder komt er dan gewoon geen nieuw speelgoed.

Ik ben ook van mening dat de duidelijke grenzen en regels hem rust geven. Als hij in een vrijere omgeving is gaat hij ook echt de clown uithangen en wordt hij gewoon hyperactief. Hij zit dan echt in die rol, terwijl ik dan kan zien dat hij er op een bepaald moment zelf eigenlijk klaar mee is. Ik weet niet hoe ik dat precies moet omschrijven, maar hij zit dan niet helemaal lekker in zijn vel. Als we hem dan duidelijk aangeven dat het klaar is met de gekke dingen en hem gewoon rustig in een hoekje speelgoed aan bieden, dan gaat hij heerlijk spelen en vindt zijn rust weer.

Wen, wat sneu van die aften, dat doet pijn!!!! Oudste had ze nu met ziek zijn ook weer. Hij heeft ook landkaart tong, google daar mee eens op, of dat niet ook herkenbaar is.

Favo speelgoed hier zijn de duplo en de autootjes. Verder is hij helemaal wild van koken. Keukentje wordt denk ik echt een topper. Het eerste wat hij vanmorgen zei toen ik vertelde dat hij naar kdv ging: ikke koken!!!

Verder blijft de tuin favoriet. Misschien is dat nog leuk als sint cadeautje. Klein kruiwagentje ofzo? schommel? Verder heb ik aqudoodle gekocht, ik hoor daar veel enthousiaste verhalen over. Dat is een mat voor op de gron waarop je kunt tekenen met een stift met water erin. Kostte iets van een 10tje. Ik heb de nijntje variant.

En gisteren heb ik voor het eerst met hem gememoried. Met 6 stukjes, maar hij begreep het principe wel. Ik mocht alleen niet zoeken Ikke doen, want ja, ook uk is een supereigenwijs portret. Toen ik hem gisteren kleine vent noemde werd hij boos. Zijn hele 83 cm werden opgericht, schoudertjes omhoog en de mededeling: nee mama, ikke nee klein. ikke grote vent. Hahahaha, nu al testosteron!!
Dat gesprek op het kdv was geen officieel gesprek hoor. M'n man brengt en haalt Elena altijd (kortere werkdagen) maar ik haal haar altijd op op vrijdag aangezien ik dan maar tot half 4 hoef te werken. Ik vind het een leuke manier om het weekend te beginnen en ik krijg de gelegenheid om even met de leiding te praten. Vrijdags is namelijk de rustigste dag op het kdv. Vaak is maar de helft van haar groep aanwezig dus er zijn geen andere ouders die tegelijkertijd hun kinderen komen halen en rond de tijd dat ik kom zetten ze vaak net een dvd op en zitten de kinderen voor de tv met wat drinken en een snack. De leidsters hebben dan de gelegenheid voor een gesprek.

Wat betreft speelgoed is Elena momenteel het meest geinteresseerd in haar fles, die ze nog krijgt voordat ze naar bed gaat. Als de fles op is vermaakt ze zich een hele tijd door de fles uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten. Ik heb namelijk van die Dr Brown flessen waar zo'n systeem inzit waardoor de baby minder lucht binnen krijgt. Niet echt een leuk Sinterklaascadeautje dus .

Ik heb aan m'n ouders gevraagd of ze haar een kerststal van Fisherprice (little people, idee via het Viva Forum ) willen geven. Verder zullen zij nog wel een paar andere dingen geven. Voor kerst heb ik tot nu toe alleen nog een pop en een boek voor haar gekocht maar ze krijgt ongetwijfeld nog veel meer van m'n schoonfamilie. Voor haar verjaardag wil ik haar dingen voor op haar kamer geven. M'n schoonzus was afgelopen weekend met haar gezin bij ons en zij vertrekken in januari voor enkele jaren naar Amerika (wegens werk). Nu vroeg zij of ze veel van het speelgoed van haar 2,5 haar oude zoontje bij ons mocht achterlaten voor Elena en waarschijnlijk ook de trampoline. Ik denk dus niet dat we een gebrek aan speelgoed krijgen.....

Ik heb ook aan een keukentje gedacht, maar die ik gezien heb zijn nog 100 euro en Elena laat haar enthousiasme niet zo duidelijk blijken als Uk!

