Militair als partner?

30-11-2006 19:23 1944 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een partner die bij Defensie werkt. Mijn vriend is op dit moment aan het solliciteren bij de Landmacht. Hij hoopt straks de officiersopleiding op de KMA te volgen. Omdat dit zijn grote droom is steun ik hem hierin, maar er komt natuurlijk wel wat meer bij kijken dan alleen maar een andere baan.

Is er iemand die me zijn/haar ervaringen wil vertellen over het leven met een militair?
Nee klopt. Foutje.. Hij kan juist niet goed liegen..

Nee, vind het klote voor je vlindertje1970. Maar laat je niet gek maken door alle verhalen hier.. Je moet gewoon echt met hem praten. Dan weet je het. Hopelijk. Maar voor ons klinkt het als een leugenaar en een foute man. Hopelijk voor jou hebben we het mis.
@Vlindertjee.. Ik laat mijn ook niet gek maken door al die verhalen maar je gaat toch denken van is het misschien toch waar?? En ik hoop stiekem dat het niet waar is want anders heeft hij echt op mijn gevoel gespeeld.
Ja en helaas zijn meer mannen zo. Denk goed na en probeer een beetje afstand te houden. Kijk hoe hij daarop reageert.
@vlindertjee.. Dat doe ik al ik sms nu stuk minder en mail ook niet meer iedere dag. Maar ik voel me wel rot onder. Het is even niet anders. Krijg toch nu geen antwoord op al mijn vragen maar mijn vriend komt terug dus geduld. Ondertussen heerlijk genieten van andere leuke dingen zoals mijn zoontje.
Snap zeker dat je je er rot onder voelt.. het is ook kut dat je niet direct om duidelijkheid kunt vragen, maar moet wachten.. maar goed het is niet anders. Gelukkig heb je genoeg afleiding zo te lezen.. :-) Hoop voor je dat we het mis hebben hier!
Begrijpelijk dat je je rot voelt. Weet je al wanneer je hem ziet? Wees dan sterk en praat direct met hem. Als hij je 'played' is dat niet oke. Ik vind het misschien nog een tikkeltje erger als hij je 'played' terwijl je een zoontje hebt. Jammer dat dat soort mannen niet inzien dat ze daarmee niet alleen de vrouw pijn doen en kwetsen, maar ook het kind. Want wie ziet zijn mama verdrietig en boos?
Tja inderdaad. Maar goed het kan ook zijn dat ie idd gelogen heeft ,maar hoeft niet per se een ander in het spel te zijn natuurlijk.. laten we het iig positief bekijken.

Is jou vriend ook weg vlindertjee of...?
Hey,

Ik weet helemaal niet wanneer hij terug komt. Heb sinds het laatste mail niks meer gehoord. En mijn zoontje krijg niet zoveel mee dat scheelt. En wij gaan samen een te gekke weekend maken dus komt helemaal goed. Hoe gaat het met jullie??
Hoi Allemaal,

Net een lief maitje ontvangen van mijn vriend. Het is op dit moment een dubbel gevoel. Een kant ben ik super blij als ik weer iets van hem hoor en de andere kant weet ik niet of hij de waarheid spreek. Bah.. dit rot gevoel heb ik nooit gehad..

Maar ja ik blijf positief en afwachten tot dat hij weer terug komt dan pas kan ik geloven wat waar en niet waar is.
Snap dat het een dubbel gevoel is ja. Helemaal omdat je op deze manier geen duidelijkheid kan krijgen.

Weet je nou al ongeveer wanneer hij terug komt?

Hij zat nu toch in Korea? Weet je ook in welk van de Korea's en wat ze daar moeten doen?
@Fluffiej Het is even niet anders dat ik zo even voel. Nee mijn vriend heeft niet gezegt wanneer hij terug komt en hij heeft ook niet gezegt waar hij nu zat. Heb hem wel terug gemaild en gevraagd maar nog geen reacktie terug gekregen. Waar zit die van jou?
@Fluffiej Het is even niet anders dat ik zo even voel. Nee mijn vriend heeft niet gezegt wanneer hij terug komt en hij heeft ook niet gezegt waar hij nu zat. Heb hem wel terug gemaild en gevraagd maar nog geen reacktie terug gekregen. Waar zit die van jou?
Hey Vlindertje!

die van mij zit nou naast me op de bank!

Hij is vorig jaar 4,5 maand weggeweest naar Afghanistan, maar verder nooit op uitzending/missie geweest. Soms wel weekje op oefening hier in NL en een enkele keer in Duitsland! Voorlopig staan er geen plannen voor een missie oid op programma, gelukkig!
@Fluffiej Wat fijn dat die van jou heerlijk thuis is. Dat wou ik ook maar ja... is niet anders he. Geniet er lekker van :-)
Mijn vriend is ook vrijwel altijd thuis. Af en toe een of twee weken op oefening.. Gelukkig maar. Kan niet zo lang zonder hem! Hopelijk duurt een uitzending nog héél lang!
Mijn man was toch alles bij elkaar wel twee tot drie weken per maand weg, gemiddeld. Af en toe een maandje niet, maar meestal wel. Het was in de tijd voor de o zo zalige mobiele telefoon, maar hij belde elke week een paar keer naar huis.

Hij kwam ook wel eens onverwacht eerder (en als je pech had ging dat dan op het laatste moment weer niet door, of hij moest de dag erna alsnog weer weg). Best enerverend soms, en we hadden toen nog geen kinderen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Hey allemaal,

Wat fijn dat jullie mannen thuis zijn. Kan ik niet van mijn zeggen hihi.. Maar ja ik ga een heerlijk weekend maken samen met mijn zoontje en sinterklaas en pieten want teveel piekeren heeft geen zin dus is afwachten allemaal..
Heey anndr,

waarop heeft je vriend gesolliciteert bij de luchtmacht?

oja en voor degene die niet weten wat 'opkomen' is.. dat betekent dat dat de dag is wanneer je opleiding begint.
Hey Allemaal.

Ik heb mijn vriend net gesproken eerst via msn en net even snel met zijn telefoon. Ik ben weer op de roze wolk .Maar hij vond wel dat ik anders was dan normaal. Ben er niet teveel op in gegaan. Zoals ik als zei wil ik mijn vriend in zijn ogen kijken voordat ik al die vragen ga stellen. Dus nog even geduld hebben. Ga mijn bedje opzoeken tot gauw allemaal
Goodmorning allemaal

Wat fijn dat je vriend even gebeld heeft, doet je vast weer even goed. Heeft ie nog iets gezegd wanneer ie thuiskomt & waar ie is?

Ik ben er weer vroeg bij; ga naar de familiedag..ben heel beniewud fijn weekend allemaal!
@Sharryk Hij heeft niet verteld waar hij was maar als alles goed gaat is hij aankomende vrijdag thuis. Vandaag gaan wij sinterklaas en de pietenmannen weer ontmoeten. Heel veel plezier op je famieliedag :-)
Vlindertje, ik heb het met mijn vriend erover gehad. Het is een en al onzin van je vriend. Je moet er niets van geloven. Ten eerste al omdat je zei dat hij op de lkol tonnet kazerne zit en daar geen commando's zitten. Als hij korea heeft genoemd dan is dat absoluut gelul, zoals mijn vriend zo mooi verwoordt.

Meis, denk goed na. Mijn vriend weet echt heel veel van defensie.. dus ik zou als ik jou was jouw vriend nu eens goed aan de tand voelen. Je wordt nooit zovaak op missie gestuurd, en al helemaal niet naar korea of servie. En jouw vriend zit ook niet op de kazerne waar commando's zitten.

Sorry dat ik je dit moet vertellen..
Vlindertje, bel dit nummer. Je kunt hier navragen waar jouw vriend zich bevindt. Je kunt iig nagaan of hij daadwerkelijk in het buitenland zit. Het is een landelijk nummer.

00800-23262692

Proberen kan geen kwaad. Het is stiekem, maar ik zou voor duidelijkheid gaan. Van jouw vriend krijg je misschien weer een leugen!
Vlindertjee, heel goed dat je het nummer hebt gegeven denk ik!

Ook mijn vriend zegt dat het ab-so-luut bullshit is wat deze man tegen haar vertelt.

Toen ik zei dat hij op de Lkol Tonnet kazerne zat moest hij heel hard lachen. Daar zitten geen commando's inderdaad.

Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij Vlindertjee; er zijn geen missie's naar korea of servie.

Vlindertje1970, ik snap dat je hem het voordeel van de twijfel geeft, maar deze man loopt je te bedonderen en dat verdien je gewoon niet!

Of hij heeft al een vriendin/vrouw en kids. of hij zit je als leuk voor erbij ofzo. Ik weet niet wat zijn motief om zo te liegen, maar vind het erg achterbaks.
Trouwens ook echt een sukkel, die vriend van je, sorry dat ik het zeg Vlindertje1970. Wat dacht hij, dat je er niet achter zou komen dat hij de hele boel bij elkaar liegt?

Hij had vast niet verwacht dat je naar dit forum zou gaan.

Meid, ik vind het echt heel vervelend voor je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven