Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
donderdag 18 november 2010 om 12:48
Hoi,
Ik ben ruim 35 weken zwanger, maar we zijn nog niet uit de jongensnamen... We weten nog niet wat het wordt, meisjesnamen hebben we al wel: Mette Marit (roepnaam Mette). Voor een jongen zijn we op zoek naar iets soortgelijks: kort (maximaal 2 lettergrepen), het liefst de eerste naam (roepnaam) met een M (onze achternaam begint met een M), Nederlands of Scandinavisch (Lars en Sven vallen af, te populair). Iemand goede ideeën?
Alvast bedankt!
Ik ben ruim 35 weken zwanger, maar we zijn nog niet uit de jongensnamen... We weten nog niet wat het wordt, meisjesnamen hebben we al wel: Mette Marit (roepnaam Mette). Voor een jongen zijn we op zoek naar iets soortgelijks: kort (maximaal 2 lettergrepen), het liefst de eerste naam (roepnaam) met een M (onze achternaam begint met een M), Nederlands of Scandinavisch (Lars en Sven vallen af, te populair). Iemand goede ideeën?
Alvast bedankt!
donderdag 18 november 2010 om 13:20
quote:rozegeur1973 schreef op 18 november 2010 @ 12:48:
Hoi,
Alvast bedankt!
Melle
Mats
Merijn
Mathis
Maxim
Mees
Arvid
Bjarne
Bjorn
Jens
Jesper
Lasse
Sverre
Fedde
Hoi,
Alvast bedankt!
Melle
Mats
Merijn
Mathis
Maxim
Mees
Arvid
Bjarne
Bjorn
Jens
Jesper
Lasse
Sverre
Fedde
donderdag 18 november 2010 om 13:21
Hoi Punkiedunkie,
Dank voor je reactie. Mats is al voorbijgekomen, maar vinden we misschien te bijzonder. Mickel/Mikael/Mikel valt af, Morten ook. Het hoeft niet per se met een M, zou leuk zijn. Een korte Nederlandse naam mag dus ook.Een korte Nederlandse naam mag dus ook. Zelf hebben we de volgende namen:
Tore
Stein/Stijn
Melle
Max
Sverre (twijfelgevalletje)
Zelf vind ik Melle en Tore de leukste uit dit rijtje, maar ik vind de combinatie niet zo mooi.
Dank voor je reactie. Mats is al voorbijgekomen, maar vinden we misschien te bijzonder. Mickel/Mikael/Mikel valt af, Morten ook. Het hoeft niet per se met een M, zou leuk zijn. Een korte Nederlandse naam mag dus ook.Een korte Nederlandse naam mag dus ook. Zelf hebben we de volgende namen:
Tore
Stein/Stijn
Melle
Max
Sverre (twijfelgevalletje)
Zelf vind ik Melle en Tore de leukste uit dit rijtje, maar ik vind de combinatie niet zo mooi.
donderdag 18 november 2010 om 16:54
quote:Cejo schreef op 18 november 2010 @ 13:20:
[...]
Melle --> staat al op het lijstje
Mats --> valt waarschijnlijk af
Merijn --> vind ik erg leuk, maar lijkt op de naam van een tante, en dat willen we niet
Mathis --> dan eerder mathijs, maar niet leuk genoeg
Maxim --> dan eerder max
Mees --> te popiejopie (sorry)
Arvid --> had mijn man staan, vind ik niet mooi
Bjarne --> wordt het niet
Bjorn --> wordt het niet
Jens --> leuke naam, maar we kennen iemand met die naam die we niet zo leuk vinden
Jesper --> valt af
Lasse --> Mmmmm...
Sverre --> blijft toch in mijn hoofd hangen, ga ik nog 'ns over denken
Fedde --> valt af Dank je Cejo voor het meedenken, realiseer me dat ik best kieskeurig ben, sorry!
[...]
Melle --> staat al op het lijstje
Mats --> valt waarschijnlijk af
Merijn --> vind ik erg leuk, maar lijkt op de naam van een tante, en dat willen we niet
Mathis --> dan eerder mathijs, maar niet leuk genoeg
Maxim --> dan eerder max
Mees --> te popiejopie (sorry)
Arvid --> had mijn man staan, vind ik niet mooi
Bjarne --> wordt het niet
Bjorn --> wordt het niet
Jens --> leuke naam, maar we kennen iemand met die naam die we niet zo leuk vinden
Jesper --> valt af
Lasse --> Mmmmm...
Sverre --> blijft toch in mijn hoofd hangen, ga ik nog 'ns over denken
Fedde --> valt af Dank je Cejo voor het meedenken, realiseer me dat ik best kieskeurig ben, sorry!
donderdag 18 november 2010 om 16:58
quote:raspberry71 schreef op 18 november 2010 @ 13:40:
rozegeur, Melle is leuk, evt kan ook
Mels --> valt af, te afwijkend, klinkt ook niet mooi
Jens --> zie reactie op Cejo
Tije --> Mmmm, komt op de lijst
Tieme --> Ik had Tijmen of Tiemen staan, was mijn man niet weg van. Ga het nog een keer proberen!
Jur(re) --> Komt ook op de lijst
en verder houdt mijn inspiratie even op
Sverre vind ik ook leuk! Dank je!Sverre Tore?
rozegeur, Melle is leuk, evt kan ook
Mels --> valt af, te afwijkend, klinkt ook niet mooi
Jens --> zie reactie op Cejo
Tije --> Mmmm, komt op de lijst
Tieme --> Ik had Tijmen of Tiemen staan, was mijn man niet weg van. Ga het nog een keer proberen!
Jur(re) --> Komt ook op de lijst
en verder houdt mijn inspiratie even op
Sverre vind ik ook leuk! Dank je!Sverre Tore?
donderdag 18 november 2010 om 17:01
quote:Punkiedunkie schreef op 18 november 2010 @ 14:30:
Melle is leuk, Tore ook, maar persoonlijk vind ik Torre leuker.
Wat vind je verder van:
Kalle
Florim
Folke
Gunne
Olan
Jacob
Succes!Van dit rijtje heb ik met geeneen een klik, ik denk dat ze te Scandinavisch zijn. Maar nog een keer bedankt voor het meedenken. Leuk om te horen dat Melle goed valt, ben ik wel blij mee.
Melle is leuk, Tore ook, maar persoonlijk vind ik Torre leuker.
Wat vind je verder van:
Kalle
Florim
Folke
Gunne
Olan
Jacob
Succes!Van dit rijtje heb ik met geeneen een klik, ik denk dat ze te Scandinavisch zijn. Maar nog een keer bedankt voor het meedenken. Leuk om te horen dat Melle goed valt, ben ik wel blij mee.