Golfje, ik snap wel hoor dat je grenzen stelt aan Uk z'n gedrag maar oei, wat lijkt me dat inderdaad moeilijk bij hem. Hij heeft z'n uiterlijk ook niet bepaald mee om boos op te worden....

Wen, ik hoop dat jullie een betere nacht gehad hebben en dat de aften minder worden.

Lucia, ik bedenk me ineens dat jij al kan gaan aftellen naar je zwangerschapsverlof. Wat gaat dat snel zeg!
Golfje, ik moet wel lachen om de testosteron-uitbarsting van Uk

Aften gaan aardig beter geloof ik, het gekke is dat ze op het KDV vanmorgen eens goed opletten, en: meerdere kinderen hebben luieruitslag buiten het luiergebied, ook kinderen die anders nooit uitslag hebben, en er zijn nog twee kinderen met aften. Vreemd, wat zou dit nu kunnen zijn?

Net gesprek gehad overigens, de mening van het KDV over Bloem is: pittige meid, laat zich de kaas niet van het brood eten, kan heel geconcentreerd spelen met allerlei soorten speelgoed en lost problemen verbaal op, haar taalontwikkeling vonden ze prima verlopen. Enige puntje was dat ze moeite heeft om weg te gaan: als ik haar op kom halen, zit ze nog zo in haar spel dat ze nog helemaal niet klaar is voor vertrek. Dus ik zit daar regelmatig nog een tijdje te wachten (als ik de tijd heb). Daar gaan ze haar nu meer op voorbereiden, zodat ze niet meer zo geconcentreerd speelt rond ophaaltijd.

Verder was het een fijn gesprek, ook over het complimenteer-gebeuren. Ze willen er echt wel aandacht aan besteden, hoe ze dingen zeggen, voor zover mogelijk in zo'n groep natuurlijk.

Ik vind het net als Kittycat toch wel grappig om zo te horen hoe je kind 'is' volgens de leidsters, ik heb natuurlijk ook geen vergelijkingsmateriaal.

Kittycat, bij de Karwei is (nu?) een voordelig houten keukentje te koop, is dat niet iets? Schijnt wel goede kwaliteit te zijn.
Wat raar Wen hopelijk is het snel helemaal over. Wat een leuk keukentje trouwens bij de Karwei en zeker niet duur. Ga ook maar eens kijken vrijdagavond. Was alleen dan tussen zes en negen. Maar zal wel hard gaan... Ik wil eigenlijk niet al te veel groot speelgoed in de kamer maar deze verhuisd dan straks naar haar kamertje op zolder. We gaan binnenkort toch alvast beginnen om het daar klaar te maken. En ook al een gesprekje gehad op het kdv, leuk hoor. Zou het ook wel willen weten, heb ook nog geen vergelijkingsmateriaal .

Nadat stukje over de fles van Kitty bedacht ik me ineens dat Yuna ook nog een klein flesje krijgt voor het slapen gaan. "Moet' die er binnenkort niet af? Ze drinkt de rest van de dag 'gewoon' uit een bekertje (het lukt eindelijk zonder al te veel knoeien) of uit een beker met rietje (als ze echt niet mag knoeien ).
Het lijkt of het besmettelijk is Wen, die aften. Wel toevallig anders als meerdere kinderen het hebben. En nu je het zo schrijft, herinner ik me dat Elena ook (vrij grote) bultjes heeft net buiten het luiergebied. Aan de binnenkant van haar bovenbenen zeg maar. Ze lijkt er verder geen last van te hebben dus ik heb er niet veel aandacht aan besteedt. Volgens mij zijn ze nu ook aan het verdwijnen.

Wat een leuke feed-back heeft het kdv gegeven over Bloem. En dat geconcentreerd spelen als je haar op komt halen zou ik positief oppakken. Daaruit blijkt toch dat ze het goed naar haar zin heeft?

Bedankt voor de tip over een keukentje. Ben alleen bang dat 'de Karwei' hier niet zit . En een keukentje zal ook niet zo gemakkelijk in een koffer passen!

Chili, ik laat die fles wel 'ns weg bij Elena en ook dat levert geen problemen op. Dat zou bij haar dus wel kunnen, maar ik zie het puur als een extraatje omdat ze er wel erg van geniet. Ik zie het ook niet als een probleem. Verder drinkt ze uit een tuitbeker en als ze in haar stoel zit uit een open beker (met Dora erop!).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven